Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

szerokość i wysokość podmurowania i kilka pytań o montaż


Recommended Posts

Witam,

w niedalekiej przyszłości będę montował u siebie w domu okna - mam kilka pytań odnośnie montażu :)

wysokość stanu 0 mam na 30cm (20cm styro, 8 wylewka + 2 kafle) - dom budowany z porothermu.

Planuję podmurować pod okna i drzwi 20cm (czy lepiej trochę niżej ?) betonem komórkowym 600 - i tutaj pytanie - czy zda to egzamin, i jaka szerokość wystarczy do pewnego zamontowania okien ? myślałem nad szerokością 10cm. z zewnątrz będzie to przykryte membraną epdm, więc podsiąkać nie powinno.

taras będzie drewniany, więc z zewnątrz te bloczki i tak będą zasłonięte styropianem.

Drugie pytanie o sam montaż - od wewnątrz napewno firma będzie montowała folie - bo później jest to niemal niewykonalne. Jednak z zewnątrz zastanawiam się, czy nie lepiej (taniej i dokładniej) byłoby to wykonać samemu (na ramę okna z zakładką 2cm i reszta na mur) - jakie są wasze opinie?

na dole wszystkich okien planuje fartuchy z EPDM - rozumiem, ze to też można wykonać samemu ? lepiej wszystko kleić czy fartuchy z klipsem + klej tylko po krawędziach?

i czy np. z pozostałości po takim fartuchu (docelowo 40cm żeby naszło na styropian fundamentu) da się powycinać paski 10cm żeby nie trzeba było dokupywać dodatkowych folii na zewnątrz tylko wszystkie okna objechać dookoła epdm'em ? Przy okazji odszedłby problem późniejszego zakrywania folii.

otwory okienne oczywiście wszystkie będą wyrównane :)

z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Edytowane przez wjaskiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję podmurować pod okna i drzwi 20cm (czy lepiej trochę niżej ?) betonem komórkowym 600 - i tutaj pytanie - czy zda to egzamin, i jaka szerokość wystarczy do pewnego zamontowania okien ? myślałem nad szerokością 10cm

 

Nie kombinuj. Zastosuj profile bazowe/poszerzenia na całą wysokość posadzki.

 

Co do reszty: jak masz dużo czasu, który "nic" nie kosztuje to samodzielnie wykonasz warstwy wewnętrzną i zewnętrzną po montażu. Od wewnątrz w formie "masy" a od zewnątrz np. folia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli koniecznie chcesz podmurować to max 15 cm- po całej szerokości.

Wówczas pod okna poszerzenia 12-13 cm, czyli wyższe niż warstwa wylewki z podłogą.

Szerokość 10 cm, na dodatek z suporeksu, to stanowczo zbyt wąsko - niemożliwe będzie zakotwienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie aby: podmurowac boczkiem 8x20 (łatwo dostępne) i wtedy zostaje ok. 20 cm - zastanawiam się nad klinarytem (byłby cieplejszy od poszerzeń i znając życie też tańszy (150zl za MB)) - co o tym sądzicie? Warstwy izolacji myślę aby wykonać z membrany płynnej soudatight - czy można ją stosować jako zastepnik do fartuch epdm i smarować na klinaryt?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie aby: podmurowac boczkiem 8x20 (łatwo dostępne) i wtedy zostaje ok. 20 cm - zastanawiam się nad klinarytem (byłby cieplejszy od poszerzeń i znając życie też tańszy (150zl za MB)) - co o tym sądzicie? Warstwy izolacji myślę aby wykonać z membrany płynnej soudatight - czy można ją stosować jako zastepnik do fartuch epdm i smarować na klinaryt?

 

Pod próg? BK klasy 400 (najsłabszy) ma wytrzymałość na ściskanie 2000kPa. Klinaryt 650 kPa przy 10% odkształceniu (czyli jak dasz go 20cm to o 2cm się ugnie pod takim naciskiem). A to wcale nie jest dużo jak na próg wjedziesz wózkiem.

 

Daj normalne poszerzenie pod drzwi z progiem, po którym można chodzić i nie kombinuj.

Pod okna jak chcesz wydać kasę to ciepłe parapety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zastanawiam się nad klinarytem (byłby cieplejszy od poszerzeń i znając życie też tańszy (150zl za MB)) - co o tym sądzicie?

 

A po co Ci cieplejsza podwalina niż pozostała część ramy okiennej?

 

Klinaryt - powszechnie jest montowany źle, czyli podkładki + piana. A powinien być na całej powierzchni oparty o mur. Jeśli już, to purenit nie ma tej wady i można go podpierać punktowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnia nie wygląda źle. Na dole oczywiście nie daje się taśmy rozprężnej (bo i tak już widzieliśmy), a doszczelnia się innymi sposobami (folie/masy).

 

Ale czy jest dobrze? Istotne dla taśm jest zachowanie luzów. Czyli odpowiedni zakres taśmy do szczeliny (to musi dobrać wykonawca/ osoba zapewniająca materiały). No i muszą być piony i przekątne - bo na dole możesz mieć luz 1cm a na górze 2. Tego po zdjęciach nie da się wykluczyć.

 

I bardziej istotna kwestia: poziomy. Jeśli montażysta je trzyma, to luz górny bywa różny. Raz jest to 1cm, innym razem 2. I tam trzeba uważać z odpowiednim doborem zakresu taśmy...

 

Także - takie tam drobiazgi, dla których wolę montaż klasyczny (z foliami). Jest większa tolerancja dla błędów murarskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Pewniejsza będzie cegła. Po pierwsze: twarda przy klasycznym montażu na podkładkach. Oparcia dla ciepłego parapetu i tak musi być na dodatkowo zrobionej wylewce lub na zaprawie (a nie podkładkach).

Za cegłą dla ciepłego parapety przemawia jeszcze kwestia montażu dołu okna. Ono musi być zamocowane dołem a dybel w cegle będzie trzymał lepiej niż w betonie komórkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...