Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Styropian na elewację GRAFITOWY vs BIAŁY


poised

Recommended Posts

Na wiosnę zaczynam budowę domu, firma z którą buduję jest dość elastyczna w kwestii ocieplenia. Zrobimy co Panu pasuje, byle było zgodnie ze sztuką budowlaną.

Na ocieplenie w projekcie mam 20 cm EPS 70 0,031 - mówią że ok, ale

proponują trochę zejść z kosztów 15 cm + 10 cm styropian biały 0,040 pierwsza warstwa na kołkach druga na kleju - ponoć brak mostków, bo na zakładkę, a przenikalność prawie taka sama U = 0,148 przy białym do U = 0,144 przy grafitowym

 

Co o tym myśleć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeźba moim zdaniem. Ja kleiłem dwie warstwy bo musiałem. Nigdy więcej. Dziwie się że ekipa chce to robić. Nie sądzę żeby chcieli robić podwójną robotę przy klejeniu za darmo więc spytaj uprzejmie ile zejdą z robocizny przy klejeniu tylko jednej warstwy.

 

Doczytałem: Pierwsza warstwa tylko na kołkach????:o Jeśli tak, to czym prędzej zmień ekipę bo mogą mieć inne, równie fantastyczne pomysły.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, co za goście, żeby proponować 2 warstwy na elewacji!

A tak w ogóle to polecam taki wykład: https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-optymalizacja-ocieplen-[36min]-wp109

Wszystkie te wartości lambda deklarowane można o kant **** rozbić w rzeczywistych warunkach eksploatacji.

Lambda deklarowana dotyczy pewnych idealnych warunków temperatury i wilgotności powietrza, a w warunkach rzeczywistych i tak należy przyjąć ogólnie dla styropianów 0,04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Potwierdzam opinię kolegi Coulignona, takie sandwichowanie izolacji raczej nie wskazane.

Po pierwsze zawsze w miejscu klejenia będzie najsłabsze ogniowo, które teoretycznie i praktycznie będzie rzutowało na trwałość całego systemu a po drugie wg mnie ryzyko niewspółmierne do ewentualnych oszczędności.

Sugeruję pozostać przy wstępnym założeniu, czyli jedna warstwa styropianu o określonej grubości.

Mam nadzieję, że projekt zakłada stosowanie łączników wkręcanych z zaślepkami jeśli nie to bezwzględnie zalecam. Po pierwsze ograniczenie mostków termicznych a po drugie zero problemu z biedronką :).

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robinson74 nie przesadzaj na stronie http://www.gunb.gov.pl/probki są robione badania. Oczywiście że trochę może i przekłamują, jeśli styro ma lambdę 0,31 a gorszy np 0,40 to w takich samych warunkach użytkowania ta lambda zwiększy się proporcjonalnie . Jest to strona urzędowa i można tam sprawdzić właśnie czy pewne materiały trzymają normę czy nie. A jeśli chodzi o podwójne klejenie płyt to raczej u nas tego się nie stosuje, myślę nawet że dobrze by było właśnie zakołkować całość, wtedy by był raczej spokój. Co do kołkowania jednej warstwy to ogólnie w domku jednorodzinnym do wysokości kilku metrów kołkowanie wcale nie jest potrzebne o ile styro jest dobrze i poprawnie przyklejony, większość ludzi kołkuje bo tak inni robią , myślę że też na wszelki wypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 25 grubości grafit , jedna warstwa , klejona piana i ani jednego kołka bo i po co ,, one działają tylko na ścinanie więc teoretycznie cała zasiatkowana / spięta razem elewacja musiałaby w jednym momencie spaść - co raczej nie możliwe . A nad rodzajem styro się nie zastanawiaj , to tak tani materiał że lepiej nie oszczędzać a kiedyś tylko zapunktuje to niskimi rachunkami - to moje zdanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też 25 cm grafitu 0,031 przyklejone klejem cementowym i zakolkowane tylko strefy narożne i dolny cokół łącznie na 215 m2 elewacji weszło 200 kołków. Robiła mi to ekipa co zawsze kołki daje ale u mnie zgodnie stwierdziliśmy że szkoda kasy.....

Różnica na styropianie grafit Polstyr był 30 zł droższy od siana 0,044 Termoorganiki więc na całym domu było różnicy 1400 zł, przy grubości 15 cm różnica była by ok 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie ma co porównywać deweloperki z budową domeczku którą sam sobie pilnujesz ...ale nikt nikomu nie powie " nie kołkować " jak ładujesz placuszki bez obwodu to sobie niech na kołku wisi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa

https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/f5/ef/576452b007598_p.jpg?1466193340

 

i tu też dwa:

https://www.info.elblag.pl/images/artykuly-minigalerie/17012d.jpg

Lepiej porządnie kleić i zapomnieć o kołkach, niż kołkować byle jak zaklejoną elewację.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ceramice zwykle kołki średnio trzymają, przy 20-25cm styropianu dałbym z metalowym trzpieniem, ale do silikatu dawałem zwykle PCV przecież to twarde jak beton więc cokolwiek będzie trzymało. Jak przykrecalem w środku taśmę stalową do chwytania kabli elektrycznych to w warstwie ceramiki trzymały jedynie kołki 4ALL, bo 6x40 szybki montaż nie trzymał żaden, na piętrze każdy szybki montaż w silikacie trzymał że ciężko było wyciągnąć jak coś źle przykreciłem. W silikacie trzyma jak wściekły.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, co za goście, żeby proponować 2 warstwy na elewacji!

A tak w ogóle to polecam taki wykład: https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-optymalizacja-ocieplen-[36min]-wp109

Wszystkie te wartości lambda deklarowane można o kant **** rozbić w rzeczywistych warunkach eksploatacji.

Lambda deklarowana dotyczy pewnych idealnych warunków temperatury i wilgotności powietrza, a w warunkach rzeczywistych i tak należy przyjąć ogólnie dla styropianów 0,04.

 

Absolutnie sie zgadzam. Po moich kalkulacjach a bede dalej liczyl, wysrubowane paramtery stryropianu na fasadzie ( ale min 15 cm grubosc) to nadmiarowosc. Lambda 0,044 w zupelnosci wystarcza. Oczywiscie przy zalozeniu, ze mamy dom klasyczny duzo okien, kominy etc. Styra szare (nazwa passive nie bez kozery) sa sensowne przy domy pasywnym. Czyli zero kominow, rekuperacja, ale trzeba tez drzwi miec tez o podobnym wspolczynniku ( a to pewnie koszt jakis kosmiczny), okna jakies masakrycznie drogie etc., ludzie to maja, ale koszt zwraca sie naprawde po dlugim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie sie zgadzam. Po moich kalkulacjach a bede dalej liczyl, wysrubowane paramtery stryropianu na fasadzie ( ale min 15 cm grubosc) to nadmiarowosc. Lambda 0,044 w zupelnosci wystarcza. Oczywiscie przy zalozeniu, ze mamy dom klasyczny duzo okien, kominy etc. Styra szare (nazwa passive nie bez kozery) sa sensowne przy domy pasywnym. Czyli zero kominow, rekuperacja, ale trzeba tez drzwi miec tez o podobnym wspolczynniku ( a to pewnie koszt jakis kosmiczny), okna jakies masakrycznie drogie etc., ludzie to maja, ale koszt zwraca sie naprawde po dlugim czasie.

 

A czas zwrotu zastosowanego na ścianach styro, do rodzaju zastosowanej wentylacji ??

Przecież to dwa, niezalezne źródla strat.

Mozesz przedstawić swoje obliczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam,

bardzo chętnie bo dzisiaj ab ovo liczyłem i dodatkowo konsultowałem z moim wykonawcą, który zbudował paręset domków i mam do niego zaufanie. Ale pytałem się ogólnie czy ktoś coś konkretnego mówił,

że poszedł z torbami albo na chleb nie ma przez to:)

 

Więc:

 

Wyszło mi styro fasada 27,3 m3 - dom ok 140 m2

 

Różnica między moim a passivem przy tej ilości wyszła mi powiedzmy 1000 PLN - można sobie sprawdzić w Castoramie na stronach, różnica między Gamma 15cm a Passive 15cm.

 

1. Czyli reasumując wydalibyśmy więcej 1000 PLN.

2. Na stronie http://styropiany.pl/node/14 jest kalkulator dla moich ścian (poroterm 25 - w sumie nieistotne to dla rachunków chyba, bo chodzi o styro tylko)

oraz roznicy miedzy rzeczonymi styropianami wyszło mi 20 % straty ciepla wiecej na tanim styro.

3. Ze stronki http://styronet.pl/procentowa-utrata-ciepla-z-budynku.html mam info, że 20% stanowią ściany w stratach ciepła .

 

4. Info od kumpla (powie prawdę:)), który mieszka w analogicznym domu (ale sprzed 15 lat powiedzmy, więc lepiej) - wydaje na ogrzewanie ten sam typ gaz - w sezonie ok 250 PLN - przez 6 miesięcy.

5. Teraz tak z 250 0,2 to 50 PLN, z tego 0,2 znowu to 10 Zyta (PLN) na miesiąc strat finansowych.

6. Jak się podzieli przez to 1000 PLN przez lata po 6 miesięcy wychodzi 18 lat. Generalnie jakby wziaść pod uwagę, że kolega ma 10 cm styropianu to jeszcze lepiej jest. No i założenie ostre zimy 6 miesięcy. Jak po pięć miesięcy ostrej zimy to ponad 20 lat.

 

 

 

Więc ten temat jest tylko dla domów pasywnych - czyli rekuperacje etc. to jest inna bajka.

 

Pozdrawiam,

Mirek

Edytowane przez MK496
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie załapałem Twoich wyliczeń, bo zrozumiałem że gość ogrzewa gazem dom za sezon 250 zł....

Nawet jesli było by to 250 zł miesięcznie czyli 1500 zł za zimę to 20% daje 300 zł więc zwrot lekko ponad 3 lata.... Ale każdy liczy tak żeby jemu lepiej wyszło.....

Zwróć uwagę iż klej do grafitu jest droższy i raczej dałbym sobie spokój ze styropianem z marketów.... Twój dom, Twój cyrk, Twoje małpy.

Jak masz ten tysiąc kup lepszy styropian bo nigdy nie wiadomo co będzie za kilka lat.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...