cuuube 13.10.2019 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Coraz częstsze są chwile, gdy z prądem z PV czy wiatraków nie ma co zrobić! (No, jeszcze nie u nas, raczej na zachodzie Europy) Są technologie zamiany tej nadwyżki na np. wodór. Są technologie jego gromadzenia i wykorzystania pózniej (ogniwa paliwowe, na przykład). Ale... Trzeba by zmienić kilka UNIJNYCH DEFINICJI EKO. Więc się tego nie robi i nie rozwija. Adam M. Niemcy https://gramwzielone.pl/trendy/101246/wiecej-zielonego-wodoru-w-niemieckiej-sieci-gazowej https://elektrowoz.pl/auta/audi-wraca-do-prac-nad-ogniwami-paliwowymi-jeszcze-w-tym-roku-audi-fcev-z-bateriami-35-40-kwh/ https://gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/33001/niemcy-zmagazynuja-energie-z-offshore-w-postaci-wodoru https://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/rewolucja-na-szynach-niemcy-maja-pociagi-na-wodor,869217.html https://biznesalert.pl/niemcy-stawiaja-nowe-stacje-tankowania-wodoru/ Polska https://biznesalert.pl/polska-wodor-power-to-gas-p2g/ https://www.lotos.pl/322/n,4857/lotos_uruchomil_trzecia_instalacje_do_produkcji_wodoru https://gramwzielone.pl/auto-ekologiczne/30641/wodor-od-lotosu-zasili-autobusy-w-gdynii https://www.gramwzielone.pl/auto-ekologiczne/101454/polski-autobus-na-wodor-na-testach-w-kolejnych-miastach Japonia https://biznesalert.pl/japonia-wodor-organizacja/ http://odnawialnezrodlaenergii.pl/elektromobilnosc-aktualnosci/item/3584-japonia-stawia-na-wodor https://www.tvp.info/40733027/io-tokio-2020-paliwo-wodorowe-podstawowym-zrodlem-energii-w-wiosce-olimpijskiej https://www.salon24.pl/u/energetyka/770842,po-fukushimie-japonia-stawia-na-energetyka-wodorowa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.10.2019 10:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Ty czytasz czasem to co wklejasz? Ze ZROZUMIENIEM tekstu? Bo chyba... nie... Rafinerie, faktycznie, "produkują" wodór, którym można zasilać autobusy. Generujac przy tym na jedną cząsteczkę wodoru około 8 cząsteczek CO2. (Tak jest w linkowanym tekście) W innym tekści piszą, że nieśmiało robione są eksperymenty polegajace na zamianie prądu z wiatraków na wodór w drodze elektrolizy wody. Eksperymenty! Napisane jest też - ze nie jest to robione u nas, a szkoda. Rosjanie ten problem rozwałkowali w najdrobniejszych szczegółach we wczesnych latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Nad czym wiec ten zachód tak eksperymentuje? No, jak nie wiedomo o co chodzi, to.... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cuuube 13.10.2019 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Odniosłem sie do tego ,że piszesz bzdury Więc się tego nie robi i nie rozwija. Adam M. a nie do CO2 . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gnago 13.10.2019 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 (edytowane) Co do wodoru to Bald TV popełnił nowy filmik w temacie : https://www.youtube.com/watch?v=Ryl1-nU4J9s&t=707sA co do technologii alternatywnych to mnóstwo ich, ale mają wadę uniezależniają ludzi od wielkiego przemysłu i państw. A to nie podoba się lobbystom i aparatczykom. A bydło ludzkie ma utrzymywac lepszych od siebie w luksusie. Zatem płaćcie raty bądźcie niewolnikami kredytów hipotecznych. Bo jak nie to w rozdzielniach kilka ruchów i nie będzie prądu ogrzewania etc.Nie zatankujecie bo stacje na prąd a wydatek na generator to zbędna inwestycja Jesteśmy bezbronni wobec oligarchów i polityków. Możemy jedynie odpier...ć tzw. marsze milczeniaA tu macie coś o właściwym podejściu do życia: https://www.youtube.com/watch?v=zHJ8VXIjZ28 Edytowane 13 Października 2019 przez gnago Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.10.2019 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 (edytowane) Co do wodoru Wodór ma kilka wad. Ma 9MJ/l - dla porównania olej napędowy 36MJ/l. Na filmiku jest manipulacja, że wodór ma większą kaloryczność w przeliczeniu na kilogram. Tylko zbiorniki robimy na objętość, a nie na wagę. Ciekły wodór ma gęstość zaledwie 70,8 kg/m3 - olej napędowy ponad 10 razy więcej. Do tego zbiorniki wodoru muszą być ciężkie, wielkie a mieszczą niewiele - bak 125kg mieści 4,4kg wodoru (info z filmiku). Czyli zbiornik na skroplony wodór (a co dopiero tylko skompresowany) musi mieścić 4x więcej, żeby pomieścić tyle samo energii. A ON czy noPB można tankować praktycznie po korek - zbiornik na wodór musi mieć sporo luzu. Do tego kosztowne i trudne jest jego magazynowanie i tankowanie. No i kwestia bezpieczeństwa w przypadku pożaru (auta albo garażu) czy wypadku samochodowego. Wybuch na stacji tankowania wodoru w Norwegii spowodował wstrzymanie sprzedaży aut o takim napędzie. Pewnie samochody na wodór byłyby ulubionymi zabawkami terrorystów. Edytowane 13 Października 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 13.10.2019 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Wodór w magazynowaniu jest problematyczny. Dlatego Niemcy do sterowców korzystali z naturalnych poszyć sterowców Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726106 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.10.2019 18:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Odniosłem sie do tego ,że piszesz bzdury a nie do CO2 . I postanowiłeś wypisać kilka własnych bzdur? Po co? Bo najtwojsze? No, to Ci się udało. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gnago 14.10.2019 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2019 pierwsze uproszczenie to wybuchowość wodoru. Wynosi ona zero. Dlatego sterowiec Hindenburg spłonął z powodu gwałtownego utleniania pyłu aluminiowego z powłoki i wodoru w balonetach.wybuchowe są mieszaniny z tlenem czy utleniaczami jak proch czarny, i mieszaniny węglowodorów z tlenem typu benzyna (z ropą czy nafta ten problem że znacznie wyższych temperatur potrzebują do efektywnego odparowywania) nawet maki z powietrzem czy pyłu węglowego jak Niemcy kombinowali. Na takiej zasadzie oparte są ładunki termobaryczne.Zatem wodór jest bezpieczny przy zachowywaniu norm BHP podobnych jak przy LPG czy CNG. W Polsce ze względu na rozpowszechnianie LPG to byłoby ekonomiczną bzdurą Natomiast HHO ma sens i te baterie z dalszej części filmiku . Pozwalałoby na przechowywanie energii wyprodukowanej w domowej instalacji wiatrowej , słonecznej itp na własne potrzeby. A gdyby z tej energii wytwarzać i sprężać wodór do swojego samochodu to forsa byłaby potrzebna na zakup tych instalacji żywność ciuchy i podatki Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726344 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.10.2019 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2019 pierwsze uproszczenie to wybuchowość wodoru. Wynosi ona zero. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.10.2019 19:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2019 Oj Kaizen ...ROZUMIESZ co nam tu pokazałeś?Bo chyba - nie... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.10.2019 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2019 Oj Kaizen ... ROZUMIESZ co nam tu pokazałeś? Pokazują zero wybuchowości. Szkoda, że zbiornik wodoru na stacji tankowania o tym zerze wybuchowości nie wiedział. Według relacji skandynawskich mediów – eksplozja była tak silna, że w samochodach w pobliżu otworzyły się poduszki powietrzne, a słychać ją było w promieniu kilku kilometrów. Na szczęście w zdarzeniu nie było ofiar śmiertelnych, dwie osoby z lekkimi obrażeniami trafiły do szpitala. Niestety, nie znalazłem filmiku, co się dzieje, w czasie pożaru garażu w którym stoi zaparkowane auto ze zbiornikiem wodoru. Albo co się zadziej, gdy pojawi się nieszczelność w aucie zasilanym wodorem stojącym w garażu. Znasz jakieś? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.10.2019 20:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2019 Szukałem na YouTube dla Ciebie testów podpalania zbiorników z wodorem w samochodzie, które kiedyś oglądałem.Niestety, nie znalazłem na szybko.Pamiętam, że taki zbiornik rozszczelniony i podpalony daje wysoką swieczkę wąską jak ołówek. Czasem używam palnika wodór-tlen do różnych prac.Często podpalam wodór.Zajmuję się też "powietrzem grzmiącym" (HHO) od wielu lat...Jak się wie co się robi - niegrozne a przyjazne. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.10.2019 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2019 (edytowane) S Pamiętam, że taki zbiornik rozszczelniony i podpalony daje wysoką swieczkę wąską jak ołówek. Nie prosiłem o filmy propagandowe przedstawiające sytuacje, które w naturze nie występują. Prosiłem o: 1. Filmik, co się stanie w przypadku pożaru garażu w którym stoi samochód ze zbiornikiem pełnym wodoru (instalacja sprawna, szczelna - niech się zapali od zwarcia w instalacji elektrycznej i zajmą się szmaty, paliwo do kosiarki czy inne rzeczy często trzymane w garażu). 2. Filmik, co się dzieje, jak w garażu z takiego auta ulatnia się wodór np. przez noc. I nastąpi jego zapłon (no, nazwijmy to zapłon - bo przecież nie wybuch). Niech to będzie nawet garaż przydomowy, a nie w bloku czy galerii handlowej. Edytowane 14 Października 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726551 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 15.10.2019 04:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2019 (edytowane) Nad czym tak deliberujecie . Wystarczy mieć wiedzę i świadomość co się stanie gdy będziemy mieć nieszczelny zbiornik z LPG ,z olejem napędowym , benzyną czy własnie wodorem.W mojej subiektywnej ocenie jak paliwo przyszłości da mocno o sobie znać korzystanie z niego będzie na pewno bezpieczniejsze niż z tych pozostałych. Nigdy nie założę w samochodzie LPG , a gdyby kiedyś przeróbka na wodór dostosowany do w/w warunków mogłaby mieć miejsce i gdyby mnie aż tak strasznie uderzyła jego opłacalność i tym samym jego osiągi to może i skusiłbym się. Może. reklama Wodór jako gaz jest bezpieczniejszy od benzyny, czy LPG? Paliwo ciekłe, takie jak benzyna lub olej napędowy, w razie uszkodzenia zbiornika rozlewa się tworząc kałużę. Jeśli dojdzie do zapłonu, pożar obejmuje wówczas znaczną powierzchnię, powodując duże zniszczenia i poważne zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi. Podobnie jest w przypadku gazu LPG, który będąc cięższym od powietrza, rozpływa się niewidzialną warstwą po podłożu. Ewentualna eksplozja i pożar mają wówczas bardzo duży zasięg. Zupełnie inaczej zachowuje się wodór. Jako gaz ponad 14-krotnie lżejszy od powietrza, uwolniony ze zbiornika natychmiast ulatuje w górę, co wyklucza możliwość gromadzenia się łatwopalnej czy wybuchowej mieszanki z powietrzem w pobliżu ziemi. W przypadku zapłonu wodoru ulatniającego się ze zbiornika, płomień ma postać wąskiej, wysokiej kolumny, nie rozprzestrzeniającej się na boki. Zagrożenie związane z pożarami węglowodorów, takich jak LPG, benzyna czy olej napędowy polega również na tym, że podczas pożaru nie spalają się one całkowicie – powstaje wówczas śmiertelnie trujący tlenek węgla i sadza, której rozżarzone cząsteczki nadają płomieniom żółtoczerwony kolor. Cząsteczki te emitują ogromne ilości promieniowania cieplnego, które może powodować oparzenia i dalsze rozprzestrzenianie się pożaru. Zjawiska te nie występują podczas spalania wodoru. Produktem jego spalania jest czysta para wodna, a błękitny płomień emituje bardzo mało promieniowania cieplnego – nie stwarza ono zagrożenia już w odległości około metra od słupa płonącego wodoru. Zobacz też: Alternatywne źródła napędu: co będzie paliwem przyszłości? Czy wodór to bezpieczne paliwo? Co w razie wycieku? Zagrożenia związane z wyciekiem i pożarem paliwa w samochodzie z napędem wodorowym i benzynowym znakomicie ilustruje eksperyment przeprowadzony przez dr. Michaela Swaina z Uniwersytetu w Miami. Wykorzystano w nim dwa pojazdy tego samego typu, jeden wyposażony w instalację wodorową, a drugi w konwencjonalny silnik benzynowy. W pierwszym spowodowano wyciek wodoru na zaworze bezpieczeństwa zbiornika, w drugim przebito przewód paliwowy biegnący pod nadwoziem. Wodór z pierwszego samochodu wypalił się w ciągu ok. 1,5 minuty ponad tylną częścią pojazdu, nie powodując żadnych zniszczeń (temperatura na powierzchni tylnej szyby sięgnęła 47 stopni Celsjusza, tylnej półki – 19), samochód z silnikiem benzynowym spłonął całkowicie (płomienie objęły wnętrze kabiny po 2 minutach i 20 sekundach). https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/paliwa/734320,Czy-wodor-to-bezpieczne-paliwo.html LZ-129 Hindenburg – niemiecki sterowiec pasażerski, największy w historii (wraz z bliźniaczym LZ-130 Graf Zeppelin II). Zapewniał podróżnym przelot przez Ocean Atlantycki w luksusowych warunkach. Nadano mu nazwę „Hindenburg” na cześć byłego prezydenta Niemiec. Miał długość 245 m i średnicę 41 m; zawierał 200 000 m³ wodoru w 16 zbiornikach. Napędzały go cztery silniki diesla o mocy 1200 KM każdy. Osiągał prędkość maksymalną 135 km/h. Hindenburg mógł przewozić 72 pasażerów (50 w rejsie transatlantyckim) oraz 61 osób załogi. https://pl.wikipedia.org/wiki/LZ_129_Hindenburg https://www.youtube.com/watch?v=ZvilTlqAU4M Eksperymentować można ale poco? Edytowane 15 Października 2019 przez niktspecjalny Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.10.2019 04:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2019 "Zagrożenia związane z wyciekiem i pożarem paliwa w samochodzie z napędem wodorowym i benzynowym znakomicie ilustruje eksperyment przeprowadzony przez dr. Michaela Swaina z Uniwersytetu w Miami. Wykorzystano w nim dwa pojazdy tego samego typu, jeden wyposażony w instalację wodorową, a drugi w konwencjonalny silnik benzynowy." Dokładnie o tym filmiku piszę!A co do Twoich obaw...Poczytaj coś o własnościach wodoru - bo po prostu MNIEMASZ zamiast wiedzieć.To brak wiedzy rodzi strach... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 15.10.2019 05:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2019 "Zagrożenia związane z wyciekiem i pożarem paliwa w samochodzie z napędem wodorowym i benzynowym znakomicie ilustruje eksperyment przeprowadzony przez dr. Michaela Swaina z Uniwersytetu w Miami. Wykorzystano w nim dwa pojazdy tego samego typu, jeden wyposażony w instalację wodorową, a drugi w konwencjonalny silnik benzynowy." Dokładnie o tym filmiku piszę! A co do Twoich obaw... Poczytaj coś o własnościach wodoru - bo po prostu MNIEMASZ zamiast wiedzieć. To brak wiedzy rodzi strach... Adam M. Ja wiem ,że Ty wiesz wszystko i trudno się z Tobą nie zgadzać skoro ja tylko mniemam , to logiczne. Mniemam także iż przydałoby się czasami czytanie ze zrozumieniem. W eksperymencie bo nie doczytałem , jaka była wielkość zbiorników.? Zaczynam lubić zjawisko partykularyzmu ale nie do przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cuuube 15.10.2019 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cuuube 15.10.2019 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Ja tam na LPG jeżdżę od lat 90 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726607 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cuuube 15.10.2019 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.10.2019 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2019 (edytowane) "Zagrożenia związane z wyciekiem i pożarem paliwa w samochodzie z napędem wodorowym i benzynowym znakomicie ilustruje eksperyment przeprowadzony przez dr. Michaela Swaina z Uniwersytetu w Miami. Wykorzystano w nim dwa pojazdy tego samego typu, jeden wyposażony w instalację wodorową, a drugi w konwencjonalny silnik benzynowy." Dokładnie o tym filmiku piszę! Robimy dziurkę i podpalamy? Bardzo życiowy przypadek (podobnie jak strzelanie do zbiornika). A jak zapomnimy od razu podpalić? To co się stanie? I co z pożarem garażu? Edytowane 15 Października 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/249825-nie-dla-idiot%C3%B3w/page/4/#findComment-7726611 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.