Jastrząb 03.12.2018 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Liczymy.120m2, załóżmy że zbudujesz solidnie ciepły dom, 60KWh/m2. Na samo ogrzewanie potrzebujesz... 7000KWhJak zbudujesz nawet 40KWh to potrzebujesz 4800KWh.Jeśli potrzebujesz 200L ciepłej wody dziennie podgrzać prądem o 40C.To masz jakies 10KWh dziennie, 3500KWh rocznie.Lodówka, pralka, zmywarka, kuchnia elektryczna plus cała reszta. Jesli to nie jest dom zamiezskały przez emerytów tylko młodą rodzine z dziecmi, to ze 2-3 tys KWh pójdzie na reszte. Najmarniej z 10tys KWh wychodzi, przy domu 40KWh/m2. Spokojnie możesz dobić do 15tys. Mozesz uczyć pompy ciepła powietrznej, zredukujesz CO/CWU 2-3 razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aydin 03.12.2018 16:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Spokojnie możesz dobić do 15tys. Mozesz uczyć pompy ciepła powietrznej, zredukujesz CO/CWU 2-3 razy. Rozumiem, że mówisz o 15kWp instalacji PV? Raczej za drogi interes, pozostanę zapewne przy 10kWp i pomyślę nad oszczędzaniem energii. Zbiornik 200l. na cwu raczej przewymiarowałem. Przy grzaniu prądem w zasadzie wystarczy 100-150, najwyżej w potrzebie podniosę temperaturę grzania. PV ma mi obniżyć rachunki, ale jakieś tam i tak będę pewnie płacić. Fajnie, jeśli dopłacę tylko 50zł miesięcznie. Zresztą zobaczymy, zanim zacznę budowę, zanim ją zamknę, zanim pomyślę o instalacji PV to może za 3 lata będzie? Panele może nadal będą tanieć, liczę też na dobre dofinansowanie. A przy dofinansowaniach to już trzeba się liczyć z ograniczeniami. A to max. 30% ci zwrócą, a to maksymalny koszt kwalifikowany będzie mieć górną granicę, a to może znowu ZE coś nakręca z przepisami, że trzeba będzie kombinować. Teraz po przekroczeniu 10kWp zabierają ci 30%, może w przyszłości ich apetyty wzrosną. A żeby ich... :/ PC nie chcę, bo na samo grzanie wody inwestycja nieopłacalna. Kilka tysięcy trzeba wrzucić, serwisować to, sporo elementów może się popsuć. Elektryka jest dla mnie najprostszym rozwiązaniem i wolę dopłacić do niej, niż stresować się dodatkowymi instalacjami. A co do wyliczeń zapotrzebowania na ciepło, to mam nadzieję na pomoc architekt albo jakiegoś speca od takich rachunków. Może Asolta poproszę jak nie znajdę nikogo innego w mieście. Jednak to dopiero po adaptacji projektu, kiedy będę wiedział na czym stoję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 03.12.2018 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Nie można mieć wszystkiego. Ileż razy może się zdarzyć taki zbieg okoliczności? Nie ma co się przejmować takimi pierdołami Byś się zdziwił jak często tak się zdarza... natura ludzka Właśnie takie detale i pierdółki składają się na poczucie komfortu w domu. Ale jak zaznaczałem to moje własne doświadczenie. Inni na tym forum mają zupełnie inne preferencje, np. dużo wysiłku wkładają by móc przy podłogówce sterować temperaturą w każdym pomieszczeniu np. w sypialni mieć chłodniej... a dla mnie równa temp. w całym domu to własnie zaleta. Mnie akurat wahania temperatur strasznie irytują - ten typ tak ma. Akurat na wiatrołap zwróciłem uwagę, bo kolega ma taki układ i jak siedziałem w salonie czułem pewien brak komfortu, choć sam domek ma bardzo fajny, na płycie, dobrze ocieplony i w ogóle wypas. Jasne, jak masz już architekta wnętrz to niech się wykaże U mnie jest inaczej, lubię wszystko sam przemyśleć i zrozumieć dlaczego powinno być tak a nie inaczej w projekcie. Hobbistycznie bawię się obróbką zdjęc w GIMP i wiem, że nie jest to dobre narzędzie do projektownia. Dlatego zacząłem rysować ściany w 3D (prościutkie KazaPlan na stronie LeroyMarlin), bo nawet nie znalazłem gotowca, który by pasował na moją dziąłkę. To mnie na tyle wciągnęło (w ogóle w tematy architektury), że opracowałem gotowy plan z dokładnymi wymiarami, który architekt musi tylko przerysować. Wiem tyle, że dzięki temu, że mogłem w zaciszu domu wymodelować i zwizualizować dowolną ilość koncepcji (oj, sporo tego było), dzisiejszy projekt jest zupełnie inny niż początkowe założenia. Ja miałem z tym masę frajdy, ale nie każdego musi to kręcić (teraz uczę się Blendera, bo narzędzia on-line to dla mnie już zbyt ograniczone - to dopiero kosmos). U mnie na 45m2 w bloku mieszkają 4 osoby. Muszę się w przyszłym roku wybudować - każdy dom to będzie luksus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 04.12.2018 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Rozumiem, że mówisz o 15kWp instalacji PV? Raczej za drogi interes, pozostanę zapewne przy 10kWp i pomyślę nad oszczędzaniem energii. Zbiornik 200l. na cwu raczej przewymiarowałem. Przy grzaniu prądem w zasadzie wystarczy 100-150, najwyżej w potrzebie podniosę temperaturę grzania. PV ma mi obniżyć rachunki, ale jakieś tam i tak będę pewnie płacić. Fajnie, jeśli dopłacę tylko 50zł miesięcznie. Zresztą zobaczymy, zanim zacznę budowę, zanim ją zamknę, zanim pomyślę o instalacji PV to może za 3 lata będzie? Panele może nadal będą tanieć, liczę też na dobre dofinansowanie. A przy dofinansowaniach to już trzeba się liczyć z ograniczeniami. A to max. 30% ci zwrócą, a to maksymalny koszt kwalifikowany będzie mieć górną granicę, a to może znowu ZE coś nakręca z przepisami, że trzeba będzie kombinować. Teraz po przekroczeniu 10kWp zabierają ci 30%, może w przyszłości ich apetyty wzrosną. A żeby ich... :/ PC nie chcę, bo na samo grzanie wody inwestycja nieopłacalna. Kilka tysięcy trzeba wrzucić, serwisować to, sporo elementów może się popsuć. Elektryka jest dla mnie najprostszym rozwiązaniem i wolę dopłacić do niej, niż stresować się dodatkowymi instalacjami. A co do wyliczeń zapotrzebowania na ciepło, to mam nadzieję na pomoc architekt albo jakiegoś speca od takich rachunków. Może Asolta poproszę jak nie znajdę nikogo innego w mieście. Jednak to dopiero po adaptacji projektu, kiedy będę wiedział na czym stoję Nie oszczędzisz energii za bardzo. W 15stopniach będziesz siedzaił? Pół domu ogrzewał? Do 2017 nowo budowany dom miał wymóg żeby jego zapotrzebowanie na ciepło wynosiło 120kwh/m2 rocznie. Czyli przy grzaniu prądem 120m2 masz juz 14.4 tys KW zużycia, wiec dużo. Obecna norma to chyba 90KWh/m2. W 2021 ma byc 70KWh/m2. Ja Ci oszacowałem lepiej 60 i 40KWh/m2 i to jest zuzycie na CO tylko, 7tys KWh lub 5tys KWh. Dom zuzywajacy 40kwh/m2 to juz drastyczne rozwiazania. Sciany z 40cm styropainu, najlepszej klasy okna 3-4 szybowe itd itp. Płyta fundamentowa, rekuperacja to rzeczy oczywiste. WIec nie doplacisz 50PLN miesiecznie ale 300-400PLN miesiecznie. 1KWp paneli idealnie na południe bez cienia itd da Ci produkcje zbliżona do 1000KWh. 900 nadal byłoby dobre. W domu elektrycznyc 40% zuzyjesz na bieżąco. Od reszty zabiorą Ci 20%. Czyli w dniu startu masz idealnie 900KWh tylko. Masz zła pogląd na pompy ciepła. Tam się niczego nie serwisuje. Serwisujesz lodówke? To jest tak samo skomplikowane urządzenie. Zepsuć się może kompresor w zasadzie. Poczytaj fora o PC czy sie komus kompresor zepsuł. Wyguglaj sobie zdjęcia pompa ciepła w środku. Błąd. Adapatacje projektu powinieneś robić po zapadnięciu decyzji ile chcesz mieć zuzycia ciepła na CO. To może mieć wpływ na to jak ten projekt ma byc adoptowany. Od tego zależy gruybosc ścian chociażby, rodzaj materiału na ściany nośne itd, itp.Juz nie mówiac o samej budowie. Po zbudowaniu domu postawnowisz dołozyc Ccm styropianiu i okazuje się że odleglość od granicy działki Ci nieprzepisowo zmaleje. Budowa powinna być maksymalnie zaplanowana w szczegółwach. A i tak popełnisz błedy. Też polecam jakiegoś architekta wnętrz. Wnerwia jak nie mozesz potem postawić szafy, bo się drzwi do pokoju nie otworzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brencik 04.12.2018 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Dom zuzywajacy 40kwh/m2 to juz drastyczne rozwiazania. Sciany z 40cm styropainu, najlepszej klasy okna 3-4 szybowe itd itp.( A to ciekawe. W domach pasywnych nawet nie potrzeba takich zabiegów. Np. https://ciepledomy.pl/dom-dcb115a-projekt.html ma zapotrzebowanie 30kWh/m2*rok Technologia: domu energooszczędnego. Ściany zewnętrzne: Ściana dwuwarstwowa z cegły silikatowej „Silka” (Xella) grubości 44 cm (24 cm ściana murowana + 20cm styropian „Termo Organika”, o wsp. λ=0,033W/mK). Wsp. Uo = 0,15 W/m²K Możliwa zamiana cegły silikatowej na bloczek gazobetonowy Ytong 24cm (Uo = 0,13 W/m²K). Fundamenty: Tradycyjne żelbetowe ławy fundamentowe, ściany fundamentowe z bloczków betonowych M6, posadzka na płycie żelbetowej wspartej na ścianach fundamentowych. Izolacja od gruntu: posadzki na płycie z twardego nienasiąkliwego styropianu gr 20cm; dodatkowo izolacja ścian fundamentowych przy pomocy bloczków izolacyjnych izomur. Konstrukcja dachu: Prefabrykowana konstrukcja dachowa z litego drewna łączonego płytkami kolczastymi - MITEK Schody: Schody składane do poddaszy. Instalacje: Grzewcza i przygotowania ciepłej wody użytkowej - pompa ciepła typu powietrze woda. Alternatywnie możliwość zastosowania ogrzewania gazowego bądź na paliwo stałe. instalacje c.o. z zast. systemów „Purmo” ogrzewanie podłogowe łazienek - elektryczna mata grzejna instalacja wentylacji mechanicznej z rekuperacją z zastosowaniem rozwiązań firmy „Rekuperatory” opcjonalnie instalacja kolektorów słonecznych do podgrzewania c.w.u. opcjonalnie gruntowy wymiennik ciepła „Awadukt thermo” firmy „REHAU” Stolarka okienna i drzwiowa: Okna PCV firmy Schüco LivIng o wsp. Uo = 0,6 W/m²K dla szyb i Uo = 0,96-1,0 W/m²K dla ramy, wsp. gn = 0,5. Okna połaciowe firmy „Fakro” - FTT Thermo o wsp. Uo = 0,5 W/m²K dla szyb i Uo = 0,94 W/m²K dla ramy, wsp. gn = 0,62. Drzwi zewnętrzne firmy „Hörmann” o całkowitym wsp. Uo = 1,3 W/m²K. Brama garażowa firmy „Hörmann” o całkowitym wsp. Uo = 1,3 W/m²K. A ty proponujesz ludziom 40kWh ze scianami z 40cm styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 04.12.2018 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Masz zła pogląd na pompy ciepła. Tam się niczego nie serwisuje. Serwisujesz lodówke? To jest tak samo skomplikowane urządzenie. Zepsuć się może kompresor w zasadzie. W przypadku monobloka takie porówanie pewnie jest uprawnione. Ale czy w przypadku splita jest tak samo? Nie spotkałem lodówki, której system chłodniczy składany jest u klienta w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aydin 04.12.2018 10:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Nie oszczędzisz energii za bardzo. W 15stopniach będziesz siedzaił? Pół domu ogrzewał? Do 2017 nowo budowany dom miał wymóg żeby jego zapotrzebowanie na ciepło wynosiło 120kwh/m2 rocznie. Czyli przy grzaniu prądem 120m2 masz juz 14.4 tys KW zużycia, wiec dużo. Masz zła pogląd na pompy ciepła. Tam się niczego nie serwisuje. Serwisujesz lodówke? To jest tak samo skomplikowane urządzenie. Zepsuć się może kompresor w zasadzie. Poczytaj fora o PC czy sie komus kompresor zepsuł. Wyguglaj sobie zdjęcia pompa ciepła w środku. Błąd. Adapatacje projektu powinieneś robić po zapadnięciu decyzji ile chcesz mieć zuzycia ciepła na CO. Normy są po to, aby ich nie przekraczać. Juz teraz wiele domów budowanych jest tak, że spełniają normy 2021 i nie jest to bardzo skomplikowane. Kwestia lepszych materiałów, ale przede wszystkim wykonawstwa. Co z tego, że wyliczę sobie OZC wg charakterystyki materiałów, jeśli ekipa spieprzy mi coś i będę mieć mostki termiczne z każdej strony. Tak samo trzeba zwrócić uwagę, którędy są największe ubytki ciepła. Jeśli przez ściany ucieka przypuśćmy 15% ciepła przy ścianach 24bk+20grafit to dołożenie kolejnych centymetrów styropianu niewiele da. Najwięcej ucieka, zgodnie z fizyką, górą. Jednak jestem dobrej myśli, bo jeśli mój projekt spełnia normy poniżej 70kWh/m2 już teraz i przy takich założeniach, to po moich zmianach może spadnie nawet do 40kWh/m2. Zamierzam zmienić ławy na płytę ocieploną min. 20cm XPS, pustaki porotherma na bk ytong energo, nie będzie poddasza użytkowego więc nie będzie żadnych okien połaciowych (a to duże mostki). Tak samo zamierzam zrobić ciepły montaż okien, a tego na pewno nie ma w projektach. WM z rekuperatorem to dla mnie także oczywistość. Tak więc jeśli mój dom miałby „palić” więcej energii niż średnia to już nie wiem co jeszcze można poprawić. PC o ile wiem wymaga serwisowania (gwarancja) przez kilka lat. Poza sprężarką może paść pompa, ogrzewanie wodne też bywa problematyczne (ryzyko uszkodzenia rur, kwestie szczelności, ciśnień, odpowietrzenia itp.). Wiem, że teoretycznie można zaoszczędzić, ale nie chcę dokładać dodatkowej instalacji, inwestować w to kilkanaście tysięcy, bo przy tanim prądzie (z PV) kiedy mi się to zwróci? PC ma sens kiedy rachunki są wysokie, dom nie do końca szczelny itp. bo im więcej się grzeje, tym większe oszczędności w porównaniu do innych źródeł ciepła. A ja po to minimalizuję zapotrzebowanie, izoluję dom, inwestuję w materiały, aby ten prąd miał sens. A wiem, że to nie moje fantazje tylko, bo coraz więcej osób myśli podobnie. Co do adaptacji to architekt zrobi charakterystykę energetyczną i z niej wyjdzie, jakie będzie teoretyczne zapotrzebowanie u mnie. Jeśli za duże, to pomyślimy co zrobić, aby było mniejsze. Nie zakładam budowy bunkra z 40cm styropianu Mam nadzieję kiedyś podzielić się wynikami tego projektu, zużyciem energii i kosztami, ale to dość odległa jeszcze przyszłość. Dzięki za wpis. A to ciekawe. W domach pasywnych nawet nie potrzeba takich zabiegów. Np. https://ciepledomy.pl/dom-dcb115a-projekt.html ma zapotrzebowanie 30kWh/m2*rok Technologia: domu energooszczędnego. Okna połaciowe firmy „Fakro” - FTT Thermo o wsp. Uo = 0,5 W/m²K dla szyb i Uo = 0,94 W/m²K dla ramy, wsp. gn = 0,62. ????????????????????????????? A ty proponujesz ludziom 40kWh ze scianami z 40cm styropianu. Te projekty chyba są po łebkach robione. Ja na tych wizualkach nie widzę żadnych okien połaciowych, a oni je uwzględniają w opisie materiałów? Chyba, że chodzi o przykładowe materiały przez nich polecane, aby przy podanych parametrach dom osiągnął teoretyczny parametr 30kWh/m2. Ja jednak uważam, że teoria teorią a praktyka pokaże nieco inaczej. Z lektury forum i z innych opinii użytkowników nowych domów wnoszę jednak, że dobrze zrobiony dom mieści się w założeniach projektowych, a czasem jest nawet jeszcze lepszy. Cieplejszy, energooszczędny, tani w eksploatacji etc. Jestem optymistą mimo wszystko Dzięki za wpis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 04.12.2018 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Ja mam dom spełniający wymogi roku 2021. Jak budować się, to tak, by (odpukać) dom nie tracił zbyt dużo na wartości, gdyby trzeba było go sprzedać.Jaki jest problem domów na rynku wtórnym budowanych 10-15 lat temu? Ano, przestarzały system grzewczy (piece na paliwo stałe) + duża energożerność. W tym projekcie co pokazujesz dla mnie problematyczny jest garaż. W bryle domu bywa mostkiem cieplnym, bo nie jesteś idealnie odciąć go od pomieszczeń ogrzewanych. W domach energooszczędnych i pasywnych garaż jest dostawiany do bryły domu (i jak najbardziej może mieć drzwi wewnętrzne łączące z domem), ale stanowi osobną konstrukcję, z oddzieleniem izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aydin 04.12.2018 20:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) W tym projekcie co pokazujesz dla mnie problematyczny jest garaż. W bryle domu bywa mostkiem cieplnym, bo nie jesteś idealnie odciąć go od pomieszczeń ogrzewanych. W domach energooszczędnych i pasywnych garaż jest dostawiany do bryły domu (i jak najbardziej może mieć drzwi wewnętrzne łączące z domem), ale stanowi osobną konstrukcję, z oddzieleniem izolacją. Wiem o tym, ale coś za coś. Postaram się zaizolować jak najlepiej, w garażu dam też parę cm styropianu albo innego PIR-a. EDYCJA Tak zastanawiałem się nad tą uwagą i dochodzę do wniosku, że może ten sposób umiejscowienia garażu może być akurat lepszy niż dostawiony obok i połączony korytarzem czy doklejony tylko jednym bokiem z drzwiami do domu. Weźmy przykład: nasz poprzedni wybór Iwo II G2 z garażem doklejonym bokiem. Przejście pomieszczeniem technicznym będącym już w bryle domu. Mimo zapewne podobnej warstwy ocieplenia jak dom (a może nie, może tam się robi cieńsze?) mamy 3 ściany garażu wystawione na oddziaływanie warunków atmosferycznych. Do tego dach, który przeważnie nie jest tak dobrze zaizolowany jak w części mieszkalnej. W Iwo II był płaski, więc raczej wielki most termiczny a nie mostek. No i oczywiście, jak wszędzie - brama. W tamtym przypadku garaż będzie znacznie bardziej zimny, a co za tym idzie przez pomieszczenie techniczne do domu wpadnie znacznie niższa temperatura. W aktualnej sytuacji mostkiem będzie praktycznie tylko brama, bo reszta jest schowana w bryle budynku i zaizolowana tak samo dobrze jak część mieszkalna. Jest w takim wypadku realny sens montować dobrą bramę o jak najlepszych parametrach izolacyjności. Choć rozumiem, że pewnych strat się nie uniknie i tak. W sumie to i tak zamierzałem również w garażu dać kable w posadzce. Na wszelki wypadek, jakbyśmy mieli jakimś cudem nadmiar energii Liczę, że jeszcze za mojego życia nastąpi jakaś rewolucja technologiczna i do ogrzania i zasilenia domu wystarczy w przyszłości połowa albo może nawet 1/10 tych paneli co dzisiaj. I tym optymistycznym akcentem... Edytowane 5 Grudnia 2018 przez Aydin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 06.12.2018 23:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 (edytowane) W aktualnej sytuacji mostkiem będzie praktycznie tylko brama, bo reszta jest schowana w bryle budynku i zaizolowana tak samo dobrze jak część mieszkalna. Jest w takim wypadku realny sens montować dobrą bramę o jak najlepszych parametrach izolacyjności. Choć rozumiem, że pewnych strat się nie uniknie i tak. W sumie to i tak zamierzałem również w garażu dać kable w posadzce. Na wszelki wypadek, jakbyśmy mieli jakimś cudem nadmiar energii Będziesz mieć 2 salony w domu. Jeden dla siebie, drugi dla auta, gdzie zamiast dobrych szyb, będą drzwi garażowe Edytowane 6 Grudnia 2018 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aydin 07.12.2018 14:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2018 Będziesz mieć 2 salony w domu. Jeden dla siebie, drugi dla auta, gdzie zamiast dobrych szyb, będą drzwi garażowe Przyjmując powierzchniami to masz rację. Ale co zrobić. Czy garaż w bryle czy wolnostojący i ocieplony to praktycznie to samo. Jednak mimo minusów pierwszego rozwiązania, to ma ono tez wiele plusów. Zawsze można wziąć coś z garażu bez wychodzenia z domu. Narzędzia, może jakieś graty tam składowane. A jesienią i zimą w brzydkie dni nie chce się wyściubiać nosa poza dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 08.12.2018 00:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 (edytowane) Napisałem ogólnie, dla zobrazowania sytuacji Edytowane 8 Grudnia 2018 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aydin 19.12.2018 06:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 (edytowane) Ostatni post skasowany, bo nieaktualny. Wybór się dokonał - projekt indywidualny. Edytowane 21 Lutego 2019 przez Aydin nieaktualny post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aydin 12.06.2019 07:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 (edytowane) Po długiej przerwie wkleję praktycznie ostateczny układ pomieszczeń. Może ktoś tu jeszcze zajrzy i coś dorzuci Projekt indywidualny na podstawie Wymarzony 5 i innych Wymarzonych. Przedyskutowany z biurem projektowym a później z kilkoma architektami wnętrz. https://zapodaj.net/46950135c230f.png.html EDIT: nowy link do rzutu parteru. Witam sąsiada Edytowane 10 Czerwca 2020 przez Aydin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomkowz 17.11.2019 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 Zdjęcia padły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.