Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja zachęcam do zorientowania się we wkładach Austroflamm, zastanawiacie się czy polskie, czy francuskie a ja myślę, że może tu wygrać niemiecka (może bardziej austryjacka) precyzja, jak z samochodami. Te na pewno nie będą się wyginać ani rozszczelniać i przecież czasy mamy takie, że na wszystko jest gwarancja, a wszelkie ukryte wady penie można już zobaczyć po pierwszym sezonie grzewczym. Mamy z żoną na Mazurach działeczkę i tak mogliśmy sobie pozwolić na kominek i na prawdę wszystko działa jak złoto. Warto sprawdzić takie rozwiązaniehttp://kozakominek.pl/assets/55x55x57S-230x230.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

postaram się krótko i na temat

zakładam kwotę na kominek 15 tyś

 

dom parterowy 90m, WM z rekuperacją, 20cm styro w ścianach, 15 podłoga, okna pakiet trzyszybowy, strop 30 cm wełna

do ogrzania salon 30m + 10 m kuchnia + DGP na 3 pokoje - kominek jako "dopalacz" do pieca gazowego kondensacyjnego, choć zakładamy palenie w kominku dość częste

 

na dzień dzisiejszy wkład:

-Haka 63/51 Hoxter czy

-Varia 1V 51 + SVS Spartherm

szyba podwójna

w salonie ciepło, w sypialniach chłodniej

 

+ciepła obudowa- płyty szamotowe Rath/Ortner

doradzcię proszę czy w tej cenie powinnam rozważać inną opcję? jeśli tak to jaką?

 

równocześnie zaczynam hodowanie grubej skóry aby przygotować się na odpowiedzi... :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się krótko i na temat

zakładam kwotę na kominek 15 tyś

 

dom parterowy 90m, WM z rekuperacją, 20cm styro w ścianach, 15 podłoga, okna pakiet trzyszybowy, strop 30 cm wełna

do ogrzania salon 30m + 10 m kuchnia + DGP na 3 pokoje - kominek jako "dopalacz" do pieca gazowego kondensacyjnego, choć zakładamy palenie w kominku dość częste

 

na dzień dzisiejszy wkład:

-Haka 63/51 Hoxter czy

-Varia 1V 51 + SVS Spartherm

szyba podwójna

w salonie ciepło, w sypialniach chłodniej

 

+ciepła obudowa- płyty szamotowe Rath/Ortner

doradzcię proszę czy w tej cenie powinnam rozważać inną opcję? jeśli tak to jaką?

 

równocześnie zaczynam hodowanie grubej skóry aby przygotować się na odpowiedzi... :p

 

Wymienione wkłady to cena coś ok. 10tys i myślisz że pozostała część materiałów do zabudowy, DGP plus instalacja zamknie się we wspomnianej kwocie?

Domek wygląda na dobrze ocieplony więc należało by zastanowić się jak go nie przegrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Malydomekpodlodzia ... Dostałaś wyceny samych wkładów ... ?

Twoja sytuacja mówiąc krótko wygląda tak - masz środki tylko na w całkiem przyzwoite produkty ze ,średniej półki cenowej, a nie wiadomo dlaczego nosisz się z zamiarem kupna rzeczy najdroższych na rynku ... w dodatku widać że jesteś usilnie namawiana na to i przekonywana że jednak się w swoich zamierzeniach wymieścisz cenowo ...

Drugi z wymienianych prze Ciebie wkładów odrzuć na samym początku ... jest po prostu za duży do Twojego domu.

Nad pierwszym się zastanów - kupisz dużo tańszy (co nie znaczy że dużo gorszy), to wystarczy jeszcze na jakiś wymiennik i automatykę ...

Zabudowa będzie też z nieco tańszych materiałów (ale też ciepła) - zrobisz za to przynajmniej część DGP ...

Mając 6 tys. zł (pozostałość po kwocie 15 tys. zł i wydanych prawie 9 tys. zł na wkład), żadna normalna firma nie jest w stanie zrobić prawidłowo ciepłej i ładnie (czymś) wykończonej zabudowy kominka i prawidlowego systemu DGP (nawet do niewielkiego domu) ... bo same materiały na taką zabudowę to koszt ok. 3-4 tys. zł, a prawidłowo zaprojektowane DGP kosztuje 2-3 tys zł ... piszę o kosztach samych materiałów ... a gdzie wykonanie tego wszystkiego ? a jakieś wykończenie ? ... pierdołowata ramka wokół wkładu, choćby najtańsza stalowa czy kamienna to też kilkaset następnych zł ...

Przemyśl to wszytko - mierz siły na zamiary albo załóż większy budżet.

Pozdrwawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wycenę na całość z wyszczególnieniem wszystkich składowych w tym robocizny

i DGP (w tych widełkach o których wspomniałeś)

wykończenia nie uwzględnialiśmy w tej wycenie

 

ok, dzięki,Spartherm odrzucam, tak liczyłam,że trochę za duży ten kombajn do mojego kłosa, ale potrzebowałam się utwierdzić

co powinnam rozważyć zamiast pierwszego żeby nie przedobrzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Hmm ... co Ci odpisać ... skoro ktoś przedstawił Ci kompleksowy kosztorys mieszczący w kwocie 15 tys. zł to wszystko o czym piszesz, to nie chciał bym tego kwestionować. Albo bierz w ciemno albo przeanalizuj to wszystko dokładnie i ewentualne wątpliwości omów i wyjaśnij z potencjalnym wykonawcą przedstawiającym kosztorys.

Osobiście nie wyrobił bym się z samymi materiałami i tym paleniskiem w tej kwocie, także to nie kwestia drogiego wykonawstwa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonawca też się nie wyrobił w tym co założyłam, wyszło bez wykończenia z zewnarz prawie 19tyś z 8% vat :]

szukam tańszej dobrej alternatywy

 

do tego domku przy tych parametrach cieplnych wkład Nadia 8 będzie dobrym wyborem,

jeśli za mały wizualnie, Nadia 10 lub MBM przy założeniu, że lubicie ciepło

koszty max. 1/2 tych wybranych wcześniej.

jeśli w sypialniach ma być nieco chłodniej dgp staje pod znakiem zapytania, pokaż rzut twojego termosiku, bo w takich niedużych, dobrze docieplonych domkach ciepło prawdopodobnie rozejdzie się samo.

Edytowane przez lecho*ski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o pomoc w doborze kominka.

Dom 170m2 ocieplony 18cm grafit, 25cm wełna, podłoga 20cm, okna 3 szybowe. Komin systemowy 200mm

Kominek bez DGP. Raczej weekendowe palenie, ale kto tam wie co będzie za jakiś czas.

po wstępnej selekcji zostały:

 

Arysto A10 510 EU http://arysto.com.pl/a10-510-eu/

Kratki MBZ 13 https://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkowy-mbz-13_mbz

Cena obydwu prawie identyczna.

 

Arysto - moc nominalna 11KW, waga 200kg, nie ma szybra (jest podwójny deflektor), posiada ruszt, rekuperacja (chociaż jej nie mam), sprawność do 85%, większa szyba z przodu w porównaniu do MBZ, gwarancja 5lat

Kratki MBZ- moc norminalna 13KW, waga 185kg, bezrusztowy, posiada płomieniówki, sprawność do 81%, gwarancja 5lat,

 

Ktoś użytkuje jeden albo drugi ? Arysto jak widzę to jakiś nowy model więc może mało osób go posiada.

Wymiary zewnętrzne sa bardzo podobne a moc jak widać różna o około 18%

Czy będą wystarczające na taką powierzchnię ?

i takie pytanie na koniec czy można palić w kominku mając zupełnie otwartą szybę ? np. po rozgrzaniu wkładu.

Edytowane przez wuju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forest-Natura, widzę, że bardzo pomocny jesteś. Może i mnie coś doradzisz, podpowiesz.. Użytkuję DGP od zeszłego roku. Od początku wiedziałem, zdawałem sobie sprawę, że DGP w parterówce z wylotami w suficie nie będzie tak sprawne jak z wylotami w podłodze, bo po prostu fizyki do końca oszukać się nie da. Raczej ciepłe powietrze w dół nie chce płynąć, no nie?. Odpaliłem kominek w tym roku 1-szy raz w niedzielę, 2-gi raz wczoraj i po 1,5h nie wytrzymałem, tzn. wykręciłem te "talerzyki" z anemostatów i normalnie "buchnęło" ciepłym powietrzem w dół. Temperatura podniosła mi się w ciągu niespełna godziny o 1st. wg wskazań termostatu na podłogówkę (w korytarzu), a wcześniej przez te 1,5h ledwie o 0,2. Nie powiem, że mnie to nie ucieszyło. I teraz tak się zastanawiam, co dalej, zostawić to tak, chociaż z bliska nie wygląda to za ładnie, dziura jak do ..., ale za to jaki efekt, a może są jakieś inne "cuda" do wkręcenia zamiast tych "talerzyków" co formują strumień powietrza w dół jednocześnie przysłaniając trochę wylot. A może, teraz przyszło mi do głowy wkręcić jak najmniejsze talerzyki-nie od kompletu. Co na to wszystko powiesz? Edytowane przez Mario430
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Mam prośbę, czy możecie polecić mi wkład kominkowy do palenia rekreacyjnie ( weekendy) do domku 100 m ( powierzchni otwartej gdzie będzie kominek 42 m), żebym się nie zrujnowała ( ogrzewanie w domu ekogroszek) dom parterowy, bez podpiwniczenia. Liczyłam wkład 2 tys, ale po spędzeniu kilku godzin na czytaniu już wiem, żeby mieć szczelny, dobrze działający kominek to raczej nie starczy, możecie polecić mi coś? Z góry dziękuję:wiggle:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forest-Natura, widzę, że bardzo pomocny jesteś. Może i mnie coś doradzisz, podpowiesz.. Użytkuję DGP od zeszłego roku. Od początku wiedziałem, zdawałem sobie sprawę, że DGP w parterówce z wylotami w suficie nie będzie tak sprawne jak z wylotami w podłodze, bo po prostu fizyki do końca oszukać się nie da. Raczej ciepłe powietrze w dół nie chce płynąć, no nie?. Odpaliłem kominek w tym roku 1-szy raz w niedzielę, 2-gi raz wczoraj i po 1,5h nie wytrzymałem, tzn. wykręciłem te "talerzyki" z anemostatów i normalnie "buchnęło" ciepłym powietrzem w dół. Temperatura podniosła mi się w ciągu niespełna godziny o 1st. wg wskazań termostatu na podłogówkę (w korytarzu), a wcześniej przez te 1,5h ledwie o 0,2. Nie powiem, że mnie to nie ucieszyło. I teraz tak się zastanawiam, co dalej, zostawić to tak, chociaż z bliska nie wygląda to za ładnie, dziura jak do ..., ale za to jaki efekt, a może są jakieś inne "cuda" do wkręcenia zamiast tych "talerzyków" co formują strumień powietrza w dół jednocześnie przysłaniając trochę wylot. A może, teraz przyszło mi do głowy wkręcić jak najmniejsze talerzyki-nie od kompletu. Co na to wszystko powiesz?

ja nie forest, ale teraz przyszło mi do głowy abyś wkręcił te talerzyki od kompletu co masz, tylko może nie do końca, tak ok. 2-3 cm luzu powinno wystarczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie forest, ale teraz przyszło mi do głowy abyś wkręcił te talerzyki od kompletu co masz, tylko może nie do końca, tak ok. 2-3 cm luzu powinno wystarczyć ;)

 

Nie ma sprawy, dzięki za odzew. Nie, to o czym piszesz nic, a będąc bardziej precyzyjnym niewiele daje. Mam to przećwiczone na każdą stronę. Oczywiście tam gdzie kanał nawiewny mam najkrótszy (a jest to łazienka) talerzyk zostawiłem, żeby zachować nazwę to "równowagą ciśnień" na wylotach. Inaczej prawie wszystko wylatywałoby mi tutaj. Mówię Ci, przy wykręconych talerzykach stając pod nawiewem czuć powiem we włosach, a tak to wszystko rozchodzi się po sufitu i znacznie, znacznie dłużej nagrzewa się pomieszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mario ... masz grawitację czy na wentylatorze ? Rury 125 czy 150 ?

DGP to nie tylko rurki i wyloty z nich. To także odpowiednia wielkość wlotu powietrza do zabudowy kominka, odpowiednie ukształtowanie i wykonanie sposobu zaciągania powietrza do rurek a także zupełnie inne rzeczy a kominkiem nie związane. Np. swoboda przepływu powietrza pomędzy ogrzewanymi pomieszczenieami a salonem, gdzie stoi kominek. Jak nie ma pootwieranych drzwi lub solidnych podcięć w drzwiach do pokojów, to grzać nie będzie.

Zamiast anemostatów możesz założyć kratki okrągłe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F... dzięki za odzew. Obieg wymuszony (parterówka). Dmuchawa na stryszku i 4 nawiewy. Najbliższy ok. 1,5 fi 100mm, następne ok. 5 i 8m to fi 125mm i najdalszy ok. 11m to fi 150mm. Rura ssąca z komory nie wiem jakiej średnicy, ale mógłbym ją zmierzyć. Powiedz mi Twoim zdaniem na jakim poziomie względem kratek obudowy powinna być jej wlot, bo już tyle opinii słyszałem. Wyloty są w stropie blisko okien, naprzeciw drzwi, pomieszczenia z reguły otwarte, a i podcięcia (nie mam progów) solidne. Zastanawiałem się nad wkręcenie talerzyków o znacznie mniejszej średnicy, wtedy byłby przepływ obok i w dół, kratki też brałem ewentualnie pod uwagę-mogłyby być takie plastikowe z wentylacji (po wyjęciu siateczek oczywiście)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, na pewno nawiewne. To oczywista, oczywistość :-), że mają być otwarte, ale i tak formuje się strumień powietrza wzdłuż sufitu, ponieważ średnica talerzyków odpowiada średnicy wylotu, powietrze wylatując odbija się od talerzyka i tylko niewielka jego część płynie w dół, reszta równolegle. Przeprowadziłem próbę czasową i mniej więcej raz szybciej nagrzewa się pomieszczenie. A więc jest różnica. Co powiesz na temat poziomu rury zasysającej w obudowie kominka? Mam rozumieć, że tylko metalowe kratki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przeprowadziłem kolejny pomiar, którego wynik w zasadzie mnie nie zaskoczył. A mianowicie zapodałem pomiar temperatury na anemostacie. I tak. Przy 80st. na wlocie do dmuchawy, anemostat oddalony o. ok. 5m od dmuchawy pokazywał prawie 60st., a najdalszy 50, czyli w zasadzie chyba ok., zważywszy, że u mnie rurarz dgp (mam 5cm wełny) leży na stropie przy nieocieplonej połaci dachowej, czyli raczej w zimnym. Ale interesowało mnie bardziej jaka temp. będzie rano na wylocie anemostatu, kiedy wszystko już ostygnie. No i tutaj potwierdziły się moje obawy, tzn. wychładza mi się pomieszczenie. Temp. na wylocie wynosiła 15st. i dało się wyczuć, że delikatnie ciągnie zimnem. Natomiast temperatura na wlocie do dmuchawy 27st., więc nie tak źle. Skąd więc to zimno??? Aż tak wychładza się sam rurarz, czy raczej zaciąga skądś zimne powietrze? Wypadałoby zakręcić anemostaty, a może docieplić rurarz dgp, a może i samą dmuchawę lub/i pozamykać wszelkie dopływy powietrza do instalacji. Nie wiem. Możecie coś doradzić.

Czy coś Wam wiadomo o anemostatach sterowanych czujnikiem temperatury? Zasilanie mam pociągnięte pod wyloty, tak zrobiłem w razie czego.

Edytowane przez Mario430
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...