Dzeus86 05.03.2020 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 Przebrnąłem przez wiele wątków i mam mętlik, wnioski tj. najczęstsze wypowiedzi/konkluzje wyglądają tak:A. Z jednej strony przy prawidłowym ( brak fuszerki) montażu różnica między montażem stolarki w murze, licując do jego krawedzi nie powinna być wiele gorsza od najmodniejszych/najdrozszych/reklamowanych jako najlepsze rozwiazan typu wysuniecie calosci okna ( 10 cm) do warstwy ocieplenia, podwaliny klinaryt na pelna wysokosc, fartuchy EPDM "ciepły montaż". B. Powyższe im wieksza połać tafli szkła tym bardziej umniejsza sens montażu innego niż w warstwie muru Z dugiej powstają pytania:1. W moim przypadku roznica miedzy tradycyjnym montazem a wysunieciem okna calego poza mur wynosi 33 000 PLN, gdzie metoda tradycyjna to lekko ponad 10 000, metoda w warstwie ocieplenia + EPDM itd. 44 000 PLN. Zaznaczam, iz nie kwestionuje cen - najwidoczniej dobry montaz ( a firma jest z niego znana kosztuje). Zastanawiam sie jednak czy rzeczywiscie jest sens az tyle doplacac. Same okna juz z drzwiami wejsciowymi szacowane sa na 160 000, bardzo duze przeszklenia typu okna 2600 x 4050 o skrzydlach 2600 x 2025, fix 3200 x 2600 (lacznie wszystkie okna121m2 i 153 m obwodu). Wiec montaz zaleznosci od typu wazy wiele. 2. Do westii wyboru montazu dochodzi fakt rolet podtynkowych - jezeli wybiore montaz w warstwie ocieplenia to ogromne kasety beda stanowily mostki termiczne - wiec z jednej strony walczymy o ograniczenie straty ciepla montujac w warstwie ocieplenia, a drugiej je gwarantujemy przez fakt braku miejsca na odpowiednia izolacje kaset - tu rozwazam jeszcze zmiane z 20 cm na rzecz 25 tylko po to by moc jakos schowac kasete i nie robic na zewnatrz oslony z blachy. Wiec dodatkowa niepotrzebna gimnastyka. W przypadku montowania w warstwie muru moge spokojnie umiescic kasete, cofnac nadproze nawet o 1 cm.. dac xps i wszystko zakryc warstwa ocieplenia ( kaseta ma 13-14 cm), ktorej nie musze zmieniac ( w projekcie 20 cm ocieplenia Termo Organika GOLD FASADA 038 wiec parametry bardzo dobre). 3. Znajomy realizuje wlasnie wybrany przez nas projekt i wysuwa 1 cm rame okna poza mur - choc nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na forum by cokowiek mialo to dac.. Pozostale pytania ad okien:4. Czy ktos zna profil aliplast? Ponoc tanszy od aluprof. Mi w wycenie przedstawiowno Aliplast genesis 755. Czy jest sens hartowac szyby? ponoc na duzych powierzchniach szklenia mniejsza szansa na pekniecie, z drugiej strony skoro firma ma dobre opinie i wie jak montowac to przy 6 mm szkleniu o peknieciu nie powinno byc mowy. z gory dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
libra100 05.03.2020 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 Mam 3 okna na profilu Aliplast, cena super, wygląd super, parametry na papierze super. Nie użytkuję jeszcze, więcej nie mogę zatem powiedzieć. Na wszelki wypadek zrobiłam hartowaną szybę w dużym fixie, który jest od południa, a zacienia go do połowy często wysoki żywopłot sąsiada. Czy miało to sens nie wiem, ale mam taką nadzieję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzeus86 05.03.2020 13:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 Mam 3 okna na profilu Aliplast, cena super, wygląd super, parametry na papierze super. Nie użytkuję jeszcze, więcej nie mogę zatem powiedzieć. Na wszelki wypadek zrobiłam hartowaną szybę w dużym fixie, który jest od południa, a zacienia go do połowy często wysoki żywopłot sąsiada. Czy miało to sens nie wiem, ale mam taką nadzieję. Hartowalas wszystkie szyby we wspomnianym fixie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 05.03.2020 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 Hartowanie szyb to:- racji tego że ich sztywność jest 4x większą od zwykłych można wykonać większe gabaryty na cięższych szybach - zabezpiecza przed zjawiskiem termicznego pękania szkła- jak już stosujemy hartowanie najlepiej wszystkie w pakiecie Aliplast Genesis nowy profil w wręcz rewelacyjnych parametrach a do tego tańszy od podobnych 1 cm poza mur termicznie nic a nic nie daje - ułatwia późniejsze wykonawstwo ocieplenia - płyta styropianowa nie dostaje od płaszczyzny profila - choć można dyskutować czy ma to jakiekolwiek znaczenie Przy montażu w ociepleniu (zazwyczaj wysuniecie minimum 9cm) o jakich Ty ogromnych kostkach piszesz? Straty w bilansie strat całej chałupy realnie pomijane a jak się boisz możesz pod skrzynkę dac materiał o jeszcze większym oporze cieplnym od styropianu Montaż w warstwie ocieplenia jest realnie ekonomicznie nieuzasadniony aczkolwiek estetycznie wart zachodu. Dość głupio wygląda wewnętrzny parapet płytszy niż zewnętrzny- ale to kwestia gustu a o tym wiadomo że się nie dyskutuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 05.03.2020 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 Errata1 cm poza mur termicznie nic a nic nie daje - ułatwia późniejsze wykonawstwo ocieplenia -płyta styropianowa PRZYLEGA do płaszczyzny profila -* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 05.03.2020 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 .. 5. Czy jest sens hartowac szyby? ponoc na duzych powierzchniach szklenia mniejsza szansa na pekniecie, z drugiej strony skoro firma ma dobre opinie i wie jak montowac to przy 6 mm szkleniu o peknieciu nie powinno byc mowy. z gory dziekuje za pomoc Czy jest sens jeździć motorem w kasku ? Przecież jak ktoś jest dobrym kierowcą i jeździ prawidłowo to.. Temu samemu służy hartowanie szyb: poprawie bezpieczeństwa w razie wypadku. Kwestie ew. błędów wykonawczych to tylko mała część potencjalnych pęknięć szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzeus86 06.03.2020 14:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Czy jest sens jeździć motorem w kasku ? Przecież jak ktoś jest dobrym kierowcą i jeździ prawidłowo to.. Temu samemu służy hartowanie szyb: poprawie bezpieczeństwa w razie wypadku. Kwestie ew. błędów wykonawczych to tylko mała część potencjalnych pęknięć szyby. Rozumiem zatem, że należy hartowanie rozpatrywać wyłącznie w aspekcie bezpieczenstwa poszkodowanego na wypadek stluczenia, a nie mozliwosci pekniecia w przypadku naslonecznienia i rozprezania sie szkla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 06.03.2020 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Rozumiem zatem, że należy hartowanie rozpatrywać wyłącznie w aspekcie bezpieczenstwa poszkodowanego na wypadek stluczenia, a nie mozliwosci pekniecia w przypadku naslonecznienia i rozprezania sie szkla? Nie, nie tylko. W przypadku szyb które moim klientom "same pękały" po wymianie na hartowane póki co jest lepiej. Ale nie widziałem nigdy żadnej tabeli potwierdzającej te wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boconek03 06.03.2020 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Mam podobne przeszklenia tzn 2600X3500 tyle że w aluminium i nie hartowałem, wg mnie nie ma to sensu. Albo hartować wszystko bez względu na wymiar albo nic. Pozostałe przeszklenia 2600x2200 i 2600x2000 też bez hartowania. Montaż nie w ociepleniu ale z tymi foliami. W razie dalszych pytań można w wiadomosci prywatnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzeus86 06.03.2020 22:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 (edytowane) Mam podobne przeszklenia tzn 2600X3500 tyle że w aluminium i nie hartowałem, wg mnie nie ma to sensu. Albo hartować wszystko bez względu na wymiar albo nic. Pozostałe przeszklenia 2600x2200 i 2600x2000 też bez hartowania. Montaż nie w ociepleniu ale z tymi foliami. W razie dalszych pytań można w wiadomosci prywatnej. U mnie wszystkie są w aluminium. Mam 4 hsy ,ktorych skrzykla sa podobne do twoich beda od poludnia i obawiam sie pekania.. niby szyba 6mm.. niby dobry montaz.. Ale skoro nie jest to nigdzie udowodnione to moze i sensu brak. Sam sprzedawca/firmamontazowa mowila ze "moze to byc lepsze" ale mowiac to nie widac bylo po nich gelbokiej wiary w dawane slowa. Czy montaz w murze ( np. wysuwajac okno 1 cm poza mur w warstwe ocieplenia) + wspomniane tasmy jest "wiele gorszy"od pelnego wysuniecia w ocieplenie? pytam bo niestety ale sprzedawcy zawsze beda zachwalac to co drozsze.. a juz i tak decyduje sie na firme drozsza znana z dobrego montazu tylko czy jest gdziekolwiek powiedziane na ile przy duzych przeszkleniach roznica w pelnym wysunieciu, ktore powoduje jeszcze komplikacje z chowaniem kaset zaluzji podtynkowych jest lepsze od montazu w murze? Chocby orientacyjne odniesienie procentowe... Rozumiem, ze montaz optymalny to wysuniecie poza mur o 1 cm bo dokladnie mozna spasowac ocieplenie i oczywiscie do tego tasmy izolacyjne obustronnie o innych parametrach w zaleznosciod tego czy wewnatrz czy zewnatrz muru jest klejona. Czy do tego cofac nadproze o 1 cm i dawac na to pod skrzynke z zaluzjami xps lub cos innego by ja docieplic? Dziekuje za wszelkie uwagi Edytowane 6 Marca 2020 przez Dzeus86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 07.03.2020 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Nie zgadzam się ze stwierdzeniem "firmy będą proponować to co droższe". Są jeszcze uczciwi doradcy. Z tym wysuwaniem to.. praktyka jest taka, że lane słupy są bardzo często nie w pionie. Wysunięcie 1cm na dole może oznaczać zero na górze. Także liczenie tego w kategorii jakiś zysków mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boconek03 07.03.2020 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Montaż w warstwie ocieplenia na pewno jest dużo cieplejszy ale dla mnie cena to jednak abstrakcja. Nie zdecydowałem się na to i nie żałuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 07.03.2020 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Dużo cieplejszy? Eliminujesz mostek na styku okno/ściana ale jego wartość jest realnie nieistotna. Chyba że masz dom zaizolowany tak, by grzać się żarówką 5W. To było wielokrotnie liczone i zawsze wychodzą groszowe sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzeus86 07.03.2020 13:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Nie zgadzam się ze stwierdzeniem "firmy będą proponować to co droższe". Są jeszcze uczciwi doradcy. Z tym wysuwaniem to.. praktyka jest taka, że lane słupy są bardzo często nie w pionie. Wysunięcie 1cm na dole może oznaczać zero na górze. Także liczenie tego w kategorii jakiś zysków mija się z celem. mam montaz za 10-11k PLN jako wersja najubozsza, 21k pln jako wersja posrednia w warstwie muru z tasmami "cieply montaz" ( nie przywiazuje sie do nazewnictwa bo dla kazdego znaczy co innego....) oraz 44k PLN w warstwie ocieplenia - najlepsze rozwiazanie. Pytanie czy wybierajac montaz w warstwie muru z tasmami ( wersja srednia) bede czul zimno /ruch zimnego powietrza stajac metr/pol od naroznej witryny gdzie do zelbetonowego slupa ocieplonego 20 cm styro 0,31 stykaja sie ogromne okna jak na rysunu ponizej ( dodac nalezy jeszcze ze jest to wysokie pomieszczenie/antresola wiec polac okien jest ogromna). Okna na poziomie parteru oraz pietra antresoli oddzielone sa 25-30 cm zelbetonowego nadproaz o ile dobrzepamietam. Pytam, poniewaz na bazie porownania z archaicznymi wdobie obecnych technologii oknami z bloku z przed 15 lat wktorym obecnie mieszkam,majacego proste okna plastikowe montowane przez developera wiec pewnie daleko od standardow jakosciowych 2 szybowe.. narozne 180x 240 do 180 x 240. Stojac pol metra od nich ciagnie dookola ramy - pewnie pianka bez tasm nasioknela i niewiele z niej zostalo, pytanie ile na etapie montazu bylo itd.. Chodzi mi o to by od okien "nie wialo" a zakladamy ze firma montazowa montazu nie zepsuje ( mam nadzieje bo ma duze doswiadczenie). Witryna o ktorej mowie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 07.03.2020 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 15toletnie okna wcale nie muszą przepuszczać powietrza na styku mur-rama. Mogą mieć sztywne już uszczelki a pakiety szybowe mogą sobie leżeć na podkładkach, bez żadnych uszczelek i sobie pod nimi wieje. Ba, to jest nawet wskazane w przypadku budynku z wentylacją grawitacyjną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzeus86 07.03.2020 15:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 15toletnie okna wcale nie muszą przepuszczać powietrza na styku mur-rama. Mogą mieć sztywne już uszczelki a pakiety szybowe mogą sobie leżeć na podkładkach, bez żadnych uszczelek i sobie pod nimi wieje. Ba, to jest nawet wskazane w przypadku budynku z wentylacją grawitacyjną W sumie.. bo bez otwartych wywietrznikow nie da sie funkjonowac.. wiec "wiac musi".. Ale w budowanym domu bedzie reku wiec "luksusu" powiewow zimna ze stolarki okiennej raczej bysmy chcieli uniknac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeremies 09.03.2020 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Mam pytanie w kwestii przygotowania okien - jak racjonalnie i najlepiej przygotować otwory okienne pod montaż okien w Porothermie? Rozmawiałem z facetem od murarzy i przekazałem im wszystkie wytyczne, jakie otrzymałem od montera okien a on twierdzi, że nie wie jak to zrobić "bo nie będzie przecież wlewał betonu we wszystkie bloczki bo nie ma to sensu". Okna będą montowane na taśmę (nie piankę) rozprężną - wygląda ona jak uszczelka do okien ale jest twarda i grubsza. Według zapewnień montera jest lepsza niż te taśmy do ciepłego montażu. Ale wiadomo - liczy się przede wszystkim wykonanie montażu bo nawet najlepszy montaż można spiep... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 09.03.2020 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Jeśli montujesz na taśmę rozprężną, to otwór musi być zrobiony idealnie. Inaczej nawet się nie dorówna nieźle zrobionym foliom. Do otworu przybijasz dwie deski pod poziomice, wyrównujesz zaprawą między nimi. Nie zapominaj o wyrównaniu nadproży. Doły - jeśli są dziura a tak to rozumiem - można położyć siatkę i zaciągnąć zaprawą (wtedy montaż dolnej ramy musi się odbyć wkrętami przez szynę Knelsena, ale wg mnie najlepiej by było podciąć pustak i podmurować warstwą cegły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 16.03.2020 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 Pytanie czy wybierajac montaz w warstwie muru z tasmami ( wersja srednia) bede czul zimno /ruch zimnego powietrza stajac metr/pol od naroznej witryny gdzie do zelbetonowego slupa ocieplonego 20 cm styro 0,31 stykaja sie ogromne okna jak na rysunu ponizej ( dodac nalezy jeszcze ze jest to wysokie pomieszczenie/antresola wiec polac okien jest ogromna). Na styku mur-okno nie może być żadnych przewiewów (od wentylacji są nawietrzaki - przy went. grawitacyjen, przy went. mech. wymiana powietrza odbywa się zupełnie innymi drogami). Choćby dlatego, że ruch powietrza niesie ze sobą wilgoć, która będzie się wykraplać na zimnych powierzchniach w tych szczelinach (co prowadzić moze do wykwitów grzybków). Dlatego w grę wchodzić może tylko montaż na taśmach lub taśmie rozprężnej lub z wysunięciem w warstwę ocieplenia. Taśma rozprężna teoretycznie jest najłatwiejsza i najszybsza w montażu, ale jak wspomniał Finlandia, wymaga wcześniej idealnej obróbki otworów okiennych no i sama taśma jest droga. Z kolei montaż na taśmach z pianką pomiedzy to więcej pierdzielenia się z poszczególnymi etapami, więc łatwiej coś przeoczyć, niedorobić, itp. Najważniejsza wszakże jest taśma wewnętrzna (paroszczelna) - od jej dokładnego zainstalowania zależy szczelność montażu i czy pianka izolacyjna nie ulegnie degradacji. Taśma zewnętrzna (paroprzepuszczalna) pełni funkcję głównie ochronną piany przed czynnikami atmosferycznymi do czasu wykonania ocieplenia i elewacji (byle nie czekać za długo, bo nie jest odporna na UV). Co to Twoich okien. Chód w ziemie od tak dużej powierzchni przeszkleń będzie odczuwalny niezależnie od sposobu montażu. Sorry, taki klimat. Dlatego w Polsce raczej nie poleca się montować przeszkleń od podłogi, bo to może wpływać negatywnie na komfort cieplny. Dodatkowo - szczególnie jeśli ogrzewanie podłogowe - wysokie pomieszczenie z antresolą może okazać się niedogrzane. Albo będziesz podkrecał podłogówkę/grzejniki co podniesie temp. ogólnie, ale rozkład temp. nadal nie będzie komfortowy. Bierz pod uwagę montaż grzejników podłogowych konwektorowych pod przeszkleniami, które w razie potrzeby wytworzą kurtynę ciepłego powietrza i pozwolą podłogówce pracować na normalnym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 18.03.2020 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Mam podobne przeszklenia tzn 2600X3500 tyle że w aluminium i nie hartowałem, wg mnie nie ma to sensu. Albo hartować wszystko bez względu na wymiar albo nic. Pozostałe przeszklenia 2600x2200 i 2600x2000 też bez hartowania. Montaż nie w ociepleniu ale z tymi foliami. W razie dalszych pytań można w wiadomosci prywatnej. Na temat pękania szkła spowodowanego temperaturą czy różnicą temperatur oraz tego czy jest sens, jest sporo artykułów, np: https://oknotest.pl/szyby-i-szklo/szklo https://www.swiat-szkla.pl/kontakt/6973-rodzaje-i-przyczyny-uszkodze-szka-cz-2.html https://www.swiat-szkla.pl/wydawnictwo/4120-wlasciwosci-termiczne-szkla.html http://www.oszkle.pl/dlaczego-szklo-float-peka/?cn-reloaded=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.