robertoski 17.12.2018 11:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Panowie, ale zapytam raz jeszcze bo nadal nie rozumiem. Jaki sens ma - w moim przypadku - jakakolwiek zmiana grubości wylewki skoro będę miał panele fotowoltaiczne? Rozumiem, że do grzania akumulacyjnego ma to znaczenie (oszczędność $), ale jeśli się ma PV to taryfa przecież nie ma znaczenia, bo jest barter kWh, obojętnie ile one kosztują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 17.12.2018 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Rozumiem, że do grzania akumulacyjnego ma to znaczenie (oszczędność $), ale jeśli się ma PV to taryfa przecież nie ma znaczenia, bo jest barter kWh, obojętnie ile one kosztują. Jeżeli będziesz miał produkcję pokrywającą całe zapotrzebowanie po uwzględnieniu potrącenia przez ZE, to masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 17.12.2018 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Mając grubsze wylewki; - możesz akumulować ciepło w nich jak np; kolega Szklara, - możesz grzać ciągle jak kolega TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 17.12.2018 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Domagać się obliczeń od asolta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 17.12.2018 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 kubson - na wszystkie te pytania asolt da Tobie odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 18.12.2018 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Mając grubsze wylewki; - możesz grzać ciągle jak kolega TwojPan Andrzej...ciągle, nie oznacza że pompa pracuje ciągle. Pompa pracuje wtedy, kiedy termostaty przedstawią jej próg moich referencji temperaturowych. To tak drogą wyjaśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 18.12.2018 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Andrzej...ciągle, nie oznacza że pompa pracuje ciągle. Pompa pracuje wtedy, kiedy termostaty przedstawią jej próg moich referencji temperaturowych. To tak drogą wyjaśnienia To co to ma wspólnego z grzaniem ciągłym który tak promujesz ? Jak jest termostat to jest wbudowana w niego histereza. Jak jest histereza to grzanie się całkowicie wyłączy i załączy dopiero jak temperatura w domu spadnie o tyle jaka jest histereza (w większości jest to 0,5 lub 1 stopień). Co to ma wspólnego z grzaniem ciągłym ? U mnie jak włączę termostat (z histerezą 0,5 stopnia) to grzanie potrafi wyłączyć się nawet na kilka (naście godzin) i jak dla mnie niczym nie różni się wtedy od grzania tylko w II taryfie , no może tym że wtedy ogrzewanie załączy kiedy pompa chce a nie kiedy ja chce .. Grzanie ciągłe dla mnie to takie grzanie bez żadnych ograniczników , bez stref czasowych , bez histerezy ... Powinna starczyć sama dobrze ustawiona krzywa grzewcza na pompie i pompa sama się wyłączy jak temperatury na pompie się zrównają i nie będzie odbioru ciepła .. W starym domu gdzie miałem kocioł na ekogorszek , podłogówkę i sterownik pogodowy tak właśnie grzałem i teraz grzeję tak samo ... W domu mam ponad 22 stopnie. Termostat ustawiony na 23 stopnie i pełni funkcję strażnika jakby nastąpiło przegrzanie domu przez słońce ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 18.12.2018 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 (edytowane) To co to ma wspólnego z grzaniem ciągłym który tak promujesz ?. Widzisz kaszpir, zamiast się spinać, trzeba było czytać co napisałem już nie raz. Trochę zrozumienia. Ja nie grzeję non stop, bo jest to dla mnie żaden komfort. Nie po to dzieliłem dom na strefy (pisałem już, nie chce mi się) aby wszędzie utrzymywać taką samą/tę samą temperaturę. i dlatego mam siłowniki na pętlach i termostaty. Chciałem tez wykorzystywać zyski bytowe, w czasie snu, gotowania, słoneczne itd. itd.. Grzanie non stop, było by wtedy, gdybym ich nie miał, a PC chodziłaby 24/h. A tak nie jest. ja przez grzanie ciągłe, rozumiem brak jakichkolwiek ograniczeń czasowych/strefowych/taryfowych itd. A to oznacza, że Pc się włącza/wyłącza, kiedy moje potrzeby temperaturowe, zapisane w termostatach ją o tym powiadomią. taki system na to pozwala. Tak sobie to zaplanowałem. Bo tak lubię. Comprende, siniore? Jak jest termostat to jest wbudowana w niego histereza. Jak jest histereza to grzanie się całkowicie wyłączy i załączy dopiero jak temperatura w domu spadnie o tyle jaka jest histereza (w większości jest to 0,5 lub 1 stopień). Co to ma wspólnego z grzaniem ciągłym ? I dlatego, mam taka konstrukcję podłogi, a nie inną. na resztę odpisałem powyżej. U mnie jak włączę termostat (z histerezą 0,5 stopnia) to grzanie potrafi wyłączyć się nawet na kilka (naście godzin) i jak dla mnie niczym nie różni się wtedy od grzania tylko w II taryfie , no może tym że wtedy ogrzewanie załączy kiedy pompa chce a nie kiedy ja chce .. Pompa, przynajmniej u mnie, załączy się kiedy ja tego chcę, a nie wtedy kiedy jest 2T. Różnica, pomiędzy naszymi systemami OP i ich pracą jest taka, że ty masz tylko JEDEN termostat. I rozpoczęcie grzania, jest wtedy kiedy on o tym zadecyduje w dedykowanym pomieszczeniu. W innych wtedy, może być nadal osiągnięta temperatura jaką byś chciał, Ale i tak pompa zasili cały układ ciepłem. Zużyje wtedy więcej, niż gdyby się włączyła i ogrzewała jedno pomieszczenie,to w którym masz termostat? Swoja drogą ciekawe...kiedyś napisałeś, że lubisz tę samą temperaturę w całym swym domu. jak to robisz, sterując jednym termostatem? Dlatego pisałem ci często, że ja mogę grzać jak mi się podoba. Nawet przejść na samoregulację, gdybym tylko chciał. W domu mam ponad 22 stopnie. Termostat ustawiony na 23 stopnie i pełni funkcję strażnika jakby nastąpiło przegrzanie domu przez słońce ... Co z uzyskami (innymi też) w innych pomieszczeniach?Są złe, że tam z nich nie korzystasz albo ich nie ograniczasz? To jak, w jednym pomieszczeniu dbasz o nieprzegrzanie i masz strażnika, a w innych nie? Czyli, w jednym pomieszczeniu masz tak samo jak ja. a pisałeś, że sterowanie strefowe ci nie odpowiada? Grzanie ciągłe dla mnie to takie grzanie bez żadnych ograniczników , bez stref czasowych , bez histerezy ... Powinna starczyć sama dobrze ustawiona krzywa grzewcza na pompie i pompa sama się wyłączy jak temperatury na pompie się zrównają i nie będzie odbioru ciepła .. To dla ciebie.A dla mnie znaczy co innego. I dlatego, u ciebie z tak przewymiarowana jednostką dosyć często to się zdarza. Jak widać na pv monitor. więc z tym ciągłym grzaniem, to u ciebie raczej nie wychodzi.... Gdybyś miał mniejsza jednostkę, to dała by radę wymodulować mniejszą moc i temperaturę, jak powrót będzie cieplejszy. Dla mnie takie ogrzewanie, które grzeje kiedy i jak chcę, jest komfortem. ale to dla mnie Kiedy siedzę w salonie i am być 22deg, to tak ustawiam, ale to nie znaczy że w sypialni w tym samym czasie ma być otwarta petla, kiedy tam jest tyle ile chciałem czyli 21,5deg. Po co mam zużywać niepotrzebnie energię? Edytowane 18 Grudnia 2018 przez TwojPan add Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 18.12.2018 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 ale to dla mnie Kiedy siedzę w salonie i am być 22deg, to tak ustawiam, ale to nie znaczy że w sypialni w tym samym czasie ma być otwarta petla, kiedy tam jest tyle ile chciałem czyli 21,5deg. Po co mam zużywać niepotrzebnie energię? Widać dla każdego komfort to co innego. Dla mnie najbardziej komfortowa jest jednakowa temperatura w całym domu , bo przejście z pokoju zimniejszego do cieplejszego ( i odwrotnie) nie jest dla mnie komfortowe. Także lekarze polecają aby temperatura w domu była zbliżona , bo jest to najoptymalniejsze i najzdrowsze dla człowieka. Ale każdy robi jak chce , bo widać dla każdego komfort to co innego ... Najważniejsze że danej osobie to odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 18.12.2018 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Widać dla każdego komfort to co innego. Dla mnie najbardziej komfortowa jest jednakowa temperatura w całym domu , bo przejście z pokoju zimniejszego do cieplejszego ( i odwrotnie) nie jest dla mnie komfortowe. Także lekarze polecają aby temperatura w domu była zbliżona , bo jest to najoptymalniejsze i najzdrowsze dla człowieka. Ale każdy robi jak chce , bo widać dla każdego komfort to co innego ... Najważniejsze że danej osobie to odpowiada. I dlatego, rozplanowałem dom tak, a nie inaczej. Te przejścia, to korytarze. Tam panują temp.pośrednie. Żadko, w ciągu dnia bywam w sypialni. Dlatego nie widzę sensu, aby ją dogrzewać w ciągu dnia. Tym bardziej, że lubię tam temp. jaką zalecają lekarze. A na pewno, nie jest to temp. bliska tej jaką lubię w salonie. Tak czy siak, każdy ma tak jak lubi. Ja tak chciałem, forum mi do tych przemyśleń nie było potrzebne. Kaszpir, ten moduł PV montowałeś sam, czy był potrzebny elektryk. Czy to jest mocno skomplikowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 18.12.2018 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Kaszpir, ten moduł PV montowałeś sam, czy był potrzebny elektryk. Czy to jest mocno skomplikowane? Podłączenie prymitywne , jedynie co musisz mieć licznik cyfrowy z dodatkowym wyjściem impulsowym. Mój podlicznik okazało się że takie coś ma , bo właśnie to tego złącza podłącza się moduł rejestrujący. Na PVmonitor jest to wszystko wyjaśnione , są też zdjęcia więc będziesz wiedział jak to podłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 18.12.2018 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Ok.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertoski 19.12.2018 09:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Nie będzie miało żadnego sensu. Taka grubość nie ma znaczenia z PV czy bez PV. Nie zakumulujesz ciepła na tyle by to miało jakiś sens., bo CI ono "ucieknie" do gruntu. Daj te cm w ocieplenie parteru. Lepiej będzie. Kubson no właśnie tak mi się wydaje, że to jednak nic nie da. Potwierdzę jeszcze u Asolta (o ile odpisze Napisz proszę co to znaczy w "daj te cm w ocieplenie parteru."? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertoski 15.01.2019 14:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 No te 3 cm ocieplenia zamiast betonu. 10-12 cm wylewki to średnio na akumulacje, szczególnie, że pod spodem bida z ociepleniem. Kupisz PC na styk. Grzejesz bez względu na taryfę. Komfort mega. Będzie super. Zobaczy. Tak jak Ci pisałem nawet taka 4,5 kW przy -15 Ci wystarcz. Zaoszczędzoną kase na większej PC dokładasz PV na dach. Daj EPS 80 0,031 na podłogę. Jak chcesz to EPS 100. Wiem ,że swisspor taki robi . Zresztą pogadaj tutaj z user fighter1983 o styro. Może zrobi Ci dobre ceny, bo i tak wszystko chyba powyżej 30m3 idzie z fabryki. Kubson, jeszcze raz dzięki i wrócę na chwilę do tematu aby się na coś finalnie zdecydować. Na podłogę oczywiście 0,031. Czyli te 3 cm to nie zmieniać i zostawić jak jest? Czyli by było: Parter : 24 cm (styro 15, wylewka 7, podłoga 2) Piętro : 15 cm (styro 7, wylewka 6, podłoga 2) - tu daję +1 na wylewkę bo 5 to to chyba trochę mało? Tak zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertoski 16.01.2019 13:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Dzięki za cenne porady i dobrą dyskusję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hubert-b 31.01.2019 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 Witam Podepnę się pod wątek. Jestem w trakcie budowy domu. Obecnie stan surowy otwarty. Zleciłem wyliczenie OZC i uzyskałem wynik 7,3 kW. Do wyliczonego OZC trzeba dodać jeszcze moc na przygotowanie CWU. 3 osoby da około 0,75 kW. A więc całość powiedzmy 8 kW. Chciałbym teraz dobrać pompę ciepła PW. I teraz 2 kwestie: 1) Na forum widać trend mówiący, aby dobrać o mocy lekko powyżej tej otrzymanej wartości - a więc 9 kW. Jednak ta moc liczona jest dla temperatury -20 *C. Większość dni w roku to jednak temperatura powyżej -5 *C, a w tej temperaturze OZC powinno być mniejsze, około 4-5 kW. Przykładowo Panasonic SDC 7 kW ma przy -7 *C moc 5,15 kW, więc powinien pracować w górnym zakresie mocy, a więc w tym optymalnym. W razie większych mrozów załączy się grzałka 3 kW. Czy pompa nie powinna być dobrana właśnie do takich warunków? 2) Drugie pytanie - jeśli dobierać jednak do temperatury -20 *C, to wówczas potrzeba mocniejszej pompy. Panasonic SDC 9 kW ma w tej temperaturze moc 5,9 kW, więc nie ma wielkiego przeskoku. Według producenta model 9 kW Tcap ma moc 9 kW przy -7 *C, a więc przy -20 *C mocy powinno być też sporo więcej niż przy modelach SDC. Taka pompa powinna mieć jednak dużą nadwyżkę mocy (9 kW przy zapotrzebowaniu 4-5 kW lub jeszcze mniej) w temperaturach powyżej -5*C i może taktować. PS.Nie mam ciśnienia na grzanie tylko w tańszej taryfie, więc nie potrzebuję zapasu mocy. Będę grzał w ciągu doby kiedy będzie potrzeba nie patrząc na taryfę. Użyłem w przykładach pomp Panasonic, ponieważ akurat o nich aktualnie czytam. Nie zamykam się na innych producentów. Chodzi mi tylko o wyjaśnienie Metody doboru pompy bazując na OZC. PozdrawiamHubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 31.01.2019 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 1. Kluczowe jest ile SDC 7kW ma przy -20C, czy -15C. Żeby nie okazało się, że nawet z grzałką nie da rady. Do tego przy -7C będzie chodzić w optymalnym zakresie, ale pewnie 20h na dobę. 2. T-CAP 9kW trzyma 9kW do -20C. Do tego ma w zanadrzu 3kW grzałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magdaseb 31.01.2019 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 Są dwie szkoły- jedni grzeją tylko albo przeważnie w IIT- wówczas urządzenie musi być przewymiarowane (droższe), i są tacy, co grzeją wtedy, kiedy potrzeba (do tych osób należę ja)- wg mnie w drugim przypadku komfort termiczny większy, posadzki mogą być cieńsze (tańsze), a koszt 200-300 pln większy w skali roku przy moim metrażu. Takie są moje spostrzeżenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 31.01.2019 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 (edytowane) Witam Podepnę się pod wątek. Jestem w trakcie budowy domu. Obecnie stan surowy otwarty. Zleciłem wyliczenie OZC i uzyskałem wynik 7,3 kW. Do wyliczonego OZC trzeba dodać jeszcze moc na przygotowanie CWU. 3 osoby da około 0,75 kW. A więc całość powiedzmy 8 kW. Chciałbym teraz dobrać pompę ciepła PW. I teraz 2 kwestie: 1) Na forum widać trend mówiący, aby dobrać o mocy lekko powyżej tej otrzymanej wartości - a więc 9 kW. Jednak ta moc liczona jest dla temperatury -20 *C. Większość dni w roku to jednak temperatura powyżej -5 *C, a w tej temperaturze OZC powinno być mniejsze, około 4-5 kW. Przykładowo Panasonic SDC 7 kW ma przy -7 *C moc 5,15 kW, więc powinien pracować w górnym zakresie mocy, a więc w tym optymalnym. W razie większych mrozów załączy się grzałka 3 kW. Czy pompa nie powinna być dobrana właśnie do takich warunków? 2) Drugie pytanie - jeśli dobierać jednak do temperatury -20 *C, to wówczas potrzeba mocniejszej pompy. Panasonic SDC 9 kW ma w tej temperaturze moc 5,9 kW, więc nie ma wielkiego przeskoku. Według producenta model 9 kW Tcap ma moc 9 kW przy -7 *C, a więc przy -20 *C mocy powinno być też sporo więcej niż przy modelach SDC. Taka pompa powinna mieć jednak dużą nadwyżkę mocy (9 kW przy zapotrzebowaniu 4-5 kW lub jeszcze mniej) w temperaturach powyżej -5*C i może taktować. PS. Nie mam ciśnienia na grzanie tylko w tańszej taryfie, więc nie potrzebuję zapasu mocy. Będę grzał w ciągu doby kiedy będzie potrzeba nie patrząc na taryfę. Użyłem w przykładach pomp Panasonic, ponieważ akurat o nich aktualnie czytam. Nie zamykam się na innych producentów. Chodzi mi tylko o wyjaśnienie Metody doboru pompy bazując na OZC. Pozdrawiam Hubert Każde urządzenie grzewcze powinno być dobierane pod wyliczone obciążenie cieplne i to nie trend tylko oczywista oczywistość. Nie słyszałem jeszcze, żeby grzejacy gazem kupowali kotły do temp.-7st.C a poniżej tej temperatury grzali prądem, podobnie jest w przypadku kotłów na paliwa stałe. Ktoś coś słyszał o takich przypadkach? Gdyby tak było to dla mnie byłoby to zwykle dziwactwo i głupota nie do zrozumienia. Edytowane 31 Stycznia 2019 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toommm 31.01.2019 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 (edytowane) W żadnego T-capa się nie pchaj ... no chyba że chcesz czytać " co robić bo panas taktuje " . Przy PC PW nie dodawaj nic na CWU - po co . Pompa grzeje to lub to , nigdy razem . kup zwykłą 7 lub 9 kw 1 fazową , zaoszczędzisz i ciepło będzie . Mi Arturo72 kiedyś napisał , że ja grzeje atmosferę , a mam dom troszkę mniejszy , za to PC dużo słabszą ( dużo tańszą ) i co .... ja mam ciepło za mniejsze pieniądze , a Arturo walczac z taktowaniem fru na licznik 35 stopni w taniej ( aby nie dobiła do zadanej ) a w dzień kominek odpala( bo by od taktowania się rozleciała ) taka prawda ... hubert nie strzel sobie w kolano jak co niektórzy . Czytaj wątki z problemami ....wiele zrozumiesz Edytowane 31 Stycznia 2019 przez toommm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.