Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa domu - Pustak ceramiczny czy bloczek komórkowy? Rady, Sugestie, Zalecenia?


Recommended Posts

Gość Arturo72
Silke też brałem pod uwagę, ale przeraził mnie wysoki wpółczynnik przenikania ciepła...

Polecam poniższy kalkulator, wtedy myślę, że zmieni się myślenie :)

https://termoorganika.pl/kalkulator-wspolczynnika-u-przegrody

 

Dla bardziej wnikliwego dociekania polecam własnoręcznie sobie wyliczyć straty ciepła przez przegrode.

Ale to trzeba bardziej wyniknąć w temat i poznać lambdy cegieł z różnych materiałów no i izolacji bo styro styropianowi nie równy bo od 0,031 do bodajże 0,046 a to kosmos różnica :)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Konkretnie jaki parametr ma lepszy? I która ceramika? Nie przypisujesz cech cegły pełnej pustaczkom ceramicznym?

 

Izolacyjność akustyczna ściany to dosyć skomplikowany temat. W przypadku materiałów o budowie niejednorodnej (jak pustaki) jeszcze trudniejsza - są częstotliwości, które w nich rezonują i zamiast być ciszej jest głośniej.

Na początek i na deser

 

Najlepiej izoluje lity żelbet, potem pełna silka i ceramika, ale pełna. Pustaki są daleko w tyle. Często dalej, niż BK.

 

 

 

Pokazać (nie)szczelność i kruchość materiału. A co ma wnieść "Dla mnie na plus twardość" w przypadku materiału, którego w wykończonym domu nie możesz dotknąć?

 

 

 

Co nie znaczy, ze wyjeżdżając z fabryki ma być dziurawa jak sito.

 

Dlatego cieszę się że stawiasz z betoniku komórkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ceramika to zło...

toż to nie ma prawie plusów. Takie coś niby średnie, bo tak pokazują reklamy. A tak naprawdę do niczego się nie nadaje. Dzięki ceramice co jest lepsze lub łatwiejsze? Nie wiem... życie składów budowlanych jest łatwiejsze kiedy wszyscy to kupują... chyba to jest ten plus? :lol2:

 

Ytong

Banalna, łopatologiczna obróbka, dla samorobów nieoceniona. To ma sens. Zwiększa izolację termiczną, za to kwiczy akustyczna. Można z tym żyć i polubić ( da się, dużo ludzi żyje i nie marudzi). Akumulacja fajna sprawa ale nie dla każdego jest istotna. Niektóry chcą szybko nagrzać w pomieszczeniu to beton kom. to nieco ułatwi. Ale tylko nieco.

 

Silikat

Wbrew pozorom też łatwo się stawia, nie łopatologiczne, bo trzeba mieć dobre narzędzia. I schodzi nieco dłużej bo i bloczków sporo więcej, bo małe.

Zyskujemy Izolacje akustyczna, trwałość, będzie wszystko wisieć na każdym kołku bez problemu i zastanawiania się nad sposobem mocowania.

W tym Silikat jest najlepszy. No i legendarna akumulacja, no pewnie jak się nagrzeje to coś tam trzyma.

 

Osobiście wybrałem silikat, bo według mnie ma najlepsze plusy. Najbardziej przydadzą się w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milion razy było pisane. Poczytaj neta, wyrób swoje zdanie, pogadaj z wykonawcą.

 

W odniesieniu do tych dwóch materiałów, z tytułu wątku, to ceramika zdecydowanie przewyższa BK i to bez względu na jej rodzaj.

 

W odniesieniu do silikatów, to też jest od nich lepsza. Tylko mowa tu o cegłach, ewentualnie maxach. Jeżeli chodzi o ceramikę polaryzowną, to jest gorszym materiałem niż silikaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który jest pomijalny w ścianie dwuwarstwowej, bo za izolację odpowiada styropian a nie materiał nośny.

Mam dom prawie pasywny z silki.

***

 

Robiłam niedawno na innym forum budowlanym porównanie cen i parametrów przy zakładanej grubości ściany 40 cm:

 

BK 500 Solbet Optimal - 24x24x59 cm + 16 cm styropianu grafitowego = Współczynnik przenikania ciepła: 0,15W/m2K

Cena 1 m2 ściany z bloczka wynosi: 76,2 zł (10,79 zł x 7,062 szt), Cena 1m2 styropianu 16 cm wynosi 32 zł (dla ceny 60 zł/paczka 0,3m3)

Czyli łączny koszt m2 to 108,2 zł

 

Silikat drążony 18 cm Silka - 18x19,9x33,3 cm + 22 cm styropianu grafitowego = 0,14W/m2K

Cena 1m2 ściany z silki wynosi: 68,25 zł (4,55 zł x 15 szt), Cena 1m2 styropianu grafitowego 22 cm wynosi 44 zł (dla ceny 60 zł/paczka 0,3m3)

Czyli łączny koszt m2 to 112,25 zł

 

Ceny brałam pierwsze lepsze z neta. Aby było wiarygodniej, trzeba byłoby na podstawie jednej hurtowni.

 

Jak widać na powyższym zestawieniu:

Sens ma wybieranie najtańszego materiału na ściany (przy projektowanej wytrzymałości i obciążeniu) - za to liczy się każdy cm styropianu.

Jest jeszcze hasiok (pustak żużlobetonowy).

U mnie po 40zł za m2 plus koszt zaprawy. P+W jest.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaudiusz, u mnie gorola hasiok znaczy śmietnik :D

Hasiok to kosz na śmieci.

Poprawiłem poprzedni wpis.

Żużlobetonowy.

Hasi, to także w znaczenu jako popiół.

Małym dzieciom, jeśli coś jest gorące, także można mówić/ostrzegać "ha-si".

:)

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milion razy było pisane. Poczytaj neta, wyrób swoje zdanie, pogadaj z wykonawcą.

 

W odniesieniu do tych dwóch materiałów, z tytułu wątku, to ceramika zdecydowanie przewyższa BK i to bez względu na jej rodzaj.

 

W odniesieniu do silikatów, to też jest od nich lepsza. Tylko mowa tu o cegłach, ewentualnie maxach. Jeżeli chodzi o ceramikę polaryzowną, to jest gorszym materiałem niż silikaty.

 

Milion razy było o tym i nigdy ceramika nie wygrywała z bk/silikatem. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Na marginesie - nie ma ceramiki polaryzowanej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramika jest częściej stosowana, bo jest to materiał trochę bardziej skomplikowany w produkcji i produkują ją głównie większe firmy które mają świetny marketing, a kto lubi marketing? Oczywiście składy budowlane i budowlańcy bo marketing = bonusy :), tak samo jak byś lekarza pytał o najlepszy suplement :lol2: .

To Ty inwestorze wybierasz materiał, nigdy ale to nigdy niech nikt nie pyta się wykonawcy czego by użył. Samemu musisz się do edukować taka Twoja powinność, jeśli tego nie zrobisz to płać i płacz :bye:

 

Też miałem ten problem z wyborem. 80% sąsiadów ma domy z ceramiki, a ich powód był taki, bo wszyscy tak budują. Ja wolałem się obiektywnie do kształcić - forum nie pomogło :lol2: Każdy materiał poza ceramiką ma swoje istotne plusy i każdy ma inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Cześć,

 

Przeczytałem wątek i nadal się nie zdecydowałem z czego budować dom.

Rodzina związana z budowlanką - opinie zgodne aby budować z ceramiki i nie pchać się w silikat.

Chcę sobie wyrobić swoje zdanie tak aby nie mieć do nikogo pretensji także pytanie do was.

 

Warunki:

- budowa na pochyłej działce gdzie część ścian wyjdzie wkopanych w ziemię (wymagany materiał, który jest najmniej podatny na nasiąkanie wilgocią),

- budowa z 1 km od autostrady i w pobliżu lotniska więc zależy mi na akustyce (wiem o silikatach tylko co by było jakby były w ziemie?),

 

Beton komórkowy wstępnie odrzucam ze względu na podatność na wilgoć, pozostaje Ceramika i Silikat.

Porotherm ze względu na występujące w nim pory z tego co wyczytałem jest podatny na wilgoć, a ściany obsypane ziemią muszą być na to jak najbardziej odporne.

W tej chwili w mojej głowie pojawili się tacy kandydaci: Pustak ceramiczny Max oraz Silikat.

 

Wkopanie ścian w ziemie tak mniej więcej będzie wyglądać:

0xVptNF.png

 

Jeżeli może się ktoś podzielić linkami do rzetelnych niezależnych porównań lub testów, które nie są sponsorowane przez producentów to bardzo proszę.

 

Dajcie znać co myślicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@boconek03

Tak będę dawał izolację i chciałbym użyć materiału, który w razie czego będzie drugą linią obrony przed wilgocią.

Oczywiście jeżeli widzisz to inaczej to proszę podziel się twoim doświadczeniem lub opinią.

 

Z tego

takie porównanie po namoczeniu materiałów i później osuszeniu:

4LBJk4v.jpg

 

Wartości nabranej wody:

Gazobeton 351

Ceramika 239

Silikat 213

Kermazyt 97

Wartości po suszeniu przez jakiś czas:

Gazobeton 246

Ceramika 54

Silikat 124

Kermazyt 18

 

Wydaje się, że test przeprowadzony tak by wykazać, że kermazyt jest najlepszy w tej dziedzinie.

Jednak to daje jednakowe podejście w kwestii Gazobetonu, Silikatu i Ceramiki.

 

Moje wnioski takie, że Silikat stosunkowo niewiele nabrał tej wody jednak będzie schnął 2x dłużej niż Ceramika.

Znaczenie największe ma ilość wody jaką może nabrać materiał gdyby się coś złego wydarzyło, bo pod ziemią czas schnięcia tak czy siak będzie długi.

 

Jeżeli źle to odczytuje to proszę o pomoc w wyprowadzeniu z błędu.

Edytowane przez Sakufate
dodanie filmu z porównaniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wnioski takie, że Silikat stosunkowo niewiele nabrał tej wody jednak będzie schnął 2x dłużej niż Ceramika.

 

Takie krótkie testy niczego nie dowodzą.

I czego ma dowodzić to, jaki % masy to woda? Że więcej jest w stanie pochłonąć w wilgotnym okresie żeby oddać w suchej zimie? Jak już, to wtedy nie ma znaczenia % masy - tylko % objętości przy tej samej grubości ścian albo globalna wartość w litrach dla całego budynku.

Jak przeliczysz na % objętości to się okaże, że BK wygląda najlepiej w tych czysto teoretycznych rozważaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klaudiusz_x

Nie mam jeszcze projektu, a koncepcję i to tak chcę rozeznać temat najlepiej jak to możliwe.

Dzięki za odpowiedź, mam tylko częściowo dom w ziemi.

Czy będę musiał murować z bloczka betonowego nawet jeżeli zdecyduję się na płytę fundamentową?

Podpiwniczenie będzie używane jak normalna kondygnacja w budynku.

 

@dez

Przy silikacie w warstwie podziemnej nie wystarczy dodatkowo spoina pionowa na kleju?

Rozumiem Twoje podejście, pewnie masz 100% racji i dla spokoju chcę rozpoznać tę kwestię bo dodatkowa odporność na wilgoć nie zaszkodzi.

 

@Kaizen

Na teście objętościowo bloczki są mniej więcej tak same.

Zważono bloczki aby sprawdzić ile % przy swojej masie nabiorą wody.

Dla mnie ten test wykazał, że gdy zwiększymy objętość to ta nasiąkliwość zostanie na tym samym poziomie.

 

Rozumiem, że masz na myśli to, że środek BK jest suchy i nabrał dużo wody tylko na krawędziach.

Widziałem w którymś dzienniku budowlanym jak BK wilgoć miał wewnątrz pomimo, że ścianki wydawały się suche.

 

Oczywiście, każdego czytającego mój post przestrzegam, że nie jestem ekspertem, osobą doświadczoną ani nawet praktykiem.

Jestem nowicjuszem i staram się jak najwięcej nauczyć.Sam czasami czytając inne fora tematyczne gdzie posiadam większą wiedzę zauważam wypowiedzi ludzi z małym doświadczeniem, którzy wprowadzają czytelników w błąd. Dlatego przestrzegam przed sugerowaniem się postami osób nowych w temacie, a ja taką jestem i temat rozpoznaję.

Edytowane przez Sakufate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klaudiusz_x

 

@dez

Przy silikacie w warstwie podziemnej nie wystarczy dodatkowo spoina pionowa na kleju?

Rozumiem Twoje podejście, pewnie masz 100% racji i dla spokoju chcę rozpoznać tę kwestię bo dodatkowa odporność na wilgoć nie zaszkodzi.

 

https://www.ytong-silka.pl/pl/sciany_fundamentowe_i_piwniczne_1404.php

 

To nie reklama producenta, a potwierdzenie że dopuszcza się silikat w ścianach fundamentowych (ale na pełnych spoinach z zaprawy murarskiej). Zaprawa cienkowarstwowa nie nadaje się do celów o jakie pytasz. Pozostaje kwestia finansów, co wyjdzie taniej - popularna emka czy silikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klaudiusz_x

Nie mam jeszcze projektu, a koncepcję i to tak chcę rozeznać temat najlepiej jak to możliwe.

Dzięki za odpowiedź, mam tylko częściowo dom w ziemi.

Czy będę musiał murować z bloczka betonowego nawet jeżeli zdecyduję się na płytę fundamentową?

Podpiwniczenie będzie używane jak normalna kondygnacja w budynku.

 

Znajomy ma na płycie.

Jego projektant jest także jego KB.

To co w części pod pow ziemi, ma z bloczka betonowego.

Po wyjściu nad powierzchnię, ma już z pustaka żużlowego, jak cały pozostały dom.

Tutaj możesz kombinować.

Idź do projektanta, wtedy zobaczysz, na co się zgodzi.

 

Mam dom z piwnicą z bloczka betonowego. Później silikat.

Pierwszą zimę miałem wymurowane ściany kolankowe z silikatu bez dachu.

Pierwsza warstwa na zaprawie CW, później klej.

Silikat podciągał wodę do 3 warsw w górę,

Osobiście bym go nie dał na część pod ziemią.

Jakaś niedoróbka itd i będzie mokro.

Nie jestem inż budownictwa.

Ale z tego co widziałem, nie dałbym go pod poziom gruntu.

 

To moja opinia, nie musisz jej brać pod uwagę.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...