Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

JAk połączyć dwa gniazdka z włącznikiem światła

Recommended Posts

20190719_151205.jpg

Cześć,

mam problem z podłączeniem światła w łazience. A że jestem laikiem to mam nadzieję że pomożecie.

Mam podwójną puszkę w której jest:

1. na górze włączniki światła

2. na dole po lewej idzie kabel do gniazdka i z którego idzie prąd

3. na dole po prawej kabel od gniazka które jest zamontowane w innym miejscu.

Chcę te trzy elementy ze sobą połączyć tak bym miał prąd i w drugim gniazdku(3) jak i w lampie.

Zrobiłem to tak że wykonałem mostek z kabla między włącznikiem a gniazdkiem. Problem w tym że o ile prąd w gniazdkach jest, w kablu od światła też ale już sama żarówka się nie zapala(tak ona działa). Dlaczego?

jak zatem połączyć te trzy punkty mając jedno źródło prądu?
Nie połączyłeś żył N i PE z takimi samymi żyłami przewodu zasilającego, dlatego masz problem. No i należy w takim przypadku zmienić zabezpieczenie tego obwodu na nie większe niż 13 A oraz pamiętać o obowiązkowej obecności RCD w obwodzie.

Pomijam zakaz łączenia obwodów gniazd wtykowych z obwodami oświetlenia.

Nie połączyłeś żył N i PE z takimi samymi żyłami przewodu zasilającego, dlatego masz problem. No i należy w takim przypadku zmienić zabezpieczenie tego obwodu na nie większe niż 13 A oraz pamiętać o obowiązkowej obecności RCD w obwodzie.

Pomijam zakaz łączenia obwodów gniazd wtykowych z obwodami oświetlenia.

Masz na myśli N i PE z kabla prowadzącego do lampy? Co to jest RCD?

skoro nie można, to jak inaczej połączyć te 3 punkty mając jedno żródł prądu?

jak zatem połączyć te trzy punkty mając jedno źródło prądu?