Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wentylacja w garażu


Seraf91

Recommended Posts

Witam,

 

zastanawiam się jak rozwiązać problem wentylacji w garażu. Wg. projektu ma tam być wentylacja grawitacyjna. Wlot powietrza na 1 ścianie 30cm nad podłogą, wylot na przeciwległej 20cm pod stropem - rura PCV 160

 

Jednak garaż będzie ogrzewany (jest dwustanowiskowy, ok 38m2) - ogrzewanie podłogowe. W domu będzie pompa ciepła.

 

W części mieszkalnej budynku będzie rekuperacja.

 

I tutaj mam problem jak to dobrze rozwiązać, by nie tracić ciepła z garażu nadmiernie.

 

Dodam jeszcze, że nad garażem jest pomieszczenie ogrzewane.

 

Jakie rozwiązania zastosowaliście u siebie? Jak to się sprawuje przy dużych mrozach itd.

 

Czekam na cenne rady :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę jak jest rozwiązane u mnie - chociaż obecnie wykonałbym to inaczej.

Wyrzut zpowietrza z wentylacji mechanicznej do garażu , w garażu wentylacja grawitacyjna.

Drzwi (brama) garażowa panelowa 4,60m.

 

Obecnie - koniecznie zrobiłbym drzwi do garażu - aby nie musieć otwierać bramy tylko, aby można było wychodzić mniejszym otworem - zbyt duże wychłodzenie zimą.

Garaż mam nieogrzewany - ocieplony, brama również ocieplona, temperatura nawet podczas największych mrozów nie spadła poniżej zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas w garażu brama 5m + drzwi. Nie mamy okien.

 

Myślałem jeszcze, żeby w garażu zrobić wyciąg z reku, a nadmuch z pomieszczenia przejściowego między garażem, a częścią dzienną domu.

Ale to rozwiązanie mi się też nie podoba ze względu na to, że drzwi między garażem a domem będą musiały mieć podcięcie, czyli w duże mrozy (przy otwartej bramie) garaż się wychładza i jednocześnie zimne powietrze będzie dostawać się do domu.

 

Chyba zostanie grawitacja i 2 kratki.

 

A może jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy czasem przepisy nie nakazują stosowania odrębnego systemu wentylacji dla garaży, więc łączenie z reku domowym może odpadać.

 

Ja planuję montaż wywiewki dachowej z wentylatorem, więc coś w stylu wentylacji grawitacyjnej wymuszonej, a klapy w nawiewie przy podłodze zamykane elektrozaworem. Całość oczywiście pod system automatyki i w przypadku wykrycia zwiększonej emisji spalin, CO, CO2 załączy się wentylator + otwarcie pokryw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy czasem przepisy nie nakazują stosowania odrębnego systemu wentylacji dla garaży, więc łączenie z reku domowym może odpadać.

 

Ja planuję montaż wywiewki dachowej z wentylatorem, więc coś w stylu wentylacji grawitacyjnej wymuszonej, a klapy w nawiewie przy podłodze zamykane elektrozaworem. Całość oczywiście pod system automatyki i w przypadku wykrycia zwiększonej emisji spalin, CO, CO2 załączy się wentylator + otwarcie pokryw.

Jak to wykonasz proszę o fotki. Od napisania do wykonania............ daleka droga ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zastanawiam się jak rozwiązać problem wentylacji w garażu. Wg. projektu ma tam być wentylacja grawitacyjna. Wlot powietrza na 1 ścianie 30cm nad podłogą, wylot na przeciwległej 20cm pod stropem - rura PCV 160

 

Jednak garaż będzie ogrzewany (jest dwustanowiskowy, ok 38m2) - ogrzewanie podłogowe. W domu będzie pompa ciepła.

 

W części mieszkalnej budynku będzie rekuperacja.

 

I tutaj mam problem jak to dobrze rozwiązać, by nie tracić ciepła z garażu nadmiernie.

 

Dodam jeszcze, że nad garażem jest pomieszczenie ogrzewane.

 

Jakie rozwiązania zastosowaliście u siebie? Jak to się sprawuje przy dużych mrozach itd.

 

Czekam na cenne rady :)

 

Pozdrawiam

 

Z uwagi na to, że masz ten garaż raczej malutki (mój dwustanowiskowy ma ok 50m2 i wcale nie ma dużo miejsca), a brama garażowa jest szeroka, to ja bym się wentylacją nie zajmował. O ile nie uruchamiasz silnika przy zamkniętych drzwiach garażowych i nie zamykasz zaraz po wjechaniu to nie przejmowałbym się wentylacją. Ja u siebie już trzeci rok zabieram się za wykonanie wentylacji i jakoś funkcjonuję bez, garaż ogrzewany, temp ok 18*C. Auta benzynowe i to ma znaczenie. Z sadzą i smrodkiem Diesla jest gorzej, fakt.

A od nadmiaru wilgoci jest odkurzacz do wody i mały osuszacz. Nie mam problemów z wilgocią. Zamiast tracić kilowatogodziny przez wentylację, zużywam 1kWh dziennie (nie codziennie) w okresie zimowym na osuszanie.

Nie zauważyłem też problemu z korozją aut, jak to niektórzy wróżbici opowiadają o garażach ogrzewanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady :)

 

Prawdopodobnie rozwiążę to w następujący sposób.

 

1. Wylot powietrza podepnę pod komin wentylacyjny, który jest w pomieszczeniu przylegającym do garażu. Jest to komin 2-kanałowy - jeden do wentylacji pomieszczenia technicznego, gdzie stanie m.in. jednostka wewnętrzna pompy, a w drugi wepnę przewód wentylacyjny z garażu.

 

2. Do nawiewu powietrza wykorzystam produkt firmy Darco - nawietrzak z grzałką. Grzałkę podepnę pod włącznik, że jeśli nie będę widział potrzeby jej uruchomienia to będzie na stałe wyłączona. Jak jest do niej doprowadzone zasilanie to grzałka załącza się w temp. ok 4st. C, natomiast wyłącza gdy powietrze osiągnie bodajże ok 15st.

 

@Antyspam mam diesle :) Mam nadzieję, że 2 samochodu się zmieszczą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...
odświeżę temat. Też muszę zrobić wentylację garażu (35m kw+ 9 mkw warsztat - póki co połączone, bo nie ma drzwi). Garaż jest w bryle budynku, ocieplony i ogrzewany jak reszta domu. Nie mam rekuperacji, więc planuje zrobić na jednej ścianie kratkę nawiewową (czerpnia na górze ściany zewnętrznej pod styropianem i wejście do garażu 30cm nad posadzką) a na drugiej ścianie u góry wylot powietrza. Obawiam się tylko nadmiernego wychładzania garażu, czy są jakieś handlowe, mechaniczne nawiewniki/wywiewniki ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Z uwagi na to, że masz ten garaż raczej malutki (mój dwustanowiskowy ma ok 50m2 i wcale nie ma dużo miejsca), a brama garażowa jest szeroka, to ja bym się wentylacją nie zajmował. O ile nie uruchamiasz silnika przy zamkniętych drzwiach garażowych i nie zamykasz zaraz po wjechaniu to nie przejmowałbym się wentylacją. Ja u siebie już trzeci rok zabieram się za wykonanie wentylacji i jakoś funkcjonuję bez, garaż ogrzewany, temp ok 18*C. Auta benzynowe i to ma znaczenie. Z sadzą i smrodkiem Diesla jest gorzej, fakt.

A od nadmiaru wilgoci jest odkurzacz do wody i mały osuszacz. Nie mam problemów z wilgocią. Zamiast tracić kilowatogodziny przez wentylację, zużywam 1kWh dziennie (nie codziennie) w okresie zimowym na osuszanie.

Nie zauważyłem też problemu z korozją aut, jak to niektórzy wróżbici opowiadają o garażach ogrzewanych.

 

Hej,

 

a jak z kontrolą kominiarza u Ciebie? Czy kominiarz nie zwracał Ci uwagi, że nie masz wentylacji w garażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...