michancia 28.11.2019 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Czy mógłbyś napisać ile godzin pracuje PC? Czy działasz na taniej taryfie ? Termostat ? Ja mam mieszane grzejniki i podłogówkę 120 m plus 25 garaż Dziś 10 stopni - cop 7.8 i zużycie 2 kWh - bez obiegówki. Wczoraj - 7 stopni - cop 6.8 zużycie 2.5 kWh Kolego nie chce się czepiać, ale w innym poście napisałeś ,,Czy wielogodzinna praca PC 5 kw na częstotliwości 17-20 Hz w ciepłe dni jak teraz Ok 7-10 stopni jest wskazana ? Lepiej dla pompy praca krótsza a na większych parametrach czy jednostajna na mniejszych? Temperatura wody 28 stopni na dworze teraz 9 stopni. Ostatnia doba praca Ok 20 godzin i 2 włączenia ? W domu 21-22 stopnie" To teraz moje pytanie, jeśli moja pompa minimalne zużycie ma 1KW, to twoja ile ma?, wg. mnie około 0.5KW, niech ma 0.4KW, to przy 20 godz. pracy da 8KW. Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 28.11.2019 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Helloułł , helloułł PV Kolego ! Odnośnie buforu do PC to 100ltr max bym dał, zastosował bym go w szeregu między PC a sprzęgłem hydraulicznym o takiej konstrukcji [ATTACH=CONFIG]437596[/ATTACH] Jak nie chcesz wydawać kasy na w/w sprzęgło , to wstaw miedziane rurki z trzema otworami po każdej stronie. Można bez bufora , na samym sprzęgle- przy defroście system odda ciepło... Witam! Co do bufora to nie ma problemu wykonam go sam . Zastanawia mnie po co jeszcze sprzęgło? jak będzie bufor. PS. Wejdź na forum << PV) pewnie jutro wpiszę pewne moje spostrzeżenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 28.11.2019 22:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Witam! Co do bufora to nie ma problemu wykonam go sam . Zastanawia mnie po co jeszcze sprzęgło? jak będzie bufor. PS. Wejdź na forum << PV) pewnie jutro wpiszę pewne moje spostrzeżenia Bufor oczywiście tylko wtedy , kiedy trzeba ze względu na przepływy instalacji. Na zwykłym buforze praktycznie zawsze mamy stratę na temp zasilania oraz problem z podmieszaniem powrotu PC (czyli powrót zasysa część strumienia zasilającego). Samo sprzęgło jest nie istotne-popatrz jaki ma przekrój. Sam sobie możesz zrobić bufor z takimi nawierconymi otworami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slimakfoto 28.11.2019 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Kolego nie chce się czepiać, ale w innym poście napisałeś ,,Czy wielogodzinna praca PC 5 kw na częstotliwości 17-20 Hz w ciepłe dni jak teraz Ok 7-10 stopni jest wskazana ? Lepiej dla pompy praca krótsza a na większych parametrach czy jednostajna na mniejszych? Temperatura wody 28 stopni na dworze teraz 9 stopni. Ostatnia doba praca Ok 20 godzin i 2 włączenia ? W domu 21-22 stopnie" To teraz moje pytanie, jeśli moja pompa minimalne zużycie ma 1KW, to twoja ile ma?, wg. mnie około 0.5KW, niech ma 0.4KW, to przy 20 godz. pracy da 8KW. Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach. Pompa pracowała przez 30 godzin. Pokazuje 0,2 KWh Czasami pokazuje 0 i produkcja np 0,6 kw Wiem że może być to lekko przekłamane ale jak pokazuje zużycie 2 kw h to ile zużywa ? Nie mam podlicznika. Jednak fajnie że są te dane . Można wyregulować pod swoją instalacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 28.11.2019 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Pompa pracowała przez 30 godzin. Pokazuje 0,2 KWh Czasami pokazuje 0 i produkcja np 0,6 kw Wiem że może być to lekko przekłamane ale jak pokazuje zużycie 2 kw h to ile zużywa ? Nie mam podlicznika. Jednak fajnie że są te dane . Można wyregulować pod swoją instalacje [ATTACH=CONFIG]437601[/ATTACH] Na te liczniki nie patrz bo to nieporozumienie. Temat kilkukrotnie poruszany jednym oszukuje mniej innym wiecej. Jedynie wyprodukowana energia wzglednie sie zgadza a pobrana i cop to np.u mnie o 100% zawyrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slimakfoto 28.11.2019 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Zdaje sobie sprawę że nie wlicza pompki, wiatraka , obiegówki. Zdaje się że im mniejsze zużycie błąd będzie większy. Chyba muszę napisać do Panasa żeby mi płacili za reklamę Chyba jednak założę te podlicznik. Jednak żeby było to miarodajne musiałbym założyć też licznik wyprodukowanego ciepła. A po co koszty. I tak potem ktoś napisze że nie mają certyfikatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 29.11.2019 01:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Bufor oczywiście tylko wtedy , kiedy trzeba ze względu na przepływy instalacji. Na zwykłym buforze praktycznie zawsze mamy stratę na temp zasilania oraz problem z podmieszaniem powrotu PC (czyli powrót zasysa część strumienia zasilającego). Samo sprzęgło jest nie istotne-popatrz jaki ma przekrój. Sam sobie możesz zrobić bufor z takimi nawierconymi otworami. Przepływy to jedno ale przy ogrzewaniu ( grzejniki) gdzie nie ma naturalnego bufora jaki ma podłogówka do ogrzewania PC przy grzejnikach powinna mieć bufor na defrosty. Wtedy nie wystudzi przy defrostach grzejników tylko zrobi ten proces korzystając z bufora na powrocie. Odnośnie bufora to tak właśnie zakładają ok 100L lecz większy ( może się mylę) ograniczy Wł. i WYŁ sprężarki. Tak jak ty lubię wszystko przemyśleć ( no może nie aż tak skrupulatnie jak TY ale zawsze biorę za i przeciw. Odnośnie podmieszania to można pokombinować . Powrót wtórny CO dać wyżej na buforze , a obieg pierwotny czyli PC---Bufor niżej. Można w środku przy budowie bufora powyżej powrotów wspawać taki ,,parasol.. oczywiście mniejszy średnicą od bufora aby PC przy defroście nie zasysała ZASILANIA tak jak mówiłeś. Zamierzałem wykonać bufor wysoki np. 500x500x1500 więc zasilanie i powrót były by od siebie dość wysoko. No ale ta zabawa nie dziś . jak dobrze pójdzie to przyszły sezon. Plan po mału można tworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 29.11.2019 05:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 I jeszcze jedno : te COP-y 6,8 i 7,8 to chyba nie bierzecie serio ?... jak pompa ci na wyświetlaczu taki pokazuje, to jak nie brać tego serio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 29.11.2019 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Witam Grzeję pierwszy sezon PC i oczywiście jak każdy nowy użytkownik testuje różne ustawienia PC ogrzewa bufor/sprzęgło o poj 100l, z bufora dwa obiegi, dwie pompy, jedna na podłogówkę, druga grzejniki (3 szt) i 4 małe podłogówki na RTL. Obie pompy sterowane przez regulatory pokojowe. Dotychczas było tak, że jak na regulatorach było 23*C to pompa stop, a między 6 a 13 obniżenie o 0,5 *C czyli praktycznie w tych godzinach ogrzewanie nie działało. od 13 PC goniła nie mówię, że z największą mocą, ale tak średnio do 22 - 23 chodziła, potem jeszcze w nocy też się załączyła, średnio na dobę 9 - 12 h pracowała Od niedzieli regulatory pokojowe na max, tak by nie wyłączały pomp i obniżałem krzywą grzewczą, tak by w pomieszczeniach temp dochodziła do 23 ale nie więcej (między 22,5 - 23), Pompa chodzi dłużej, około 14 - 16h, ale prawie cały czas najwolniej (25Hz), zasilanie niższą temp (przy 4 na dworze temp zasilania około 33), wydaje mi się też, że mniejsze zużycie, trudno tak do końca powiedzieć, bo dni identycznie nie są I teraz pytanie, jak lepiej dla pompy - dłużej a powoli, czy krócej na większej częstotliwości Bo komfort lepszy teraz pozdrawiam Tinek Tinek - nie jestem pewny jak to jest jeśli chodzi o żywotność, może ktoś się jeszcze wypowie (ja mam on/offa) ale na twoim miejscu sugerowałbym się komfortem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 29.11.2019 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Zdaje sobie sprawę że nie wlicza pompki, wiatraka , obiegówki. Zdaje się że im mniejsze zużycie błąd będzie większy. Chyba muszę napisać do Panasa żeby mi płacili za reklamę Chyba jednak założę te podlicznik. Jednak żeby było to miarodajne musiałbym założyć też licznik wyprodukowanego ciepła. A po co koszty. I tak potem ktoś napisze że nie mają certyfikatu A to kup ciepłomierz z certyfikatem 500/600 pln nie majątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slimakfoto 29.11.2019 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 A to kup ciepłomierz z certyfikatem 500/600 pln nie majątek Może gdybym to było tańsze Albo gdybym na tym zarabiał?! Ten ciepłomierz byłby na 1 cal ? 1000 zł planuje na prąd wydać na CO w tym roku. A te 600 pln które zaoszczędziłem ( na ciepłomierzu) może wydam na bilet do ciepłego kraju w zimę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 29.11.2019 07:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Przepływy to jedno ale przy ogrzewaniu ( grzejniki) gdzie nie ma naturalnego bufora jaki ma podłogówka do ogrzewania PC przy grzejnikach powinna mieć bufor na defrosty. Wtedy nie wystudzi przy defrostach grzejników tylko zrobi ten proces korzystając z bufora na powrocie. Odnośnie bufora to tak właśnie zakładają ok 100L lecz większy ( może się mylę) ograniczy Wł. i WYŁ sprężarki. Tak jak ty lubię wszystko przemyśleć ( no może nie aż tak skrupulatnie jak TY ale zawsze biorę za i przeciw. Odnośnie podmieszania to można pokombinować . Powrót wtórny CO dać wyżej na buforze , a obieg pierwotny czyli PC---Bufor niżej. Można w środku przy budowie bufora powyżej powrotów wspawać taki ,,parasol.. oczywiście mniejszy średnicą od bufora aby PC przy defroście nie zasysała ZASILANIA tak jak mówiłeś. Zamierzałem wykonać bufor wysoki np. 500x500x1500 więc zasilanie i powrót były by od siebie dość wysoko. No ale ta zabawa nie dziś . jak dobrze pójdzie to przyszły sezon. Plan po mału można tworzyć. W chałupie mam buforek ok 40 ltr i spokojnie robię na tym defrost (Panas sprzedaje 50L). Kuzynce podłączyłem T-cap 9kW mono przez wymiennik płytowy (glikol/woda) , bufor 50L jest wpięty szeregowo po stronie systemu-więc teoretycznie po stronie PC mam ciut za mały zład od wymaganego , a wszystko funguje jak ta Lala (defrościki). Teraz kwestia dużej pojemności-moim zdaniem jest jedno duże ALE : długi czas grzania dużego bufora (czyli od momentu kiedy sterownik załączy PC). Jeśli masz zasobnik CWUz odpowiednią wężownicą (np dla 9kW ok 3m2) -to np 300L CWU grzeje się ok 35-40min (tylko nie od temp kranówy...). Nie ma możliwości wychłodzenia chałupy przy defrostach czy grzaniu CWU-co najwyżej będą przez ok 20 min chłodniejsze grzejniki (kiedy jest defrost lub CWU -druga obiegówka jeszcze rozprowadza ciepło na grzejnikach. Co do zładu -trzeba policzyć -swoje musi mieć... Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest bufor (w funkcji sprzęgła czyli równolegle PC/system) max 100L. Jeśli przepływy są ok to przy za małym zładzie buforek w szeregu na powrocie jak najbardziej (wtedy pełni też funkcję odmulacza systemu-na dnie będą się gromadzić zanieczyszczenia z układu). Taktowanie na dużym buforze też w końcu nastąpi-przecież PC inwerterowa nie może pracować jak on/off... Bufor pod T2 to już inna bajka -min 1-2m3 pojemności... Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slimakfoto 29.11.2019 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Witam Grzeję pierwszy sezon PC i oczywiście jak każdy nowy użytkownik testuje różne ustawienia PC ogrzewa bufor/sprzęgło o poj 100l, z bufora dwa obiegi, dwie pompy, jedna na podłogówkę, druga grzejniki (3 szt) i 4 małe podłogówki na RTL. Obie pompy sterowane przez regulatory pokojowe. Dotychczas było tak, że jak na regulatorach było 23*C to pompa stop, a między 6 a 13 obniżenie o 0,5 *C czyli praktycznie w tych godzinach ogrzewanie nie działało. od 13 PC goniła nie mówię, że z największą mocą, ale tak średnio do 22 - 23 chodziła, potem jeszcze w nocy też się załączyła, średnio na dobę 9 - 12 h pracowała Od niedzieli regulatory pokojowe na max, tak by nie wyłączały pomp i obniżałem krzywą grzewczą, tak by w pomieszczeniach temp dochodziła do 23 ale nie więcej (między 22,5 - 23), Pompa chodzi dłużej, około 14 - 16h, ale prawie cały czas najwolniej (25Hz), zasilanie niższą temp (przy 4 na dworze temp zasilania około 33), wydaje mi się też, że mniejsze zużycie, trudno tak do końca powiedzieć, bo dni identycznie nie są I teraz pytanie, jak lepiej dla pompy - dłużej a powoli, czy krócej na większej częstotliwości Bo komfort lepszy teraz pozdrawiam Tinek Fajnie gdyby jakiś szpec się wypowiedział. Jednak rozsądek podpowiada że grzejąc po 24/ dobę Przez 200 dni w roku po 10 latach pompa będzie miała 50 tys godzin pracy. Myśle że praca ciągła na niższym Hz będzie ekonomiczniejsza I bardziej komfortowa dla rodziny. Myśle że można to przyrównać do auta. Lepiej jechać wolniej a dłużej niż szybciej i co chwile rozruch. Jednak to tylko moja niczym nie poparta teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michancia 29.11.2019 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Pompa pracowała przez 30 godzin. Pokazuje 0,2 KWh Czasami pokazuje 0 i produkcja np 0,6 kw Wiem że może być to lekko przekłamane ale jak pokazuje zużycie 2 kw h to ile zużywa ? Nie mam podlicznika. Jednak fajnie że są te dane . Można wyregulować pod swoją instalacje [ATTACH=CONFIG]437601[/ATTACH] Prawie mnie przekonałeś, przy takim małym obciążeniu to ona sporo zaniża, ale niech nawet zaniża 100% to i tak będzie dobowe ok 5KW, a to bardzo dobry wynik, przy tych temperaturach. Nie fatyguj sie z żadnym pod licznikiem, chyba, że dla siebie. Słuchaj jak byś zrobił takie porównanie, spisz z licznika głównego energii dane ( zużycie ) oraz z pompy - 2-3 godz. pracy pompy i porówna zużycie na pompie i na liczniku ( oczywiście przy wyłączonych innych odbiornikach ), tak dla ciekawości. Jak bys mógł napisać co grzejesz, jaka powierzchnia domu i ocieplenie, było by fajne porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slimakfoto 29.11.2019 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Prawie mnie przekonałeś, przy takim małym obciążeniu to ona sporo zaniża, ale niech nawet zaniża 100% to i tak będzie dobowe ok 5KW, a to bardzo dobry wynik, przy tych temperaturach. Nie fatyguj sie z żadnym pod licznikiem, chyba, że dla siebie. Słuchaj jak byś zrobił takie porównanie, spisz z licznika głównego energii dane ( zużycie ) oraz z pompy - 2-3 godz. pracy pompy i porówna zużycie na pompie i na liczniku ( oczywiście przy wyłączonych innych odbiornikach ), tak dla ciekawości. Jak bys mógł napisać co grzejesz, jaka powierzchnia domu i ocieplenie, było by fajne porównanie. Dobry pomysł z tym licznikiem. Wyłącze lodówkę żonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michancia 29.11.2019 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Może gdybym to było tańsze Albo gdybym na tym zarabiał?! Ten ciepłomierz byłby na 1 cal ? 1000 zł planuje na prąd wydać na CO w tym roku. A te 600 pln które zaoszczędziłem ( na ciepłomierzu) może wydam na bilet do ciepłego kraju w zimę ? Tu trochę przesadziłeś, nie 1000 a 500zł, więc zostanie ci na pod licznik ( tylko kup taki z certyfikatem i odpowiedniej klasie dokładności ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michancia 29.11.2019 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Dobry pomysł z tym licznikiem. Wyłącze lodówkę żonie ������ Wszystkie hebelki w dół i tylko pompa niech pracuje. Mam 120 m - gora skosy plus garaż Ok 25 m Styropian - 15 szary z zakładkami Podłoga 18 cm Dach - 40 cm celuloza Okna 2 szybowe - ciepły montaż jak na 5 lat temu. Starałem się pilnować mostków wszystkich. Ale i tak się nie udało Daj pomiar porównawczy z godziny, w tym czasie to lodówka się nawet nie zdąży załączyć, bo zaczynam wątpić w te 1000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michancia 29.11.2019 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Witam Grzeję pierwszy sezon PC i oczywiście jak każdy nowy użytkownik testuje różne ustawienia PC ogrzewa bufor/sprzęgło o poj 100l, z bufora dwa obiegi, dwie pompy, jedna na podłogówkę, druga grzejniki (3 szt) i 4 małe podłogówki na RTL. Obie pompy sterowane przez regulatory pokojowe. Dotychczas było tak, że jak na regulatorach było 23*C to pompa stop, a między 6 a 13 obniżenie o 0,5 *C czyli praktycznie w tych godzinach ogrzewanie nie działało. od 13 PC goniła nie mówię, że z największą mocą, ale tak średnio do 22 - 23 chodziła, potem jeszcze w nocy też się załączyła, średnio na dobę 9 - 12 h pracowała Od niedzieli regulatory pokojowe na max, tak by nie wyłączały pomp i obniżałem krzywą grzewczą, tak by w pomieszczeniach temp dochodziła do 23 ale nie więcej (między 22,5 - 23), Pompa chodzi dłużej, około 14 - 16h, ale prawie cały czas najwolniej (25Hz), zasilanie niższą temp (przy 4 na dworze temp zasilania około 33), wydaje mi się też, że mniejsze zużycie, trudno tak do końca powiedzieć, bo dni identycznie nie są I teraz pytanie, jak lepiej dla pompy - dłużej a powoli, czy krócej na większej częstotliwości Bo komfort lepszy teraz pozdrawiam Tinek Tez to przerabiam Co do ilości załączeń, to wszyscy producenci przyjmują ilość załączeń/czas pracy - nie więcej niż 1.8 ( czyli na 1h pracy nie całe 2 załączenia ). natomiast bardzo rygorystycznie podchodzą do ilości godzin pracy rocznie, przyjmują że 1800-2200. Te powyższe warunki musza być spełnione, żeby utrzymać gwarancję ( 3 lub 5 lat ). Reszta to wola użytkownika, ekonomia, komfort i co tam jeszcze. O ile producenci nic nie piszą o maksymalnej ilości załączeń ( dla inwerterów ), to przewidują maksymalna żywotność tych sprężarek na 50000 h pracy. Co do samej pracy, z jaka modulacja, to też dla sprężarki nie stanowi to większej różnicy, dla niej najważniejsze żeby miała smarowanie i chłodzenie, a tego pilnuje elektronika. Co do zliczania ilości energii i kiedy zużywa mniej energii, to nie ma to większego znaczenia, natomiast jest błąd pomiaru, ponieważ licznik energii zlicza na podstawie przyłożonego napięcia i prądu, a prąd jest odczytywany z przekładnika, które tak się dobiera, żeby pracowały w jakimś zakresie pomiarowym ( przekładnia ) i poniżej tego zakresu wychodzą największe przekłamania. Z tego względu jedne pompy zliczają dokładnie, bo pracują w zakresie pomiarowym, a te mało obciążone pokazują bzdury ( pracują poza zakresem pomiarowym ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 29.11.2019 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Może i wszyscy, z wyjątkiem Daikina.Jeszcze raz napiszę że w Karcie Gwarancyjnej Daikina nie ma nic o ilości włączeń i czasie pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 29.11.2019 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2019 Może gdybym to było tańsze Albo gdybym na tym zarabiał?! Ten ciepłomierz byłby na 1 cal ? 1000 zł planuje na prąd wydać na CO w tym roku. A te 600 pln które zaoszczędziłem ( na ciepłomierzu) może wydam na bilet do ciepłego kraju w zimę ? Tak nowy ciepłomierz 1" . Można tańszy kupić używany z aktualną jeszcze legalizacją . Ja za sezon zimowy płacę za CO i CWU do 800 PLN , a ciepłomierz mam . A wiesz dlaczego płacę do 800 ? no właśnie dużo dzięki temu że mam ciepłomierz , jakbyś u Ciebie założył dużo dylematów by Tobie odeszło np czy lepiej żeby pc pracowała non stop z najmniejszą modulacją , czy może z większą i krótsza praca pc .Bo zakładasz że do 1000 pln za CO , ale nie masz podglądu na jakich ustawieniach pc działa z największym COP ( a więc najmniejsze koszta ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.