Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Strop drewniany - czy jest szansa na oszczędność?


Recommended Posts

Czołem

 

planuję budować na małej działeczce malutki domek o powierzchni zabudowy 44,25 m2 - 750cm x 590 cm

https://wybieramprojekt.pl/projekt-domu-mak-dn49/

 

I szukam oszczędności na każdym etapie zmian w projekcie - żeby budowa była jak najbardziej ekonomiczna. Czy zmiana stropu na drewniany może dać wymierne oszczędności przy tak małej powierzchni? Na dole ewentualne odgłosy kroków nie będą przeszkadzać, bo tam będzie salon. Tylko czy w ogóle idąc w tym kierunku można zaoszczędzić? :)

 

przekroj.gifwiz1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do stałego mieszkania.

 

Nie mam nikogo w rodzinie kto by mi pomógł z domem szkieletowym - nikt nie ma doświadczenia w tym temacie. Za to kilku murarzy się znajdzie. Myślałem nad betonem komórkowym - Ytong / Termalica itd. 36,5. Chyba też w miarę szybko powinno się stawiać ściany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do stałego mieszkania.

 

Nie mam nikogo w rodzinie kto by mi pomógł z domem szkieletowym - nikt nie ma doświadczenia w tym temacie. Za to kilku murarzy się znajdzie. Myślałem nad betonem komórkowym - Ytong / Termalica itd. 36,5. Chyba też w miarę szybko powinno się stawiać ściany?

 

Ytong i to jeszcze 36,5 to nie sa oszczędności, cen Termalica nie znam.

 

Najtańszy strop to monolit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy warunki działkowe Ci na to pozwalają ale przy takiej powierzchni i do stałego zamieszkania to budowałbym parterówkę o powierzchni ok 60m2. Cenowo wyjdzie podobnie, jeśli nie taniej, a funkcjonalność i komfort użytkowania bez porównania. W tym projekcie co wybrałeś pokój 7m2 ze skosem to porażka, taki pokój jest nie do użytku, chyba że jako przechowalnia/garderoba. To wc na dole z drzwiami szeroko otwierającymi się na salon/kuchnię też nie zachwyca. Na tych schodach, prędzej czy później sobie nogi połamiesz, nie wyobrażam sobie po czymś takim chodzić kilkanaście razy dziennie. Nie mówiąc już o tym, że całość jest nieproporcjonalna i przez to brzydka jak psia kupa.

 

W parterówce wiele rzeczy jest znacznie prostsze (instalacje, brak pionów, ocieplasz strop a nie połacie, ocieplenie zewnętrzne zrobisz z drabiny itp.) a więc łatwiej to zrobić samemu a tym samym zaoszczędzić na drogiej robociźnie

 

Zerknij na projekty w stylu:

https://wybieramprojekt.pl/projekt-domu-biedronka-af87

https://wybieramprojekt.pl/projekt-domu-tango-ii-fi41

i sobie to jeszcze przemyśl.

 

Co do materiału - bierz najtańszy, jeśli chcesz BK to 24cm, nie widzę sensu 36,5 bo i tak musisz dać na to styropian żeby spełnić warunki co do ocieplenia. Jak chcesz jak najtaniej to i pustak żużlowy będzie ok, pytanie tylko czy na tak małym domku wiele na tym przyoszczędzisz - trzeba by na spokojnie to policzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy warunki działkowe Ci na to pozwalają ale przy takiej powierzchni i do stałego zamieszkania to budowałbym parterówkę o powierzchni ok 60m2. Cenowo wyjdzie podobnie, jeśli nie taniej, a funkcjonalność i komfort użytkowania bez porównania. W tym projekcie co wybrałeś pokój 7m2 ze skosem to porażka, taki pokój jest nie do użytku, chyba że jako przechowalnia/garderoba. To wc na dole z drzwiami szeroko otwierającymi się na salon/kuchnię też nie zachwyca. Na tych schodach, prędzej czy później sobie nogi połamiesz, nie wyobrażam sobie po czymś takim chodzić kilkanaście razy dziennie. Nie mówiąc już o tym, że całość jest nieproporcjonalna i przez to brzydka jak psia kupa.

 

W parterówce wiele rzeczy jest znacznie prostsze (instalacje, brak pionów, ocieplasz strop a nie połacie, ocieplenie zewnętrzne zrobisz z drabiny itp.) a więc łatwiej to zrobić samemu a tym samym zaoszczędzić na drogiej robociźnie

 

Zerknij na projekty w stylu:

https://wybieramprojekt.pl/projekt-domu-biedronka-af87

https://wybieramprojekt.pl/projekt-domu-tango-ii-fi41

i sobie to jeszcze przemyśl.

 

Co do materiału - bierz najtańszy, jeśli chcesz BK to 24cm, nie widzę sensu 36,5 bo i tak musisz dać na to styropian żeby spełnić warunki co do ocieplenia. Jak chcesz jak najtaniej to i pustak żużlowy będzie ok, pytanie tylko czy na tak małym domku wiele na tym przyoszczędzisz - trzeba by na spokojnie to policzyć.

 

Bardzo Ci dziękuję za propozycje. Z większą powierzchnią zabudowy się nie wcisnę.

 

Ścianka kolankowa będzie podniesiona (gdyby ją dźwignąć o 40cm, to w najniższym miejscu na poddaszu będzie 180cm), więc te skosy nie będą chyba takie straszne - tak sądzę, poprawcie mnie jeśli nie mam racji. Zastanawiam się też nad dachem płaskim lub jednospadowym. Płaski dach zupełnie zlikwiduje problem skosów.

 

Przy poprzedniej serii Ytong Energo U=0,25 trzeba było docieplać ściany, by spełnić wymagania normy z 2017r. Natomiast obecnie Ytong chwali się, że z bloczków Energo+ 36,5 U=0,23 można zrobić ścianę jednowarstwową bez dodatkowego docieplenia. Cytuję: "Także bloczki Ytong Energo o grubości 36,5 cm pozwalają wznosić mury, które bez dodatkowej izolacji spełniają zaostrzone normy cieplne dla domów jednorodzinnych." Taką normę spełniają też bloczki (beton komórkowy) z Termalicy U=0,22 lub 0=0,23 [W/(m2K)]. Myślałem o ścianie jednowarstwowej. Przy dobrym wykonaniu powinienem oszczędzić czas a cena będzie raczej podobna. Poprawiajcie, jeśli pieprzę głupoty :)

 

energo_plus_dane_techniczne.png

ytong.jpg

Edytowane przez blitzkrieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz z tym oszczędzaniem czasu, chciałbyś tanio, szybko i dobrze a jak pewnie wiesz da się tylko dwie rzeczy z tych trzech.

Stawiaj ze zwykłego BK24, taki domek to w tydzień sam obłożysz styropianem i zaciągniesz klejem. Ściana jednowarstwowa to temat już wiele razy wałkowany - trzeba robić bardzo dokładnie a i tak efekt nie będzie lepszy od dwuwarstwowej.

Pierwszy lepszy temat z forum:

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?350599-%C5%9Aciany-1-warstwowe-kto%C5%9B-budowa%C5%82&p=7716364#post7716364

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalnie, to byłby parterowy z płaskim dachem monolitycznym. Ale mało gdzie WZ/MPZP na to pozwalają.

 

Poddasze to koszty i pole do błędów. Co chwila masz tematy, że na górze zimno na dole ciepło, albo odwrotnie, że wilgoć, że wieje, że akustyka nędzna, że kartongips przebrał się za zebrę itd. Ani to tanie, ani wygodne wbrew powszechnej opinii.

 

Strop drewniany wyjdzie taniej, jak zrobisz z drewna bez CE. Chyba. Bo strop również usztywnia konstrukcje, więc rezygnując z monolitu konstruktor musi wzmocnić wieńce, może i dołożyć ścianę nośną, słupy, podciągi. A i tak nie będzie tak spięta konstrukcja jak stropem monolitycznym.

 

Generalnie - oszczędzać trzeba umieć. Niewielkie zmiany czy cuda potrafią przynieś niewspółmierne koszty czy oszczędności. Ale to wymaga zaangażowania i czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz z tym oszczędzaniem czasu, chciałbyś tanio, szybko i dobrze a jak pewnie wiesz da się tylko dwie rzeczy z tych trzech.

Stawiaj ze zwykłego BK24, taki domek to w tydzień sam obłożysz styropianem i zaciągniesz klejem. Ściana jednowarstwowa to temat już wiele razy wałkowany - trzeba robić bardzo dokładnie a i tak efekt nie będzie lepszy od dwuwarstwowej.

Pierwszy lepszy temat z forum:

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?350599-%C5%9Aciany-1-warstwowe-kto%C5%9B-budowa%C5%82&p=7716364#post7716364

 

Dziękuję za opinię. Zaczynam się zastanawiać. Opcja. Beton komórkowy 24cm z systemem pióro+wpust oraz docieplenie. Jeśli murowane byłoby przez rodzinę, to chyba łatwiej o precyzję przy P+W. I może szybkość budowy i precyzja na tym zyska? Czy Waszym zdaniem jednak nie ma sensu stosować P+W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalnie, to byłby parterowy z płaskim dachem monolitycznym. Ale mało gdzie WZ/MPZP na to pozwalają.

 

Poddasze to koszty i pole do błędów. Co chwila masz tematy, że na górze zimno na dole ciepło, albo odwrotnie, że wilgoć, że wieje, że akustyka nędzna, że kartongips przebrał się za zebrę itd. Ani to tanie, ani wygodne wbrew powszechnej opinii.

 

Strop drewniany wyjdzie taniej, jak zrobisz z drewna bez CE. Chyba. Bo strop również usztywnia konstrukcje, więc rezygnując z monolitu konstruktor musi wzmocnić wieńce, może i dołożyć ścianę nośną, słupy, podciągi. A i tak nie będzie tak spięta konstrukcja jak stropem monolitycznym.

 

Generalnie - oszczędzać trzeba umieć. Niewielkie zmiany czy cuda potrafią przynieś niewspółmierne koszty czy oszczędności. Ale to wymaga zaangażowania i czasu.

 

Dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Waszym zdaniem jednak nie ma sensu stosować P+W?

 

Cienka spoina tylko poziomo i P+W to standard teraz. Przy BK każdą warstwę można przetrzeć i masz idealnie równo pod następną.

 

Jakbym myślał o budowie własnymi rękami, to ciepło bym też myślał o Izodom2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o ścianie jednowarstwowej. Przy dobrym wykonaniu powinienem oszczędzić czas a cena będzie raczej podobna. Poprawiajcie, jeśli pieprzę głupoty :)

 

 

A ta ściana jednowarstwowa nie musie byc tynkowana od zewnątrz tynkiem 'ciepłochronnym' ? to kiedyś tanie nie było, a bez tego współczynniki były już sporo niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...