Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja pozioma na ostatnim bloczku przed suporexem, papa czy folia ?


adekwatny

Recommended Posts

Witam buduje dom na działce gdzie raczej jest sucho, podczas orać ziemnych woda nigdy się nie zbierała ani tez nie przesiąkała . Po wylaniu ławy bloczki stawiałem na ławie bez izolacji, dom jest niepodpiwniczony. Teraz chciałbym jednak zadbać o jak najlepsza izolacje pozioma na ostatnim bloczku i proszę Was o radę. Folia czy papa ? Jeśli folia to ile warstw i jak grube , jeśli papa to ile warstw jaki rodzaj papy i Jak gruba?

 

Proszę jeśli ktoś ma również sprawdzone materiały od danych producentów niech wymienia , „pieniądze nie grają roli” powiedzmy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia fundamentowa - 1,2 mm 50 cm obecnie dobry materiał i bardzo odporny rolka ma długość ok 20m i można ją kupić do 100 zł.

Papa oczywiście też jest dobra , bo łatwiej ją się łączy z izolacją chudziaka. Jeśli będziesz dawał to dwie warstwy, tak aby większa cześć wystawała do środka(pomiędzy nie włożysz właśnie izolację chudziaka).

Cokolwiek wybierzesz będzie lepsze jakbyś niczego nie dawał:cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz dawał to dwie warstwy, tak aby większa cześć wystawała do środka(pomiędzy nie włożysz właśnie izolację chudziaka).

 

I tam, gdzie się spotkają cztery warstwy (łączenie rolek na chudziaku) masz 1,6cm papy, przy ścianie dalej 1,2cm a dalej od ściany 4mm. I dłubiesz w styropianie, żeby nie unosił się w powietrzu.

Jedna warstwa w zupełności wystarczy - od zewnętrznej krawędzi XPS. Pewnie przecięcie rolki na pół będzie w sam raz.

Potem trzeba zgrzać zakłady rozwałkowując je, żeby były jak najcieńsze.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tam, gdzie się spotkają cztery warstwy (łączenie rolek na chudziaku) masz 1,6cm papy, przy ścianie dalej 1,2cm a dalej od ściany 4mm. I dłubiesz w styropianie, żeby nie unosił się w powietrzu..

Coś kiepsko ta matematyka u Ciebie - max 5mm (w tolerancji chudziaka) a dla papy 7mm

 

Uprzedzę Twoje pytanie - a jaką pape? oczywiście jeśli liczysz grubą - tylko po co? skoro są dedykowane i odpowiednie - V-BIT V 60 S 30 2,4mm

w dwóch warstwach w zupełności wystarczy.

Jeśli zrobi i izolację chudziaka podobną papą(jeśli w ogóle zrobi, a nie folią) bo jakiś fachowiec doradzi mu, że będzie szkodliwe i śmierdzieć to i tak pójdzie folia dużo cieńsza i słabsza niż jakakolwiek papa.

To forum jest jakieś dziwne - jak doradza się, że najlepsza jest folia to zaraz paru się znajdzie, że najlepsza jest papa. Jak doradza się papę to zaraz kilku się znajdzie że to jednak folia, a najlepsza do oczek:rotfl:

Edytowane przez CityMatic
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś kiepsko ta matematyka u Ciebie - max 5mm (w tolerancji chudziaka) a dla papy 7mm

 

To podaj swoje wyliczenia.

 

Jedna warstwa papy ze średniej półki to 4,2mm. Jak dajesz dwie warstwy pod ścianę - już masz co najmniej 8,4mm (na łączeniach, ja zrobisz przesunięcie 12,6mm). Jak pomiędzy nie włożysz właśnie izolację chudziaka - masz razem co najmniej 12,6mm, a tam gdzie wyjdzie łączenie papy na chudziaku (trzeba rozplanować, żeby nie spotkało się z łączeniem papy pod murem) 16,8mm (cztery warstwy po 4,2mm). Obok - 4,2mm.

Miałem jedną warstwę pod ścianą, a i tak sporo zabawy miałem z tym. Jako, że sam robiłem, to dopieściłem nożem termicznym. Ekipa pewnie by olała i styropian by się unosił. Im twardszy - tym mniejsze szanse, że wylewka by to docisnęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz wyżej spodziewałem się takiego zachowania przed Twoim postem otrzymałeś odpowiedz.

 

Ta papa nie jest dedykowana na chudziaka. A nawet więcej - słabo się nadaje, bo ma welon szklany (za sztywny i łatwo przerwie się na dylatacji ściana/chudziak). Tak twierdzi producent papy. Twierdzi też, że minimum 3mm powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta papa nie jest dedykowana na chudziaka. A nawet więcej - słabo się nadaje, bo ma welon szklany (za sztywny i łatwo przerwie się na dylatacji ściana/chudziak). Tak twierdzi producent papy. Twierdzi też, że minimum 3mm powinno być.

 

Uzasadnij dlaczego grubsza? Skoro i tak jest wielokrotnie trwalsza od folii. Który producent papy proponuje jakąkolwiek do wnętrza na chudziak? Daj link chętnie poczytam jaką? i jak uzasadnia jej grubość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem. Nawet zacytowałeś linka.

Tyle, że chudziak to nie wnętrze.

Ale to forum! nie producent! - wypowiedzi na forum można cytować, ale ono nie różni się niczym od tego co piszemy!

O takie coś mi chodzi -http://www.izolacja-jarocin.pl/Atesty-wg-grup-produktow.html - tylko, aby było tam napisane - do izolacji podłóg, posadzek i powierzchni betonowych wewnątrz pomieszczeń mieszkalnych. Nie powiesz mi chyba, że chudziak i jego izolacja to nie jest wnętrzem domu?

 

Bo jeśli tak podejdziemy do sprawy to stosujmy w nim co chcemy. Najlepiej taką papę -PYE PV250 S52 tylko cały czas się zastanawiam PO CO? skoro najcieńsza i dobra, prawie bezzapachowa papa (po ułożeniu wietrzeje ok tygodnia) spełnia swoje zadanie i nie tworzy jakichkolwiek przeszkód podczas układania izolacji termicznej.

 

Napiszę z własnego doświadczenia - sam układałem papę na welonie i nie zauważyłem aby pękała na dylatacjach czy gdziekolwiek, ułożyłem ją smarując chudziak Siplast Primer- em i pozwalając mu ładnie wyschnąć i "się wywietrzyć" .Nigdy nic nie było czuć.

Czy polecam takie rozwiązanie - zawsze i wszędzie.

Czy zapobiega podciąganiu kapilarnemu wilgoci - na 100%

Najgorzej przeraziła mnie jednak inna rzecz - ze względu, że powierzchnia wewnętrzna domu zrobiła się przysłowiową szczelną miską - największy kłopot byłby z usunięciem wilgoci gdyby ta pojawiła się w domu - np pęknięty rurociąg czy uszkodzona pralka:mad:

Tworząc szczelną posadzkę narażamy się również w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to forum! nie producent!

 

Przedstawiciel producenta podpisany z imienia i nazwiska.

 

Nie powiesz mi chyba, że chudziak i jego izolacja to nie jest wnętrzem domu?

 

Ja tam termoizolacją oddzielam się od świata zewnętrznego. To, co za styropianem to Twoim zdaniem wnętrze domu? Siatka, klej i tynk zewnętrzny też?

 

 

skoro najcieńsza i dobra, prawie bezzapachowa papa (po ułożeniu wietrzeje ok tygodnia) spełnia swoje zadanie i nie tworzy jakichkolwiek przeszkód podczas układania izolacji termicznej.

 

To moja (icopal SBS) w ogółe nie śmierdziała. A po co? Żeby nie pękła.

 

Napiszę z własnego doświadczenia - sam układałem papę na welonie i nie zauważyłem aby pękała na dylatacjach czy gdziekolwiek

 

Obciążyłeś wylewkami, zasobnikiem/buforem/kominkiem i dałeś kilka lat poosiadać i popracować, a potem zrobiłeś odkrywkę? Inaczej co warte takie doświadczenie? Można dać tanią folię, jak co z oczu to z serca. Niedawno były fotki drastycznie osiadłej podłogi. Tam pewnie nic nie wytrzymałoby. Ale welon szklany strzeli szybciej, przy mniejszym osiadaniu (niezależnie, czy bardziej osiądzie fundament, czy chudziak, czy tak samo - ale w różnym czasie.

 

Co do przerażenia - wystarczy nie wpuszczać wody w posadzkę. A dla wilgoci technologicznej zostawić ujście w postaci braku hydroizolacji powyżej.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiciel producenta podpisany z imienia i nazwiska.

:yes: i Ty w to wierzysz? Podziwiam

Ja tam termoizolacją oddzielam się od świata zewnętrznego. To, co za styropianem to Twoim zdaniem wnętrze domu? Siatka, klej i tynk zewnętrzny też?.

Tak , wiesz dlaczego wymienia się pokrycia azbestowe dachu? dla Ciebie jak widzę wszystko jest obojętne bo poza domem jesteś od tego "odgrodzony", zapewne wybudowałeś dom na wysypisku śmieci dla Ciebie przecież to bez różnicy.

- wystarczy nie wpuszczać wody w posadzkę. A dla wilgoci technologicznej zostawić ujście w postaci braku hydroizolacji powyżej.

Czytasz co napisałem- w czasie awarii , zdarzenia - po co miałbym wpuszczać coś pod posadzkę?

Zresztą odpowiedzi i tak od Ciebie nie uzyskam bo nie wiesz nic o takiej papie którą można stosować wewnątrz pomieszczeń , a nie na dachu.

 

A autor wątku otrzymał już odpowiedz i sobie wybierze - czy zastosować folię, ewentualnie papę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:yes: i Ty w to wierzysz? Podziwiam

 

Czemu miałbym nie wierzyć? Logicznie uzasadnione stanowisko. Wisi kilka lat - jakby był fałszywe, to producent by zdementował albo zażądał usunięcia.

 

Tak , wiesz dlaczego wymienia się pokrycia azbestowe dachu?

 

To ma być dowód na to, że papa na chudziaku jest wewnątrz domu? Czy że nie wolno jej stosować na dachu? Nie rozumiem, co chcesz pokazać na przykładzie azbestu.

 

po co miałbym wpuszczać coś pod posadzkę?

 

No, to jesteś chyba pierwszą na FM (oprócz mnie) osobą, która nie ma wody w podłodze. Też uważam, że to zbędne ryzyko.

Tutaj o tym było

 

 

Zresztą odpowiedzi i tak od Ciebie nie uzyskam bo nie wiesz nic o takiej papie którą można stosować wewnątrz pomieszczeń , a nie na dachu.

 

Masz na myśli antyradon? On nie jest do wnętrz. Ma w dokumentacji technicznej:

5. Przeznaczenie i zakres stosowania: do wykonywania bariery anty radonowej oraz izolacji przeciwwodnych w konstrukcjach ścian lub na lub pod podłogami lub płytami posadowionym w gruncie, w celu zabezpieczenia przed wodą wywierającą ciśnienie hydrostatyczne, przechodzącą z gruntu do wnętrza lub jednej części konstrukcji do innej.

 

 

Podobny zapis ma zwykła papa fundamentowa SBS Icopala - informacja techniczna tutaj. Taką mam i miała w praktyce 4,2 mm (wg danych technicznych 4,0 (-0 / +0,4) ).

 

 

O takie coś mi chodzi -http://www.izolacja-jarocin.pl/Atesty-wg-grup-produktow.html

 

Gdzie tu jest informacja o tej papie:

skoro są dedykowane i odpowiednie - V-BIT V 60 S 30 2,4mm

?

I że nadaje się na/pod podłogi, jak w.w. papy Icopal? Skoro tak wysoko cenisz to, co napisał producent w oficjalnych dokumentach, to jaką najcieńszą znajdujesz, co nadaje się wg dokumentacji na/pod podłogi na gruncie?

 

O hydroizolacji chudziaka było nie raz - np. tutaj

 

Edyta:

Tak z perspektywy czasu, to nie wiem, czy nie zaryzykowałbym położenia papy od razu po całości (a nie tylko pod ściany). Mniej łączeń i cięć (z przesunięciem - np raz od jednej ściany, drugi raz od przeciwnej, żeby nie trafiło się cztery warstwy nigdzie), mniej zabawy ze zgrzewaniem które przy stojącej już ścianie jest pracochłonne, nie ma ryzyka przypalenia instalacji przy zgrzewaniu. Hydraulik i elektryk mieliby zakaz jakiegokolwiek dziurawienia papy (oczywiście poza przepustami). Samo deptanie i rusztowania murarzy, instalatorów i tynkarzy powinna przetrwać bez uszczerbku. Pewne ryzyko by było, jakby bloczek z większej wysokości spadł - wiec przed styropianem trzeba by zrobić przegląd i w razie potrzeby przygrzać łatki.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...