Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dwie różne PC Nibe vs. Steibel


robertoski

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 62
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Sprawdź dobrze, Stibel moim zdaniem ma zdecydowanie inne parametry niż Nibe. P-7/W35 Stibel ma 7,8kW Nibe 6,6kW - tak na szybko to obie PC za duże. Pamiętaj że Stibel to monoblok - miej na uwadze jakiś UPS, albo glikol.

@kazien Stibel ma tak świetne dane, że podają w całym zakresie moc dla temperatur W35,45,55 z zakresem modulacji na min - maks. Na stronie Stibela wbiajsz szukaj tam są instrukcje - nie widziałem lepszej, a sporo już oglądałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczy sie obciazenie dla strefy zamieszkania. PC dobiera sie mniej wiecej dla -10 potem ma sie wspomagac grzalka. Oczywiscie mozesz ja dobrac do -20 ale wtedy wiekszosc czasu bedzie pracowac nie jak inwenter tylko on/off. Z wykresu powinienes miec dla A-7A35 jakies 4- 5kW wiec nibe byloby w miare OK. To bardzo dobra pompa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczy sie obciazenie dla strefy zamieszkania. PC dobiera sie mniej wiecej dla -10 potem ma sie wspomagac grzalka.

 

To zależy, czy ktoś chce grzać przy -7 24/7 (czyli przez 14 z 24h drogim prądem przy G12) a poniżej -7 nie tylko drogim, ale tez w części z COP=1.

Czy woli w małe mrozy grzać w 80 czy 90% w taniej strefie a i w największe mieć możliwość grzania (choćby grzałkami) w taniej strefie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak instalatorowi mówiłem że grzałek nie potrzebuje być może wyłączył ,może jakaś okrojona wersja bo brałem w dobrej promocji w każdym razie mam każdy dzień opomiarowany (2-sezon) i nie miałem jeszcze poboru większego niż 3,5 kw. A jeszcze zabezpieczenie pompy to 16A w/g instrukcji to spytaj tego gościa z Nibe jak to się ma do 9kw.(jestem elektrykiem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, monoblok faktycznie dochodzi koszt glikolu i to nie mały. I ten model Steibla chyba faktycznie jest ciut duży, ale zobaczymy jaką finalnie dostanę propozycję.

W między czasie porównałem z pomocą doradców NIBE dwie ich pompy split AMS 10-6 kW i 10-8 kW. I mam ciekawe wnioski. Dla moich wymagań (150m, obciążenie cieplne budynku 5.1 bez wody) wychodzi, że:

 

Nibe 6 kW

 

- zapewnia bez grzałki pokrycie zapotrzebowania do temperatury -8*C

- dla mojego punktu obliczeniowego -18*C ma tylko 2,9 W i musi być wtedy wspomagana grzałką o mocy 2,8 W

 

Nibe 8 kW

 

- zapewnia bez grzałki pokrycie zapotrzebowania do -15*C

- dla mojego punktu obliczeniowego -18*C ma 4,8 W i musi być wtedy wspomagana grzałką o mocy 0,9 W

 

I teraz co najlepsze. Dla mojej strefy klimatycznej i mojego zapotrzebowania mniejsza pompa 6 kW jest bardziej ekonomiczna w całym sezonie o ok. 700 kWh /rok mimo iż jest dobrana "na styk" i już od -8*C wspomaga się grzałką. Większa pompa ma większe obciążenie cieplne podczas całego sezonu gdzie nie jest potrzebna jej moc i suma summarum wychodzi mniej korzystnie, przynajmniej jeśli chodzi o ilość zużytych kWh.

 

Co byście doradzili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I teraz co najlepsze. Dla mojej strefy klimatycznej i mojego zapotrzebowania mniejsza pompa 6 kW jest bardziej ekonomiczna w całym sezonie o ok. 700 kWh /rok mimo iż jest dobrana "na styk" i już od -8*C wspomaga się grzałką. Większa pompa ma większe obciążenie cieplne podczas całego sezonu gdzie nie jest potrzebna jej moc i suma summarum wychodzi mniej korzystnie, przynajmniej jeśli chodzi o ilość zużytych kWh.

 

Co byście doradzili?

 

Ja się nie znam, ale domniemywam, że istotnym jest podział na taryfy itd, by policzyć oszczędności w złotówkach a nie tylko ilośc zużytych kWh.

"Szkoły" użytkowania są dwie - jedni tylko II taryfa, większa PC, drudzy grzanie na okrągło i mniejsza PC...a wybór i konsekwencje Twoje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek nasuwa się sam...

 

No, żeby to było takie łatwe.:no:

 

Instalator zaleca 8kw bo większa "elastyczność w momencie gdy wychłodzi się podłoga" cokolwiek to znaczy, nibe rekomenduje 8kw bo ma w tym interes + twierdzi, że na duże zimy dla świętego spokoju większą. No i faktycznie co jak przyjdą mega-zimy i żona mi powie "tak się mądrowałeś z tymi pompami a tu się nie można wykąpać w dwóch łazienkach równocześnie" ;))

 

Albo jeszcze; w OZC mam temperaturę w sypialniach (czyli pokojach dzieci też) 20*C a co jeśli jednak okaże się to za mało. Asolt tłumaczył, że 20*C to jak 21,5*C w ogrzewaniu grzejnikowym więc przyjąłem, że ok.

 

I dalej, co jeśli będę chciał włączyć ogrzewanie garaż do paru stopni w tej największe mrozy np. tylko po to aby woda/przyłącze w nim nie zamarzły. W OZC garaż jest jako nieogrzewany.

 

To wtedy zapotrzebowanie się zwiększy, nie wiem na ile, ale takie mam wątpliwości właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam, ale domniemywam, że istotnym jest podział na taryfy itd, by policzyć oszczędności w złotówkach a nie tylko ilośc zużytych kWh.

"Szkoły" użytkowania są dwie - jedni tylko II taryfa, większa PC, drudzy grzanie na okrągło i mniejsza PC...a wybór i konsekwencje Twoje :D

 

Ok, ale ja mam panele fotowoltaiczne 4,5 KW więc raczej grzanie ciągłe bo wymieniam ilość zużytych do wyprodukowanych minus haracz oczywiście.

Te wyniki też są na grzaniu ciągłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam kolejne dywagacje dot. doboru mocy PC i ostatnimi czasy pojawiło się silne lobby - szczególnie osób, które nie używały/nie używają PC i nie mieszkają w domu w ogóle - doboru wg recepty do - 7 C. A potem grzałki.

 

Albo posłuchasz albo nie (a zamykam niedługo 9 rok użytkowania domu grzanego prądem + PC do CWU + Gree U Crown): wybierz opcję 8 kW.

Dane statystyczne dot. pogody i jej przewidywalność możesz sobie włożyć....no darować sobie.

Podobnie jak mityczną wiarę w dokładność obliczeń, szczególnie w funkcji radosnej twórczości naszych wykonawców ocieplenia, wentylacji, szczelności okien etc.

 

Zapas mocy daje Ci możliwości szerszego wykorzystywania PC wtedy, gdy jest ona najbardziej potrzebna (silne mrozy, duże zużycie CWU, grzanie w taniej taryfie).

Użycie grzałek to nic złego, po to są i należy z nich korzystać, ale nie po to, by zastępować PC (bo po kiego grzyba pchać się w PC, jak poniżej -7C chcesz jechać na grzałkach?). Kosztami się nie przejmuj zanadto, komfort jest ważniejszy. Chyba, że masz misję bycia na forum najlepszym/najmniej płacącym/mającym najwyższy COP i SCOP itd,.

 

Udanego wyboru życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz panele to bierz mniejszą, nie zrujnują Cię grzałki. Większa może być za duża dla temperatur koło 0-5 stopni np i będzie się załączała/wyłączała. Przy rozruchu zużywa też dużo energii. Jak Nibe ma grzałkę wbudowaną 9kW to przy takim zapotrzebowaniu jak masz to żadna zima ci nie groźna.

Tylko dziwi mnie ta sama cena. Ja mam oferte Stibela tego co Ty i Nibe 10-12 różnicy 8tys. Albo masz super ofertę na Nibe albo kiepską na Stibela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa może być za duża dla temperatur koło 0-5 stopni np i będzie się załączała/wyłączała.

Nie wprowadzaj proszę inwestorów w błąd.

Dopytaj się ProStasia czy kogokolwiek z grzejacych prądem akumulacyjnie/taryfowo czy ich kable, grzałki startujące zawsze z max. mocą(9-12kW)przy wyższych temp co chwila się zalaczaja i wyłączają i jak ogólnie u nich działa grzanie akumulacyjne.

 

Zadaj też pytanie użytkownikom kotłów na gaz, bez ograniczeń taryfowych, też z nadwyżka mocy bo mają po 12-15kW, jak przy wyższych temp im się to sprawuje ale pytaj inwestorów z nowych domów i mających wylewke betonowa 7-9cm ile razy u nich występuje start /stop kotła na dobę. Stawiam 3-4 razy na dobę, takie dostaniesz odpowiedzi.

Edytowane przez Franek Dolas senior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Franek poczytaj tu na forum wpisy osób, które przewymiarowały pompę. poczytaj o problemach na innych forach bo różnica między 7kW a 9kW była mała - instalator doradził mocniejszą - i potem są problemy, że tryb auto nie działa gdy temperatura wzrasta powyżej 0 stopni.

Akurat przedstawiciel Stibel`a i Nibe fajnie dobierają pompy. Rozmawiałem z kilkoma instalatorami i w większości otrzymywałem ofertę na mocno przewymiarowaną pompę. Oczywiście można założyć, że przyszła zima będzie non stop -25 stopni i zamontować T-capa najlepiej mocno przewymiarowanego przecież jakoś to będzie. Polecam naszego forumowego kolegę z litwy który ma opomiarowaną instalację i pokazuje, że można małą pompą ogrzewać dom i nie płacić nie zużywać dużo energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Franek poczytaj tu na forum wpisy osób, które przewymiarowały pompę. poczytaj o problemach na innych forach bo różnica między 7kW a 9kW była mała - instalator doradził mocniejszą - i potem są problemy, że tryb auto nie działa gdy temperatura wzrasta powyżej 0 stopni.

Akurat przedstawiciel Stibel`a i Nibe fajnie dobierają pompy. Rozmawiałem z kilkoma instalatorami i w większości otrzymywałem ofertę na mocno przewymiarowaną pompę. Oczywiście można założyć, że przyszła zima będzie non stop -25 stopni i zamontować T-capa najlepiej mocno przewymiarowanego przecież jakoś to będzie. Polecam naszego forumowego kolegę z litwy który ma opomiarowaną instalację i pokazuje, że można małą pompą ogrzewać dom i nie płacić nie zużywać dużo energii.

Ja czytałem, narzekają jedynie posiadający wylewki anhydrytowe gdzie oczywistym jest, że przy tak mikrej grubości wylewce i w dodatku od razu oddającej ciepło do pomieszczenia instalacja pompy ciepła czy też nawet kotla na gaz to proszenie się o katastrofę tudzież częste start /stopy.

Wylewke anhydrytowa można porównywać do grzejników ściennych gdzie nie ma mowy o kumulacji energii.

W normalnych domach, z wylewką jak Bóg przykazal, nawet z gazem i grzaniem bez ograniczeń taryfowych wygląda to tak. I tak samo będzie zachowywała się pompa ciepła, dobrana pod obliczone obciążenie cieplne a nie pod wróżki od grzałek przy - 7st.C

Gdybyś, zamim cos napiszesz, ruszył glowa, to bys zrozumial.

 

Moj kociol startuje 2-3 razy dziennie, pracuje teraz jakieś w sumie 8h na dobe.

Oczywiscie, moglbym ustawić go tak, aby pracowal 24h na dobe, (bo nie dalem sobie wcisnac kotla o wysokiej mocy minimalnej), tylko po co ?

 

1. Pradu (moc okolo 50-70W) zuzywalby 3x wiecej.

2. Wentylator, a takze pompę (ktore maja okresloną przez producenta trwalośc xx godzin pracy) musialbym wymienic po krotszym czasie.

 

A oszczednosci na tym - żadnych.

Jednak w styczniu 2019r gościowi grzejacemu gazem kocioł startuje mniej razy na dobę niż pisałem...

 

Fugaz, ucz się zamiast wprowadzać inwestorów w błąd.

Chyba, że w jakimś sobie jedynie znanym celu to robisz.

Więcej zatem takich ProStasiow i innych kumajacych.

Ale skąd takich wziąć?

Którzy by odkryli akcje promocyjną u niektórych i sprowadzili na ziemię zanim społeczeństwo forum by to odkrylo?

Edytowane przez Franek Dolas senior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - ja biorę zwykłe wylewki nie anhydryt. A grzać będę pewnie cały czas bo te wylewki nie są jakieś mega - parter 7 cm, piętro 6 cm. No i mam PV więc w moim rozumieniu wymieniam kWh minus haracz. Oraz nie chodzi o to, aby być królem COP tego forum, ale bardzo nie lubię doradztwa na zasadzie "a weź Pan to, będzie lepiej" więc wolę poświęcić trochę czasu, poznać o co chodzi, zobaczyć specyfikację i obliczenia i dobrać rozumnie pod swoje wymagania i możliwości. Chce być świadomy, nie lubię ignorancji.

 

Wracając do tematu to ja chyba znalazłem dla siebie rozwiązanie. W uproszczeniu: Stiebel za duży, Nibe 6 kw by uszła, ale jednak ciut mała, Nibe 8 kw za duża i wgłębiając się do specyfikacji technicznej dość*prądożerna (dopiero teraz zrozumiałem, że to też jest istotne a już w ogóle w kwestii przewymiarowania mimo modulacji, patrz moc minimalna a jeśli moc to i pobór. Abstrahuję od kwestii on/off).

 

Niedawno poruszałem temat pompy Nimbus Flex S Net 50 o mocy 7.1 kw. Ta pompa według mnie do mojego zapotrzebowania wypada w specyfikacji najlepiej:

 

Przy -7*C ma 5 kW (max. 5,43), a przy -15 max. moc 4,41 kW, przy -20 max. moc 3,70 kW. Wbudowana grzałka 4kw. Z uwagi na to, że ma niższy pobór mocy i lepsze COP we każdym zakresie niż dwie wspomniane wyżej pompy Nibe uważam, że będzie to optymalny wybór.

 

Podsumowując - ona weźmie najmniej kWh z grzałkami w całym typowym sezonie niż te inne. Weźmie ciut więcej z grzałką w okresie silnych mrozów ale wróci w okresie pozostałym. Różnica do Nibe 8kw to 1000 kWh/rok. To sporo!

 

Podzielicie się opiniami proszę czy dobrze to to kombinuję?

Edytowane przez robertoski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...