henrykow 04.03.2021 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2021 Nieprawda. Zgodnie z art. 45 ust. 1b ustawy o pdof, liczy się właśnie adres zamieszkania na ostatni dzień roku za który się rozlicza (przynajmniej w normalnych warunkach, nie emigracji itp). Adres zameldowania nikogo w US nie interesuje. A żeby jeszcze bardziej zaciemnić obraz, możesz być zameldowany w jednym miejscu (US), mieszkać w drugim (US), głosować w trzecim miejscu, a faktycznie rozliczać się w czwartym US. Natomiast nadal - zameldowanie nic do tego nie ma. Ja na swoim przykładzie mogę stwierdzić że liczy się adres zameldowania. Przez kilka lat miałem dwa adresy zamieszkania a trzeci adres zameldowania i to adres zameldowania decydował można powiedzieć o wszystkim w tym że moje zeznania podatkowe od pracodawców były kierowane do US w rejonie w którym miałem meldunek. I tak podobnie było z kilkoma kolegami z pracy. I z tego tytułu nie było żadnych zgrzytów. Ale jak ktoś lubi sobie życie utrudniać i latać po US po całej Polsce to ja mu tego nie zabronię bo jaki jest sens jak ktoś np trzy razy zmienia adres zamieszkania bo ma taki charakter pracy rozliczał się w trzech US. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 04.03.2021 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2021 Ja na swoim przykładzie mogę stwierdzić że liczy się adres zameldowania. Przez kilka lat miałem dwa adresy zamieszkania a trzeci adres zameldowania i to adres zameldowania decydował można powiedzieć o wszystkim w tym że moje zeznania podatkowe od pracodawców były kierowane do US w rejonie w którym miałem meldunek. I tak podobnie było z kilkoma kolegami z pracy. I z tego tytułu nie było żadnych zgrzytów. Ale jak ktoś lubi sobie życie utrudniać i latać po US po całej Polsce to ja mu tego nie zabronię bo jaki jest sens jak ktoś np trzy razy zmienia adres zamieszkania bo ma taki charakter pracy rozliczał się w trzech US. No rozumiem ideę Ci przyświecającą. Aczkolwiek ustawa mówi jasno i dobitnie co się liczy. Tylko taki mały hint: pracodawca kieruje pity tam, gdzie mu powiesz. Jak każesz, na Berdyczów również. To nie pracodawca wybiera US, tylko Ty. Ty wybrałeś i podałeś adres zameldowania i na taki dostałeś. Więc Twój przykład jest o kant kuli potłuc To jest argument mniej więcej na tym samym poziomie, jak to, że można się rozliczyć w dowolnym US, nawet z drugiego końca kraju. Podajesz swój adres mail i telefon i wszystko można załatwić elektronicznie/zdalnie, nawet w przypadku potrzeby składania wyjaśnień i pies z kulawą nogą nie zainteresuje się tym fałszywym adresem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.03.2021 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2021 No rozumiem ideę Ci przyświecającą. Aczkolwiek ustawa mówi jasno i dobitnie co się liczy. Tylko taki mały hint: pracodawca kieruje pity tam, gdzie mu powiesz. Jak każesz, na Berdyczów również. To nie pracodawca wybiera US, tylko Ty. Ty wybrałeś i podałeś adres zameldowania i na taki dostałeś. Więc Twój przykład jest o kant kuli potłuc To jest argument mniej więcej na tym samym poziomie, jak to, że można się rozliczyć w dowolnym US, nawet z drugiego końca kraju. Podajesz swój adres mail i telefon i wszystko można załatwić elektronicznie/zdalnie, nawet w przypadku potrzeby składania wyjaśnień i pies z kulawą nogą nie zainteresuje się tym fałszywym adresem Żadne idee mi nie przyświecają, opisuję to co wiem z własnego doświadczenia a forum jest od tego aby wymieniać się swoimi doświadczeniami - prawda? Kiedyś gdy zmieniałem dowód osobisty musiałem w US wypełnić odpowiedni formularz ( nie pamiętam jaki to był nr PIT-a) potem za kilka lat gdy ponownie zmieniałem DO pani w gminie mnie poinformował że US nie muszę powiadamiać bo to idzie z urzędu. W pracy podałem adres zameldowania bo był taki sam jak zamieszkania, przez kilkanaście lat zmieniałem adres zamieszkania ale zameldowania nie zmieniałem więc może tak jak piszesz zakład pracy wysyłał PIT-y do tego US z zameldowania bo nie zaznaczyłem aby wysyłał gdzie indziej. Kilka lat temu rozliczałem się z zoną w " moim" US (żona miała inny adres zamieszkania i zameldowania) ale musiała złożyć oświadczenie w swoim US że rozliczyła się w innym - w moim. Jak widać przepisy się zmieniły i to co napisałeś jest prawdą ale nie gań mnie za to co napisałem wyżej, napisałem to na podstawie swojej praktyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wprost1986 16.03.2021 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2021 Nie bo nie było niestety czego modernizować dom się budował. poproś o korektę faktury o te 6 dni A mozna tak samo zrobic np z pompą ciepla? Bo niestety bez ogrzewania odbiór nie przejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 16.03.2021 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2021 (edytowane) A mozna tak samo zrobic np z pompą ciepla? Bo niestety bez ogrzewania odbiór nie przejdzie Najpierw ustal co to jest ta ulga termomodernizacyjna i w jakich przypadkach można z niej skorzystać. Z tej ulgi mógłbyś skorzystać gdybyś dom już miał odebrany i go modernizował w sposób np docieplał czy wymieniał źródło ogrzewania, ale w trakcie budowy nie ma mowy o skorzystaniu z tej ulgi i żadne zmiany dat na fakturach tego nie zmienią. Ulga nie dla nowo budowanego budynku jednorodzinnego W związku z powyższym stwierdzić należy, że przepisy normujące ulgę termomodernizacyjną nie odwołują się do nowo budowanego budynku jednorodzinnego. A zatem, obowiązujące od dnia 1 stycznia 2019 r. regulacje określające warunki korzystania z ulgi termomodernizacyjnej wykluczają jej stosowanie w przypadku wydatków poniesionych na materiały budowlane, urządzenia i usługi związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w budynku mieszkalnym jednorodzinnym będącym w budowie. Odliczenie dotyczy wyłącznie budynków już wybudowanych. Edytowane 16 Marca 2021 przez henrykow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 22.03.2021 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 Panowie od lat sam sobie PIT-37 rozliczam.Obecnie mam dylemat z tą ulgą termomodernizacyjną - jest limit 53 tys. zł, ale jak to się ma z dotacją?FV mam za 2020 r. na 61 tys., zwrot z Mój Prąd 5 tys. był.W 2021 r. dochodzą FV na 17 tys. i czekam na zwrot z Czystego Powietrza na 23 tys. Łącznie 2020r. + 2021 r. będzie FV na 78 tys., dotacji 28 tys. zł. Pytanie czy już na starcie muszę obciąć FV do 53 tys. i od tych 53 tys. odjąć dotacje?Czy odejmuję dotacje od 78 tys. i jak te 50 tys. nie przekracza limitu 53 tys. to mogę całość 50 tys. liczyć? Przeczytałem dziś ze 20 artykułów i nadal tego nie wiem. Żaden z przykładów nie przewiduje jak liczyć gdy FV przekraczają 53 tys. zł i do tego dochodzą dotacje. Po drodze wpadło dofinansowanie inne w kwocie 15 tys. do wymiany kotła do którego otrzymałem PIT-11 przychód inny.Na logikę jak wykazuję go w przychodach, to w PIT-0 nie odejmuję tych 15 tys.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnnKraj 22.03.2021 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 Z góry dziękuję za odpowiedz na moje pytanie. W lipcu 2019 r. wymieniałam piec na gazowy w domu , którego jestem właścicielem (zakupiliśmy dom w trakcie małżeństwa, ale w akcie notarialnym widnieję tylko ja jako właściciel ). Niestety w rozliczeniu PIT-37 z mężem nie skorzystałam z ulgi termomodernizacyjnej. Czy mogę w chwili obecnej złożyć korektę Pi-37 za 2019 r.? Jeżeli tak to czy można prosić wystawiającego fakturę na jej korektę, gdyż jest ona wystawiona na mojego męża a nie na mnie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 23.03.2021 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2021 Od kwoty faktur odejmujesz kwoty dotacji i to co wyjdzie m może być odliczone od dochodu . Ale uwaga jest jedna pułapka. ... kasę chorych możesz odliczyć tylko w roku uiszczenia składek ... Dlatego sugeruję odliczenie takiej kwoty od dochodu aby móc również skorzystać z ulgi tytułu kasy chorych. Jeżeli zarabiasz około 120 tys to ulga powinna się zmieścić za jednym razem bez utraty innych ulg Dziękuję. Czyli przy dochodzie w okolicy 50 tys. brutto lepiej podzielić odliczenie na dwa lata? Po połowie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kpc21 24.03.2021 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 Czyli przy dochodzie w okolicy 50 tys. brutto lepiej podzielić odliczenie na dwa lata? Po połowie. Tylko zastanawiam się, czy tak wolno... https://www.podatki.gov.pl/media/5270/obja%C5%9Bnienia-podatkowe-ulga-termomodernizacyjna-po-konsultacjach-2.pdf Niby z tego tekstu: (bardzo zbliżony zapis jest bezpośrednio w ustawie) wynika, że na kolejne lata można odłożyć tylko tę część odliczenia, która nie znajdzie pokrycia w bieżącym dochodzie. Dochód jest kwotą jeszcze przed odliczeniem składek czy innych ulg. Oczywiście chciałbym, by było inaczej, ale obawiam się, że tak nie jest, i możliwość odliczenia składek przy skorzystaniu z ulgi przepada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kpc21 24.03.2021 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 Ewentualnie, mając dom będący współwłasnością, można skorzystać z możliwości rozłożenia odliczenia pomiędzy współmałżonków (czy też innych współwłaścicieli) – z tym, że kwotę z danej faktury może odliczyć tylko osoba, na którą ta faktura jest wystawiona. Wtedy jest większa szansa na zmieszczenie się z odliczeniem w jednym roku. Z tym, że tu jest pułapka, jeśli ktoś chce równocześnie skorzystać z programu Czyste Powietrze, bo tam faktura musi być wystawiona co najmniej na tę osobę, która składa wniosek (może być na więcej osób). A wniosek do Czystego Powietrza składa zawsze jeden z współwłaścicieli, pozostali tylko podpisują zgodę. Nie wiem, jak to wygląda w Moim Prądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarasr 25.03.2021 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 Cześć. W zeszłym roku zakupiłem i zamontowałem instalację fotowoltaiczną, z powodzeniem otrzymałem zwrot w programie Mój Prąd oraz w tym roku odliczyłem pozostałe wydatki tej inwestycji w Uldze Termomodernizacyjnej. Mam następujące pytania:1. Czy mogę rozbudować instalację PV bez ponoszenia konsekwencji naruszenia zasad programu Mój Prąd? Wg programu instalacja musi pracować w miejscu instalacji min. 3 lata.2. Czy Ulga Termomodernizacyjna przewiduje wykonania kilku inwestycji, tzn. np. ocieplenie domu i fotowoltaika obie zrealizowane w 3 lata?3. Czy skoro skorzystałem z Ulgi Termomodernizacyjnej mogę kontynuować inwestycję tzn. rozbudować instalację PV? Trzy lata jeszcze się nie zakończyły… Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 25.03.2021 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 W zeszłym roku zakupiłem i zamontowałem instalację fotowoltaiczną, z powodzeniem otrzymałem zwrot w programie Mój Prąd oraz w tym roku odliczyłem pozostałe wydatki tej inwestycji w Uldze Termomodernizacyjnej. Mam następujące pytania: 1. Czy mogę rozbudować instalację PV bez ponoszenia konsekwencji naruszenia zasad programu Mój Prąd? Wg programu instalacja musi pracować w miejscu instalacji min. 3 lata. Możesz. 2. Czy Ulga Termomodernizacyjna przewiduje wykonania kilku inwestycji, tzn. np. ocieplenie domu i fotowoltaika obie zrealizowane w 3 lata? Tak. Nawet nie muszą być w tych samych budynkach. 3. Czy skoro skorzystałem z Ulgi Termomodernizacyjnej mogę kontynuować inwestycję tzn. rozbudować instalację PV? Trzy lata jeszcze się nie zakończyły… Możesz. Masz 3 lata licząc od końca roku w którym dokonałeś pierwszej inwestycji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 25.03.2021 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 Pod względem podatkowym zgoda, tylko nie wiem czy jest to zgodne z regulaminem programu twój prąd. Jest. Instalacja ma pracować. Jeśli ją rozbudujesz, to ona pracuje nawet więcej. Nie można jej demontować. Program Mój Prąd nie ma ograniczeń niektórych dofinansowań gminnych, które nie pozwalają na żadna ingerencję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 25.03.2021 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 (edytowane) Cześć. W zeszłym roku zakupiłem i zamontowałem instalację fotowoltaiczną, ... 1. Czy mogę rozbudować instalację PV bez ponoszenia konsekwencji naruszenia zasad programu Mój Prąd? Wg programu instalacja musi pracować w miejscu instalacji min. 3 lata. Dzięki za odpowiedzi. Możesz rozbudować pod warunkiem, że nie zmienisz (nie usuniesz) żadnej części, do której była dotacja Mój Prąd: - czyli od razu dałeś mocniejszy falownik i teraz tylko dokładasz paneli - nie możesz falownika wymienić na inny (np. mocniejszy); - opcja 2 zostawiasz obecną instalację PV i dokładasz osobną na osobnym falowniku. Pytania i odpowiedzi - pytanie nr 9 - https://mojprad.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/ cytat : "Czy w okresie 3 lat od dnia wypłaty dofinansowania (wymagany okres eksploatacji instalacji zgodnie z dokumentami programu Mój Prąd) beneficjent może rozbudować instalację z własnych środków nie dokonując zmian w dofinansowanej części instalacji? odpowiedź Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie Wnioskodawca zobowiązuję się do eksploatacji instalacji przez co najmniej 3 lata od dnia wypłaty dofinansowania we wskazanej we wniosku lokalizacji. Jeśli warunek ten będzie spełniony to nie ma przeciwskazań do przyszłej rozbudowy instalacji. Można rozbudować instalację bezpośrednio po otrzymaniu dotacji pod warunkiem, że rozbudowa nie będzie wiązała się z demontażem elementów (np. inwertera) instalacji, która podlegała dotacji. Dodatkowo rozbudowa nie podlega dofinansowaniu w ramach programu Mój prąd." Edytowane 25 Marca 2021 przez Marco36 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek127 05.04.2021 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2021 Witam, W tym roku kupuje nieruchomości, w której muszę zmodernizować znaczna część instalacji. Poproszę o kilka porad czy ten program jest dla mnie. 1.kupuje udział większościowy w połowie, bliźniaka czyli w mojej połowie są wydzielone 2 lokale mieszkalne. Oba mieszkania mają odrębne księgi wieczyste i osobne księgi na ustalone udziały w częściach wspolnych- np ogrodzie. Czy taki lokal ma szansę na taką dotacje? W moim przypadku nie ma wspólnot, spółdzielni itp. 2. Modernizacja wymaga przeniesienia kotłowni, czy w tej sytuacji warunkiem wystąpienia o dotacje jest dokumentacja projektowa i czy powinna ona obejmować zakres nowych instalacji kolektorów słonecznych czy zasobnika. Dokumentacja będzie wykonana tak czy inaczej. Pytanie dotyczy wyłącznie kwestie na kiedy ona musi być przygotowana. 3. Czy pod dotacje obok zameldowania mnie na nieruchomości, muszę mieć wpis do ksiąg wieczystych? Budynek jest w dużym mieście gdzie czeka się na wpis często 8 do 10 miesięcy, jeśli będzie tak długo wpis do ksiąg mogę uzyskać dopiero w 2022. Oczywiście całość prac z zakończeniem inwestycji zrobię w 2021. 4.czy prace dekarskie tj. Montaż nowej stolarki, konstrukcja pod kolektor wchodzą w skład ulgi. Czy też mogę rozliczyć wyłącznie materiał? 5. Budynek kupię w połowie roku, czy nie zablokuje mi to rozliczenia za wydatki w tym roku? 6. Rozliczenie ulgi jest do 2023 więc rozumiem że mam nie wielkie szanse na odzyskanie całości. Czy są opcje przedłużenia rozliczania na późniejsze lata? 7. Zakres zmian to wymiana okien na dachowe, poprawa izolacji dachu, kolektor słoneczny i zasobnik. W moim przypadku nie ma sensu fotowoltaiki ani pompy. Czy jest konieczna kalkulacja zmiany współczynnika przenikania czy wskaźnika efektywności? Prawdę mówiąc nie mam szans dociągnąć do jakiegonkolwiek z aktualnych standardow, takie są realia budynków z lat 18xx. Czy brak spełnienia wymogom może zagrozić przyznaniu ulgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 05.04.2021 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2021 Witam, W tym roku kupuje nieruchomości, w której muszę zmodernizować znaczna część instalacji. Poproszę o kilka porad czy ten program jest dla mnie. 1.kupuje udział większościowy w połowie, bliźniaka czyli w mojej połowie są wydzielone 2 lokale mieszkalne. Oba mieszkania mają odrębne księgi wieczyste i osobne księgi na ustalone udziały w częściach wspolnych- np ogrodzie. Czy taki lokal ma szansę na taką dotacje? W moim przypadku nie ma wspólnot, spółdzielni itp. 2. Modernizacja wymaga przeniesienia kotłowni, czy w tej sytuacji warunkiem wystąpienia o dotacje jest dokumentacja projektowa i czy powinna ona obejmować zakres nowych instalacji kolektorów słonecznych czy zasobnika. Dokumentacja będzie wykonana tak czy inaczej. Pytanie dotyczy wyłącznie kwestie na kiedy ona musi być przygotowana. 3. Czy pod dotacje obok zameldowania mnie na nieruchomości, muszę mieć wpis do ksiąg wieczystych? Budynek jest w dużym mieście gdzie czeka się na wpis często 8 do 10 miesięcy, jeśli będzie tak długo wpis do ksiąg mogę uzyskać dopiero w 2022. Oczywiście całość prac z zakończeniem inwestycji zrobię w 2021. 4.czy prace dekarskie tj. Montaż nowej stolarki, konstrukcja pod kolektor wchodzą w skład ulgi. Czy też mogę rozliczyć wyłącznie materiał? 5. Budynek kupię w połowie roku, czy nie zablokuje mi to rozliczenia za wydatki w tym roku? 6. Rozliczenie ulgi jest do 2023 więc rozumiem że mam nie wielkie szanse na odzyskanie całości. Czy są opcje przedłużenia rozliczania na późniejsze lata? 7. Zakres zmian to wymiana okien na dachowe, poprawa izolacji dachu, kolektor słoneczny i zasobnik. W moim przypadku nie ma sensu fotowoltaiki ani pompy. Czy jest konieczna kalkulacja zmiany współczynnika przenikania czy wskaźnika efektywności? Prawdę mówiąc nie mam szans dociągnąć do jakiegonkolwiek z aktualnych standardow, takie są realia budynków z lat 18xx. Czy brak spełnienia wymogom może zagrozić przyznaniu ulgi. Zasadniczo rozmawiamy tu o PV w kontekście ulgi termomodernizacyjnej. Odpowiadam z zastrzeżeniem, że musisz to skonsultować z doradcą podatkowym, który weźmie za swoje słowa odpowiedzialność. 1) Tak. 2) Dokumentację można odliczyć. Przepisy dokładnie nie regulują na kiedy być powinna, na pewno na dzień odliczenia ulgi (nie 31 grudnia, a defacto dzień rozliczenia PIT - to taka ciekawostka), ale może to być zakwestionowane, jeśli wymiana nastąpi w lipcu, a dokumentacja będzie z listopada. 3) Nie musisz mieć zameldowania. Masz być właścicielem, to nie wpis w księdze wieczystej jest potwierdzeniem własności, a akt notarialny. 4) Tak. 5) Nie. 6) Jeśli zaczniesz inwestycje w 2021 r, będziesz miał 3 lata licząc od końca 2021 r na dokończenie inwestycji, czyli 2024 r. W każdym roku odliczasz wydatki, które poniosłeś w danym roku. Nie ma możliwości przedłużenia. Lata inwestowania nie muszą po sobie następować. Jeśli wydatki nie mają pokrycia w Twoim dochodzie, możesz je rozliczać przez 6 kolejnych lat. 7) Nie i nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sssyyylwia19 28.04.2021 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2021 Witam Fakturę za zakupiony piec w roku 2020 mogę rozliczyć dopiero za rok czyli w roku 2022 czy musze teraz do końca kwietnia. Wolałabym xza rok poniewaz będę miała również inne odliczenia wiec zrobiłabym to za jednym razem w przyszłym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 28.04.2021 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2021 Fakturę za zakupiony piec w roku 2020 mogę rozliczyć dopiero za rok czyli w roku 2022 czy musze teraz do końca kwietnia. Wolałabym xza rok poniewaz będę miała również inne odliczenia wiec zrobiłabym to za jednym razem w przyszłym roku Jeśli płatność była w 2020r, to rozliczasz ją w PIT za 2020 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sssyyylwia19 29.04.2021 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 czyli moge odliczyć:1. zakup pieca2. elementy do komina odprowadzającego spaliny?NIE MAM FAKTURY NA MONTAŻ czyli sam zakup i proszę jeszcze o informacjeczy w kolejnych latach (3) moge dalej odliczać kolejne fakturyoraz co to znaczy ukonczyć termomodernizacje jesli odlicze piec to znaczy ze mam równiez np ocieplić dom wymienić okna itp? czy tylko musze podłaczyć piec skoro go odliczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 29.04.2021 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 W rozporządzeniu z dnia 21 grudnia 2018 r. ministra inwestycji i rozwoju w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2489) znajdują się zarówno kotły jak i układ doprowadzenia powietrza i odprowadzenia spalin W kolejnych 3 latach możesz odliczyć przedsięwzięcia warte max 53 tys. Jeżeli wymiana kotła będzie jednak jedynym wydatkiem to inwestycja już jest zakończona. Jeżeli będziesz ponosić kolejne wydatki na przedsięwzięcia termomodernizacyjne, a kocioł wymieniłaś w 2020 roku to wszystkie inwestycje trzeba będzie zakończyć do 2023 roku. Polecam poszukać sobie broszury KAS "Skorzystaj z ulgi termomodernizacyjnej w PIT". W razie wątpliwości można też dzwonić na infolinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.