ByQ_ 07.12.2018 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2018 Witam, Jestem na etapie poszukiwania okien. Od poziomu chudziaka do posadzki na gotowo będzie 30cm (20cm styropian, 8cm wylewki, 2cm wykończenie).W jaki sposób najlepiej rozwiązać zamontowanie okien tarasowych? Zastosować poszerzenia 30cm czy podmurować betonem komórkowym 20cm i wtedy 10cm poszerzenia? Czy w ogóle jest możliwość montowania poszerzeń na taką wysokość? Będą 3 okna tarasowe:1. HST szer 3,6m2. FIX szer 2,7m3. Zwykłe tarasowe szer 90cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 09.12.2018 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Zdecydowanie na poszerzeniach.Przy HST będziesz miał dwa rzędy poszerzeń. Przy montażu okien wstawiłbym pomiędzy poszerzenia pasy styropianu (lepiej XPS) U siebie niestety przegapiłem ten moment.Postaraj się z najwyższą dokładnością (równością i poziomem) wykonać tę część fundamentu, na którym będą posadowione poszerzenia okien.Obejdzie się bez klinów i innych wynalazków. To przyda Ci się na późniejszym etapie robót.https://forum.muratordom.pl/showthread.php?350638-Jak-ociepli%C4%87-drzwi-balkonowe-z-zewn%C4%85trz&p=7717562#post7717562 PozdrawiamCezary 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grabicak 13.12.2018 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Pod HST przemyśl ciepłe podwaliny zamiar poszerzeń. Np z Klinara. Standardowo Klinar oferuje podwalinę do HST do wysokości 250mm ale na zamówienie robią tez wyższe. Podwaliny z XPS czy klinatyru są sporo cieplejsze od klasycznych poszerzeń okiennych i trochę od nich tańsze. Ja osobiście wymurowałbym z 100-150mm a resztę zrobił na podwalinach. To i tak pozostaje w strefie ocieplenia. I od zewnątrz i od środka będzie przecież styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okse 13.12.2018 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 ….To i tak pozostaje w strefie ocieplenia. I od zewnątrz i od środka będzie przecież styropian.i właśnie, te zdanie wyjaśnia dlaczego tak naprawdę nie ma sensu walczyć w tym miejscu o jak najcieplejszą podwalinę. Poszerzenia a zwłaszcza w HSie gdzie są dwa rzędy poszerzeń nie spowodują żądnej różnicy termicznej względem Puronitu czy Klinarytu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 13.12.2018 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Też jestem ciekaw, ile ta "cieplejsza" podwalina z klinarytu pozwoli oszczędzić. Idę o zakład, że na piwo nie wystarczy (no może jedno na tydzień? miesiąc?) strzelam. Ciekaw jestem. Za to ciepłe podwaliny mogą stworzyć problem przy poziomowaniu okna. One zdaje się powinny stanąć na równej wylewce i nie dopuszczają ustawiania na podkładkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grabicak 14.12.2018 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2018 Mówienie że podwalina w porównaniu do poszerzeń systemowych zaoszczędzi coś na kosztach ogrzewania ... żeby to wyliczyć potrzebny byłby doktorat z matmy. Jeśli chodzi o oszczędności - mierzalne są wyłącznie te przy zakupie. W moim przypadku to już chyba bardziej przyzwyczajenie. Sprawdzony produkt, działa, dobrze się go montuje, dobrze się klinuje, dobrze kotwi, dobrze trzyma się tego EPDM. Innymi słowy działa. Jeśli mam być jednak szczery to podwaliny z Klinatyru polecam w ciemno do HS-ów ale do drzwi wejściowych ich nie lubię. Wydają się trochę za miękkie w narożnikach. Do drzwi testuję właśnie Thermopróg ze Stropexa. A jak to się nie sprawdzi wrócimy chyba do poszerzeń z aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ByQ_ 02.01.2019 16:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Mówienie że podwalina w porównaniu do poszerzeń systemowych zaoszczędzi coś na kosztach ogrzewania ... żeby to wyliczyć potrzebny byłby doktorat z matmy. Jeśli chodzi o oszczędności - mierzalne są wyłącznie te przy zakupie. W moim przypadku to już chyba bardziej przyzwyczajenie. Sprawdzony produkt, działa, dobrze się go montuje, dobrze się klinuje, dobrze kotwi, dobrze trzyma się tego EPDM. Innymi słowy działa. Jeśli mam być jednak szczery to podwaliny z Klinatyru polecam w ciemno do HS-ów ale do drzwi wejściowych ich nie lubię. Wydają się trochę za miękkie w narożnikach. Do drzwi testuję właśnie Thermopróg ze Stropexa. A jak to się nie sprawdzi wrócimy chyba do poszerzeń z aluminium. Dziękuję za odpowiedzi. Umówiłem się z dostawcą okien, że podmuruję 20cm a 10cm będą to poszerzenia. W takim wypadku co najlepiej zastosować: 1. Isomur - chyba przerost formy nad treścią w tym przypadku bo tak jak było wspomniane i tak będzie to ocieplone od zewnątrz 20cm styropianu, dopiero poszerzenia będą "odkryte" bo będzie taras (kostka lub drewno / tworzywo) 2. Beton komórkowy klasa 600 - dostawca okien powiedział, że trochę zbyt "miękkie" i nie jestem tego pewien 3. Bloczek betonowy - największa przenikalność cieplna 4. Bloczek silikatowy - twardy i w miarę ciepły Póki co wydaje mi się, że silikat będzie najlepszy. Proszę o opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 02.01.2019 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 i tak będzie to ocieplone od zewnątrz 20cm styropianu, I co położysz na tych 20cm styropianu, żeby się nie zapadło? Właśnie taki jest sens poszerzenia PCV, że stawiasz je na ścianie fundamentowej/płycie i zostaje miejsce, żeby oprzeć płytę tarasu. Wtedy masz stabilnie. Ocieplasz tylko od środka. Owszem, jest mostek - podobny jak w słupku czy innej części profilu okiennego. Jak dasz 20cm styropianu, to co nad nim? Silikat nie jest ciepły. Lambda z 10x gorsza, niż BK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 03.01.2019 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Silikat nie jest ciepły. Lambda z 10x gorsza, niż BK. Ciepły - chyba chodziło o porównanie do bloczka betonowego... wtedy faktycznie jest ciepleszy. Rzeczywiście rację ma kolega Kaizen, styropianu poniżej okna tarasowego jest tyle co na ścianie fundamentowej. Ja bym podmurował z BK, wiele osób tak robi i działa - jest w miarę ciepło a taniej niż poszerzenia systemowe. Z lektury obiecująco wygląda klinaryt, u siebie chyba będę szedł w tym kierunku. Isomur ma sens jeśli robimy z tego całą warstwę odcinającą wszystkie ściany od fundamentu aby wyeliminować ten mostek na styku ze ścianą fundamentową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.01.2019 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Isomur ma sens jeśli robimy z tego całą warstwę odcinającą wszystkie ściany od fundamentu aby wyeliminować ten mostek na styku ze ścianą fundamentową. Isomur ma średnią lambdę 0,245. Tak podają w danych marketingowych. Jak się wgryziesz bardziej w dane techniczne, to od gruntu daje już całkiem tragiczne 0,33W/mK. Czyli ponad 3x gorzej, niż BK. To rozwiązanie dla naiwnych. Ktoś tu już pisał, że dał się tak skołować, że budując z BK pierwszą warstwę dał Isomuru - dużo drożej i znacznie gorzej. Isomur nie ma sensu. IMO poszerzenie PCV to optymalne rozwiązanie. Może klinaryt czy coś podobnego będzie ciut lepiej, ale nie jestem tego pewien. I droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okse 03.01.2019 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Ludzie skupiają się nad podmurowaniem bo wydaje im się że wyjdzie taniej niż zastosowanie poszerzenia. Ciekawe czy kiedykolwiek to sobie obliczyli. A później głowią się jak dokończyć i wykończyć ocieplenie zewnętrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ByQ_ 03.01.2019 16:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 (edytowane) Ludzie skupiają się nad podmurowaniem bo wydaje im się że wyjdzie taniej niż zastosowanie poszerzenia. Ciekawe czy kiedykolwiek to sobie obliczyli. A później głowią się jak dokończyć i wykończyć ocieplenie zewnętrzne Dzięki za odpowiedzi. Nie chodzi o ty by było taniej, ale dobrze. Różnica nawet 2-3tys przy całej kwocie za okna nie jest wielką kwotą, ale montażyści po prostu nie zalecali 30cm bo podobno producent profili (Veka) również tego nie zaleca. Z tego co się orientowałem to chyba jedyny problem jest taki, że posadzka po wylaniu może wypchnąc tak wysokie poszerzenie i chyba tyle. A swoją drogą mam jedno pytanie odnośnie właśnie podparcia tarasu na styropianie. Czy jeżeli ktoś ma np tylko 10cm styropianu na posadzce + posadzka 5cm to nie ma tego samego efektu o którym rozmawiamy? Wtedy również będzie ta sama sytuacja i będzie trzeba oprzeć taras na styropianie ocieplenia fundamentu Edytowane 3 Stycznia 2019 przez ByQ_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.01.2019 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 (edytowane) . Czy jeżeli ktoś ma np tylko 10cm styropianu na posadzce Rozrysuj, bo nie rozumiem. Przecież nikt nie daje na posadzkę styropianu, tylko panele, kafle albo drewno. I co to ma do rzeczy dla oparcia płyty terasowej co jest od wewnątrz? Mam poszerzenia 26cm. I 2-3K to duża różnica, bo 1/4 całego kosztu okien z montażem jaki zapłaciłem (z poszerzeniami). Edytowane 3 Stycznia 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ByQ_ 03.01.2019 22:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 (edytowane) Rozrysuj, bo nie rozumiem. Przecież nikt nie daje na posadzkę styropianu, tylko panele, kafle albo drewno. I co to ma do rzeczy dla oparcia płyty terasowej co jest od wewnątrz? Mam poszerzenia 26cm. I 2-3K to duża różnica, bo 1/4 całego kosztu okien z montażem jaki zapłaciłem (z poszerzeniami). Masz 26cm poszerzenia. Mógłbyś jeszcze powiedzieć jakiej szerokości jest najszersze okno? Żle się wyraziłem - nie na posadzce a na chudziaku. Miałem na myśli cos jak na rysunku (przyjmując ze warstwa styro w środku 10cm, posadzka powiedzmy 5, fioletowy kolor na rysunku to poszerzenie): Ale właściwie nie w tym rzecz. Nieważne. Skontaktuję się z dostawcą okien i chyba zdecyduję się na poszerzenia na całej wysokości. Edytowane 3 Stycznia 2019 przez ByQ_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.01.2019 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Masz 26cm poszerzenia. Mógłbyś jeszcze powiedzieć jakiej szerokości jest najszersze okno? Poszerzenia mam tylko pod drzwiami wejściowymi (ok. 100cm) i tarasowymi (ok. 180cm). Pod "normalnymi" oknami ciepłe parapety z XPS. To, o czym pisałem na przykładzie drzwi wejściowych: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=424202 Ten XPS od strony drzwi to tylko szalunek - po wylaniu wyleciał. Ponieważ poszerzenie jest odrobinę węższe, niż właściwy profil zlicowanyu z murem, to weszło tam jeszcze ze 2cm piany. Gdybym na wysokości poszerzenia dał XPSa, jak dookoła, to płytka czy co bym tam nie dał przy progu nie miałoby solidnego oparcia. Od wewnątrz dałem "dylatację" z 2cm EPS przed wylaniem jastrychu. 2cm płytka powinna wytrzymać. Od środka jeszcze solidne kątowniki trzymały poszerzenia po montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArokX 24.01.2019 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Poszerzenia mam tylko pod drzwiami wejściowymi (ok. 100cm) i tarasowymi (ok. 180cm). Pod "normalnymi" oknami ciepłe parapety z XPS. @Kaizen a co w przypadku okna 3,5m? Poszerzenia na wysokośc 25-30 cm mogą sobie nie poradzić z naciskiem okna i wylanej posadzki. Dzwoniłem właśnie do jednego z producentów ciepłych poszerzeń i dodatkowo stosują kątowniki ciesielskie przy wysokich poszerzeniach. Nie polecają łączyć wiecej jak 3 poszerzeń razem (3x jeden na drugim). Podmurowanie na wysokość styropianu na posadzce nie jest chyba takim złym rozwiązaniem, a cieplejsze poszerzenie zastosować na poziomie wylewki? Odeślę do takiego jednego przypadku: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?350638-Jak-ociepli%C4%87-drzwi-balkonowe-z-zewn%C4%85trz&p=7721576&viewfull=1#post7721576 Edytowane 24 Stycznia 2019 przez ArokX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.01.2019 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Przy 3mb i wysokości 30cm wbrew pozorom im więcej poszerzen systemowych że wzmocnieniem tym szansę na wypchnięcie ich są mniejsze.Przy dużej wysokości poszerzen kątowniki ciesielskie to powinien być standard montażu - przyjemniej u mnie zawsze tak było i tam gdzie pracuje tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sokratis 30.01.2019 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2019 Dzięki, dzięki Panowie. Też się chętnie dowiem na czym polega dobre montowanie okien czy to tarasowych czy to pionowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 01.02.2019 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Ja mam u siebie poszerzenie pod HST (3,5 mb) podwójne na wysokość 25 cm. Nic się nie dzieje jak do tej pory chociaż nie wiem czy były tam stosowane jakiekolwiek wzmocnienia tych poszerzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 01.02.2019 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Tu podajemy rozwiązania ogólne a nie w konkretnych sytuacjach.Pod HSy nigdy nie dawałem poszerzen że wzmocnieniem hocby dlatego ze sa tam dwa rzedy poszerzen i realnie przenoszenie obciazenia a nie zabezpieczenie przezd wypchniecie progu w trakcie wylewek bo tego nie sposob dokonac. Czasem gdy wysokość była na tyle duża że dla prawidłowego połączenia zestawy poszerzen dodawałam tylko w jednej korze by śruby trzymały w stałi a nie w samym PCV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.