Kaizen 17.10.2019 23:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2019 Chyba tam nie mieszkasz bo coś zimno w domu? Z którego wykresu odczytałeś, jakie mam temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 18.10.2019 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2019 A z postu #119 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 18.10.2019 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Przecież to wyliczone temperatury kondensacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 18.10.2019 19:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2019 A z postu #119 No to błysnąłeś umiejętnością czytania wykresów. Ja bym z tego nie był w stanie odczytać, jaką mam temperaturę w domu. Wyjaśnisz maluczkim jak z temperatury punktu rosy doszedłeś do temperatury w pomieszczeniu nie mając żadnych innych danych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 18.10.2019 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Spojrzałem na tytuł wykresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WKM 23.10.2019 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2019 Panowie, proszę o radę, mam od 9 lat zamontowaną centrale Mistral Duo 300, filtry gówniane, w zimie wszystko czym palą sąsiedzi mam w domu chciałabym zmodyfikować i dodać skrzynke filtracyjną M5/F9 iZZiFAST. Provent ma dedykowane urządzenie antysmogowe do Mistral, ale cena powala bo to ponad 4500 zł. Czy bez problemu mogę dołączyć takie urządzenie? Oczywiscie u instalatora provent uszłyszałam ze musi być tylko dedykowane bo bedą opory, ale przeciez i tak i tak będą, niezaleznie od tego jakie urzadzenie się doda, prawda? poradzcie co zrobić, bo nie chce kupowac nowej centrali.. chyba ze to jedyne wyjscie. Z gory dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tulisko 23.10.2019 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2019 Panowie, proszę o radę, mam od 9 lat zamontowaną centrale Mistral Duo 300, filtry gówniane, w zimie wszystko czym palą sąsiedzi mam w domu chciałabym zmodyfikować i dodać skrzynke filtracyjną M5/F9 iZZiFAST. Provent ma dedykowane urządzenie antysmogowe do Mistral, ale cena powala bo to ponad 4500 zł. Czy bez problemu mogę dołączyć takie urządzenie? Oczywiscie u instalatora provent uszłyszałam ze musi być tylko dedykowane bo bedą opory, ale przeciez i tak i tak będą, niezaleznie od tego jakie urzadzenie się doda, prawda? poradzcie co zrobić, bo nie chce kupowac nowej centrali.. chyba ze to jedyne wyjscie. Z gory dzieki za pomoc https://forum.muratordom.pl/showthread.php?332381-SMOG-filtr-do-WM&p=7634479&viewfull=1#post7634479 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.10.2019 18:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2019 Czy bez problemu mogę dołączyć takie urządzenie? Tak nawiązując do tematu wątku, to mam teraz w rekuperatorze stare M5 (jeszcze fabryczne) i dołożyłem włókninę F7 przed (tak zwyczajnie włożyłem tam, gdzie jest wolne miejsce miejsce). 22:00-6:00 reku chodzi na 55% i CO2 w "najtrudniejszym" pod tym względem pomieszczeniu przy zamkniętych drzwiach wygląda tak: Zobaczymy, jak szybko filtr się zapcha i czy przypadkiem jakoś powietrze go nie omija (co będę widział jak zdemontuję). Ale na razie wygląda na to, że dodatkowa skrzynka przy tym reku jest zbędna do F7 (F9 miałem przez chwilę - i stawia zdecydowanie za duże opory i nawet na 100% reku nie daje rady). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 01.11.2019 22:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2019 Cytat z innego wątku, ale te informacje powinny się znaleźć również tutaj: A te producenta usunąłeś, czy nadal mierzą ? Jaki był rozstrzał wyników ? A to ciekawe. Właśnie sprawdziłem i trzy wartości używane do wyliczania sprawności zgadzają się - w reku są zaokrąglone do pełnych stopni. Za to jest dziwnie duża różnica na wyrzutni. Ciekawe, skąd ta różnica... Czyżby czujnik fabryczny był w bardziej zacisznym miejscu, niż mój? Może go dokładając filtr dodatkowy jakoś zaizolowałem i ma cieplej... Ze wskazań rekuperatora (zaokrąglonych) wychodzi sprawność z powyższych danych 94,4%, z "moich" czujników z dokładnością do setnych 92,4% - 2 p.p. to sporo jak na zaokrąglenia. IMO sprawność rewelacyjna. Rekuperator chodził na 50% w czasie robienia tych zdjęć - ale przepływ jest bardziej stłumiony, niż fabryczny bo filtry M5 mam już dosyć przybrudzone a do tego dodatkowo mam F7 na czerpni i na wywiewie. Można by zwalać na bardziej zapchane filtry nawiewu i większy wywiew niż nawiew. Ale nawet gdyby kilka % trzeba było odjąć, to i tak jest IMO nadspodziewanie dobrze. Jak komuś nie chce się liczyć sprawności reku, to tutaj jest kalkulatorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 02.11.2019 16:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 (edytowane) IMO sprawność rewelacyjna. Rekuperator chodził na 50% Jednak to musi być zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Czyli sprawność 100%. Mam cztery miejsca, którymi może być zaciągane powietrze do domu*. Na razie jednak pobawiłem się korekcją i okazuje się, że minimalna wydajność wentylatorów 40% może zostać obniżona jeszcze o połowę za pomocą korekcji. Maksymalna korekcja to 50% - więc z 40% robi się 20. No i super, bo 40% to aż za dużo, gdy nikogo nie ma w domu. Na razie ustawiłem tak: Po takim ustawieniu sprawność spadła do realistycznych (chyba?) 88,7% Ściągnąłem też aktualną instrukcję. Wygląda na to, że jest nowe oprogramowanie (inaczej wygląda) i naprawiono problem z bypassem - w trybie automatycznym otwiera się tak, jak powinno być, czyli muszą być spełnione dwa warunki: 1. wewnątrz musi być cieplej, niż ustawiona temperatura komfortu. 2. na zewnątrz jest chłodniej, niż wewnątrz (tego warunku brakuje w oprogramowaniu, które mam). Ciekawe, czy uda mi się zdobyć i wgrać ten soft. *to znaczy o czterech wiem - pewnie jest ich więcej. Edytowane 5 Listopada 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 06.11.2019 19:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Po ustawieniu korekcji 50% dla wywiewu i 35% dla nawiewu (czyli przy 100% wychodzi 50/65) temperatury wyglądają tak: (prawoklik i "otwórz w nowej karcie" żeby było czytelne). Jak widać im mniejsza wydajność, tym większa sprawność. W chwili którą pokazują cyferki wydajność to 20/26% a sprawność wychodzi 97,3%. O 5:30, gdy reku chodził na 50/65 (czyli ustawione 100% zredukowane j.w.) sprawność wyszła 84,0%. Zobaczymy jak będzie w mrozy. Ale chyba za dużą różnicę między wywiewem a nawiewem ustawiłem. Trochę zmniejszę. Chociaż wygląda na to, że nie zmienia się liniowo z wydajnością - przy wyższych obrotach wygląda OK, natomiast przy niższych wywiew jest chyba za duży względem nawiewu, bo różnica czerpnia/wyrzutnia jest dużo mniejsza niż nawiew/wywiew. Ciekawe, czemu nikt przy reku ERV nie wpadł na regulację bilansu na podstawie temperatur i wilgotności? Przecież to do przeliczenia, czy przepływy są zbilansowane na podstawie tych danych, jak nie ma kondensacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cm812 11.11.2019 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Witam, Powoli wychodzę z mieszkania do miejsca montażu rekuperatora i... gniotę się z myślami odnośnie czerpni i wyrzutni. Dokładnie chodzi o średnice. Z Izzy wychodzą 160mm i teraz po stronie czerpni z tego co wyczytuję dobrze zrobić większe kanały.. czyli 200mm. Widziałem różne modele do realizacji i w jednych przypadku tylko czapa czerpni była o rozmiar większa i już w ścianie schodziła do rozmiaru przyłączeniowego reku. To o to tu chodzi? Myślałem, że taki kanał z czerpni 200 powinien iść możliwie najbliżej do rekuperatora, np. redukcja na samym przyłączu do reku. Mógłby ktoś doradzić gdzie z kanału czerpni w ścianie fi 200mm zrobić redukcję do rekuperatora?I czy tak samo należy zrobić z wyrzutnią - redukcja zaraz przy przejściu przez zewnętrzną ścianę czy przy rekuperatorze i czy wyrzutnia też powinna mieć większą średnicę niż te na reku? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.11.2019 10:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Widziałem różne modele do realizacji i w jednych przypadku tylko czapa czerpni była o rozmiar większa i już w ścianie schodziła do rozmiaru przyłączeniowego reku. To o to tu chodzi? Myślałem, że taki kanał z czerpni 200 powinien iść możliwie najbliżej do rekuperatora, np. redukcja na samym przyłączu do reku. Efektywna powierzchnia czerpni jest mniejsza, niż jej średnica. Do tego finy, kratki itp. zaburzają przepływ zwiększając opory. Dlatego warto samą czerpnię dać rozmiar większą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stermaj 11.11.2019 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Witam, Powoli wychodzę z mieszkania do miejsca montażu rekuperatora i... gniotę się z myślami odnośnie czerpni i wyrzutni. Dokładnie chodzi o średnice. Z Izzy wychodzą 160mm i teraz po stronie czerpni z tego co wyczytuję dobrze zrobić większe kanały.. czyli 200mm. Widziałem różne modele do realizacji i w jednych przypadku tylko czapa czerpni była o rozmiar większa i już w ścianie schodziła do rozmiaru przyłączeniowego reku. To o to tu chodzi? Myślałem, że taki kanał z czerpni 200 powinien iść możliwie najbliżej do rekuperatora, np. redukcja na samym przyłączu do reku. Mógłby ktoś doradzić gdzie z kanału czerpni w ścianie fi 200mm zrobić redukcję do rekuperatora? I czy tak samo należy zrobić z wyrzutnią - redukcja zaraz przy przejściu przez zewnętrzną ścianę czy przy rekuperatorze i czy wyrzutnia też powinna mieć większą średnicę niż te na reku? Pozdrawiam Ja zrobiłem wejścia 250 przy kanałach 200. 250 zrobiłem tylko przejścia przez ścianę a potem do rekuperatora już 200. Mam tego trochę z 15 m do czerpni i z 8 do wyrzutni. Przy czerpni jeszcze na 250 zamontowałem puszkę z filtrem G4, aby muchy pająki i inne gadostwo nie penetrowało całego kanału. Teraz mam inaczej Bo przy czerpni zrobiłem sarkofag na filtry przeciwsmogowe. Dlaczego 250 przy rurach 200 a no aby na siatce czerpni czy wyrzutni osiągać mniejsze spadki, ale czy to konieczne to nie wiem, Tak pisali w internecie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cm812 11.11.2019 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Dzięki, choć namieszaliście mi trochę 50/50 Czyli na chłopski rozum... Izzy ma króćce przyłączeniowe fi160mm. Na zewnętrznej ścianie montuję czerpnię fi 200, kanał przez ścianę leci też fi200 i co ... redukcja za ścianą do fi 160 i lecę do rekuperatora? Czy jestem w środku na fi 200 i już takim rozmiarem dochodzę do rekuperatora. Po drodze pewnie pojawią się jakieś dodatkowe skrzynki (dopiero zgłębiam temat) to może dla całej konstrukcji lepiej do nich wykorzystać większe przekroje... te fi 200? Wydawało by się to logiczne a z racji dość małych odległości rzędu kilku metrów cenowo nie powinien mnie on przestraszyć. Przejście przez ścianę w obu Waszych poradach jest rozmiar większe i tu już na pewno zrobię takie zamówienie. Tylko co dalej na drodze ściana reku.. iść już na 160 czy trwać przy 200? I znalazłem kilka odpowiedzi i rysunków gdzie redukcja z 200 na 160 odbywa się w ścianie i to jeszcze w strefie ocieplenia. Czerpnia 200mm do niej redukcja na 160mm i dalej kanał sztywny 160mm przez ścianę do środka i tu już z ew. dodatkowymi skrzyniami filtrującymi do reku idzie 160. To chyba tak będę robił zamówienie... A i dzięki, że się pochyliliście nad moim problemem Edytowane 11 Listopada 2019 przez cm812 info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.11.2019 19:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Przejście przez ścianę w obu Waszych poradach jest rozmiar większe i tu już na pewno zrobię takie zamówienie. Tylko co dalej na drodze ściana reku.. iść już na 160 czy trwać przy 200? Filtry na nawiewie szybciej się zapychają, niż na wywiewie. Więc lekkie wskazanie bym dał na obniżanie oporów na czerpni - ale tu różnica będzie niewielka. Przy 5m spiro fi200 to jakieś 2,5Pa oporów fi160 3,5Pa. Więc jak nie robi Ci różnicy, to dałbym 200. Ale jakby mi zostawało rury 160 czy poprowadzenie grubszej rury byłoby bardziej problematyczne - dałbym 160. BTW. Pamiętaj, że przepust w ścianie musi być znacznie większy, żeby zmieścić jeszcze dookoła sensowną ilość termoizolacji od muru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cm812 11.11.2019 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) To są filtry na wywiewie? Myślałem, że to powietrze ma tylko opuścić mieszkanie i podgrzać to napływające. Czyli, co ten daszek z sitkiem (czerpnia) zamawiam 200 i kanał przez ścianę też 200 czy od razu za sitkiem redukcja i tym samym mniej kucia w pustaku? Ściana jest warstwowa Porotherm 24cm + 2x10cm styropian, też ciekawe czy to przejście ma być na sztywno, skręcone wkrętami czy raczej mieć możliwość zdemontowania w razie czego samej czerpni. Tu zaś pojawia się opcja jaką kupić... taką z kawałkiem kanału czy z uszczelką? Patrząc na te opory to w sumie idealnie było by przejść przez całą ścianę 200 aby kiedyś tam mieć możliwość założenia większych kanałów bo ze ściany od wewnątrz będzie wystawała 200-setka Przed rekuperatorem warto zastosować jakieś dodatkowe filtrowanie z Twojego doświadczenia, czy od razu iść spiro czy kanałem miękkim do króćca 160mm? I jeszcze pytanie, mam ten dom/rozbudowę około 90m2 i tak z doświadczenia i użytkowania tego IZZY - warto zaryzykować te 6 tyś? Kupiłbyś raz jeszcze? taka czerpnia i analogiczna wyrzutnia https://allegro.pl/oferta/czerpnia-wyrzutnia-kratka-200-inox-nierdzewna-7599435240?reco_id=542ac37f-0025-11ea-a28d-246e96102760&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017 Edytowane 11 Listopada 2019 przez cm812 link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.11.2019 21:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 To są filtry na wywiewie? Wrzucałem przecież zdjęcia wnętrza. Tak, w (chyba?) każdym rekuperatorze jest filtr na wywiewie dla ochrony wymiennika przed brudem. Tu masz fotki zużytych filtrów Patrząc na te opory to w sumie idealnie było by przejść przez całą ścianę 200 aby kiedyś tam mieć możliwość założenia większych kanałów bo ze ściany od wewnątrz będzie wystawała 200-setka To daj czerpnię 200, mufę i kawałek rury 200. Dalej jak Ci pasuje. Ja czerpnię mam taką. Nie widzę wad. Przed rekuperatorem warto zastosować jakieś dodatkowe filtrowanie z Twojego doświadczenia, czy od razu iść spiro czy kanałem miękkim do króćca 160mm? Ja dodatkowy filtr (latem G4, teraz F7) daję w reku. W Izzifast jest miejsce przed fabrycznym filtrem. F7 lepiej byłoby dać za - a tam jest bypass i trudno wcisnąć pomiędzy. Można jednak pokombinować, i na zimę bypass zaślepić, wyciągnąć mechanizm i w to miejsce zmieści się nawet kieszeniowy. I jeszcze pytanie, mam ten dom/rozbudowę około 90m2 i tak z doświadczenia i użytkowania tego IZZY - warto zaryzykować te 6 tyś? Kupiłbyś raz jeszcze? Tak, chociaż ma swoje wady i niedoróbki (ale np. bypass podobno już działa jak należy - kwestia aktualizacji sterownika). Nie ma konkurencji na takim wymienniku na tej półce cenowej. A sprawność mnie zaskakuje. Jeszcze pytanie, jak w mrozy się sprawdzi. Ale na razie w sumie jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cm812 12.11.2019 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2019 Jeszcze kwestia przepustnic - warto je montować i gdzie jest to zrobić najlepiej? Mam raczej niewielki układ ale w sumie od rekuperatora pójdą zaraz za ścianą kanały izolowane spiro po ścianie o długości ok. 3.5m do skrzynek rozdzielaczowych - może warto jak już się to zamyka przed tymi skrzynkami zamontować taką przepustnice i od razu pytanie czy na nawiewie czy też i na wywiewie? I czy to jest optymalne miejsce? Dodatkowe filtry... sugerujesz aby w okresie zimowy dodać dodatkowy filtr ale za rekuperatorem na nawiewie gdzie siedzi bypass - jeśli mam trochę miejsca to może też warto za reku zamontować jakąś skrzyneczkę na taki filtr? https://allegro.pl/oferta/filtr-powietrza-kanalowy-fsb-160-z-wkladem-spiro-6794561976?reco_id=36f3bfac-0539-11ea-bafa-000af7f611f0&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118 albo coś podobnego lub samoróbka bo na szybko nie znalazłem pod filtr G7 takowej. Ten z kolei letni G4 to mówisz spokojnie wchodzi do samego reku - czyli są tam dwa identyczne, wstępny G4 i oryginał - jeden za drugim - czy lepiej na lato mieć z kolei przed reku taką skrzynkę? technicznie jak przymocować do ściany rury spiro te miękkie, obejmami czy zastosować jakiś kawałek sztywnego kanału i przewlec przez niego a on sam zamocowany do ściany? Chciałbym aby te kanały jakoś też wyglądały Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 12.11.2019 11:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2019 (edytowane) Filtr za reku nie chroni wymiennika, więc lepiej dać przed. Przepustnice w instalacjach domowych IMO mają mały sens. Jak już, to trzeba mieć przemyślane sterowanie i wiedzieć, po co to robisz. Wedy Tylko trzeba zostawić sobie dostęp serwisowy. Edytowane 12 Listopada 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.