Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nie dla idiotów !!!


adam_mk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 108
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

AAAAAA ludzie uciekajta !!!!! Kaizen stwierdził że Słoneczko nam eksploduje lada chwila, no dojdzie do nas po 8 minutach. To w końcu kula wodoru rozpalonego w dodatku dziw że już nie eksplodowało.

 

Albo mamy z przypadkiem kolejnego w Polsce napadu pomroczności jasnej.

 

Sugeruje wrócić do przerabianej ongiś chemii odświeżyć sobie pojęcia wybuchu chemicznego- spalania kinetycznego-homogenicznego. No chyba że fizyczny związany z syntezą helu się kaizenowi przypałętał na myśl w ataku choróbska.

 

 

Faktycznie..... szukałem w polskim necie ładnej definicji i nie znalazłem. NO ale ja nie będę bawił się w dydaktyka internetowego . Fajny film z balonikiem ukazuje nam jedynie wpływ powierzchni objętej gwałtownym utlenianiem wodoru na jego szybkość

 

Tu macie rodzaje prochu tam ładnie tłumaczą jak i o co biega:

w tym gwałtownym utlenianiu/spalaniu bez udziału tlenu atmosferycznego i wpływu powierzchni spalania.

 

Bombka termobaryczna w domu:https://www.youtube.com/watch?v=9dK1M92FXgk

 

Tu macie ognisko i benzynę, w 38 sekundzie zwróćcie uwagę że palą sie opary benzyny z powietrzem :https://www.youtube.com/watch?v=j3BFd028wZY

 

A dla kontrastu macie balonik mieszaniny tlenu z wodorem :

........ciutkę różni się od tamtego spokojnego spalania a tu macie wyjaśnienie tego zjawiska https://pl.wikipedia.org/wiki/Mieszanina_piorunująca Edytowane przez gnago
dodatek filmików
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  gnago napisał:
AAAAAA ludzie uciekajta !!!!! Kaizen stwierdził że Słoneczko nam eksploduje lada chwila, no dojdzie do nas po 8 minutach. To w końcu kula wodoru rozpalonego w dodatku dziw że już nie eksplodowało.

 

To co takiego stało się na stacjii w Norwegii?

 

Słoneczko ma szczęście - brakuje tam tlenu. W garażu mamy go - a przypominam, że prosiłem o info, co będzie jak wodór ulotni się w garażu.

 

A jeszcze pokaż mi jakiś test pożaru w garażu (czyli przypiekanie zbiornika na hel w zamkniętym pomieszczeniu) i co z takiego budynku zostaje.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hosanna doszliśmy do czegoś. Potrzebny jest do eksplozji wodoru tlen tu masz pewien przegląd :https://www.youtube.com/watch?v=ZWYxYPdBdS0 z wzorami które tak lubisz. A tu różnicę między twoim filmem z balonikiem a tym moim z HHO czyli z idealnie stosunkiem stechiometrycznym wodoru do tlenu 2:1.:https://www.youtube.com/watch?v=yVl_S4GSJmU

Aby nastąpił wybuch wodoru tak jak sobie go wyobrażasz musi być wymieszany z tlenem im dłużej bez zapłonu tym wybuch potężniejszy bo masa oparów paliwa czy innego paliwa jest większa. Czyli wybuch jakiego pragniesz można osiągnąć gwałtownie rozszczepiając zbiornik z wodorem czy innym gazem najprościej to osiągnąć lontem detonacyjnym albo wrzucając w duże ognisko- musi dać taką temperaturę aby rozwaliło sam zbiornik z pancernej blachy ( przedziurawisz dopiero z kałacha albo amunicją p. pancerną.

/. Zatem odpowiedź na twe pytanie... najczęściej nic wodór i tak przenika dosyć intensywnie przez stal i jako gaz lżejszy od powietrza szybko uchodzi do góry. Tak samo jak metan . Dlatego auta z CNG mogą parkować w podziemnych garażach a z LPG nie. Bo te drugie wyciekając gromadzą się w zagłębieniach i mieszają się z powietrzem. I to może trwać godzinami. Efektem jest gwałtowna eksplozja przy zapłonie.

 

W tym pierwszym wypadku możliwe gdy góra dach twego garażu szczelny wtedy ma szansę utworzyć się od góry mieszanina wybuchowa szansa jak wygranie 6 w lotto. A historia zna wypadki startu domku po utworzeniu mieszaniny wybuchowej w szczelnej piwnicy włączenia kontaktu rozszczelnienie gazociągu.

 

 

Innym przypadkiem to zatankowanie do zbiornika z wodorem pewnej dozy tlenu wtedy istnieje szansa że zbiornik eksploduje. Niestety kompetentni inżynierowie pracują i jest tak pomyślany że najczęściej u..bie zawór i będziemy mieli ładny płomień o wysokości zależnej od ciśnienia w butli. A jak nie będzie butla umocowana albo zgodnie z BHP stała pionowo to będziemy mieli rakietę. W swym CV mam firmę gdzie coś takiego się zdarzyło bez zapłonu parę lat wcześniej, butla rozwaliła dwie solidne ściany. Z wodorem ale brak źródła zapłonu i wodór po paru minutach był poza budynkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ci paskudni inżynierowie specjalnie tak robią, aby ludzi pozbawić widowiskowych eksplozji. Instalacje LPG/CNG i wodorowe są tak zrobione że podgrzewając ogniskiem auto doczekamy się pożaru tegoż a dopiero po jakimś czasie rozszczelnią się zbiornik i mamy dłuugi płomień jedynie. Dopiero rozwala się butla, gdy ciśnienie zawartego gazu jest tak duże że to nie śniło się inżynierom, a otwór średnicę za małą aby te ciśnienie zredukować. O ile pamiętam robi się to dwiema drogami osłabiając konstrukcje - jak w butlach spawalniczych i zaworem bezpieczeństwa standard w zbiornikach ciśnieniowych.

 

Czyli w najgorszym przypadku nagrzany wodór cisnieniem rozwali się - już rozszczelniony wcześniej i mając te kilkaset stopni temperatury uniesie dach garażu( na razie na zasadzie balonu)

dopiero tu dostanie wystarczająco dużo tlenu. Wcześniej miał go mało bo w końcu był w środku ogniska- tu popatrzmy gdzie w ognisku tworzą się płomienie. Utworzy ładną eksplozję w typie bomby termobarycznej tj utworzy falę uderzeniową. znosząc okna , a nawet przy pewnej dozie szczęścia ścianę. Bo wodór ma nieprzepartą chęć unoszenia się do góry.

Potworne?

 

Zapewniam że magazynując w aucie te trzy kanistry benzyny otrzymasz eksplozję znacznie gorszą bo opary benzyny są cięższą mieszaniną niż powietrze.

 

Zatem wg kaloryczności i pożaru najlepszą opcja jest auto na wodór potem CNG >LPG > olej napędowy. najgorszą benzyna

Edytowane przez gnago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przypominam, że prosiłem o info, co będzie jak wodór ulotni się w garażu."

 

Spie.doli tak szybko, ze nawet tego nie zauważysz!

Wiesz co znaczy - praktycznie- 18 RAZY lzejszy od powietrza?

Nie ma zamiaru, ocholty czy mozliwości pomieszania się z czymkolwiek!

Za mało czasu....

 

No, MOŻNA zmusić go do eksplodowania (co Cię nakreca) ale - po co?

Kostkę cukru też mozna....

I da LEPSZE efekty...

 

Brak wiedzy rodzi strach...

Boisz się BARDZO?

No to... poucz się trochę....

No, choć trochę!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodór to słabe paliwo, gabarytowe, do samochodów osobowych nie bardzo.

Gdyby tak udało się wodę tankować, rozdzielić na wodór spalany w silniku i tlen rurą wydechową wysyłany w atmosferę... nawet nie przeszkadzałby zbiornik paliwa w formie cysterny za pojazdem. Mało w tym H2O wodoru, ale energia jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może fake-news

https://spidersweb.pl/autoblog/stacja-tankowania-wodoru-wybuch/

  Cytat

Sprzedaż samochodów na wodór została zawieszona.

Nieznana jest jeszcze przyczyna wybuchu, najprawdopodobniej wybuchł zbiornik wodoru.

Gaz na stacjach przechowywany jest pod dużym ciśnieniem, nawet do 800 bar. Uno-X i Nel – firmy odpowiedzialne za utrzymanie stacji i dostarczanie wodoru – błyskawicznie zamknęły swoje pozostałe norweskie stacje.

Do końca 2020 roku mieli postawić w Norwegii 20 takich punktów, obecnie było ich 13.

 

Tym samym właściciele samochodów zasilanych wodorem stracili możliwość ich zasilania. Norwegia jest jednym z kilku europejskich krajów, w których można kupić Toyotę Mirai. Dostępny jest tam również Hyundai Nexo. Popularnością nie mogą równać się z obficie dotowanymi samochodami elektrycznymi,

Toyota Mirai w 2018 roku rozeszła się w Europie w liczbie 160 sztuk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód naładuje się sam. W trakcie jazdy

29.11.2011 11:00

https://www.polskieradio.pl/23/267/Artykul/488883,Samochod-naladuje-sie-sam-W-trakcie-jazdy

  Cytat
Według wyników prac zespołu prof. Fana, przedstawionych na październikowym Global Climate and Energy Project Symposium na Stanford University, ładowanie baterii samochodowych będzie możliwe w trakcie ruchu z dużą szybkością.

Uwzględniające masę i szybkość samochodu, obliczenia wykazały, że zestaw cewek rezonansowych, może dokonać transferu 10 kW energii z wydajnością 97 proc. w czasie 7 mikrosekund – wystarczająco, aby ładować baterie nawet przy szybkości ach osiąganych na autostradach.

System jest przy tym bezpieczny w stosowaniu – energia jest przekazywana tylko między znajdującymi się bardzo blisko siebie obiektami o zbliżonym rezonansie magnetycznym.

Rewelka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  noc napisał:
Wodór to słabe paliwo, gabarytowe, do samochodów osobowych nie bardzo.

Gdyby tak udało się wodę tankować, rozdzielić na wodór spalany w silniku i tlen rurą wydechową wysyłany w atmosferę... nawet nie przeszkadzałby zbiornik paliwa w formie cysterny za pojazdem. Mało w tym H2O wodoru, ale energia jest.

 

Aleś wymyślił!!!

W latach siedemdziesiątych ub.wieku NASA już to zrobiła - pojazd na wodę.

Działał.

Potem jeszcze kilku innych też to zrobiło.

 

PO CO chcesz wyrzucać tlen?

Aby go potem pobierać z atmosfery do spalania tego wodoru?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  adam_mk napisał:
Aleś wymyślił!!!

W latach siedemdziesiątych ub.wieku NASA już to zrobiła - pojazd na wodę.

Działał.

Potem jeszcze kilku innych też to zrobiło.

I nadal robią

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/moje-auto-jezdzi-na-wode/swlbyde#slajd-4

https://www.fakt.pl/pieniadze/motoryzacja/te-samochody-pojada-na-wode/z40gspp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  d7d napisał:
  Cytat
dokonać transferu 10 kW energii z wydajnością 97 proc. w czasie 7 mikrosekund

 

Rewelka :D

 

To dowodzi, że autor nie ma pojęcia, o czym pisze. Albo myli kW z kWh. Co jest dosyć abstrakcyjne (przesłanie 10kWh w 7 mikrosekund do auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  d7d napisał:
Drogą indukcji ;)

 

Powiedz mi, jak różni się informacja niesiona przez takie komunikaty:

 

1. dokonać transferu 10 kW energii z wydajnością 97 proc. w czasie 7 mikrosekund

2. dokonać transferu 10 kW energii z wydajnością 97 proc. w czasie 1 minuty

3. dokonać transferu 10 kW energii z wydajnością 97 proc.

 

Już nawet darujmy słowo "wydajność" zamiast "sprawność" i to, że kW nie jest jednostką energii.

 

Jak powiesz, że końcówka (lub jej brak) ma znaczenie, to znaczy, że jak autor newsa (BTW sprawdziłeś po angielsku? W oryginale nie ma tych bredni) nie masz pojęcia o jednostkach i fizyce - zabieraj się z tego wątku, bo nie jest dla Ciebie.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...