Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

De dietrich AMC 25 - prośba o pomoc w ustawieniach


Wo1tylla

Recommended Posts

Witam,

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Posiadam piec De dietrich AMC 25. Instalację ogrzewania w całości podłogówka (ze sprzęgłem).

Dotychczas ogrzewanie działało w trybie sterowania pogodowego przy współpracy z czujnikiem wewnętrznym.

Dzisiaj do pieca podłączyłem osobny sterownik (fibaro), który ma za zadanie wlączać piec w momencie, gdy któraś z pętli ogrzewania jest otwarta.

 

Schemat podłączenia wygląda następująco:

- do obiegu A wpięty mam czujnik temperatury wewnętrznej (tylko po to, aby móc się do pieca zalogować poprzez aplikację i sprawdzić status itp.)

- do obiegu B mam nowy sterownik, który tak naprawdę działa 0-1 załącza piec lub wyłącza, do tego obiegu podpięta też jest pompa obiegowa.

- mam też czujnik temperatury zewnętrznej, ale to raczej bez znaczenia.

 

W sterowaniu obiegu B mam ustawiony tryb ręczny, po to, aby móc załączać i wyłączać piec z poziomu Fibaro i działa to ok.

Problem jest w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć ustawienia, gdzie mógłbym zadać stałą temperaturę zasilania. Na teraz podałem temperaturę maksymalną (38 stopni) i działa to tak sobie - piec się załącza, grzeje zawsze przekracza tą temperaturę o parę stopni i się wyłącza (nie wiem czemu przekracza) - ponowne załączenie ma miejsce jak temperatura zasilania spadnie do ok. 25 - 26 stopni, a t niestety trochę trwa. Efekt jest taki cze piec nie grzeje przez kilkanaście minut.

Czy można jakoś zmniejszyć "tolerancję" tej temperatury, przynajmniej, żeby załączał się wcześniej przy np minimalnej temperaturze zasilania 30 stopni.

 

Idealnie by było jak mógłbym dać stałą temperaturę zasilania - znalazłem taki parametr jak ustawienie takiej temperatury, Pole brzmi mniej więcej następująco: "temperatura zasilania przy ustawieniu trybu stałej temperatury zasilania" - problem jest taki, że nie wiem jak ten tryb włączyć...

 

Ktoś ma wiedzę i może pomóc

Z góry dziękuję

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...

Witam,

 

Już prawie rok z piecem i nadal nie udało mi się w 100% osiągnąć zamierzonego celu.

 

Schemat podłączenia się nie zmienił:

- Obieg A do którego jest wpięty Smart TC - tylko po to, aby móc dostać się do pieca z aplikacji

- Obieg B - do którego wpięta jest cała podłogówka ze sprzęgłem i pompą + prosty zdalnie zarządzany przekaźnik ON/OFF - ogrzewanie ustawione na tryb ręczny.

- oczywiście dodatkowo jest CWU

 

Ogrzewaniem zarządza zewnętrzny system, który kontroluje temperaturę w każdym pomieszczeniu i w razie potrzeby otwiera pętlę ogrzewania i wysyła sygnał do przekaźnika (podpiętego do obiegu B), aby uruchomił grzanie w piecu.

Problemem jest ustawnie stałej wartości zasilania - chciałbym uzyskać stałą temperaturę zasilania 38 stopni - taka temperatura sprawdza się, aby sprawnie ogrzać pokoje, nagrzać kafelki w łazienkach, kaloryfery (podłączone do pogdłogówki) do grzania ręczników. Na dzisiaj uzyskuję taką temperaturę poprzez ustawienie grzania na podstawie temperatury zewnętrznej, przy czym minimalna temperatura to 38% i krzywa grzania 0,1. Taki sposób się w większości przypadków sprawdza i działa ok. Niestety czasem ogrzewanie się nie włączy - wyskakuje jakiś błąd opentherm czujnika wewnętrznego - dlaczego nie wiem....może dlatego, że ustawiając tryb ręczny jest gdzieś parametr ręcznej wartości temperatury i piec próbuje sprawdzić temperaturę w pomieszczeniu, a nie ma takiego czujnika pod tym obiegiem?

 

Ponawiam pytanie - czy ten piec faktycznie nie ma tak prostej funkcji jak ustawnie stałej wartości zasilania i trybu ON/OFF. Trochę żałuje, że nie kupiłem prostszego pieca za pół ceny tego :)

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Mam podobny piec (tylko 15 kW) De Dietrich AMC 15. Na razie nie mam podpiętych termostatów. Instrukcja ma błędy w tłumaczeniu. Tych ustawień jest tak dużo, że wsparcie techniczne i instalatorzy sobie z tym nie radzą. Wydaje mi się, że udało mi się ustawić stałą temperaturę zasilania. Doprecyzuj tylko bo, jak mówisz "Obieg A", to nie wiem czy mówisz o podpięciu pod płytkę palnika CU-GH08 (termostat Smart TC strefy wpięty do płytki CB-03) - przy panelu wyświetlacza: CIRCA

czy też pod płytkę SCB-10 (z lewego boku pieca - tu mamy CircA-1, CircB-1, CircC-1).

I gdzie masz wpiętą CWU? (do CB-03 czy do SCB-10)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny piec (tylko 15 kW) De Dietrich AMC 15. Na razie nie mam podpiętych termostatów. Instrukcja ma błędy w tłumaczeniu. Tych ustawień jest tak dużo, że wsparcie techniczne i instalatorzy sobie z tym nie radzą. Wydaje mi się, że udało mi się ustawić stałą temperaturę zasilania. Doprecyzuj tylko bo, jak mówisz "Obieg A", to nie wiem czy mówisz o podpięciu pod płytkę palnika CU-GH08 (termostat Smart TC strefy wpięty do płytki CB-03) - przy panelu wyświetlacza: CIRCA

czy też pod płytkę SCB-10 (z lewego boku pieca - tu mamy CircA-1, CircB-1, CircC-1).

I gdzie masz wpiętą CWU? (do CB-03 czy do SCB-10)?

 

Cześć,

 

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem :)

 

Już piszę jak to u mnie wygląda:

 

Większość rzeczy podłączona jest do płytki po lewe stronie pieca - dopiero po wiadomości od Ciebie odkryłem, że jest jeszcze płytka za wyświetlaczem...

 

- do gniazda R-Bus A mam wpięty termostat (tak jak pisałem tylko po to, żeby podłączyć się zdalnie do pieca, ewentualnie sprawdzić temperaturę na zewnątrz - może powinno to być podpięte do płytki za wyświetlaczem?)

- do gniazda R-Bus B mam wpięty mój zdalny włącznik - ma załączać piec jak jest taka potrzeba - na tym obiegu jest całe ogrzewanie podłogowe w domu

- dalej wpięty jest czujnik temperatury zewnętrznej (jego chyba też można wpiąć do płytki za wyświetlaczem)

- do tej płytki wpięta jest również pompa, która uruchamia się jak załączone jest ogrzewanie podłogowe + termostat przylgowy, który wyłączy pompę jak jakimś cudem poszłaby za wysoka temperatura na podłogę - to wszystko to chyba jak piszesz CircB-1.

- do płytki za wyświetlaczem wpięty jest czujnik temperatury od wody w zasobniku.

 

 

Czyli ja tam naprawdę używam tylko jednego obiegu CircB-1. Pompą do wody obiegowej steruję osobno (biorę tylko zasilanie z pieca) - uruchamia się jak jest jakiś ruch w łazienkach..

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Trochę się pobawiłem ustawieniami. Proszę jeszcze o cierpliwość, gdyż te parametry pracują wolno. Jak coś ustawię w jeden dzień, to dopiero mogę sprawdzić zachowanie pieca na drugi dzień, aż się sytuacja ustabilizuje, a nie zawsze mam czas jechać na budowę (dom nadal w budowie). Nie do końca wiem jak masz to wszystko ustawione (tzn. jest jeszcze parę parametrów), ale będziemy wyjaśniać.

 

Załączyłem widok kafelków ekranu głównego. Drugi od lewej w drugim rzędzie z rysunkiem płomienia, temp. 19,7 °C to jest główny kafelek palnika.

Można ustawić stałą temperaturę zasilania tylko na tym palniku, w ogóle wyłączając wszystkie strefy. Mój piec tak przez chwilę chodził.

Z tego co zauważyłem ustawienia palnika chyba mają priorytet (piszę chyba, bo zawsze jest drobna fluktuacja temperatury - ale nie taka jak u Ciebie - powyżej temperatury ustawionej, a ponadto jest bezwładność systemu, zanim temperatura spadnie).

Pytanie pierwsze co masz ustawione na palniku "Ręczne zapotrzebowanie ciepła - AP002" ?

Pokaż zdjęcie kafelków, chcę upewnić się czy masz wyłączone wszystkie niepotrzebne strefy. Dla każdej strefy ustawiamy: Tryb Pracy Strefy i Funkcja Strefy.

U mnie na tym załączonym obrazku widzisz 3 strefy:

1. Z domkiem - to jest strefa podpięta pod CB-03

2. Z biurkiem (podświetlona) - podpięta pod SCB-10 (CircA-1)

3. Z łóżkiem - podpięta pod SCB-10 (CircB-1) - czyli tak jak Twoja, którą chcemy ustawić.

 

Najpierw upewnij się, że żadna z tych dodatkowych stref nie bruździ w temperaturze Twojej wody. Najlepiej byłyby w tym celu wyłączyć (np. jak nie będzie Was w domu) na kilka godzin wszystkie inne strefy i zostawić tylko tę strefę B i zobaczyć co będzie z temperaturą.

 

Potem trzeba przejrzeć wszystkie parametry palnika i strefy B. Parametry palnika mogą nadpisywać ustawienia strefy.

No i jeszcze inna uwaga. W tym gnieździe temperatury jest termostat on-off?

Bo każde z wejść temperatury może być sterowane na 4 sposoby.

  • zwarcie kabelkiem - udaje termostat On-Off w trybie ciągłego zapotrzebowania na ciepło
  • termostat on-off (który faktycznie włącza i wyłącza) - on działa w trybie zwarcie-rozwarcie - bez modulacji
  • termostat w protokole OpenTherm 5V. I tu bardzo ważna uwaga: jeśli termostat jest w protokole Open Therm, to przejmuje kontrolę nad piecem i wszystkie te parametry, których nie obsługuje stają się nieaktywne.
  • termostat w protokole Remeha 24V. Tak działa Smart TC. Wtedy on pozostawia wszystkie parametry pieca aktywne. Jest to najlepsze rozwiązanie, bo w pełni wykorzystuje parametry kotła.

 

Podaj tryb pracy i funkcję strefy dla każdej ze stref.

W strefie A ustawiłem stałą temperaturę za pomocą "Temperatura zadana obiegu bez czujnika zewnętrznego". Dołączyłem zdjęcie i jest to dolny parametr na zdjęciu. Ty masz podpięty czujnik zewnętrzny, więc albo temperatura obiegu jest dyktowana temperaturą zewnętrzną, albo jest ustawiona na stałe tym właśnie parametrem, ale wtedy trzeba deaktywować czujnik zewnętrzny dla danego obiegu.

 

P.S. Mam pełno zdjęć z parametrami, ale forum muratora uważa że są za duże i muszę je kompresować przed każdym wstawieniem...

Kafelki.jpg

Temp strefy bez czujnika.jpg

Edytowane przez Lew2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się pobawiłem ustawieniami. Proszę jeszcze o cierpliwość, gdyż te parametry pracują wolno. Jak coś ustawię w jeden dzień, to dopiero mogę sprawdzić zachowanie pieca na drugi dzień, aż się sytuacja ustabilizuje, a nie zawsze mam czas jechać na budowę (dom nadal w budowie). Nie do końca wiem jak masz to wszystko ustawione (tzn. jest jeszcze parę parametrów), ale będziemy wyjaśniać.

 

Załączyłem widok kafelków ekranu głównego. Drugi od lewej w drugim rzędzie z rysunkiem płomienia, temp. 19,7 °C to jest główny kafelek palnika.

Można ustawić stałą temperaturę zasilania tylko na tym palniku, w ogóle wyłączając wszystkie strefy. Mój piec tak przez chwilę chodził.

Z tego co zauważyłem ustawienia palnika chyba mają priorytet (piszę chyba, bo zawsze jest drobna fluktuacja temperatury - ale nie taka jak u Ciebie - powyżej temperatury ustawionej, a ponadto jest bezwładność systemu, zanim temperatura spadnie).

Pytanie pierwsze co masz ustawione na palniku "Ręczne zapotrzebowanie ciepła - AP002" ?

Pokaż zdjęcie kafelków, chcę upewnić się czy masz wyłączone wszystkie niepotrzebne strefy. Dla każdej strefy ustawiamy: Tryb Pracy Strefy i Funkcja Strefy.

U mnie na tym załączonym obrazku widzisz 3 strefy:

1. Z domkiem - to jest strefa podpięta pod CB-03

2. Z biurkiem (podświetlona) - podpięta pod SCB-10 (CircA-1)

3. Z łóżkiem - podpięta pod SCB-10 (CircB-1) - czyli tak jak Twoja, którą chcemy ustawić.

 

Najpierw upewnij się, że żadna z tych dodatkowych stref nie bruździ w temperaturze Twojej wody. Najlepiej byłyby w tym celu wyłączyć (np. jak nie będzie Was w domu) na kilka godzin wszystkie inne strefy i zostawić tylko tę strefę B i zobaczyć co będzie z temperaturą.

 

Potem trzeba przejrzeć wszystkie parametry palnika i strefy B. Parametry palnika mogą nadpisywać ustawienia strefy.

No i jeszcze inna uwaga. W tym gnieździe temperatury jest termostat on-off?

Bo każde z wejść temperatury może być sterowane na 4 sposoby.

  • zwarcie kabelkiem - udaje termostat On-Off w trybie ciągłego zapotrzebowania na ciepło
  • termostat on-off (który faktycznie włącza i wyłącza) - on działa w trybie zwarcie-rozwarcie - bez modulacji
  • termostat w protokole OpenTherm 5V. I tu bardzo ważna uwaga: jeśli termostat jest w protokole Open Therm, to przejmuje kontrolę nad piecem i wszystkie te parametry, których nie obsługuje stają się nieaktywne.
  • termostat w protokole Remeha 24V. Tak działa Smart TC. Wtedy on pozostawia wszystkie parametry pieca aktywne. Jest to najlepsze rozwiązanie, bo w pełni wykorzystuje parametry kotła.

 

Podaj tryb pracy i funkcję strefy dla każdej ze stref.

W strefie A ustawiłem stałą temperaturę za pomocą "Temperatura zadana obiegu bez czujnika zewnętrznego". Dołączyłem zdjęcie i jest to dolny parametr na zdjęciu. Ty masz podpięty czujnik zewnętrzny, więc albo temperatura obiegu jest dyktowana temperaturą zewnętrzną, albo jest ustawiona na stałe tym właśnie parametrem, ale wtedy trzeba deaktywować czujnik zewnętrzny dla danego obiegu.

 

P.S. Mam pełno zdjęć z parametrami, ale forum muratora uważa że są za duże i muszę je kompresować przed każdym wstawieniem...

 

Hej,

Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc.

 

Chwilowo wszystko niby działa tak jak należy - poza faktem, że temperatura wody na podłogówce zamiast działać na podstawie zadanej temperatury, działa na podstawie czujnika zewnętrznego i krzywej.

 

Mam podobne odczucia, że ustawienia palnika są nadrzędne. Tu faktycznie można ustawić stałą temperaturę zasilania, ale w takim przypadku nie możemy sterować ręcznie załączeniem i wyłączeniem pieca - to jest pewnie fajne dla domu w budowie, aby cały czas minimalnie był grzany.

 

W moim przypadku zdaję sobie sprawę, że nawet jak ustawię temperaturę zasilania 38 stopni to piec ją minimalnie przekroczy - to pewnie wynika z faktu, że mam przewymiarowany kocioł (posłuchałem dewelopera....Spokojnie taki jak Twój by wystarczył. Teraz czasami uruchamiają się 1-2 pętle, piec chodzi na 0,5% mocy i potrafi przekroczyć zadaną temperaturę :) ).

 

Załączam link ze zdjęciami moich ustawień - jak potrzeba inne daj proszę znać.

Ikona z lodówką - to strefa do której podłączony jest Smart TC - podłączona do SBC 10. Tej strefy nie potrzebuję. Przy uruchomieniu pieca podpięta tam była pompa cyrkulacyjna od CWU. W tej chwili pompą steruję osobno. Tryb pracy tej strefy to godzinowo - nie pamiętam dlaczego, ale nie mogę wyłączyć tej strefy - coś przestaje działać - czujnik temperatury zewnętrznej czy coś innego - nie pamiętam. Tak czy inaczej ta strefa niczemu nie służy, jest tylko po to aby podpiąć Smart TC, ale nie wiem czy nie zrezygnuję z możliwości łączenia się z piecem zdalnie i nie zdemontuje Smart TC.

Ikona z domkiem - to moja podłogówka. Na zdjęciach są wszystkie parametry, Gdyby tutaj w strategiach regulacji była opcja - stała temperatura zasilania - to rozwiązałoby problem.

 

Czy możesz coś więcej napisać o tym "gnieździe temperatury" - bo to może tu jest u mnie problem, że w strefie z podłogówką mam termostat w protokole....i czasami właśnie wywala mi jakiś błąd opentherm....

W jaki sposób to sprawdzić/ustawić?

 

Zdjęcia znajdują się tutaj: https://share.icloud.com/photos/0L5nQYLZOpDO5Xgm8exjDHC0Q

 

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zdaję sobie sprawę, że nawet jak ustawię temperaturę zasilania 38 stopni to piec ją minimalnie przekroczy - to pewnie wynika z faktu, że mam przewymiarowany kocioł (posłuchałem dewelopera....Spokojnie taki jak Twój by wystarczył. Teraz czasami uruchamiają się 1-2 pętle, piec chodzi na 0,5% mocy i potrafi przekroczyć zadaną temperaturę :) ).

Przewymiarowanie to powszechny błąd. Zaraz tu się odezwą znawcy na forum, bo temat był wielokrotnie wałkowany.

 

Załączam link ze zdjęciami moich ustawień - jak potrzeba inne daj proszę znać.

Ikona z lodówką - to strefa do której podłączony jest Smart TC - podłączona do SBC 10. Tej strefy nie potrzebuję. Przy uruchomieniu pieca podpięta tam była pompa cyrkulacyjna od CWU. W tej chwili pompą steruję osobno. Tryb pracy tej strefy to godzinowo - nie pamiętam dlaczego, ale nie mogę wyłączyć tej strefy - coś przestaje działać - czujnik temperatury zewnętrznej czy coś innego - nie pamiętam. Tak czy inaczej ta strefa niczemu nie służy, jest tylko po to aby podpiąć Smart TC, ale nie wiem czy nie zrezygnuję z możliwości łączenia się z piecem zdalnie i nie zdemontuje Smart TC.

Ikona z domkiem - to moja podłogówka. Na zdjęciach są wszystkie parametry, Gdyby tutaj w strategiach regulacji była opcja - stała temperatura zasilania - to rozwiązałoby problem.

To nie przeszkadza, że ta strefa jest włączona, ale może bruździć jej temperatura: ona może też żądać temperatury zasilania. Też to testowałem: miałem 2 strefy aktywne, ale na sztywno ustawiłem niską temperaturę zasilania na tej strefie, i ona nigdy nie chciała podgrzewać wody, bo druga strefa zawsze potrzebowała cieplejszej wody. Być może da się jakoś ustawić strefę, żeby była aktywna, ale nie "pchała" swojej temperatury do obiegu. Zobaczę na parametry. Jakby co to czujniki też można przepiąć do innej strefy A, B, C lub do płytki za wyświetlaczem.

 

Czy możesz coś więcej napisać o tym "gnieździe temperatury" - bo to może tu jest u mnie problem, że w strefie z podłogówką mam termostat w protokole....i czasami właśnie wywala mi jakiś błąd opentherm....

W jaki sposób to sprawdzić/ustawić?

Zdjęcia znajdują się tutaj: https://share.icloud.com/photos/0L5nQYLZOpDO5Xgm8exjDHC0Q

 

Mówiąc "gniazdo temperatury" miałem na myśli te złącza do regulatorów pokojowych czyli R-Bus A, R-Bus B.

 

Z tego co widzę na obrazkach, to masz "Strategia regulacji" - regulacja na podst. temperatury zewnętrznej.

Wtedy temperatura zasilania jest decydowana na podstawie krzywej grzewczej i czujnika pogodowego.

A rozumiem, że Ty chcesz ustawić stałą temperaturę zasilania, więc trzeba ustawić "na podst. temperatury pokojowej". Ja nie mam jeszcze żadnego czujnika podpiętego i dałem automatyczny i działa ustawianie temperatury zasilania. Albo temperatura zasilania jest dyktowana przez czujnik pogodowy (zewnętrzny) i krzywą grzewczą, albo jest ustawiona na stałe. Rozumiem, że chcesz na stałe, więc Ci czujnik pogodowy nie potrzebny?

 

Teraz temperaturę zasilania ustawiamy parametrem "Zadana temperatura zasilania strefy" i ją trzeba ustawić na jaką chcesz mieć temperaturę wody.

Niepokoi mnie jeszcze dlaczego masz aktualną aktywność "ochrona przed zamarzaniem". Ja tak miałem, jak wyłączyłem ogrzewanie na opcjach palnika.

 

Uważam, że nie powinieneś się pozbywać Smart TC, bo zawsze jest możliwość zdalnej kontroli...

Jak będziesz miał komunikat błędu OpenTherm to go spisz dokładnie.

Czy ten zdalny włącznik wpięty do R-Bus B jest w protokole OpenTherm czy On-Off? Bo z tego co się dowiedziałem na infolinii DeDietrich, to jeśli jest termostat OpenTherm, to on przejmuje kontrolę nad piecem. Rozumiem, że on ma tylko dać sygnał do pieca: "jest zapotrzebowanie na ciepło", lub "nie ma zapotrzebowania na ciepło". Rozumiem Twój system tak:

 

  • temperatura wody ma być stała
  • piec sobie ma dobrać moc palnika, aby zapewnić tę temperaturę zasilania i
  • ewentualnie dobierze prędkość pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Przewymiarowanie to powszechny błąd. Zaraz tu się odezwą znawcy na forum, bo temat był wielokrotnie wałkowany.

 

Tak, wiedziałem o tym przed zakupem pieca, ale jakoś tak dałem się namówić...teraz już nic nie zrobię i pozostaje wziąć to na klatę. Zdaje sobie sprawę, że piec pewnie trochę więcej "taktuje", ale w mojej opinii mniejszy piec miałby większe znaczenie przy klasycznym podejściu do ogrzewania i wykorzystaniu pełnej automatyki pieca tzn - piec grzeje wykorzystując pogodówkę, całą dobę na minimalnej mocy, przy wszystkich pętlach otwartych, gdzie przepływ regulowany jest na ratometrach. W moim przypadku z 14 pętli maksymalnie otwarte są 3-4, reszta prawie nigdy się nie załącza - w takim przypadku piec szybko uzyskuje odpowiednią wodę w obiegu, bo tej wody jest po prostu mało, co za tym idzie za chwilę się wyłącza:). Pewnie żywotność pieca u mnie będzie trochę niższa, ale cóż...Jedyna zaleta to szybkość grzania wody dla CWU.

 

To nie przeszkadza, że ta strefa jest włączona, ale może bruździć jej temperatura: ona może też żądać temperatury zasilania. Też to testowałem: miałem 2 strefy aktywne, ale na sztywno ustawiłem niską temperaturę zasilania na tej strefie, i ona nigdy nie chciała podgrzewać wody, bo druga strefa zawsze potrzebowała cieplejszej wody. Być może da się jakoś ustawić strefę, żeby była aktywna, ale nie "pchała" swojej temperatury do obiegu. Zobaczę na parametry. Jakby co to czujniki też można przepiąć do innej strefy A, B, C lub do płytki za wyświetlaczem.

 

Potestuje, ale zakładam, że w moim przypadku ta strefa do której podłączony jest Smart TC nic nie zmienia, ale może tylko tak mi się wydaje. Mogę przepiąć Smart TC do płytki za wyświetlaczem - pytanie czy w tedy nie będę musiał uruchomić nowej strefy?

 

 

Mówiąc "gniazdo temperatury" miałem na myśli te złącza do regulatorów pokojowych czyli R-Bus A, R-Bus B.

 

Tak, tak, ale czy jest jakaś możliwość ustawienia jak ma działać to gniazdo? Pytanie, czy jak ja wykorzystuje gniazdo jako typowe "on/off" to czy przypadkiem w piecu nie jest ono ustawione np. na Opentherm? To się jakoś ustawia? Czy piec po prostu wie co jest podpięte?

 

 

Z tego co widzę na obrazkach, to masz "Strategia regulacji" - regulacja na podst. temperatury zewnętrznej.

Wtedy temperatura zasilania jest decydowana na podstawie krzywej grzewczej i czujnika pogodowego.

A rozumiem, że Ty chcesz ustawić stałą temperaturę zasilania, więc trzeba ustawić "na podst. temperatury pokojowej". Ja nie mam jeszcze żadnego czujnika podpiętego i dałem automatyczny i działa ustawianie temperatury zasilania. Albo temperatura zasilania jest dyktowana przez czujnik pogodowy (zewnętrzny) i krzywą grzewczą, albo jest ustawiona na stałe. Rozumiem, że chcesz na stałe, więc Ci czujnik pogodowy nie potrzebny?

 

Teraz temperaturę zasilania ustawiamy parametrem "Zadana temperatura zasilania strefy" i ją trzeba ustawić na jaką chcesz mieć temperaturę wody.

 

Dokładnie tego szukałem cały czas:) Nie wiedziałem jak ustawić strategię, aby móc wpisać konkretną temperaturę zasilania. Wykorzystałem regulację na podstawie temp. zewnętrznej, bo tam ustawiłem krzywą w taki sposób, aby temperatura była taka jak chce :) U mnie faktycznie czujnik pogodowy jest niepotrzebny - czasami patrzę jaka jest temperatura na zewnątrz i tyle.

 

Niepokoi mnie jeszcze dlaczego masz aktualną aktywność "ochrona przed zamarzaniem". Ja tak miałem, jak wyłączyłem ogrzewanie na opcjach palnik.

Nie wiem gdzie tym zarządzać, ale mam wrażenie, że jak ogrzewanie jest wyłączone i na dworze jest w okolicach 0, to właśnie wtedy jest ochrona przed zamarzaniem - w moim przypadku uruchomiona zostaje wtedy pompa obiegowa.

 

 

Czy ten zdalny włącznik wpięty do R-Bus B jest w protokole OpenTherm czy On-Off? Bo z tego co się dowiedziałem na infolinii DeDietrich, to jeśli jest termostat OpenTherm, to on przejmuje kontrolę nad piecem. Rozumiem, że on ma tylko dać sygnał do pieca: "jest zapotrzebowanie na ciepło", lub "nie ma zapotrzebowania na ciepło". Rozumiem Twój system tak:
  • temperatura wody ma być stała
  • piec sobie ma dobrać moc palnika, aby zapewnić tę temperaturę zasilania i
  • ewentualnie dobierze prędkość pompy.

.

 

Ten włącznik jest włącznikiem on/off - tak jak piszesz on ma tylko dać znać, że potrzebuje ciepła.

Opis systemu jest dokładnie taki jakiego oczekuje, z tym, że piec nawet nie musi sterować prędkością pompy, bo pompa jest zewnętrzna (w sumie to nie wiem czemu - zakładam, że wewnętrzna pompa pieca też by sobie poradziła)

 

Dzięki

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na obrazkach, to masz "Strategia regulacji" - regulacja na podst. temperatury zewnętrznej.

Wtedy temperatura zasilania jest decydowana na podstawie krzywej grzewczej i czujnika pogodowego.

A rozumiem, że Ty chcesz ustawić stałą temperaturę zasilania, więc trzeba ustawić "na podst. temperatury pokojowej".

 

Niestety nie mogę ustawić takiej strategii - pojawia się błąd jak na zdjęciu - Piec pewnie szuka termostatu, którego nie ma.

IMG_0374.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę ustawić takiej strategii - pojawia się błąd jak na zdjęciu - Piec pewnie szuka termostatu, którego nie ma.

To ustaw "automatyczny". Ja nie mam żadnego czujnika i stała temperatura zasilania działa mi. Właśnie dla Ciebie przetestowałem 3 warianty: stała temperatura wody wypływającej ustawiona na palniku, ustawiona na płytce za wyświetlaczem i ustawiona w strefie A (CircA-1). I wszystko działa tzn. w sygnałach palnika odczytujesz rzeczywistą temperaturę wypływającej wody.

Edytowane przez Lew2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ustaw "automatyczny". Ja nie mam żadnego czujnika i stała temperatura zasilania działa mi. Właśnie dla Ciebie przetestowałem 3 warianty: stała temperatura wody wypływającej ustawiona na palniku, ustawiona na płytce za wyświetlaczem i ustawiona w strefie A (CircA-1). I wszystko działa tzn. w sygnałach palnika odczytujesz rzeczywistą temperaturę wypływającej wody.

 

Cześć,

Po ustawieniu trybu automatycznego piec nadal korzysta z krzywej, opierając się na temp. zewnętrznej.

Zrobiłem dzisiaj kilka testów i już jestem mądrzejszy:

1. Ustawienie stałego zapotrzebowania na palniku działa, ale tak jak wcześniej pisałem nie można wtedy zarządzać włączeniem/wyłączeniem zapotrzebowania na ciepło

2. Po wypięciu czujnika temperatury działa ustawienie stałej temperatury zasilania. Czyli do pieca nie może być wpięty czujnik temperatury zewnętrznej - co jest trochę słabe w przypadku gdybyśmy np. chcieli mieć inną strategie grzania do innego obiegu - albo po prostu na termostacie sprawdzić jaka jest temperatura na zewnątrz.

3. W moim przypadku gdy ustawiona jest stała temperatura zasilania np. 38 stopni i otwarty jest mały obieg wody do grzania (np 1 pętla) - temperatura zasilania potrafi dojść do 48-50 stopni co jest słabe - nie wiem po co piec grzeje dalej wodę po uzyskaniu oczekiwanej temperatury.

 

Tak jak wcześniej pisałem u mnie czasami pojawia się błąd OpenTherm - (nie wiem czy się pojawi jak mam teraz wypięty czujnik temperatury zewnętrznej) - w załączeniu zdjęcie.

IMG_0377.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

Witam,

Widzę, że wątek ma już parę lat ale czy udało się coś ustalić? Również posiadam piec AMC25 i Smart TC. Błąd wywala dlatego, że poprostu termostat on/off nie podaje temperatury w pomieszczeniu dla pieca i ten jej nie zna. Też próbuję to jakoś rozwiązać. U mnie wygląda to tak:

Kocioł ten został zainstalowany w budynku z dwoma obiegami: ogrzewania podłogowego oraz ogrzewania grzejnikowego. Podłączenia wyglądają następująco:

1. Ogrzewanie grzejnikowe ustalono jako obieg A, natomiast ogrzewanie podłogowe to obieg B.

2. W strefie ogrzewania podłogowego podłączono Smart TC - został on wpięty do złącza R-Bus CircB na płytce SCB-10.

3. W strefie ogrzewania grzejnikowego nie ma podłączonego żadnego termostatu.

4. Podpięta jest pogodówka AF.

5. W ustawieniach kotła CircA ustawione na Bezpośredni obieg c.o., sterowanie tylko w oparciu o temp. zewnętrzną(zmiana ustawienia na sterowanie w oparciu o temp. zew. i wew. generuje błąd - kocioł nie zna temp. wew. przez brak czujnika).

6. W ustawieniach kotła CircB ustawione na Obieg z zaworem 3-drogowym, sterowanie w oparciu o temp. zew. oraz temp. wew.

 

Teraz pytanie czy istnieje możliwość podpięcia samego czujnika temp w strefie ogrzewania grzejnikowego żeby kocioł znał temp. w tej strefie? Czy może to być np czujnik NTC 10k Ohm/25°C Czy np. da się do tego wykorzystać złącze systemowe instalacji 1?

 

Ktoś pomoże?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...