Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

droga dojazdowa do działki

Recommended Posts

cześć,

doga która prowadzi do mojej moze przyszłej działki ma 270 metrów na planie jest na 9m szeroka :), jest to glina wcześniej było tam pole kukurydzy.

Pytania:

- jaki jest koszt utwardzenia takiej drogi żeby można było sie poruszać autem osobowym ?

- jakiego materiału najlepiej użyć ?

- czy po takiej drodze będą mogły jeździć ciężkie sprzęty podczas budowy?

- czy dla ekipy budowlnej droga dojazdowa muis byc utwardzona, czy powinno mnie to nie interesować, jak było w waszych przypadkach ?

dodam tylko ze właściciel będzie doprowadzał niedługo w to miejsce wodociąg, czy to ma jakieś znaczenie i czy w trakcie doprowadzania wodociągu już coś się utwardzi ?

proszę o poradę jestem trochę zielony w tym temacie, jedyne jaka wiedzę posiadam to z internetu i z tego co usłyszę od znajomych

Jeśli dojazd ma faktycznie 270m to koszt będzie bardzo wysoki.

W zależności od użytych materiałów można przyjąć 50-120 zł m2 :)

Pierwsza opcja utwardzenie terenu płytami azurowymi druga ułożenie kostki.

Podobnie wygląda sprawa z wysypaniem destruktu. ( około 70-80 zł m2 )

Najtaniej będzie wysypać taką drogę kruszywem ( 30-40 zł m2 ) niestety opcja ta nie jest wieczna albo inaczej mówiąc najszybciej zostanie rozjezdzona przez samochody.

Jeśli chcesz zrobić 9m x 270 = co da nam około 2400 m2 nawet w najtanszej opcji to ponad 70 tyś zł do prawie 300 tyś zł

Budowa wodociągu nic Ci nie da jeśli chodzi o poprawę dojazdu. Jeśli nawet wykonawca będzie zagęszczał wykop do wskażnika 1,0 to będzie to tylko na szerości wykopu tj. około 1m

to rzeczywiscie czar prysł, myslałem ze wystarczy żeby przejchała koparka wysypała troche gruzu i to utwardziła, na prawdę nie ma żadnej tańszej opcji ?

ogólnie ta droga na ta chwile była by uzytkowana tylko przez nas, zanim sie ktoś tam wybuduję trochę czasu minie.

dzięki za odpowiedź