Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa domu z pompą ciepła

marian4411

Recommended Posts

Szczerze mówiąc jestem totalnym laikiem, dlatego najpierw chciałem zrobić jakiś wstępny research i później się rozejrzeć.

Dom ma być nieduży, jednorodzinny, w projekcie o powierzchni 86,85 m2. 4 pokoje, 4 domowników i planowane ogrzewanie podłogowe.

Przy tej wielkości domu to ogrzewanie elektryczne i fotowoltaika...

• Like 1

Dom ma być nieduży, jednorodzinny, w projekcie o powierzchni 86,85 m2. 4 pokoje, 4 domowników i planowane ogrzewanie podłogowe.

Przy tej wielkości spełniający WT2017 (a może i 2021?) to na 99% nie PC (1% na okoliczność drastycznie większej dopłaty niż na inne rozwiązania). Prąd, klima, gaz (jak tanie przyłącze), pelet - generalnie wszystko, co ma znacznie mniejsze koszty inwestycyjne... Czyli wszystko :)

A co dokładnie - po to komputer z Excelem (do tego jeszcze będzie przydatne OZC i oferty na poszczególne rozwiązania.

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?148452-Pompa-ciep%C5%82a-CZY-elektryka-WEJD%C5%B9-I-POLICZ-SAM!

Przy tej wielkości spełniający WT2017 (a może i 2021?) to na 99% nie PC (1% na okoliczność drastycznie większej dopłaty niż na inne rozwiązania). Prąd, klima, gaz (jak tanie przyłącze), pelet - generalnie wszystko, co ma znacznie mniejsze koszty inwestycyjne... Czyli wszystko :)

A co dokładnie - po to komputer z Excelem (do tego jeszcze będzie przydatne OZC i oferty na poszczególne rozwiązania.

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?148452-Pompa-ciep%C5%82a-CZY-elektryka-WEJD%C5%B9-I-POLICZ-SAM!

Hmm wiem że koszty inwestycyjne są duże, ale przecież pompa ciepła się zwróci. O fotowoltaice jeszcze nie myślałem tak na poważnie, ale może też rozważę. Podoba mi się pomysł z domem bez rachunków :D a excela mam :D

Owszem, takie rozwiązania też można rozważyć. Tylko że fotowoltaika z ogrzewaniem elektrycznym to wykorzystanie 1:1. Pompa ciepła lepiej wykorzysta energię z PV no i można zrobić mniejszą instalację.