Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rozliczenia PGE


art_composites

Recommended Posts

Otrzymałem fakturę z PGE i widzę tam pozycję

 

Opłata handlowa 10,43 zł brutto

 

Okazało się, że do umowy dopisałem żonę i w tym momencie pędzel z biura obsługi zmienił mi umowę.

Jutro jadę do biura zrobić aferę i złożyć reklamację.

 

Czy ktoś miał walczył z podobna sprawa z PGE ? Poza reklamacja mogę coś zrobić ? Pozew cywilny ? Programy TV typu uwaga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 140
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Właśnie wróciłem z BOK PGE w Konstancinie.

Trafiłem do osoby która " przez pomyłkę, automatycznie " dodała mi aneks do umowy którą miałem.

 

Mam wrażenie, że wszystkim przy byle okazji robią taki numer, a jak ktoś się zorientuje i przyjmują reklamację i uznają rację klienta.

Tylko ile osób się zorientuje i poświeci czas na wizytę w BOK i reklamację ? Przy mnie była jeszcze jedna osoba z takim samym problemem.

 

Mam dostać odpowiedz w ciągu 2 tygodni, wnioskowałem o powrót do poprzedniej umowy i korektę faktur z opłatą handlową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z BOK PGE w Konstancinie.

Trafiłem do osoby która " przez pomyłkę, automatycznie " dodała mi aneks do umowy którą miałem.

 

Mam wrażenie, że wszystkim przy byle okazji robią taki numer, a jak ktoś się zorientuje i przyjmują reklamację i uznają rację klienta.

Tylko ile osób się zorientuje i poświeci czas na wizytę w BOK i reklamację ? Przy mnie była jeszcze jedna osoba z takim samym problemem.

 

Mam dostać odpowiedz w ciągu 2 tygodni, wnioskowałem o powrót do poprzedniej umowy i korektę faktur z opłatą handlową.

Samo życie. Tak samo spodziewam się, że będą próbowali w podobny sposób przenieść prosumentów ze starych na nowe zasady. Złodziejstwo i bandytyzm. Trzeba dokładnie patrzeć co się podpisuje. Trochę zakrawa na paranoję, ale najlepiej przyjść z telefonem, włączyć dyktafon, uprzedzić, że się nagrywa i wyraźnie powiedzieć, czego się oczekuje i zaznaczenie, że nie chce się zmieniać taryfy czy też przechodzić na inne zasady rozliczenia PV. Jak ZE "przez pomyłkę" coś wtedy zmieni, to wtedy reklamacja z informacją do URE oraz UOKiK, że ZE działał na naszą szkodę i wbrew naszej woli.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo życie. Tak samo spodziewam się, że będą próbowali w podobny sposób przenieść prosumentów ze starych na nowe zasady. Złodziejstwo i bandytyzm. Trzeba dokładnie patrzeć co się podpisuje. Trochę zakrawa na paranoję, ale najlepiej przyjść z telefonem, włączyć dyktafon, uprzedzić, że się nagrywa i wyraźnie powiedzieć, czego się oczekuje i zaznaczenie, że nie chce się zmieniać taryfy czy też przechodzić na inne zasady rozliczenia PV. Jak ZE "przez pomyłkę" coś wtedy zmieni, to wtedy reklamacja z informacją do URE oraz UOKiK, że ZE działał na naszą szkodę i wbrew naszej woli.

 

Mam zakładać, że wszyscy chcą mnie oszukać i okraść ? To chore.

 

Oszustwa spodziewam się na pokazie garnków i lokat z oprocentowaniem 10%, ale nie ze strony dużej firmy.

 

Mój proces z PKO BP w sprawie kredytu frankowego dobiega końca, z PGE też mam się procesować ?

 

Wykorzystują, lenistwo ludzi i ich niewiedzę. KIlka osób zawalczy o swoje ale tysiące grzecznie płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Właśnie wróciłem z BOK PGE w Konstancinie.

Trafiłem do osoby która " przez pomyłkę, automatycznie " dodała mi aneks do umowy którą miałem.

 

Mam wrażenie, że wszystkim przy byle okazji robią taki numer, a jak ktoś się zorientuje i przyjmują reklamację i uznają rację klienta.

Tylko ile osób się zorientuje i poświeci czas na wizytę w BOK i reklamację ? Przy mnie była jeszcze jedna osoba z takim samym problemem.

 

Mam dostać odpowiedz w ciągu 2 tygodni, wnioskowałem o powrót do poprzedniej umowy i korektę faktur z opłatą handlową.

 

W Konstancinie to standard od kilku lat, gdy w lutym 2019 przed instalacją PV wracałem do PGE kończąc umowę z innymi dostawcami, to Pani Agnieszka z BOK, z uśmichem na ustach i cały czas żartując podsuneła mi do podpisu, poza umową aneks z iluś tam fachowcami zawierającą opłatę handlową. Gdy zapytałem co to jest oraz, że umawialiśmy się na podstawową taryfę G11 odparła, bez zająknięcia, że podczas pierwszej wizyty gdy składałem wniosek chciałem dodatkowe usługi. Na całe szczęście ze sobą miałem potwierdzony jej podpisem, wcześniej złożony wniosek i gdy go pokazałem to okazło się zwykłą "pomyłką".

Zmiana umowy na prosumencką odbyła się bez wizyty w Konstancinie a była przygotowana przez Rzeszów.

Edytowane przez daro.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanie. Gmina pozyskała środki unijne z programu 3.1 Rozwój OZE - projekty parasolowe RPO WP 2014-2020 (numer konkursu nr RPPK.03.01.00-IZ.00-18-001/16). Montuje panele 4,5 kW za ok. 14.000 zł, realizacją do końca 2022 roku i przekonuje, że rozliczenia z PGE będą wg starego systemu. Czy jest to możliwe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanie. Gmina pozyskała środki unijne z programu 3.1 Rozwój OZE - projekty parasolowe RPO WP 2014-2020 (numer konkursu nr RPPK.03.01.00-IZ.00-18-001/16). Montuje panele 4,5 kW za ok. 14.000 zł, realizacją do końca 2022 roku i przekonuje, że rozliczenia z PGE będą wg starego systemu. Czy jest to możliwe?
Podpisana przez Prezydenta nowelizacja ustawy o odnawialnych źródłach energii daje możliwość zakończenia realizacji przez samorządy rozpoczętych tzw. projektów parasolowych i grantowych na montaż lub zakup mikroinstalacji fotowoltaicznej. Przepisy zakładają, że „osoba (prosument energii odnawialnej), która zawarła do dnia 31 marca 2022 r. umowę na zakup, montaż lub dofinansowanie mikroinstalacji z jednostką samorządu terytorialnego (…) dofinansowany w ramach regionalnego programu operacyjnego, a także złożyła prawidłowo zgłoszenie o przyłączenie tej mikroinstalacji do sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej w terminie do 31 grudnia 2023 r., będzie mogła dokonywać rozliczenia wytworzonej i pobranej energii elektrycznej na dotychczasowych zasadach, tj. w systemie opustu”. Jedynym obowiązkiem prosumenta będzie złożenie pisemnego oświadczenia sprzedawcy, że zawarł wspomnianą umowę, oraz że umowa ta nie została rozwiązana do dnia złożenia oświadczenia. https://cleanerenergy.pl/2022/02/23/prezydent-podpisal-nowelizacje-ustawy-o-oze-o-prosumentach/
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Czy dostaliście już rozliczenia z PGE za pierwsze półrocze 2022 ?

W okresie do 31.03.22 wygląda normalnie, wartości energii oddanej oraz pobranej są zgodne z tym co zarejestrował licznik. Od 1 kwietnia rejestry licznika nie mają już żadnego znaczenia, nawet nie zostały umieszczone na fakturze. Są podane tylko ilości energii oddanej oraz pobranej, które są w dziwny sposób powiązane z licznikiem. Na pewno nie wynikają z bezpośredniego odczytu. Suma po zaokrągleniach się zgadza. W moim przypadku jest różnica o 88 kWh w stosunku do licznika, na fakturze mam niższe zużycie oraz niższe oddanie energii właśnie o 88 kWh w okresie od 1.04 do 30.06. Spróbowałem dodzwonić się na infolinię PGE, udało mi się to w kilka minut ;-). Pani powiedziała, ze nowy sposób rozliczenia jest wynikiem zmian w prawie i faktycznie dane zarejestrowane przez licznik nie mają bezpośredniego wpływu na dane widoczne na fakturze, ponieważ ... . Niestety tłumaczenie nie trafiło do mnie, może ktoś z forumowiczów potrafi to wyjaśnić.

Generalnie widzę, że została rozliczona energia będąca najdłużej w magazynie. To jest na plus. Oraz nowy sposób powoduje zwiększenie autokonsumpcji, niewiele, ale jednak.

Dodatkowo, chociaż mam nadprodukcję, to w okresie od 1 kwietnia muszę zapłacić za OZE i opłatę kogeneracyjną za pobraną energię.

Edytowane przez daro.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły groszowe opłaty za każdą pobraną kWh(nawet z magazynu).

 

Ja nadal czekam na rachunek:start instalacji 1 marca 2022-odczyty zdalne ale rachunku nie widać...

tu więcej o tych rozliczeniach w PGE, które od 1 kwietnia(zgodnie z ustawą) uległy zmianie(bilansowanie godzinowe):

i na stronie PGE jest PDF o nowym rozliczaniu starych prosumentów(bilansowanie godzinowe) https://www.gkpge.pl/content/downloa...ontentId=98298

Edytowane przez Dariusz1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś u Ciebie/Ty umowę z taką opłata handlową podpisał(energetyka sama tego nie dolicza choć bywały/bywają sytuacje kiedy komuś podsunięto przy wizycie umowę z elektrykiem/hydraulikiem i "gratis" z opłatą handlową i osoby nieczytające tego co podpisują wrypały się w opłatę handlową nawet czasami cieszyły się, bo mieli gwarancję ceny prądu lub obniżkę ceny za energię o 1%)-więc i możesz z niej zrezygnowac po okresie zastrzeżonym.

 

Druga sprawa: jesli nikt od Ciebie nie podpisał aneksu z taką opłata/usługami dodatkowymi, a naliczoną ją to reklamacją i kasę oddadzą i naniosa poprawkę w systemie.

Edytowane przez Dariusz1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...