Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Daikin Altherma 3 -8kw TAKTOWANIE


areczekk83

Recommended Posts

Witam

Prosze o pomoc

Posiadam Pompe ciepła Daikin Altherma 3 -8kw , brak bufora(sprzegiełka) , 100% podłogowka co 10cm ,wylewka 7cm grubosci

Dom 150m2 po podłodze 180m2 , Parter z poddaszem uzytkowym 2rozdzielacze ,Dom nowy ma 1.5roku ,pompa od 6tyg chodzi na krzywej...

 

 

Prosze Podpowiedziec jak ustawic altherme 3 aby w plusowych tem. tyle razy w ciagu godz sie niezałanczała...

Tarfa G11 na wiosne 9kw fotowoltaiki

 

W domu mam ciepło ale martwi mnie to ze pompa załancza sie w plusowych tem. tak czesto ...to znaczy

w plusowych tem. pompa załancza sie co 5min woda zasilajaca dochodzi do tem. około 29,6c 5min ma przerwy jak spadnie do tem 23.5c i znowu sie załancza na 5min i osiaga tem około 29.6c wyłancza sie i tak w koło....

Zbyt duza ilosc startu agregatu w ciagu godziny...

Przy minusowych temperaturach chyba jest dobrze w ciagu godziny sprezarka odpoczywa około 10min a przez reszte czasu pracuje ..Agregat załaczy sie 1-2razy na godzine

 

Krzywa ustawiona jest tak: na osi pionowej mam gorny parametr mam 36 a dolny 25 bo nizej sie juz nie da przy daikinie ..na poziomej osi mam -16 i 13

 

Czy Pompa jest przewymiarowana ? Jak tak co w takim przypadku mozna zrobic aby w plusowych tem nie było tyle startow ?

Bardzo prosze o odpowiedz..

 

Projekt Domu KAMINERO zaprojektowany jako energooszczedny 150m2 po podłodze 180m2

 

 

Dom został zbudowany :

 

-Bloczek fundamentowy 2komorowy z keramzytu- Czamaninek

-Ocieplenie Fundamentu 12cm Lambda 0,31

-Pustak o przenikalnosci kl.550

-Strop z Keramzytu 10komorowy

-okna na profilu Veka 7komorowe ,3szyby ,ciepły montaz tasmy od wew i zew oraz w warstwie styropianu

-Rolety zew

-Rekuperacja thessla green air pack 4

-ocieplenie scian 20cm grafit /frez Lambda 0.31

-ocieplenie posadzki parteru 16cm styropianu

-ocieplenie posadzki pietra 8cm styropianu

-ocieplenie strychu wełna 28cm lambda 0.31

- Brak kominów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 425
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Hej, postanowiłem wkleić na forum to co Ci napisałem naPW, wniesie to więcej do dyskusji:

.... po pierwsze uważąm że masz za dużą pompę. I to tak za dwa razy za dużą. Dla mojego domu wskaźnik zapotrzebowania na ciepło to 104 kWh/m2 a mam słabo ociepłony dom, Twój podejrzewam że nie przekroczy 60 kWh/m2....

Według mnie jedyną opcją jest ograniczenie czasu jej pracy poprzez ustawienie harmonogramu - na chwilę obecną. A to dlatego że masz G11 i możesz zmusić ją do grzania tylko za dnia kiedy sprawność jest wyższa, w nocy niech nie pracuje.

Ja mam G12w bo policzyłem że i tak nawet bez PC jest korzystniejsza (PGE), na wiosnę może będę zakładał PV ale tylko 3-4 kWp ponieważ uważam że w PGE nie opłaca się przewymiarowywać instalacji PV. Teraz kupuję prąd do grzania PC po 32 grosze (druga taryfa) założę tylko tyle PV żeby wystarczyło na potrzeby domowe w czasie drogiego okienka.Na ten temat jest wiele wywodów na forum i powinieneś się zainteresować...

Teraz sugeruję ustawienie harmonogramu w którym obniżysz temp. zadaną w nocy a podniesiesz w dzień czyli dokładnie odwrotnie niż u mnie. Krzywą na początek ustaw dość wysoko strzelam 25 przy plus 10 i 35 przy minus 15. Jest ona zdecydowanie zbyt wysoka dla Twojego domu ale ma to służyć ograniczeniu pracy pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odp jak będę w domu to poszukam gdzie ta delta się znajduje ..:-) i napisze jaki mam parametr na pompie. . .a może termostat pokojowy Daikina Madoka załatwi sprawę? Nie znam się na tym ale może taki termostat by zmniejszył ilość startów agregatu ..i w ciepłe dni nie było by takiego taktowania ..ustawił bym temperaturę na termostacie 23-24 stopnie i do tego histeryza. .jak by temperatura w pokoju spadła to taki termostat by dopiero załanczal agregat ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobie to zmienie krzywa tak jak Pan napisał na osi pionowej 40 i 29 a w osi poziomej daj -15 i 5 i zaobserwuje przez pare dni

zobacze jaki bedzie komfort w domu jak bedzie zle to zrobie tak jak kolega wyzej napisał ..wg harmonogramu...w ciepłe dni ustawie tak aby sie na noc pompa wyłanczała a w dzien kiedy jest wieksza sprawnosc niech pracuje ... a jak i to nie pomoze to zakupie termostat madoka kable pod sterownik mam wyciagniete wiec tylko zakup sterownika i serwisanta sciagnac do podłaczenia..:-) ida własnie ciepłe dni bedzie na plusie to zaobserwuje i napisze .Jak ktos ma jeszcze jakis pomysł to prosze pisac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, zacznij od sprawdzenia, czy wszystkie obiegu podłogówki grzeją jednakowo, każdy obieg zasilania i powrotu, przecież na obiegach podłogówki przy sprawnej instalacji, nie może być tak, że jak podłoga jest całkowicie zimna i zaczynasz grzać, to powrót Ci bardzo szybko zbliża się do zasilania, co w tym wypadku będzie wyłączać pompę. Jeśli instalacja podłogowa jest sprawna, to musi być różnica między zasilaniem a powrotem przynajmniej 6st/C. A wtedy pozostaje same ustawienie czasu działania pompy, wg czujnika temperatury podłogi, bo pomieszczenia to kiepski pomysł, temperatura zasilania sztywna, lub wg. krzywej grzewczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierównomierne grzanie płyt podłogowych wcale nie jest oznaką awarii... Jeśli we wszystkich pokojach pętle ułożono z takim samym rozstawem (najczęściej bez obliczeń) to regulacja przepływu jest metodą na regulację temperatury w pomieszczeniu. Przecież w łazience podłoga jest wyraźnie ciepła, a w sypialni jest trochę chłodniej niż w salonie...

Podłogówka będzie grzała jeśli będzie jakaś różnica temperatur podłogi i powietrza - im większa tym bardziej grzeje. Kiedy pokój się nagrzeje zmaleje różnica temperatur i w efekcie samoregulacji strumień cieplny oddawany przez podłogówkę zmnijszy się. Zatem jeśli do podłogówek wpuścimy wodę o temperaturze niższej niż płyta podłogowa to taka sama temperatura wróci do pompy.... Ne ma zapotrzebowania to nie ma odbioru. To prosta fizyka którą można skomplikować lub po prostu wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mam to sprawdzić czy wszystkie obiegi podłogokwi grzeją jednakowo? Wszystkie rotanometry w rozdzielaczach mam otwarte na max i na każdym rotanometrze jest taki sam przepływ .Jak wchodze w ustawienia pompy i z chwila kiedy agregat sie wylaczy to widze szybki spadek wody zasilania z okolo 30c do około 23,5 c spadek temperatury trwa 3-5min i agregat znowu startuje i tak w kolo...woda na powrocie ma tem 23,5c .Przy minusowych tem pompa wylaczy się 1-2raz na godz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taką pogodę to ustaw ze dwa okienka po dwie godziny do grzania (wyższa temperatura zadana).

W największe mrozy pewnie wystarczy grzać ze dwa razy po trzy godziny.

 

Lubisz przepłacać. Ale kto bogatemu zabroni:

1. Masz ze 2x za dużą PC. To nie tylko większy koszt instalacji, ale też przez taktowanie droższe używanie.

2. G11 nie ma sensu ekonomicznego jak (jeszcze) nie masz PV.

3. Przy grzaniu PC, gdzie zużyjesz rocznie pewnie ze 2000kWh prądu na CO i CWU i ze 3000 na potrzeby bytowe (obydwie wielkości pesymistyczne) spowoduje, że z 9kW w PV będziesz oddawał prąd ZE za darmo, bo nie będziesz miał jak zużyć (chyba, że basen będziesz grzałkami grzał). Z takim PV to kable albo kocioł elektryczny byłyby dobraną parą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mam to sprawdzić czy wszystkie obiegi podłogokwi grzeją jednakowo? Wszystkie rotanometry w rozdzielaczach mam otwarte na max i na każdym rotanometrze jest taki sam przepływ .Jak wchodze w ustawienia pompy i z chwila kiedy agregat sie wylaczy to widze szybki spadek wody zasilania z okolo 30c do około 23,5 c spadek temperatury trwa 3-5min i agregat znowu startuje i tak w kolo...woda na powrocie ma tem 23,5c .Przy minusowych tem pompa wylaczy się 1-2raz na godz.

 

Zacznijmy od początku. Jeśli włączysz pompę i podłoga wystygnie (W twoim przypadku powinna stygnącć z całà noc ), to gdy załączyć pompę to czy ona wtedy ciągle pracuje, przynajmniej parę godzin, oczywiście zacznij od najniższej ustawionej temperatury na wyjściu. Nie wiem jak musiał byś mieć przewymiarowaną pompę, to na początku musi chodzić ciągle.

Jeśli na zimnej podłodze to nie pracuję to szukaj winy w instalacji, a nie czepiać się przewymiarowania pompy.

Ja mam grzejniki i pompē mocno przewymiarowaną ( czyli układ bardzo niekorzystny wg. specjalistów ) i w tych temperaturach, jak to włączę to po załączeniu będzie długo pracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są właśnie skutki ładowania przewymiarowanych pomp. Dobieranie ich nie do temp. w zakresie -10...10, tylko do -20. Teraz właśnie gdy temperatura oscyluję w granicach 2-7*C mamy taktowanie pompy.

 

 

Ma Pan racje ...Przedstawiciel dobierał mi pompke do -20 i do tego chciał dołozyc jeszcze 9kw grzałek dobrze ze kazałem mu dołozyc tylko 6kw grzałki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taką pogodę to ustaw ze dwa okienka po dwie godziny do grzania (wyższa temperatura zadana).

W największe mrozy pewnie wystarczy grzać ze dwa razy po trzy godziny.

 

Lubisz przepłacać. Ale kto bogatemu zabroni:

1. Masz ze 2x za dużą PC. To nie tylko większy koszt instalacji, ale też przez taktowanie droższe używanie.

2. G11 nie ma sensu ekonomicznego jak (jeszcze) nie masz PV.

3. Przy grzaniu PC, gdzie zużyjesz rocznie pewnie ze 2000kWh prądu na CO i CWU i ze 3000 na potrzeby bytowe (obydwie wielkości pesymistyczne) spowoduje, że z 9kW w PV będziesz oddawał prąd ZE za darmo, bo nie będziesz miał jak zużyć (chyba, że basen będziesz grzałkami grzał). Z takim PV to kable albo kocioł elektryczny byłyby dobraną parą.

 

Taryfe mozna zmienic raz na rok wiec narazie i tak nie moge zmienic na G12 , zreszta jak narazie rachunki na taryfie G11 mam małe .. altherma 3 mało pobiera pradu ,zobaczymy przy nizszych tem:-)

 

9kW w PV to sporo ale mamy w domu płyte indukcyjna ,suszarke do prania ,rekuperacje , 2tv 2lodowki itp basen tak samo bedzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PC moze i mogla byc mniejsza... wystepuje jako 4, 6, 8kW ale min wartosc oddana jest ta sama dla wszystkich 3, roznia sie max.

( tym samym oddana moca przy -20* , 1,43kW pomiedzy 4 a 8, przy 35* na wyjsciu )

Wytlumaczy to ktos w racjonalny sposob... 8 taktuje... a 4 by juz nie taktowala jak min moc oddna to w kazdym przypadku 1,8kW,

Gdy ta PC jest taaak za duza, oddajaca 3,83kW przy -20*

 

[ATTACH=CONFIG]436629[/ATTACH]

 

https://www.termoshop.si/media/SlikeIT/Datoteke/ERLQ-CV3_DATABOOK_ANG2.pdf

 

Altherma ma chyba w nominale 7.5kw i martwiłem sie ze Daikin 8kw moze byc za mały dla mojego domu:-) tak to jest jak człowiek sie niezna i bierze wszystko co mu wcisna..:-) dobrze ze przedstawiciel niewcisna mi tych grzałek 9kw bo była by jeszcze dopłata 500zł :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...