barciak 05.01.2020 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Witajcie. Na Forum jestem nowy, więc pozwólcie, że tytułem wstępu się przywitam i napiszę kilka słów o sobie.Tak więc serdeczne "cześć" dla wszystkich Użytkowników!Krótko o mnie: 28-latek z Legnicy, który stoi przed ważnymi decyzjami dot. budowy / kupna domu. Od dłuższego czasu w mojej głowie rodził się plan dotyczący budowy domu. Niestety nie mam żadnego doświadczenia i wiedzy w tym temacie, nie mam również "szwagra", który mógłby mi pomóc sprawę ogarnąć. Dodatkowo, krąży wiele głosów odnośnie braku fachowców, 2 latach wyjętych z życia, czy logarytmiczne rosnących kosztach budowy (plan vs rzeczywistość). Porzuciłem więc myśl budowy domu i skupiłem się na kupnie jakiejś nieruchomości z rynku pierwotnego. Wiele osób doradziłoby zapewne kupno "dobrego" mieszkania, ale osobiście mam serdecznie dość uciążliwych sąsiadów i cen 5000 zł / m2 za stan surowy (takie ceny aktualnie obowiązują w Legnicy). Wolałbym zakupić malutki domek wielkości mieszkania (np. bliźniak) o powierzchni 65-75m2. 5 km od Legnicy w bardzo ciekawym, spokojnym i dobrze skomunikowanym miejscu powstaje nowa inwestycja, a w ramach niej parterowe bliźniaki o powierzchni 68m2. Inwestycja, o której piszę to Zielony Zakątek w Gniewomirowicach. Projekt bardzo przypadł mi do gustu, ale mówiąc wprost - nie mam pojęcia jak ocenić jakość tych domów. I tutaj wreszcie przechodzę do sedna sprawy - jakie pytania obligatoryjnie powinienem zadać deweloperowi przed kupnem domu? Kwestie finansowe - co tutaj jest najistotniejsze? Jak nie nadziać się na minę? Co sprawdzić? Kwestie techniczne - jakie kluczowe dane techniczne powinienem uzyskać? O co pytać? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Z góry dziękuję i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania