Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Po montażu instalacji fotowoltanicznej wzrosły rachunki za prąd... :(


tomek256

Recommended Posts

Dzień dobry Państwu

 

Zwracam się z pytaniem:

czy ktokolwiek miał z Państwa z podobną sytuacją jak ja i mój sąsiad?

późnym latem 2016 dokonaliśmy instalacji paneli słonecznych na naszych dachach. U mnie robiła firma z Warszawy, u sąsiada RWE Stoen.

 

jesienią 2016 nastąpiły odbiory przez elektrownię i wymiany liczników, na te, które zliczają prąd sprzedany do sieci a wyprodukowany przez solary

 

i teraz najlepsze:

-zarówno u mnie jak i u niego nastąpił ogromny wzrost w kolejnych rachunkach od STOEN

 

w tym tygodniu odebrałem rachunki, gdzie do zapłaty mam w lutym 2000 zł

kiedy przed instalacją rachunki 2 miesięczne były na poziomie 250-400 zł

 

coś jest nie tak, może ktoś coś podpowiedzieć? może źle wykonana jest instalacja, a może źle podłączona do sieci? A może to elektrownia źle wpięła licznik?

nie wiem, najdziwniejsze, że u sąsiada jest taka sama sytuacja...

Proszę o pomoc.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo się nie znam , ale podejrzewam błąd podłączenia przetworników. Jeśli przetwornik ma możliwość podłączenia akumulatorów i przez nieuwagę montera podłączone są tam panele wtedy przetwornica działa jako ładowarka(obciążenie) może spowodować wzrost opłat, a nie ich spadek.

 

Zapewne macie rozliczenie roczne - skoro dotychczas nikt nie zorientował się o powstałym błędzie.

Winny jest montaż, ale dziwię się , że w dwóch miejscach równocześnie - chyba , że monterzy "podpatrzeli" swoją pracę i spieprzyli obaj.

Reklamacja do firmy montującej - ich błąd - powinni pokryć zobowiązania.

 

Proponuję sfotografować wszystkie skrzynki, i połączenia - jako dowód w sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam przy sobie rachunków (jestem w pracy teraz)...

 

zastanawiam się czy nie wziąć firmy zewnętrznej, która zrobi audyt całej instalacji, bo jesli to wina firmy montującej to pewnie dobrowolnie nie pokryją kosztów i sprawa skończy się w sądzie.

 

czy ktoś zna firmę w Warszawie, która zrobi taki audyt za odpłatnością oczywiście?

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam przy sobie rachunków (jestem w pracy teraz)...

 

zastanawiam się czy nie wziąć firmy zewnętrznej, która zrobi audyt całej instalacji, bo jesli to wina firmy montującej to pewnie dobrowolnie nie pokryją kosztów i sprawa skończy się w sądzie.

 

Nie sądzę aby za 4 tyś poszli do sądu - pokryją i po sprawie.

Co do audytu to oczywiście - bardzo dobry pomysł - zapewne większość sporządzi taki audyt i wyda opinie odpłatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli roczne, to w 2017 było OK ?

Coś się w 2018 zmieniło ?

 

Wiesz co może nawet nie zauważyli :(, bo autor pisze , że jesienią - na rachunku może jeszcze nie było nic widoczne.

W sumie dziwię się bo sam chciałbym wiedzieć ile wyprodukowało i ile zużyłem spisując licznik - lato 2018 było bardzo dobre dla instalacji FV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy już wiadomo jaka była przyczyna ?

 

witam wszystkich,

okazało się, że Innogy Stoen Operator nie dokonuje odczytu liczników, wszystkie dane na 2 stronie faktury mają oznaczenie S** co wg. legendy oznacza odczyta szacowany. Jest to dziwne biorąc pod uwagę, że gdy zmieniano mi licznik na Landis +Gyr E550 dołaczono do niego również modem/router z anteną. Jak sprawdziłem na nim połączenie jest prawidłowe, nie wiem, dlaczego Innogy nie dokonuje zdalnych odczytów licznika.

Wczoraj na infolinii zgłosiłem reklamację. Przy okazji dowiedziałem się, że Innogy dokonuje rozliczeń energii wyprodukowanej przez instalacje fotowoltaniczne co 6 miesięcy, oraz dla punktów gdzie one są zamontowane nie ma możliwości włączenia usługi comiesięcznego pomiaru przez elektrownię.

 

Tak więc wczoraj zgłosiłem reklamację, a dziś dodatkowo mam przesłać na ich e-mail wczorajsze odczyty wskazań licznika.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...