N3xT 18.11.2018 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Witam, nie mogę nigdzie znaleźć na necie gotowych projektów szkieletu pod garaż z płyty warstwowej więc wymyśliłem coś po swojemu, pytanie tylko czy wystarczy Założenie jest takie, że ma być tani, nie będzie stał na fundamencie, chcę uniknąć podatku, więc nie będzie przekraczał 35m2 i postawię go na bloczkach betonowych położonych obok siebie. Podstawa garażu (fioletowy kolor na rysunku) byłby z profilu grubościennego np 30x20 3mm i powiercone co 30cm w celu zakotwienia konstrukcji. Następnie reszta głównej konstrukcji tak samo z profilu np 40x40 3mm, dodatkowo wzmocnienia ściany i dachu z kątowników/c-owników. Ściany i dach będą z płyty warstwowej przykręcone do szkieletu, szkielet natomiast pospawany. Dodam, że teren dookoła jest zabudowany i go nie "wywieje" tak szybko, a z tego co wyczytałem z dachem ukośnym w jedną stronę się nie zawali pod ciężarem śniegu. Bardzo proszę osoby bardziej zorientowane o rzucenie okiem czy wszystko gra i ew podpowiedzi co poprawić Z góry dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.11.2018 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Nie wiem co ty czytasz ale zmień lektury............ o dachu kosmiczna bzdura, o podatkach raczej też, grubościenny profil 3mm no tu padłem. A tak poza tym to rysunek nieczytelny - za mały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
N3xT 18.11.2018 19:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Napisałem, że np 3mm - wydaje mi się być już dość sztywny, ale zawsze można dać grubszy jeśli jest źle, to tylko początek projektowania samemu Jeśli chodzi o podatek to jeśli nie będzie przekraczał 35m2 i nie będzie na stałe przytwierdzony do gruntu fundamentem to jest tylko na zgłoszenie (tak wyczytałem w necie) A co do dachu to właśnie też mam obiekcje dlatego zamieściłem tutaj temat Wszystko na spokojnie, projekt będzie wcielony w życie najprędzej na wiosnę więc jest czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bertha 18.11.2018 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Nie obrażaj się.Jeśli masz tani samochód to szkoda dla niego budowac garaż. Jeśli furka jest coś warta, to ja bym jej nie wstawił do takiego garażu. Zastanów się, sam piszesz że masz czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.11.2018 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Jeśli chodzi o podatek to jeśli nie będzie przekraczał 35m2 i nie będzie na stałe przytwierdzony do gruntu fundamentem to jest tylko na zgłoszenie (tak wyczytałem w necie) Ale mieszasz różne sprawy co ma forma legalizacji budowy zgłoszenie/pozwolenie do opodatkowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
N3xT 18.11.2018 20:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Bez przesady, większość blaszaków jest wykonana z jakiś kątowników 30x30x1.5 albo jeszcze słabszych materiałów (nie mówię o np profilach za dopłatą itp) i wszyscy stawiają, nikt nie narzeka. Lepiej powiedzcie co jest złego, co zmienić, przecież to nie ma być bunkier na wojne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.11.2018 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Bez przesady, większość blaszaków jest wykonana z jakiś kątowników 30x30x1.5 albo jeszcze słabszych materiałów (nie mówię o np profilach za dopłatą itp) i wszyscy stawiają, nikt nie narzeka. Lepiej powiedzcie co jest złego, co zmienić, przecież to nie ma być bunkier na wojne Użysłeś sam określenie że profil grubościenny a potem dajesz 3mm, Dal mnie grubościenne profile to tak od 10mm.......20mm o to juz jest grubo a 3 mm to blaszka. Co jest źle ja nie wiem bo nie widzę rysunku za mały.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cactus 19.11.2018 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Bez przesady,w dzisiejszych czasach 3mm uważa się już za gruby profil, Kiedyś silnik 1.4 był nazywany małolitrażowym, dzis takie mają 200KM i napędzają SUVy Mam stół warsztatowy wykonany z kątowników i ceowników 2mm i jest przeznaczony do napraw samochodów cieżarowych więc wszystko kwestia mądrej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.