Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wzrasta ciśnienie przy podgrzewaniu cwu - Panasonic Aquarea All in one 9kw


JakAnd

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 40
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No to dla mnie czary. Wątpię, żeby dwa naczynia przeponowe były uszkodzone. Chociaż oczywiście nie można tego wykluczyć - ale jest to dla mnie nieprawdopodobne.

Chociaż zastanawia, że ciśnienie wstępne jest 3,7 - wg danych technicznych powinno być 4.0. To naczynie jest nowe?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępne ciśnienie powietrza powinno być równe lub nieco wyższe niż ciśnienie instalacji wodociągowej...

 

Tutaj piszą, że ciśnienie wstępne powinno mieć wartość o 0,2 bara niższą niż nastawa reduktora a w przypadku instalacji bez reduktora lub instalacji hydroforowej ciśnienie wstępne powinno być niższe o 0,5 bara od minimalnego możliwego ciśnienia w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dla mnie czary. Wątpię, żeby dwa naczynia przeponowe były uszkodzone. Chociaż oczywiście nie można tego wykluczyć - ale jest to dla mnie nieprawdopodobne.

Chociaż zastanawia, że ciśnienie wstępne jest 3,7 - wg danych technicznych powinno być 4.0. To naczynie jest nowe?

 

Tak czy inaczej - dopompuj do 4bar - zgodnie z tą zasadą (przy spuszczonym ciśnieniu w instalacji oczywiście).

 

To żadne czary...

Pierwsze oryginalne naczynie sobie zdechło z jakiegoś powodu a drugie nowe leżało sobie z nabitym ciśnieniem dość długo i się skleiło na tyle mocno że te kilka kg na 1cm2 nie jest w stanie rozerwać tej niewielkiej powierzchni na wlocie ...

To samo się dzieje jak dość długo jakieś naczynie jest pod ciśnieniem instalacji a bez powietrza...( Pełne wody...)

Flak tak mocno się przyklei do ścianek zbiornika że nie można wtłoczyć powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj piszą, że ciśnienie wstępne powinno mieć wartość o 0,2 bara niższą niż nastawa reduktora a w przypadku instalacji bez reduktora lub instalacji hydroforowej ciśnienie wstępne powinno być niższe o 0,5 bara od minimalnego możliwego ciśnienia w instalacji.

 

Ok ..nie zauważyłem że mój tablet wstawił sobie po swojemu...

Miało być " niższe" ...

Dziękuję za sprostowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik 185l

Naczynie przeponowe Reflex De 12

 

Policzyłem Tobie jakie powinieneś posiadać naczynie w dwóch przypadkach:

 

1. Nie masz regulatora ciśnienia a Twoje ciśnienie wodociągowe to 3,5 bara, posiadasz ZB 6 bar, bojler 185 litrów i grzejesz wodę od 10 do 70 stopni. Założyłem, że to 3,5 bara jest to najniższe z sieci ciśnienie. To ciśnienie jest pomniejszone o 0,5 bara do obliczeń z racji braku reduktora ciśnienia, więc ciśnienie wstępne w naczyniu powinno być ustawione na 3,0 bara. Wyszło, że Twoja instalacja powinna posiadać naczynie o pojemności brutto 16 litrów. Czyli najbliższe możliwe do kupienia to 18 litrowe. Nadmiarowość naczynia nie ma kompletnego znaczenia. Może być i 25 litrowe, nawet 100 litrowe. Tylko nie ma tu logiki kupowania z tak dużą nadmiarowością. Za to nie może być za małe.

 

2. Posiadasz regulator ciśnienia z nastawą 3 bary. Ciśnienie wstępne w naczyniu 2,8 bara i reszta parametrów jak w pierwszym przypadku. Wyszło z obliczeń dla tej sytuacji, że taka instalacja powinna posiadać naczynie o pojemności brutto 14,8 litra, więc najbliższe możliwe to też 18 litrowe. Reflex 15 litrowych chyba nie sprzedaje.

 

Twoje naczynie przeponowe 12 litrowe nie dość, że jest za małe, źle dobrane to nie jest naczyniem przepływowym.

Edytowane przez emigrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest istotne do jakiej temperatury grzejesz wodę prywatnie. Do obliczeń przy doborze naczynia trzeba zawsze założyć, że z jakiś przyczyn ta woda może zostać nagrzana do 70 stopni. Na przykład okresowe nagrzanie do 70 jako anty-legionella. Edytowane przez emigrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest istotne do jakiej temperatury grzejesz wodę prywatnie. Do obliczeń przy doborze naczynia trzeba zawsze założyć, że z jakiś przyczyn ta woda może zostać nagrzana do 70 stopni. Na przykład okresowe nagrzanie do 70 jako anty-legionella.

 

Witam

 

Rozumiem zasady i metodę doboru pojemności.

Skoro się na tym znasz wytłumacz mi czy i jaki wpływ na ciśnienie wstępne w naczyniu przeponowym będzie miał fakt, że mój zbiornik CWU - 300l może mieć ciśnienie do 10 atmosfer (bar)? Zawór bezpieczeństwa - dedykowany i zainstalowany przez producenta - 9 atm, a nie standardowe 6..

Ciśnienie wody w sieci 3,0 atm.

Nastawa na regulatorze Honeywell 3,7 atm.

Jakie zatem w takim przypadku powinno być ciśnienie wstępne? Czy zgodnie z ogólną zasadą; nastawa reduktora - 0,2 -03 atm?

W sieci nie znalazłem jednoznacznego stanowiska. U producenta naczynia również.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozumiem zasady i metodę doboru pojemności.

Skoro się na tym znasz wytłumacz mi czy i jaki wpływ na ciśnienie wstępne w naczyniu przeponowym będzie miał fakt, że mój zbiornik CWU - 300l może mieć ciśnienie do 10 atmosfer (bar)? Zawór bezpieczeństwa - dedykowany i zainstalowany przez producenta - 9 atm, a nie standardowe 6..

Ciśnienie wody w sieci 3,0 atm.

Nastawa na regulatorze Honeywell 3,7 atm.

Jakie zatem w takim przypadku powinno być ciśnienie wstępne? Czy zgodnie z ogólną zasadą; nastawa reduktora - 0,2 -03 atm?

W sieci nie znalazłem jednoznacznego stanowiska. U producenta naczynia również.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

 

Kto taki mądry zrobił nastawę na regulatorze większą niż ciśnienie wodociągowe? Regulator ciśnienia działa na zasadzie różnicy ciśnień. Ciśnienie wejściowe musi być większe przynajmniej o 1 bar niż ciśnienie wyjściowe. Tak naprawdę powinieneś mieć ciśnienie wyjściowe 2 bary. Tylko takie ciśnienie 2 bary do niczego się nie nadaje. Nie wiem co tam robi w tym bojlerze ZB 9 barów, ale ja bym jak najszybciej go zmienił na ZB 6 barów. W domach nie powinno się operwać takim ciśnieniem 9 barów w razie W. Większość kształtek jest do 10 barów a wężyki podumywalkowe, czy tam geberitowe to 6 barów a teraz to wszystko szmelc chiński. Testowanie instalacji 9 barami jakby zaczął przepuszczać*zawór zwrotny, naczynie przeponowe zaszwankowało to nie jest dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto taki mądry zrobił nastawę na regulatorze większą niż ciśnienie wodociągowe? Regulator ciśnienia działa na zasadzie różnicy ciśnień. Ciśnienie wejściowe musi być większe przynajmniej o 1 bar niż ciśnienie wyjściowe. Tak naprawdę powinieneś mieć ciśnienie wyjściowe 2 bary. Tylko takie ciśnienie 2 bary do niczego się nie nadaje. Nie wiem co tam robi w tym bojlerze ZB 9 barów, ale ja bym jak najszybciej go zmienił na ZB 6 barów. W domach nie powinno się operwać takim ciśnieniem 9 barów w razie W. Większość kształtek jest do 10 barów a wężyki podumywalkowe, czy tam geberitowe to 6 barów a teraz to wszystko szmelc chiński. Testowanie instalacji 9 barami jakby zaczął przepuszczać*zawór zwrotny, naczynie przeponowe zaszwankowało to nie jest dobry pomysł.

 

Zawór bezpieczeństwa 9 bar do zbiornika o którym pisałem, wbudował nie hydraulik a producent. i nie jest to firma kogucik. Skoro zbiornik przeznaczony jest fabrycznie do pracy z ciśnieniem 10 bar, nie widzę możliwości wymiany zaworu na słabszy.

Podana wartość ciśnienia wody - 3 bary nie jest stała, z uwagi na wahania ustawiono ciśnienie na reduktorze na poziomie 3,7.

Nie odpowiedziałeś jednak na nurtujące mnie pytanie; jakie powinno być ciśnienie wstępne w naczyniu wzbiorczym?

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie wstępne w naczyniu powinno być ustawione o 0,2 bara mniejsze niż nastawa na reduktorze ciśnienia, lub 0,5 bara mniejsze od najniższego ciśnienia wodociągowego. Myśl inżynierska raczej była taka, że jak ktoś wstawia regulator ciśnienia to redukuje wysokie ciśnienie a nie wyznacza granice, żeby niskie ciśnienie nie podskoczyło ponad nastawę na regulatorze. W każdym razie ja to tak rozumiem. Nie odpowiem Ci dosłownie co masz zrobić, bo mogę wprowadzić w błąd. Najlepiej zapytać projektantów co robią takie projekty dla przemysłu. Tam wszystko musi być*obliczone. Rozmowa z ludźmi z Reflex jest bezcelowa. Niestety nic tam nie wiedzą, nawet dział techniczny to żenada.

 

Ja osobiście bym ustawił ciśnienie wstępne w naczyniu o 0,5 bara niższe od minimalnego ciśnienia w sieci wodociągowej a jako ciśnienie wodociągowe do obliczeń bym wybrał to 3,7 bara. I to nie do końca będzie prawdą, bo zawór w reduktorze nie zamknie się przy 3,7 bara. Zamknie się jak ciśnienie będzie wyższe niż 3,7 bar od strony sieci wodociągowej. Masz zainstalowany manometr przed reduktorem, jakie masz wahania ciśnień z wodociągu?

 

To, że producent wstawił ZB 9 bar jest mało istotne. Bojler jest częścią instalacji wodnej w domu. O ile bojler wytrzyma 9 barów to co na to wężyki, albo krany? Ja bym nie chciał testować instalacji wewnętrznej 9 barami. Bojler razem z instalacją tworzy układ zamknięty. ZB jest ostatecznością w zadziałaniu. Nadmiar wody ma przejąć naczynie przeponowe, bo od tego jest. Zakładamy, że pękła membrana, bojler grzeje wodę z zimnej do gorącej. Grzejąc wodę z 10 do 70 stopni 300 litrów wody zwiększy swoją objętość o prawie 7 litrów.

Edytowane przez emigrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie możliwości są 2, albo naczynie jest uszkodzone (sklejone) i nie przyjmuje wody, albo jest źle zmontowana instalacja i między naczyniem a zasobnikiem jest zawór zwrotny. Ponieważ to już drugie "niesprawne" naczynie obstawiam zawór zwrotny zamontowany w złym miejscu.

Jeżeli masz problem z rysowaniem, to może chociaż wymienisz pisemnie po kolei jaka armatura znajduje się na drodze od wodomierza do zasobnika CWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby od czego miałaby się skleić membrana, czy worek przeponowy? Ktoś tam wlał SuperGlue? Poza tym do poprawnej pracy naczynie musi być częściowo wypełnione wodą non-stop. Także chroniąc instalację przed uderzeniami hydraulicznymi. Dlatego tak ważne jest prawidłowe ustawienie ciśnienia wstępnego w naczyniu. Jak dla mnie to jakieś bajki o sklejonej membranie. Membrana z racji swojej pracy i zmęczenia materiałowego może pęknąć. To dość łatwo sprawdzić. Będzie lała się woda z wentyla. Przy dużych wahanich ciśnienia żywotność membrany/worka przeponowego drastycznie spada. To nawet mi potwierdzili w Reflexie. W takich sytuacjach musi być zamontowany regulator ciśnienia.

 

Co najlepsze niektórzy fachmeni od hydrauliki są przekonani, że ciśnienie wstępne fabryczne takie musi zostać bo takie dała fabryka i nie wolno tego zmieniać. Normalnie śmiech na sali. Ciśnienie wstępne w naczyniu jest jak najbardziej do korekty i należy to robić. Albo inne przypadki patologiczne - jak coś jest nie tak to należy dopomować naczynie. Nie ważne co jest nie tak, ale trzeba dopompować...

Edytowane przez emigrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Wzrost ciśnienia nie ma związku z temperaturą wody, tzn. czasami kapie po 40 stopniach, czasami już przy 30. W tym czasie (woda podgrzewana jest do 48 stopni) potrafi nakapać prawie litr wody. Ciśnienie rośnie przy każdym podgrzewaniu.

Pzdr.

Ma związek z temperaturą, bo każde podniesienie temperatury wody to nieunikniony przyrost objętościowy wody. Albo masz pękniętą membranę/worek, albo naczynie na dzień dobry wypełnia się całe wodą z racji zbyt małego naczynia i nie ma już miejsca na nadmiar podgrzewanej wody. Ciśnienie rośnie w instalacji. Chyba, że masz jakieś potężne uderzenia hydrauliczne i sam sobie nabijasz ciśnienie dla instalacji wewnętrznej.

Edytowane przez emigrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był zawór zwrotny, to nie rosłoby ciśnienie na manometrze przy naczyniu przeponowym.

 

Nie wiemy czy to fabryczna grupa bezpieczeństwa z manometrem, czy z pojedynczych klocków składał ją instalator np. w złej kolejności.

Faktem jest, że naczynie nie napełnia się wodą (po odkręceniu kranu ciśnienie spada momentalnie po spuszczeniu pół szklanki wody). Można sprawdzić jakie ciśnienie jest na wentylu, kiedy na manometrze jest 6 bar. Jeżeli na wentylu mniej, to naczynie nie napełnia się wodą.

Jeżeli po odkręceniu naczynia poleci woda, to uszkodzone jest naczynie, jeżeli nie poleci należy szukać przyczyny niedrożności w instalacji.

 

Pratchawiec, to że masz zbiornik zabezpieczony ZB 9 bar nie zwalnia z zabezpieczenia instalacji.

Zbiorniki najczęściej nie mają własnych zabezpieczeń, ale praktyka pokazuje, że nie zawsze są instalowane zgodnie ze sztuką, brak naczyń wzbiorczych jest bardzo powszechny, do tego uszkodzenie zaworu bezpieczeństwa i problem gotowy. Dlatego ten producent, zdecydował się dodatkowo zabezpieczyć sam zbiornik, np. na wypadek idioty, który zamontuje go w jakiejś instalacji technicznej pracującej na wyższych ciśnieniach, albo zamontuje w instalacji za mocny zawór bezpieczeństwa. Ale takie dodatkowe dobezpieczenie samego zbiornika nie zwalnia z budowania instalacji zgodnie z normą na 6 bar.

Edytowane przez SzymonKc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...