MiroMirek 14.03.2020 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 dzień dobry. Mam ściany z silki nośne i działowe. W trakcie murowania łączono sciany za pomocą blaszek i kołków - Budynek stoi już prawie rok - niestety pojawiły się szczeliny pomiędzy scianami - jestem tuż przed tynkami. Na pewno będzie kładziona siatka ale chciałbym się dodatkowo zabezpieczyć . Kierownik budowy zaleca bruzdę na głębokośc 3cm o długości około 60 cm ( na każda scianę) i pręt 6mm i to zamocowane na cx5. Zda to to egzamin ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 15.03.2020 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 Ja bym się zastanowił z czego wynikają szczeliny i starał się usuwać przyczynę nie objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 15.03.2020 19:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 Ja bym się zastanowił z czego wynikają szczeliny i starał się usuwać przyczynę nie objawy nie są to szczeliny że można włożyć palec - po prostu pęknięcia na styku ściany nośnej i działowej, cegły silki zostały po prostu "dostawione" do ściany nośnej i związane blaszkami na kołek rozporowy - budynek zapracował ?. Mam wrażenie, że te blaszki na wiązanie ścian nie sprawdziły się. Wracając do meritum - sposób zaproponowany przez kierownika b. ma sens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 15.03.2020 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 Wracając do meritum - sposób zaproponowany przez kierownika b. ma sens ? Wydaje mi się że nie. Pierwsza opcja. Rysa się zrobiła i już nie idzie dalej - zbędna robota wystarczy dobrze położony tynk (siatka) Druga opcja. ściany nadal pracują. Aby rysa 'rosła' albo siada chudziak, albo rozchodzi się zewnętrzna nośna - na żadne z powyższych te pręty nie pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 15.03.2020 20:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 Wydaje mi się że nie. Pierwsza opcja. Rysa się zrobiła i już nie idzie dalej - zbędna robota wystarczy dobrze położony tynk (siatka) Druga opcja. ściany nadal pracują. Aby rysa 'rosła' albo siada chudziak, albo rozchodzi się zewnętrzna nośna - na żadne z powyższych te pręty nie pomogą. pierwsza opcja wydaje się prawdopodobna ale właśnie chciałbym się zabezpieczyć . stan jest taki, że "wewnątrz" domu na styku ścian działowych ( są przewiązane ) nie ma pęknięć natomiast są właśnie na styku nośnych i działowych. Nie sadzę aby rozchodziła sie zewnętrzna nośna - jest bardzo solidny wieniec. Natomiast rzeczywiście jest ryzyko, że siada/siadł chudziak - aczkolwiek bardzo solidnie ubijano piach, potem folia i na to poszedł chyba z 15 cm B15 jako chudziak.- no ale Silka jest ciężka - co wtedy gdy siada/siadł chudziak ?, jak to sprawdzić czy siadł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 18.03.2020 18:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Wydaje mi się że nie. Pierwsza opcja. Rysa się zrobiła i już nie idzie dalej - zbędna robota wystarczy dobrze położony tynk (siatka) Druga opcja. ściany nadal pracują. Aby rysa 'rosła' albo siada chudziak, albo rozchodzi się zewnętrzna nośna - na żadne z powyższych te pręty nie pomogą. był konstruktor - siadł te parę milimetrów chudziak w środku, stąd ściany "odeszły" najbardziej u góry ( jakieś 2-3mm). Zmiana koncepcji - jak bym teraz chciał od zewnątrz (przez scianę nosną) wpuścić na kotwę chemiczną pręt fi 8 w ścianę działową to na jaką głębokośc nalezy ten pręt zakotwić w ścianie działowej aby to miało to sens ? - 25 cm wystarczy ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 18.03.2020 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 w ogóle nie ma sensu, jak masz kotwy w postaci nawet tych badziewnych blaszek to ściana się nie przewróci, Jak chcesz to zakotwić to zrób sztraby ( wykuj silkę i do połowy gniazdo w ścianie nośnej) i to zalej betonem.Jak byś nie wiercił to możesz trafić na dziury i kotwienie prętami się nie uda ( chyba że zrobisz to w siatkach ochronnych, ale to już przerost formy nad treścią) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 18.03.2020 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 A ściany działowe z betonu komórkowego jak należy łączyć z nośnymi z betonu komórkowego, a jak z betonowymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 18.03.2020 20:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 w ogóle nie ma sensu, jak masz kotwy w postaci nawet tych badziewnych blaszek to ściana się nie przewróci, Jak chcesz to zakotwić to zrób sztraby ( wykuj silkę i do połowy gniazdo w ścianie nośnej) i to zalej betonem. Jak byś nie wiercił to możesz trafić na dziury i kotwienie prętami się nie uda ( chyba że zrobisz to w siatkach ochronnych, ale to już przerost formy nad treścią) jest dokładnie jak napisaleś - planuję kotwienie prętami w siatkach ochronnych (fischer ma chociazby taki system) - wiertło 12 , siatka/tuleja metalowa, kotwa chemiczna i pręt fi 8. Sztraby to dla mnie laika wyższa szkoła jazdy - jeszcze sobie za bardzo rozpruję sciany nośne i będzie klopot , wiercenie dla mnie jest o wiele bezpieczniejsze. Ile optymalnie trzeba wejść prętem fi 8 w ściane działową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amator12345 18.03.2020 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 To ci w niczym nie pomoze. Jak będzie miała ściana iść w dół to i tak pójdzie czy to na styku czy dalej ale pójdzie. A tak z ciekawości na chudym taka ciężka ścianę postawiłeś ? Z gazobetonu 12 to widziałem na chudziaka ale z silki ? Przecież to jest że 3 razy cięższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 18.03.2020 20:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 To ci w niczym nie pomoze. Jak będzie miała ściana iść w dół to i tak pójdzie czy to na styku czy dalej ale pójdzie. A tak z ciekawości na chudym taka ciężka ścianę postawiłeś ? Z gazobetonu 12 to widziałem na chudziaka ale z silki ? Przecież to jest że 3 razy cięższe. nie widziałeś nigdy ściany działowej z Silki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amator12345 18.03.2020 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 nie widziałeś nigdy ściany działowej z Silki ?? Widziałem ale nie na chudziaku. Tylko na fundamencie zbrojonym lub na chudziaku w miejscu pod nim zbrojonym na tzw. przełamanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amator12345 18.03.2020 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Myślę że jak masz piasek porządnie ubity to nic się nie będzie działo. Warunek konieczny piasek porządnie ubity. A to jest trudne do wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.03.2020 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 jest dokładnie jak napisaleś - planuję kotwienie prętami w siatkach ochronnych (fischer ma chociazby taki system) - wiertło 12 , siatka/tuleja metalowa, kotwa chemiczna i pręt fi 8. Ale aby to trzymało w bloczku robi się takie 'gruszki' tam wciska klej, nie zrobisz tego wiercąc od zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 19.03.2020 11:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Myślę że jak masz piasek porządnie ubity to nic się nie będzie działo. Warunek konieczny piasek porządnie ubity. A to jest trudne do wykonania. jest ubity porządnie , byłem przy tym + mam 15 cm B15 na chudziak, stąd murarze mówili, że śmialo można silikat stawiać , zresztą budynek juz stoi z tymi sciankami prawie rok i tylko te w sumie małe rysy/szczeliny - pewnie jak by zamiast tych badziewnych blaszek porządnie przewiązali sciany to by było Ok. Teraz chcę się tylko dla spokoju maksymalnie zabezpieczyć ale dalej nie wiem ile te pręty wkładać w sciankę dzialową - 25 cm wystarczy na kotwie chemicznej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 19.03.2020 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Teraz chcę się tylko dla spokoju maksymalnie zabezpieczyć ale dalej nie wiem ile te pręty wkładać w sciankę dzialową - 25 cm wystarczy na kotwie chemicznej ? Nie ma żadnego znaczenia na ile wpuścisz te kotwy, one i tak będą tylko dla lepszego samopoczucia a nie aby coś utrzymać. Jak siądzie chudziak to i ściana może nie strzeli w roku tylko za kotwą. A jak już siadło co miało tym bardziej są zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 19.03.2020 14:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Nie ma żadnego znaczenia na ile wpuścisz te kotwy, one i tak będą tylko dla lepszego samopoczucia a nie aby coś utrzymać. Jak siądzie chudziak to i ściana może nie strzeli w roku tylko za kotwą. A jak już siadło co miało tym bardziej są zbędne. co fakt to fakt - mam nadzieję , że po roku to się ustabilizowało z tym osiadaniem chudziaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 19.03.2020 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Kotwa chemiczna w postaci tuby do wyciskania ogranicza cię zasięgiem rurki. Wywiercisz przez ścianę nosną 25 cm plus kolejne 25 w działówce, w jaki sposób łatwy i bezproblemowy dostarczysz kotwę na głwbokość 50 cm?.Jak juz chcesz kotwić to wiercisz pod skosem od środka przez ściankę działową w ścianę nośną (tak stabilizuje się mury z gazobetonu) wiercisz na te 30 cm ..Jak chcesz się pobawić to wywierć wiertłem fi 18-20 otwór pod skosem do dołu zalej cx15 (tylko rozrób płynną konsystencję możesz dodać trochę cx5 to złapie bardzo szybko i nie straci właściwości cx15) i włóż pręt fi10 żebrowany, będziesz miał lepiej niż kotwę chemiczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 19.03.2020 18:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Kotwa chemiczna w postaci tuby do wyciskania ogranicza cię zasięgiem rurki. Wywiercisz przez ścianę nosną 25 cm plus kolejne 25 w działówce, w jaki sposób łatwy i bezproblemowy dostarczysz kotwę na głwbokość 50 cm?. Jak juz chcesz kotwić to wiercisz pod skosem od środka przez ściankę działową w ścianę nośną (tak stabilizuje się mury z gazobetonu) wiercisz na te 30 cm .. Jak chcesz się pobawić to wywierć wiertłem fi 18-20 otwór pod skosem do dołu zalej cx15 (tylko rozrób płynną konsystencję możesz dodać trochę cx5 to złapie bardzo szybko i nie straci właściwości cx15) i włóż pręt fi10 żebrowany, będziesz miał lepiej niż kotwę chemiczną dzięki ale coś nie rozumiem , pod skosem to oznacza od góry pod skosem czy z boku ?, to scianka ma tylko 12 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.