Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Sterowanie rozdzielaczem na piętrze

kurek99

Recommended Posts

Witam

Jestem świeżo po wizycie hydraulika i wstępnie zamontował mi rozwiązanie jak na zdjęciu poniżej ale docelowo ma być zamontowany jakiś zawór i sterownik pokojowy i moje pytanie brzmi jaki zamontować zawór by można było sterować za pomocą sterownika pokojowego tylko tym rozdzielaczem na piętrze? do rozdzielacza podłączone są grzejniki aluminiowe na których są zawory termostatyczne.

Chce ustawiać temperaturę nocną/dzienną, pompa ma się wyłączać gdy temperatura w pokoju osiągnie docelową temp i mieć możliwość zmiany parametrów przez smartfona

Sterownik jaki sobie upatrzyłem to Ferguson FS1TH albo Tech ST-283 C. Nie wiem który z nich będzie lepszy. Zamontowany będzie kocioł Defro Sigma E

IMG_0928.jpg

To nie jest tak że Ty sobie wymyślisz sterownik z oferty ponieważ musi być on kompatybilny z zaworem który planuje zamontować hydraulik. Nie wiem do końca co on planuje i po co mu jakiś zawór ale idąc po najniższej lini oporu i Twojego opisu będzie to prawdopodobnie elektrozawór sterowany z tego regulatora. Odnośnie pompki to może nią także sterować sam regulator powodując jej wyłączenie lub załączenie zależne od temperatur i programu tygodniowego ustawionego na regulatorze.

Zawór jest potrzebny ponieważ na parterze jest stara instalacja szeregowa a na piętrze jest robiony kapitalny remont i cała instalacja C.O na piętrze jest nowa podłączona, do starego pionu. Myśl jest taka by sterować piętrem niezależnie od parteru.

Obecnie jest zamontowana pompa główna przy piecu oraz pompa pomocnicza przy rozdzielaczu ale mimo iż pompa przy rozdzielaczu jest wyłączona to ciepło idzie na grzejniki w całym domu więc sterowanie samą pompa przy rozdzialaczy chyba nie wypalili. Tak mi się wydaje by sterować rozdzielaczem jest potrzebny zawór wraz z sterownikiem

Edytowane przez kurek99