PaRa 31.07.2022 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2022 Ja tam nikomu nie oddawałem poprostu bez mojej wiedzy sobie zabrali. Masz panele, nie płacisz za prąd to trzeba w inny sposób zedrzeć z klienta. Raczej podpisałeś i nawet o tym nie wiesz, mnie też tak zrobili. Złożyłem reklamacje, ale nie uwzględnili, człowiek uczy się na błędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eko_zgonus1719516655 02.08.2022 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 mam podobnie: "G11 - oferta standardowa" a naliczana opłata handlowa 6,81, dobrze rozumiem, że bez hydraulika nie powinno być tej opłaty? Inna duża opłata to opłata sieciowa stała 6,89 i opłata mocowa 13,91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dariusz1983 02.08.2022 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Opłata handlowa w momencie podpisywania umowy/aneksu nie była i nie jest obowiązkowa ale doliczana była/jest do "super" usług hydraulika/elektryka/rabatu na prąd 1%/gwarancji ceny prądu itd. Po okresie zastrzeżonym można się jej pozbyć. Pozostałych opłat nie unikniesz, bo to "opłaty stałe" za posiadanie licznika i ilość pobranej energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eko_zgonus1719516655 08.08.2022 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2022 ja znalazłem jednak aneks, gdzie się zgodziłem na stałą cenę pądu w zamian za opłatę handlową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dariusz1983 08.08.2022 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2022 ja znalazłem jednak aneks, gdzie się zgodziłem na stałą cenę pądu w zamian za opłatę handlową. Czyli nic sie samo nie pojawiło jak tu niektórzy marudzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dariusz1983 09.08.2022 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 (edytowane) i właśnie o takich sytuacjach pisałem, że zdażały się/zdażają podstępem wciskane takie aneksy z opłatami handlowymi. Tak na przyszłość-nie kożystać przy fotowoltaice z ŻADNYCH super ofert typu:rabat na energie,fachowiec, stała cena, bo w zasadzie w 100% przypadków będzie opłata handlowa! Co do anulacji aneksu zawartego na czas okreslony w siedzibie ZE to wątpię-chyba, że za zapłatą kary umownej za przedwcvzesne zerwanie...ciężko bęzie udowodnić, że mając papier w garści/przed oczami nie wiedziało się co się podpisuje i zaufało się miłej Pani w okienku, a ta oszukała. Koniecznie trzeba ZAWSZE czytać wszystko przed podpisaniem nawet jak jest kolejka, a Pani pogania. Edytowane 9 Sierpnia 2022 przez Dariusz1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 09.08.2022 23:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 Właśnie wróciłem z BOK PGE w Białymstoku. Okazało się, że bez mojej wiedzy mam włączonych fachowców. Widnieje też aktywna oferta lojalnościowa. Złożyłem pisemną rezygnację z żądaniem korekty wstecz. Opisałem, że zostałem błędnie poinformowany o braku opłat za ofertę lojalnościową, na którą bym się w przeciwnym wypadku nie zgodził. Obecnie, gdy posiadam fotowoltaikę taka oferta jest bezprzedmiotowa. O karach pani z okienka nic nie mówiła. Zobaczymy, po 14 dniach mam otrzymać pisemną odpowiedź. Odrzucą twoja reklamację, widziałeś przecież co podpisujesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 12.08.2022 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Stajesz w obronie naciągaczy z PGE ? Zmieniałem kilka umów, kto ma czas na czytanie kilkunastu stron napisanych drobnym druczkiem? Ewentualnie odmówią korekty wstecz, natomiast oferta lojalnościowa zostanie wygaszona od momentu złożenia wniosku. Nie bronię, tylko już brałem udział w tej rozgrywce, i wiem jak zakończyła się u mnie. Człowiek uczy się na błędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 13.08.2022 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2022 Nie bronię, tylko już brałem udział w tej rozgrywce, i wiem jak zakończyła się u mnie. Człowiek uczy się na błędach. dokładnie ja też wdepnąłem w gówno promocję i zastanawiam się czy dla pewności w listopadzie nie wysłać oświadczenia o odstąpieniu od gówno oferty, pomimo że BOK twierdzi że oferta sama wygaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 13.08.2022 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2022 (edytowane) dokładnie ja też wdepnąłem w gówno promocję i zastanawiam się czy dla pewności w listopadzie nie wysłać oświadczenia o odstąpieniu od gówno oferty, pomimo że BOK twierdzi że oferta sama wygaśnie. Trzeba zakładać, że chcą Cię ponownie oszukać. Gdzieś czytałem, że ofertę możesz podpisać zdalnie, ale zrezygnować z niej tylko w placówce. W mam taka sytuacje na 2 punktach, umowy kończą się w 2024 Z pozytywów, otrzymałem fakturę za I półrocze - opłaty 206,96 zł i nadprodukcja 1328 kWh Edytowane 13 Sierpnia 2022 przez PaRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tereska77 23.08.2022 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 Wracam z pytaniem o faktury. Czy jesli zmienie sposob rozliczania na co 2 miesiace to bedzie to dla mnie niekorzystne? Wkurza mnie to czekanie... Dostalam rachunek dopiero kilka dni temu, musialam dzwonic do pge, bo termin platnosci mialam za 2 dni, a rachunek nie dotarl Moja instalacja to niewiele ponad 4 kW, pokrywa polowe zuzycia, nie ma szans na magazynowanie. Mialam dofinansowanie z gminy i przez 5 lat nie moge tej instalacji rozbudowac, wiec nic sie nie zmieni. Na fakturze widze, ze wszystkie oplaty i tak sa naliczane za kazdy miesiac, wiec jaki sens jest czekac pol roku i placic wieksza kwote jednorazowo, skoro moge miec nizsze rachunki co 2 miesiace? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 24.08.2022 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 Wracam z pytaniem o faktury... Ja mam co 2-mce w PGE. Niekorzystne dla mnie były pierwsze dwie faktury, bo zaczynałem produkcję w zimie z pustym magazynem i musiałem dokupić energii, a później miałem dużą nadprodukcję, która trafiła do magazynu. Po tym okresie płacę jedynie opłaty stałe, w tym abonament nieco wyższy niż przy rozliczeniu półrocznym. W skali roku zapłacisz za sześć faktur niewiele więcej niż za dwie - różnica tylko w opłacie abonamentowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 24.08.2022 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 płacę jedynie opłaty stałe Jak to zrobiłeś, że nie płacisz opłaty kogeneracyjnej - patrz #117. A co do meritum - ja nie widzę sensu dopłacania za częstsze spisywanie licznika. Jak prognozy są zawyżone, to Klient ma prawo zgłosić istotne zmiany w poborze energii elektrycznej – zmiany te przedsiębiorstwo energetyczne uwzględnia w prognozowaniu zużycia.. I powinni prognozę zmniejszyć, jak napiszesz, że właśnie zamontowałeś PV. A jak nie napiszesz, to za rok sami zaczną wystawiać mniejsze prognozy. Sumarycznie za częstsze spisywanie zapłacisz więcej rocznie. Przez wszystkie lata. Jak nie napiszesz pisma to najwyżej za rok będziesz miał nadpłatę - ale sumarycznie zapłacisz mniej. Można też w eboku PGE podać zużycie - ale chyba nie wpływa to na już wystawione prognozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marvinetal 24.08.2022 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 Z tymi prognozami to może być różnie - u mnie po pierwszym roku z PV była faktura korygująca zużycie do 0kWh za cały rok ale prognozy na następny i tak wystawione na parę tys. kWh za które już mi nawet nadpłatę z poprzedniego roku przeksięgowali także bezpieczniej jest samemu zgłosić chęć korekty prognoz. Liczniki dwukierunkowe to raczej zdalnie przesyłają odczyt co kilkanaście minut więc to częstsze spisywanie to takie bardziej umowne jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 25.08.2022 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Jak to zrobiłeś, że nie płacisz opłaty kogeneracyjnej - patrz #117. A co do meritum - ja nie widzę sensu dopłacania za częstsze spisywanie licznika. Jak prognozy są zawyżone, to Klient ma prawo zgłosić istotne zmiany w poborze energii elektrycznej – zmiany te przedsiębiorstwo energetyczne uwzględnia w prognozowaniu zużycia.. I powinni prognozę zmniejszyć, jak napiszesz, że właśnie zamontowałeś PV. A jak nie napiszesz, to za rok sami zaczną wystawiać mniejsze prognozy. Sumarycznie za częstsze spisywanie zapłacisz więcej rocznie. Przez wszystkie lata. Jak nie napiszesz pisma to najwyżej za rok będziesz miał nadpłatę - ale sumarycznie zapłacisz mniej. Można też w eboku PGE podać zużycie - ale chyba nie wpływa to na już wystawione prognozy. Opłata kogeneracyjna to novum wprowadzone od prima aprilis 2022. Oczywiście mnie to też dopadło. Natomiast w PGE nie ma żadnych prognoz dla prosumentów. Rozliczenie jest na podstawie odczytów zdalnych i faktura na koniec okresu rozliczeniowego. Różnica w opłatach dla dwu / sześciomiesięcznych okresów rozliczeniowych wynosi półtora złocisza / m-c. Jest to haracz, który dla mnie jest akceptowalny - mam na bieżąco informację o stanie magazynu, a i jednorazowe opłaty mniejsze. Jeżeli nic się znacząco nie zmieni na niekorzyść zostaję przy dwumiesięcznych fakturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 25.08.2022 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Natomiast w PGE nie ma żadnych prognoz dla prosumentów. Rozliczenie jest na podstawie odczytów zdalnych i faktura na koniec okresu rozliczeniowego. Czyli jak masz roczne rozliczenie to kredytują Cię i dopiero na koniec roku płacisz? To tym bardziej bez sensu prosić się o częstsze rozliczanie - nie dość, że więcej płacisz to jeszcze tracisz darmowy kredyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 25.08.2022 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Czyli jak masz roczne rozliczenie to kredytują Cię i dopiero na koniec roku płacisz? To tym bardziej bez sensu prosić się o częstsze rozliczanie - nie dość, że więcej płacisz to jeszcze tracisz darmowy kredyt. Można spojrzeć na to również w ten sposób, że to ja ich kredytuję. Wprowadzam do sieci energię, którą obracają, a oddają mi po czasie tylko 80% . Mimo wszystko za 18 zeta na rok wolę być na bieżąco. Jeżeli coś by się podziało z produkcją, to rachunek mi pokarze anomalię. Człek się przyzwyczaja do komfortu i przestaje czuwać. Podobnie miałem z pompą ciepła. Analizowałem i optymalizowałem do upadłego aż mi się znudziło. Teraz mam inną zabawkę, ale też już mnie zaczyna nudzić. A jak przyjdzie rachunek, to zmusi do przeczytania i potelepie po kieszeni w razie spadku produkcji. Lepiej po dwóch miesiącach niż po roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 25.08.2022 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Mimo wszystko za 18 zeta na rok wolę być na bieżąco. Jeżeli coś by się podziało z produkcją, to rachunek mi pokarze anomalię. Nie spisujesz sam licznika? Masz znacznie więcej informacji, niż na rachunku - np. szczytowy pobór mocy. A jak przyjdzie rachunek, to zmusi do przeczytania i potelepie po kieszeni w razie spadku produkcji. Lepiej po dwóch miesiącach niż po roku. Uważam dokładnie odwrotnie - im później zapłacisz, tym mniej warte są pieniądze, którymi płacisz. A przez ten czas możesz nimi obracać (czy to na przyjemności, czy inwestycyjnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 25.08.2022 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Nie spisujesz sam licznika? Masz znacznie więcej informacji, niż na rachunku - np. szczytowy pobór mocy. Spisuję. Jeszcze. Ale coraz bardziej mi się nie chce. Podlicznika en.el. na zasilaniu pompy ciepła nie czytałem od kilku lat, a początkowo biegałem do "kotłowni" codzienne. I tak samo będzie niebawem z licznikiem dwukierunkowym. Zwłaszcza, że godzinne bilansowanie nie daje się śledzić na liczniku, więc o faktycznym stanie "magazynu" dowiedzieć się można tylko z faktury. Uważam dokładnie odwrotnie - im później zapłacisz, tym mniej warte są pieniądze, którymi płacisz. A przez ten czas możesz nimi obracać (czy to na przyjemności, czy inwestycyjnie). Może i jestem rozrzutny, ale miałem już awarię jednego stringu i gdybym zareagował z opóźnieniem strata byłaby większa niż profity z obracania przez rok osiemnastoma złotymi. A mam przekonanie graniczące z pewnością, że za jakiś czas tylko faktury zmuszą mnie do zainteresowania się instalacją PV. Nie bez powodu słyszałem nieraz tekst w stylu "zdolny, ale leń" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dariusz1983 31.08.2022 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2022 Jak by nie było-wilk syty(pozbyłes się balastu) i owca cała(co Cie skroili to ich). Szkoda tylko, że są przypadki wciskania klientom dodatkowych usług bez jednoznacznego przedstawienia kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.