anatema 12.12.2019 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2019 (edytowane) Po wysłaniu na wskazaną skrzynkę pocztową przychodzi informacja z [email protected]: " Dziękujemy! Twój wniosek został wysłany Wniosek rozpatrzy: NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ (NFOŚiGW) Elektroniczny identyfikator wniosku: " Pozdrawiam. Potwierdzam. Dodatkowo w skrzynce odbiorczej epuap generuje się UPP - Urzędowe Poświadczenie Przekazania. Edytowane 12 Grudnia 2019 przez anatema Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.12.2019 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2019 Po wysłaniu na wskazaną skrzynkę pocztową przychodzi informacja z [email protected]: " Dziękujemy! Twój wniosek został wysłany Wniosek rozpatrzy: NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ (NFOŚiGW) Elektroniczny identyfikator wniosku: " Pozdrawiam. Dziękuję. Czyli jednak nie przeszły, coś się pod koniec zblokowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.12.2019 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2019 Witam Towarzystwo,właśnie zobaczyłem na moim koncie 5kPLN z dotacji.Wniosek złożyłem elektronicznie w dn 27.11.Polecam Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 12.12.2019 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2019 Witam Towarzystwo, właśnie zobaczyłem na moim koncie 5kPLN z dotacji. Wniosek złożyłem elektronicznie w dn 27.11. Polecam Pzdr Gratulacje! barwo MY!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.12.2019 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2019 Gratulacje! barwo MY!!! Dzięki,dzięki Pzdr PS Jestem otwarty na kolejne gratulacje:lol2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oloksyk 12.12.2019 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2019 Dostał ktoś jeszcze ostatnio przelew? Złożyłem wniosek elektronicznie 18.11, decyzja pozytywna 29.11, ale do dziś nie mam przelewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam73x 12.12.2019 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2019 Dostał ktoś jeszcze ostatnio przelew? Złożyłem wniosek elektronicznie 18.11, decyzja pozytywna 29.11, ale do dziś nie mam przelewu. wniosek wysłany 19.11.2019 na liście 02.12.2019 i 12.12.2019 kasa na koncie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej Loret 13.12.2019 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 wniosek wysłany 19.11.2019 na liście 02.12.2019 i 12.12.2019 kasa na koncie Witam, ale na której liście? Rankingowej: http://nfosigw.gov.pl/moj-prad/listy-rankingowe/ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meczesiu 13.12.2019 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 11 dni od złożenia wniosku online do przelewu na konto Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 13.12.2019 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 Jak składałem wniosek dotację to też miałem wątpliwość. We wniosku wpisałem nr umowy kompelsowej z 2016 rok. Dzowniłem na infolinie i podali, bo na eboku nie ma. Wniosek przeszedł wiec chyba dobrze wpisałem. Ale przeszedł i zaakceptowali czy przeszedł bo dał*się wysłać? Bo na stronie NFOŚ w sekcji "jak wypełnić" jest informacja, że trzeba podać właśnie nr i datę aneksu, a nie starej umowy. Którego nie widzą w eboku taurona, przynajmniej u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.12.2019 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 Ale aneks nie ma żadnego numeru.Ja podałem numer i datę pierwszej umowy z Tauronem, która obowiązuje mnie cały czas - choć w eBoku mam adaptację "umowa nieaktywna" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 13.12.2019 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 Ale aneks nie ma żadnego numeru. Ja podałem numer i datę pierwszej umowy z Tauronem, która obowiązuje mnie cały czas - choć w eBoku mam adaptację "umowa nieaktywna" Wg instrukcji na stronie programu: "Punkt 33 i 34 Dane dotyczące umowy kompleksowej z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej (zakładem energetycznym) W przypadku: • Jeżeli jest to nowa umowa podać należy dane tej nowej umowy. • Jeżeli jest to aneks do umowy już istniejącej – podać należy dane aneksu, data – data zawarcia aneksu; numer - jeżeli jest nadany to nr aneksu, jeżeli aneks nie ma numeru to nr umowy już istniejącej" http://nfosigw.gov.pl/gfx/nfosigw/userfiles/files/moj_prad/jak_wypelnic_wniosek_moj_prad.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej Loret 14.12.2019 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Witam, dostałem właśnie do podpisania z Enei Umowę kompleksową.I od razu kilka wątpliwości.1. Moc umowna skoczyła z 11kW do 16kW. Dlaczego? Z czym to się wiąże? Będzie droższy abonament? Zabezpieczenia nie zmieniły się i zostały 25A.2. Zaproponowano mi 12 miesięczny okres rozliczeniowy. Czy to dla mnie korzystne czy lepiej wybrać krótsze okres, np. 6-miesięczny? W domu wszystko zasilane energią elektr. + instalacja PV 4,62kWp (na wiosnę dojdzie jeszcze 1,5-2kWp. No i jak to wygląda (zawsze płaciłem za rzeczywiste zużycie), co np. 2 miesiące płacę przedpłatę wyliczoną ze średniego dotychczasowego zużycia a w momencie rozliczenia po 6 czy 12 miesiącach mam nadpłatę/dopłatę i odpowiednią fakturę kończącą dany 6- lub 12-miesięczny okres?3. W piśmie przewodnim napisano, że wystarczy "zaparafować każdą stronę, podpisać we wskazanych miejscach. Tymczasem nie chciałbym zostawiać wielu niewypełnionych pól (choć nie podejrzewam, że Enea chciałaby to jakoś wykorzystać). Sama Umowa jest tu: https://www.enea.pl/dladomu/29.10.2019/u-kg_k-ee_04_18.06.2019_edit.pdf?t=1574440498 , a chodzi mi o:a) par.4 pt.5 - chyba trzeba wykreślić "od...do....." ?b) par.6 pt.1 - chyba trzeba wykreślić , bo nie dotyczy przejęcia od poprzedniego użytkownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 14.12.2019 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Witam, dostałem właśnie do podpisania z Enei Umowę kompleksową. I od razu kilka wątpliwości. 1. Moc umowna skoczyła z 11kW do 16kW. Dlaczego? Z czym to się wiąże? Będzie droższy abonament? Zabezpieczenia nie zmieniły się i zostały 25A. Tak będzie droższy abonament ja mam przy 15 kw 3x25A 2. Zaproponowano mi 12 miesięczny okres rozliczeniowy. Czy to dla mnie korzystne czy lepiej wybrać krótsze okres, np. 6-miesięczny? W domu wszystko zasilane energią elektr. + instalacja PV 4,62kWp (na wiosnę dojdzie jeszcze 1,5-2kWp. No i jak to wygląda (zawsze płaciłem za rzeczywiste zużycie), co np. 2 miesiące płacę przedpłatę wyliczoną ze średniego dotychczasowego zużycia a w momencie rozliczenia po 6 czy 12 miesiącach mam nadpłatę/dopłatę i odpowiednią fakturę kończącą dany 6- lub 12-miesięczny okres? W umowach prosumenckich nie ma zaliczek i przedpłat, weź 6 miesieczny okres rozliczeniowy jest elastyczniejszy i masz 2 faktury za okresy 1 st do 30 cz i 1 lip do 31 gr. 3. W piśmie przewodnim napisano, że wystarczy "zaparafować każdą stronę, podpisać we wskazanych miejscach. Tymczasem nie chciałbym zostawiać wielu niewypełnionych pól (choć nie podejrzewam, że Enea chciałaby to jakoś wykorzystać). Sama Umowa jest tu: https://www.enea.pl/dladomu/29.10.2019/u-kg_k-ee_04_18.06.2019_edit.pdf?t=1574440498 , a chodzi mi o: a) par.4 pt.5 - chyba trzeba wykreślić "od...do....." ? b) par.6 pt.1 - chyba trzeba wykreślić , bo nie dotyczy przejęcia od poprzedniego użytkownika dopisałem na czerwono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej Loret 14.12.2019 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 (edytowane) @gawel & @stos Pytanie kto i po co podwyższył mi moc umowną? Jeśli chodzi o ewentualną zależność wysokości abonamentu od mocy umownej, to możemy sprawdzić, ja mam ze stałych opłat przy G12W i 2-miesięcznym okresie rozliczeniowym (wszystko netto):a) sieciową za 3-faz - 13,66 PLN/mies.b) przejściową za >1200kWh 0,33PLN/mies.c) abonament 1,92PLN/mies. więcej szczegółów: https://www.operator.enea.pl/operator/dla-domu/taryfa-operator/wyciag-z-taryfy-2019/1904_enea-operator_informacja-stawkach-brutto.pdf Na żonglowaniu długością okresu rozliczeniowego chyba nic finansowo nie zyskam (za wyjątkiem niewielkiej opłaty abonamentowej)?Ale czy na bilansowaniu PV coś mogę zyskać przy różnym długościach okresu rozliczeniowego? Na prawdę nie ma żadnych przedpłat? Tylko faktura co 6- lub 12- miesięcy? Edytowane 14 Grudnia 2019 przez Maciej Loret Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.12.2019 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Pytanie kto i po co podwyższył mi moc umowną? Zapytaj tego, co przysłał papiery. Powinna być osoba kontaktowa. I czy to jest za darmo? Bo przy taryfach G płacisz opłatę jednorazową pewnie w okolicach 80zł/kW. W comiesięcznych opłatach nie ma to znaczenia (w przeciwieństwie do taryf z grupy C). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej Loret 14.12.2019 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Witam, jeszcze raz przejrzałem papiery i w piśmie przewodnim znalazłem adnotację: "Informujemy, że w związku z dokonanymi przez OSD zmianami w określaniu mocy umownej, dla załączonej umowy przyjęliśmy najwyższą jej wartość, wynikającą z zabezpieczenia przedlicznikowego, która nie wpływa na zmianę wysokości rozliczeń". I pytanie o co temu misi biega? Tzn. będę musiał zapłacić za podwyższenie mocy umownej czy nie (tzn. czy " [...] nie wpływa na zmianę wysokości rozliczeń" dotyczy opłaty jednorazowej czy rozliczeń związanych z samą energią)? Oczywiście zadzwonię na 6(1) ale dopiero w poniedziałek rano... @stos A co ma moc instalacji PV do ewentualnych przedpłat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 15.12.2019 04:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2019 @gawel & @stos Pytanie kto i po co podwyższył mi moc umowną? Jeśli chodzi o ewentualną zależność wysokości abonamentu od mocy umownej, to możemy sprawdzić, ja mam ze stałych opłat przy G12W i 2-miesięcznym okresie rozliczeniowym (wszystko netto): a) sieciową za 3-faz - 13,66 PLN/mies. b) przejściową za >1200kWh 0,33PLN/mies. c) abonament 1,92PLN/mies. więcej szczegółów: https://www.operator.enea.pl/operator/dla-domu/taryfa-operator/wyciag-z-taryfy-2019/1904_enea-operator_informacja-stawkach-brutto.pdf Na żonglowaniu długością okresu rozliczeniowego chyba nic finansowo nie zyskam (za wyjątkiem niewielkiej opłaty abonamentowej)? Ale czy na bilansowaniu PV coś mogę zyskać przy różnym długościach okresu rozliczeniowego? Na prawdę nie ma żadnych przedpłat? Tylko faktura co 6- lub 12- miesięcy? Tak , jestem świeżo po przejściu z umowy kompleksowej na prosumenta 18 listopada i mam nowy numer klienta i anulowano mi prognozy do kwietnia włącznie czyli nic teraz nie płace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 15.12.2019 04:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2019 (edytowane) To dziwne że Ci podnieśli moc zamówioną bez Twojego wniosku. W PGE za zwiększenie mocy zamówionej jest jednorazowa opłata zależna od tego o ile zwiększasz. Co do Taurona to nie wiem. Może ktoś się pomylił i wpisał zła moc zamówioną. W PGE nie płacę żadnych przedpłat. Mam rozliczenie 2 razy w roku. Nie wiem czy to niepłacenie przedpłat nie zależy od mocy instalacji PV. Moja pokrywa zapotrzebowanie domu, ale gdyby mi pokrywała np. 1/3 to myślę że byłyby przedpłaty. Nie byłoby żadnych przedpłat ja zużywam 7 MWh a Pv mają 4KWp i nie mam żadnych przedpłat. Edytowane 15 Grudnia 2019 przez gawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej Loret 15.12.2019 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2019 Wpisali Ci 16kW bo mając zabezpieczenie 25A masz praktycznie taką moc. Wielkość zabezpieczeń zależy od mocy zamówionej. Z jakiegoś powodu Twoje zabezpieczenie (25A) jest wyższe od odpowiedniego dla 11kW mocy zamówionej które powinno być 20A. Tzn. ja mogę pobrać te 16kW. Pytanie czy pobieram? Bo jeśli nie to, ja się zgadzam na podniesienie mocy umownej ale nie chcę za to płacić, bo z jakiej racji? Przedpłaty są po to aby ZE nie był stratny tylko Ty. Jasna sprawa. Instalacja w chwili obecnej (szacunek spod grubego placa) pokrywa około połowę pobieranej rocznie energii. Docelowo będzie około 70%. P.S. I jestem w Enei, nie w Tauronie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.