Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam. Mam problem z wentylacją w mieszkaniu. Mieszkam w kamienicy na ostatnim pietrzę. Dach papowy. Podczas remontu kominiarz powiedział, żeby wykonać wentylacje w łazience. Wentylacja wykonan jest z rury 110 owiniętej wełną i na nią nałożona jest rura chyba 160(taką went. zalecił kominiarz). Odległość między kratką w suficie a daszkiem wywienym to jakieś 100cm( w tym strop 50cm) czyli ponad dachem rura wystaje jakieś 50-60cm. Rura w stropie nie jest ocieplona. Po nocy okna są zaparowa. Woda skrapla się z tej rury wentylacyjnej i robi plamy na suficie. Wilgotność w mieszkaniu jakieś 60-65%. Nie znam się na tym i dlatego bardzo bym prosił o pomoc jak sobie z tym problemem poradzić, jak wykonać prawidłową wentylacje, może potrzebne są jakieś nawiewniki w oknach itd. Oczywiście odpowiem na wszystkie pytania jednak nie chciał bym komentarzy na temat wykonania wentylacji czy samego kominiarza bo wiem, że to jakaś porażka. W załączniki na prędce narysowany rzut mieszkania. Z góry dziękuję za pomoc.

Went.jpg

https://forum.murator.pl/topic/243013-problem-z-wentylacj%C4%85-zaparowane-okna-skraplanie-wody-z-wentylacji/

Witaj.

Masz odkurzacz. ma dwie dziurki . wlot i wylot. zatkaj ręką wlot i zobacz jak działa. nie będzie działał . Twoja wentylacja nie ma wlotu świeżego suchego powietrza więc nie może działać.Zrób wlot i będzie zdecydowanie lepiej.

Dziękuję za odpowiedź. Czyli w moim przypadku wystarczy montaż nawiewników w oknach?