HBanger 19.09.2019 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2019 Witam, Przymierzam się do zmiany obudowy kominka. Obecnie jest to karton/gips wyizolowany wełną. Docelowo będą płyty krzemianowo-wapienne. Moje pytanie brzmi czy mogę wykorzystać stelaż i przykręcić do niego płyty? Czy stelaż od wewnątrz obudowy narażony na wysoką temperaturę może się uszkodzić? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 19.09.2019 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2019 Witam, Przymierzam się do zmiany obudowy kominka. Obecnie jest to karton/gips wyizolowany wełną. Docelowo będą płyty krzemianowo-wapienne. Moje pytanie brzmi czy mogę wykorzystać stelaż i przykręcić do niego płyty? Czy stelaż od wewnątrz obudowy narażony na wysoką temperaturę może się uszkodzić? Dziękuję.Nie uszkodzi się...Niemniej bazuj na skręcaniu płyt ze sobą a nie a tym niepotrzebnym żelastwie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 19.09.2019 18:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2019 Dziękuję za szybką odpowiedź.Rozumiem, że najlepiej byłoby pozbyć się również stelaża? Płyty krzemianowo-wapienne (3cm) będą oklejone po całości cegiełkami betonowymi o grubości 2- 2,5cm, więc jeżeli stelaż może zostać to dodatkowo usztywni konstrukcję jak się nie mylę?Jeszcze kwestia powierzchni wlotu i wylotu powietrza w obudowie - czy jeżeli jest zainstalowane DGP to mimo wszystko stosujemy tak jak zaleca producent nie biorąc pod uwagę tego systemu czyli w moim przypadku 800cm3 wlot i 1000cm3 wylot? (Kominek to BEF Flat 8 8kW) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 20.09.2019 00:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2019 Zostaw ten stelaż....Powietrze tak jak napisałeś... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 20.09.2019 13:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2019 (edytowane) ...jasne, stelaż zostawiam. Ponieważ prawie wszystko rozmontowałem, chcę przed obudowaniem mieć pewność, że kominek z DGP będzie działał w miarę możliwości jak najsprawniej. Dlatego jeszcze mam wielką prośbę o wszelkie podpowiedzi jak co i gdzie rozmieścić. Na zdjęciu zaznaczyłem jak to u mnie wygląda: 1. Żółtym kolorem zaznaczyłem gdzie były kratki wylotowe (od frontu i po bokach). Ich górna krawędź była na równi z przegrodą komory dekompresyjnej. Jakie będzie najlepsze dla nich położenie? 2. Niestety podczas budowy murarze zrobili otwór do komina wentylacyjnego na takiej wysokości jak widać (przy wejściu rury spalinowej od kominka). Poprzednio miałem to połączone zaizolowaną rurą z kratką na samej górze (czyli od kratki w dół do otworu w ścianie do komina wentylacyjnego), i jak wiadomo marnie to działało. Niestety przeniesienie wentylacji to grubsza robota. Czy ewentualnie można zrobić kratkę wentylacyjną po prostu na wysokości tego otworu w ścianie? Kratka będzie z żaluzją. 3. Co z rurą od DGP, która miała wlot 20cm poniżej dolnej krawędzi kratek wylotowych? Niestety podczas działania turbiny (DARCO AN2) zaciągała powietrze z kratek wylotowych. Czy może przedłużyć ją i o ile lub może jakieś inne rozwiązanie? Na poddaszu w trzech pomieszczeniach leciało ciepłe powietrze po przez anemostaty w suficie ale szału nie było Na wysokości 3 metrów zaczynała się komora dekompresyjna, aż pod sufit z kratkami po bokach na różnych wysokościach. Z góry dziękuję za każdą pomoc. Edytowane 20 Września 2019 przez HBanger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 21.09.2019 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2019 ...jasne, stelaż zostawiam. Ponieważ prawie wszystko rozmontowałem, chcę przed obudowaniem mieć pewność, że kominek z DGP będzie działał w miarę możliwości jak najsprawniej. Dlatego jeszcze mam wielką prośbę o wszelkie podpowiedzi jak co i gdzie rozmieścić. Na zdjęciu zaznaczyłem jak to u mnie wygląda: 1. Żółtym kolorem zaznaczyłem gdzie były kratki wylotowe (od frontu i po bokach). Ich górna krawędź była na równi z przegrodą komory dekompresyjnej. Jakie będzie najlepsze dla nich położenie? 2. Niestety podczas budowy murarze zrobili otwór do komina wentylacyjnego na takiej wysokości jak widać (przy wejściu rury spalinowej od kominka). Poprzednio miałem to połączone zaizolowaną rurą z kratką na samej górze (czyli od kratki w dół do otworu w ścianie do komina wentylacyjnego), i jak wiadomo marnie to działało. Niestety przeniesienie wentylacji to grubsza robota. Czy ewentualnie można zrobić kratkę wentylacyjną po prostu na wysokości tego otworu w ścianie? Kratka będzie z żaluzją. 3. Co z rurą od DGP, która miała wlot 20cm poniżej dolnej krawędzi kratek wylotowych? Niestety podczas działania turbiny (DARCO AN2) zaciągała powietrze z kratek wylotowych. Czy może przedłużyć ją i o ile lub może jakieś inne rozwiązanie? Na poddaszu w trzech pomieszczeniach leciało ciepłe powietrze po przez anemostaty w suficie ale szału nie było Na wysokości 3 metrów zaczynała się komora dekompresyjna, aż pod sufit z kratkami po bokach na różnych wysokościach. Z góry dziękuję za każdą pomoc. [ATTACH=CONFIG]434889[/ATTACH]1. Tak zrób jak było. 2.Mozna. 3.Zamieniłbym ta rurę na alu spiro i zostawił z zapasem. Potem można poeksperymentować rozciągając ją i kurcząc na przemian - łapiąc powietrze raz wyżej raz niżej, co pozwoli określić najlepsze położenie. Zaciąganiem kratkami bocznymi nie przejmowałbym się zbytnio, tylko uwzględnił to w bilansie. Żeby wyeliminować zaciąganie, trzeba niezłych manewrów, lub zastosować płaszcz grzewczy na wkładzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 21.09.2019 12:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2019 1. Tak zrób jak było. 2.Mozna. 3.Zamieniłbym ta rurę na alu spiro i zostawił z zapasem. Potem można poeksperymentować rozciągając ją i kurcząc na przemian - łapiąc powietrze raz wyżej raz niżej, co pozwoli określić najlepsze położenie. Zaciąganiem kratkami bocznymi nie przejmowałbym się zbytnio, tylko uwzględnił to w bilansie. Żeby wyeliminować zaciąganie, trzeba niezłych manewrów, lub zastosować płaszcz grzewczy na wkładzie.... Jeszcze raz dzięki za podpowiedź! Miałem podobny plan działania a teraz jeszcze bardziej jestem w nim utwierdzony Biorę się do roboty bo czas palić niedługo.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 25.09.2019 16:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2019 (edytowane) Dodatkowe pytanie do znawców: Czy miejsce cięcia płyt krzemianowo-wapiennych wokół frontu wkładu impregnujemy lub gruntujemy? Płyty są jasno szare czy te widoczne miejsca wokół frontu (ramki) czymś malujemy? Edytowane 25 Września 2019 przez HBanger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 25.09.2019 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2019 Dodatkowe pytanie do znawców: Czy miejsce cięcia płyt krzemianowo-wapiennych wokół frontu wkładu impregnujemy lub gruntujemy? Płyty są jasno szare czy te widoczne miejsca wokół frontu (ramki) czymś malujemy?[ATTACH=CONFIG]435159[/ATTACH]A jak te porzępolone krawędzie chcesz wykończyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 26.09.2019 13:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2019 To tylko przymiar jeszcze nie zmontowane, już jest wyrównane papierem ściernym... Jakieś propozycje? Czy w ogóle na płyty PROMAT od wewnątrz coś dajemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 26.09.2019 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2019 jeśli będziesz malował lub coś przyklejał, przesmaruj "unigruntem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 28.09.2019 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 To tylko przymiar jeszcze nie zmontowane, już jest wyrównane papierem ściernym... Jakieś propozycje? Czy w ogóle na płyty PROMAT od wewnątrz coś dajemy?Nie używaj Unigruntu! Jego smród i toksyczność jest gorsza od przypalonego lepiszcza wełny....Szczelinę między wkładem a płytą krzemianową najlepiej wykończyć czymś trwałym typu kamień albo stal. Najprościej zrobić blendę stalową. Kamień trzeba wiedzieć jak, często się odkleja. Stal można zawsze zdjąć, odmalować samą blendę, jak i pod nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 28.09.2019 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 tak tak, unigrunt to syf, lepsze jest coś, albo stal, pewnie kątownik, kamień trzeba wiedzieć jaki...jaki ?....i ogólnie jest czad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 28.09.2019 14:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 (edytowane) Rozumiem, że od wewnątrz obudowy nie gruntować ani nie impregnować? Zastanawia mnie tylko to, czy te płyty podczas użytkowania DGP nie będą pylić? Odkurzone i omiecione i tak pozostawiają osad na ręce gdy się je dotknie... Postęp pracy... Edytowane 28 Września 2019 przez HBanger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 28.09.2019 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 jak łączysz w narożnikach od zewnątrz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 28.09.2019 15:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 Miejsce styku płyt impregnuje, sklejam i skręcam na wkręty fosfatowane 70mm. Od wewnątrz wzmacniam kawałkami płyt również klejąc i przykręcając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HBanger 28.09.2019 15:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 Nie używaj Unigruntu! Jego smród i toksyczność jest gorsza od przypalonego lepiszcza wełny....Szczelinę między wkładem a płytą krzemianową najlepiej wykończyć czymś trwałym typu kamień albo stal. Najprościej zrobić blendę stalową. Kamień trzeba wiedzieć jak, często się odkleja. Stal można zawsze zdjąć, odmalować samą blendę, jak i pod nią. Najprawdopodobniej wykorzystam dedykowaną ramkę do tego modelu kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 28.09.2019 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 Miejsce styku płyt impregnuje, sklejam i skręcam na wkręty fosfatowane 70mm. Od wewnątrz wzmacniam kawałkami płyt również klejąc i przykręcając. [ATTACH=CONFIG]435282[/ATTACH] trochę dziwnie...łatwiej i solidnie byłoby do profili U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 28.09.2019 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 trochę dziwnie...łatwiej i solidnie byłoby do profili U Ta i ciekawe na ile solidne po popracowaniu tego U pod temperaturą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 28.09.2019 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2019 Ta, zrób i obserwuj, ciekawość zaspokoisz.W czym blacha ma ucierpieć to pewnie tylko ty wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.