Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja podłogi na gruncie


grb10

Recommended Posts

Witam serdecznie.

 

Mam pewien nabytek, który (nie wchodząc w szczegóły i nie chcę na ten temat gadać) ma nierówno wylany fundament. Miałem mieć na tym 15cm styro EPS 100 (czyli pewnie o lambdzie 0.036), ale leci o dobre 3-3.5cm po przekątnej. Z różnych powodów ciężko jest to zrównać i ciężko jest podnieść posadzkę (limit 21cm). Będzie podłogówka. Mixokreta, z tego co wiem, muszę na to mieć jakieś 6cm.

 

Żeby to się spięło muszę celować w warstwę styro o gr. 10cm. Zastanawiam się:

- Czy dać styro grafit EPS 100 o lambdzie 0.030?

- Czy zrobić część pomieszczenia np. na 12cm tego grafitu a od pewnego momentu tylko 10cm (pętle podłogówki poszłyby oddzielne na tych wysokościach)?

- Czy cokolwiek jeszcze mogę zrobić (od strony technicznej, inne aspekty mnie nie interesują)?

- Może jakaś wylewka cienkowarstwowa?

 

Dążę do maksymalizacji grubości styro, nawet częściowej, oczywiście aby zniwelować straty ciepła. W krytycznym punkcie mam jakieś 17cm (dokładniejsze pomiary będę jeszcze robił).

 

To, że mam do czynienia z fuszerką to już wiem. Teraz próbuję to ogarnąć i wszelkie rady będą pomocne. Jeśli ktoś jest z Katowic lub okolic, to chętnie nawiążę współpracę, lub jeśli kogoś znacie i polecacie, to też będę wdzięczny za namiar. Może być kierbud, bo chcę obecnego wyp...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym problem wyrównać styropianem? sam sobie odpowiedziałeś
Czy zrobić część pomieszczenia np. na 12cm tego grafitu a od pewnego momentu tylko 10cm
dokładnie tak z tym, że nie od razu po 12 czy 10cm tylko w warstwach. Tam gdzie najnizej 4cm, gdzie wyzej 3cm i na reszte 2cm, tak aby wyrównać całość, na to warstwę 3cm i 5cm, wszystko na zakładkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dokładnie i w których pomieszczeniach limituje wysokość?

Różnic poziomów docelowej podłogi bym unikał jak tylko się da.

Co do materiału - to płyty PIR albo piana zamkniętokomórkowa natryskowo (tanio nie będzie, ale skutecznie i to drugie robi też za hydroizolację).

Jak chcesz taniej - to rozważyłbym EPS 0,03 i anhydryt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję panom.

 

Co dokładnie i w których pomieszczeniach limituje wysokość?

 

Wysokie okno salonowe (po sam wieniec - nie podniosę).

 

płyty PIR

 

Zainteresuję się tym. Mógłbym zejść do 11-12cm (EDIT: 10cm) z sensownym U.

 

Przy czym i tak powinienem dać różną grubość, bo z kolei miałbym gr. wylewki od 5cm do ok 9cm. Nie byłoby to słabe, gdybym zatopił rury c.o. na 10cm (szczególnie, że głębiej jest pod dużym oknem salonowym)?

 

piana zamkniętokomórkowa natryskowo

 

A o tym nie wiedziałem.

 

EPS 0,03 i anhydryt

 

Czyli to co wstępnie zakładałem.

 

Tam gdzie najnizej 4cm, gdzie wyzej 3cm i na reszte 2cm, tak aby wyrównać całość, na to warstwę 3cm i 5cm, wszystko na zakładkę

 

Trzy warstwy? Gdzieś mi się obiło, żeby robić dwie. Każdy z kim rozmawiam mówi o dwóch, tylko nie wiem czy z powodów technicznych czy żeby się nie narobić ;)

Edytowane przez grb10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy warstwy? Gdzieś mi się obiło, żeby robić dwie. Każdy z kim rozmawiam mówi o dwóch, tylko nie wiem czy z powodów technicznych czy żeby się nie narobić ;)
żeby sie nie narobić. W trzech warstwach łatwiej pomieścić instalację wod-kan i co, poza tym cieńszy styropian jest bardziej giętki i lepiej się układa-dopasowuje do podłoża. Im grubszy tym sztywniejszy i może się łamać.

 

sztywniejszy to nie to samo co twardszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pianę raczej odrzucę ze wzgl. na koszty. Zostają:

 

1. Płyty PIR; ale czy mogą być w jednej warstwie? Jeśli tak, to co z ew. mostkami? Jeśli PIR, to z jaką okładziną? Czy dopuszczalne jest równanie za pomocą styropianu (samymi płytami raczej nie wypoziomuję tak dokładnie)?

2. Styropian 3 warstwy - tu właściwie nie mam więcej pytań.

 

I jeszcze jedno - rury wod-kan mam oczywiście w otulinie. Wstępnie puszczaliśmy je na 5cm styro, ale po zmierzeniu poziomu musiałem szybko podjąć decyzję i zeszliśmy z nimi na beton. Instalacja nie jest jeszcze skończona, ale część pionów już*zgrzali. Rozwalać to co jest o te 2-3cm styro (bo w tym miejscu więcej nie mogę dać, czy już*to zostawić?

 

Czy styro razem z folią*pod podłogówkę ma istotne zalety nad osobną folią pod podłogówkę? Wydaje mi się, że tylko redukuje robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Witajcie.

 

dokładnie tak z tym, że nie od razu po 12 czy 10cm tylko w warstwach. Tam gdzie najnizej 4cm, gdzie wyzej 3cm i na reszte 2cm, tak aby wyrównać całość, na to warstwę 3cm i 5cm, wszystko na zakładkę

 

Wkrótce ruszam ze styropianem z podłogą na gruncie. Jako laik mam takie zagwózdki:

 

1. "strupy" na betonie - jak na tym położę*folię*to i tak niekoniecznie zniweluje te nierówności. Skuwanie tego ma sens? Jedni radzą*podsypać*piaskiem, inni odradzają piasek.

 

2. pisałeś o poziomowaniu styropianem, ale brakuje mi koncepcji jak to przeprowadzić. Jak zacznę*kłaść 4,3,2cm, to i tak będę*miał spore "uskoki" na wierzchniej warstwie styro, a na to mają*iść*rury podłogówki. Idealnie równo nie będzie.

 

3. Rozważam styropian grafit (na wyrównanie), na wierzch XPS lub wspomniane płyty PIR. Ma to sens? Gdybym wyszedł z poziomem "pierwszej" warstwy, to brzmi interesująco.

 

Wybór metody jest mi o tyle potrzebny, że muszę*zdobyć odpowiedni styro w odpowiedniej ilości. A z tym grafitem jest słabo w mojej okolicy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daruj sobie folię - jeszcze przed wylewkami bedzie z niej sito. Papę połóż.

Strupy warto skuć.

Styropian tniesz pod dowolnym skosem gilotyną - jedną stronę ustawiasz wyżej, drufą niżej i przesuwasz płytę. Ale wyrównnanie perlitem bedzie znacznie łatwiejsze.

Drugą warstwę możesz dać PIR - zyskasz sporo na lambdzie. XPS nie ma sensu, bo na lambdzie nie zyskasz a wydasz dużo więcej pieniędzy.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian nie jest odporny na

- produkty na bazie smoły,

- pewne klasy mas bitumicznych,

- rozpuszczalniki (większość)

- i pewne rodzaje węglowodorów nasyconych.

 

Papa może zawierać te związki, lub ich pochodne.

Kontakt z nimi (bezpośredni, lub opary) powoduje rozkład struktury styropianu.

 

Są papy, które można łączyć ze styropianem, ale nie wszystkie i nie zawsze. Jeśli chcesz mieć pewność - sprawdź instrukcje producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papa może zawierać te związki, lub ich pochodne.

 

Dzisiejsza żadna papa nie zawiera nic szkodliwego dla styropianu. Tak twierdzą producenci. Na fundamentowym XPS leży u mnie papa od początku stawiania ścian nadziemia. Do czasu tynkowania nie było żadnych widocznych śladów szkodliwgo kontaktu. Do tej pory też nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest raczej pytanie do technologa produkcji pap, ale postaram się odpowiedzieć wedle najlepszych intencji

 

zakładam też, że większość nowoczesnych pap o właściwościach samowulkanizujących, samoklejących i z pamięcią kształtu posiada w swoim składzie uszlachetniacze bitumitowe lub butylowe na bazie rozpuszczalników

 

dowolna papa przyklejona lepikiem na zimno będzie odparowywać rozpuszczalniki

 

za bezpieczne można uznać papy asfaltowe, o prostym składzie, do klejenia na gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla spokojności zamiast papy można dać masę typu KMB. Trochę więcej roboty plus czas na wyschnięcie, ale lepsza jakość hydroizolacji (bo dobrze -w wsensie szczelnie - położyć papę to też nie takie proste jak się wydaje).

 

Nie zapomnij o zatopieniu siatki. Bo inaczej przegrywa z kretesem konkurencję z papą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij o zatopieniu siatki. Bo inaczej przegrywa z kretesem konkurencję z papą.

 

Pod podłogę? To co chcesz parkować w chałupie? Czołg?

Pod ściany to fakt, to są obciążenia więc w masę KMB koniecznie należy zatopić siatkę. Dlatego pod ściany mimo wszystko wygodniej dać papę, bo to i tak mniej zakładów do zgrzania (więc mniej błędów przy robocie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...