Solzbi 17.02.2020 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2020 Jakie macie zdanie na temat poszerzenie systemowego pod okna, które sięgają podłogi? Firma proponuje poszerzenie systemowe wzmocnione stalą. Natomiast w internecie dużo opinii znalazłem aby zastosować ciepłą podwalinę pod okna m. in. purenit. Jest jeszcze klinaryt ale ma mniej zwoleników. Mam obawy że przy systemowym poszerzeniu od producenta będzie tzw zimną podłoga przy oknie, jak w późniejszym etapie ten problem rozwiązać? Będę miał okno HST szerokości 2500 oraz w wiatrołapie fix szerokości 500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.02.2020 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2020 "Uwielbiam" te fejsbukowe najlepsze rady dotyczące "ciepłych" poszerzeń. Tu też, w wielu tematach była ta sprawa poruszana, i podobnie jak "w internecie" doszliśmy do przekonania że purenit wydaje się być lepszy od klinarytu czy poszerzeń, ale czy optymalne? Oczywiście przy HS możesz czuć chłodniej, bo sama rama okna jest tak samo "zimna" i ma metalowe wzmocnienia jak poszerzenia (które w dodatku powinny być zastosowane w dwóch równoległych rzędach). Także - jak ciągnie od okna, to nie jest wina rodzaju podwaliny (chyba że braku) a szybciej poprawności montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Solzbi 17.02.2020 17:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2020 A jak wyelminować zimną podłogę przy poszerzeniach systemowych, bo na pewno są to zimniejsze elementy niż klinaryt, purenit. Co zastosować od wewnątrz przy tym poszerzeniu albo w jakimś tam stopniu pozbyć się tego efektu. Wydaję mi się że samo oparcie okna na poszerzeniu ma lepszą stabilność niż przy innych wynalazkach ale mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 17.02.2020 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2020 (edytowane) A jak wyelminować zimną podłogę przy poszerzeniach systemowych, bo na pewno są to zimniejsze elementy niż klinaryt, purenit. Na czym ta zimna podłoga ma niby polegać? Bo nie zauważyłem. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=429918 To z fioletową obwódką to drzwi wejściowe na poszerzeniu. U poszerzenia to jakieś 1,1-1,2. Ile wyjdzie U klinarytu tej grubości? Edytowane 17 Lutego 2020 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.02.2020 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2020 A jak wyelminować zimną podłogę przy poszerzeniach systemowych, bo na pewno są to zimniejsze elementy niż klinaryt, purenit. . No próbuję Ci wytłumaczyć, że poszerzenie jest zwykle podobnych (a przynajmniej niewiele gorszych ) parametrów U co rama okna, której jest widać 3-4 x wiecej niż poszerzenia, które w dodatku jest zakryte ('docieplone" podłogą / ociepleniem / ew. kostką na tarasie. Jedne czego warto dopilnować, to by między poszerzeniem a ramą okna przed skręceniem znalazła się tp. taśma rozprężna, która zabezpieczy całość przed ew. przewiewami jeśli by coś jednak nie było dobrze wykonane (podobnie z innymi podwalinami). To warto ustalić jeszcze przed montażem. Niektóre firmy robią to fabrycznie, a w innych montażyści którzy nie zawsze mają taśmę na wyposażeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.02.2020 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2020 Kolejny klient nie mający pojęcia o montażu ale już ukierunkowany przez nagonkę na poszerzenia bo trzeba jakoś promować purenit i klinarytNie będziesz miał zimnej podłogi przy HST bo...- głębokość zabudowy jest 2x większą jak okna- dwa rzędy poszerzen- pomiędzy poszerzeniami poduszka powietrza będąca dodatkowym izolatorem - uwzględniając warstwy posadzki styczność z wylewką będzie miało 1-2 cm z całej wysokości poszerzenia- przy wylewke będziesz miał dodatkowo między tymi 1-2 cm poszerzenia 5mm gąbki dylatacyjnej która daje dodatkowy opór cieplny Tyle w temacie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.02.2020 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2020 Wrażenie zimnej podłogi będziesz miał zawsze. gdy na bosaka staniesz przy drzwiach tarasowych bez względu na to czy posadowione na klinarycir purenicie czy poszerzeniu - chyba że ogrzewanie podłogowe z zageszczonymi pierwszymi od drzwi rurkami będziesz mialCyrkulacja powietrza zawsze w narozach czy to pionowych czy poziomych jest mniejsza tym samym zdolności ogrzewania powietrzem tych miejsc są słabsze A nasze stopy są bardzo wrażliwe na nawet minimalna różnica temperatur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marzar2 18.02.2020 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2020 ja u siebie na poszerzenie i ramę okna przykleiłem XPS 2cm. tak aby było na równi z jastrychem. Z zewnątrz przychodzi XPS 10cm od cokołu. dodatkowo nitka podłogówki jest wpuszczona we wnękę przy HST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Solzbi 18.02.2020 20:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2020 Kolejny klient nie mający pojęcia o montażu ale już ukierunkowany przez nagonkę na poszerzenia bo trzeba jakoś promować purenit i klinaryt Nie będziesz miał zimnej podłogi przy HST bo... - głębokość zabudowy jest 2x większą jak okna - dwa rzędy poszerzen - pomiędzy poszerzeniami poduszka powietrza będąca dodatkowym izolatorem - uwzględniając warstwy posadzki styczność z wylewką będzie miało 1-2 cm z całej wysokości poszerzenia - przy wylewke będziesz miał dodatkowo między tymi 1-2 cm poszerzenia 5mm gąbki dylatacyjnej która daje dodatkowy opór cieplny Tyle w temacie i wszystko jasne, dziękuję bardzo za opinię. piwo dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.02.2020 23:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2020 i wszystko jasne, dziękuję bardzo za opinię. piwo dla Ciebie Kasztelana poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowa7 19.02.2020 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 Podepnę się pod temat. Mam 3 balkonowe okna(normalne) które mają być montowane na płycie fundamentowej z ogrzewaniem więc płyta jest juz na gotowo. Wiem, że niektórzy w miejscach przewidzianych pod balkony wklejają paski xps-a na etapie lania płyty , no ale my tego nie zrobiliśmy. Firma okienna sugeruje żebyśmy sobie podcieli płytę , dali poszerzenie i na nie montowali okna. Pytanie czy jest sens? Uzasadnienie firmy jest takie że jak ktoś będzie na tym progu stawać to się piana wyrobi pod spodem i ogólnie okno może pokrzywić. W sumie racja, nikt dorosły może i nie będzie stawać na progu ale dzieci są gorsze niż surykatki zawsze muszą sobie najwyżej stanąć. Płyta w otworach trzyma poziom. Co robić żeby było dobrze a się nie narobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.02.2020 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 A biorą odpowiedzialność za podciecie płyty?Od tego zacznijmy W czym widzą problem ?By próg się nie uginal w takiej sytuacji po prostu gęsto się to podpiera podkladkami niwelujacymi ewentualny brak poziomu czy nierównościJest kiepsko termicznie ale tak to jest gdy architekt pewnych rzeczy nie przemysli na etapie projektu By poprawić termike może warto przemyśleć wysuniecie tych trzech balkonów w warstwę ocieplenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.02.2020 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 Co robić żeby było dobrze a się nie narobić? Przy płycie grzewczej to miejsce to jest problem. I chyba trzeba się pogodzić z mostkiem cieplnym montując standardowo. Albo zrobić schodek - jak i z czego żeby był ciepły i stabilny do rozpoznania, ale pewnie to nieakceptowalne rozwiązanie. Albo w warstwie ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowa7 19.02.2020 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 No niestety konstruktor, który mi to robił, nie znał się na domach energooszczednych a mi to umknęło. W ociepleniu odpada. Zamiast schodka lepiej już dać pasek 1cm z xpsa o ile to można dać pod balkon. Mogę się założyć, że podcięcie płyty nie zrobiłoby różnicy, ona i tak jest przewymiarowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.02.2020 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 Nie znał się powiadasz? Hmm...chyba nie znam się wogole bo czy dom energooszczędny czy inny należy przewidzieć jak zamontować balkony na płycie odpowiednio przygotowując przy projektowaniu płytę- odpowiednią ja wzmacniając i obniżającPod nic się nie daje bo profil MUSI być odpowiednio podparty Dlaczego nie możesz wysunąć okna choćby na 4 cm by dobrze ocieplić to miejsce ?Koszty? Czy inne powody - jakie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.02.2020 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 ...Mogę się założyć, że podcięcie płyty nie zrobiłoby różnicy, ona i tak jest przewymiarowana. Odważnie Tylko widzisz najwazniejsza jest strefa brzegową płyty i usunięcie jednego pręta wzmocnienia w obrębie otworu gdzie rozkład nacisku jest inny może spowodować pęknięcie płyty w tym miejscu To co nam się wydaje bez poparcia obliczeniami nie ma żadnych podstaw Twoje ryzyko Proponujemy Tobie najlepsze rozwiązanie - wysuniecie okna poza obrys płyty lub po prostu pogódź się że stratami i chłodną podłogą przy balkonach Twój wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowa7 19.02.2020 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 Nie, spoko przedzwoniłam do konstruktora w miedzyczasie, mogę ciąć, ale szczerze nam się nie chce. Wątpie w tą "chłodną podłoge" przy balkonach których tak w ogóle nie ma. Są okna balkonowe na parterze. To trochę co innego , nie będzie mi żelbet wyciągał ciepła. A "chłodna podłoga" jest dogęszczona podłogówką w tym miejscu. Koszty zawsze trzeba przeliczać w stosunku do korzyści i oszczędności a podejrzewam że są one niewspółmiernie duże. Poczytam , zobacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.02.2020 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 (edytowane) A "chłodna podłoga" jest dogęszczona podłogówką w tym miejscu. Koszty zawsze trzeba przeliczać w stosunku do korzyści i oszczędności a podejrzewam że są one niewspółmiernie duże. Poczytam , zobacze. Rozrysuj sobie przekrój tego miejsca. Będziesz miała bezpośredni styk grzewczej płyty z parapetem, tarasem czy opaską. Pytanie, jak duża będzie ta powierzchnia styku. Jak zrobisz parapet oparty na XPS to pewnie straty będą najmniejsze - ale pytanie o trwałość takiego rozwiązania? Chyba taras drewniany na palach będzie optimum - jak deski dasz na wysokości góry progu to może da się odrobinę ociepleniem wjechać na profil od dołu? Tylko trzeba wywietrzniki jakoś obrobić. Edytowane 19 Lutego 2020 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowa7 19.02.2020 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 Wiem o czym mówisz Kaizen , juz też o tym myślałam, o tarasie drewnianym i co zrobić z odwodnieniami. Jeśli chodzi o okna w pokojach dziecięcych to pewnie damy jakieś minimalne wysokością poszerzenia tylko w salonie nie chce już podnosić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.02.2020 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2020 Wiem o czym mówisz Kaizen , juz też o tym myślałam, o tarasie drewnianym i co zrobić z odwodnieniami. Jeśli chodzi o okna w pokojach dziecięcych to pewnie damy jakieś minimalne wysokością poszerzenia tylko w salonie nie chce już podnosić. Minimalne czyli rzędu 20-25mm Troszkę to poprawi sytuację bo z zewnątrz ponad poziom plyty dasz ocieplenie, jakby 20-25mm wegarek i z założenia poziom tarasu będzie jeszcze wyżej od posadzki wnętrza. Ponawiam pytanie - dlaczego nie możesz wysunąć balkonów choć częściowo w ocieplenie? Jak się domyślam ocieplenia będzie nie mniej jak 25cm. Sądzisz że wysuniecie balkonów na 4 A nawet 8cm aż tak będzie rzucać się w oczy i razić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.