Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tania energooszczędna stalowo - warstwowo - szkieletowa stodoła DIY :)


Recommended Posts

baael

jeśli możesz to daj linka do Pana Bartosza z przyjemnością zerknę

co do długich rozmów z Panią architekt to niestety nie tędy droga, też zrobiłem ten bląd

należy zacząć od długich rozmów z konstruktorem konstrukcji

Pani architekt po prostu dołączy jego projekt do projektu architektonicznego i

"obrysuje" go na gotowo resztą elementów jakie jej podasz obojetnie co to będzie

czy płyta warstwowa czy bale drewniane albo sklejka

straciłem tak pół roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

baael

jeśli możesz to daj linka do Pana Bartosza z przyjemnością zerknę

co do długich rozmów z Panią architekt to niestety nie tędy droga, też zrobiłem ten bląd

należy zacząć od długich rozmów z konstruktorem konstrukcji

Pani architekt po prostu dołączy jego projekt do projektu architektonicznego i

"obrysuje" go na gotowo resztą elementów jakie jej podasz obojetnie co to będzie

czy płyta warstwowa czy bale drewniane albo sklejka

straciłem tak pół roku

 

Nie wiem czy tu mogę czy na priv, spróbuję tu

 

https://www.facebook.com/groups/195387684740449/search/?q=bartosz%20cieluch

 

Grupa nazywa się "Projekt Stodoła - Budowa domu typu stodoła"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie umiem tych cholernych zdjęć...

obrys budynku 12x8metrów

wysokość ścian wzdłużnych 350 cm

wysokość ścian szczytowych i jednocześnie budynku ok 680 cm

całość powierzchni użytkowej ok 1oom2 licząc wg przepisów czyli jakaś tam wysokość

faktycznie jest na dole trochę ponad 80 m2 z tego połowa wysoki sufit do kalenicy

a na połowie domu antresola około ponad 40 m2

 

wychodzi ok 130 m2 płyty na dach

i około 150m2 płyty na ściany

 

przed pandemią wycena konstrukcji na gotowo ok 50 000zł

płyty ok 30 000 zł

teraz trzeba podwoić i jeszcze dodać trochę :(

do tego montaż i stopy fundamentowe i można zamknąć

 

 

plan kotwienia

https://drive.google.com/file/d/1394UIaIrxkXD-bkmGz4oNF8yGFzg8U7v/view?usp=sharing

przekroje podłużne

https://drive.google.com/file/d/1en0wTkGZdO9d1W_v-4p15X_aMYV3V3dg/view?usp=sharing

rzut dachu

https://drive.google.com/file/d/16jzzhBeNXSIc9j-tBdb7nKITTrZAoi24/view?usp=sharing

przekroje poprzeczne

https://drive.google.com/file/d/1JTv7WcaDPuTuRThaq0LiZ7dEs_39Xtxd/view?usp=sharing

całość 3D

https://drive.google.com/file/d/1nOvnCCUVOqIyS4JwzVDnE--PcDe8Pvor/view?usp=sharing

 

 

 

Stal będzie widoczna wewnątrz budynku? Jeśli będzie schowana można pokusić się o większe użycie profili zimnogiętych przy podkonstrukcji. Jeśli masz chwilę czasu roześli projekt do kilku producentów bądź firm wykonawczych może okazać się iż taniej wyjdzie zlecić zaprojektowanie i zamówienie bezpośrednio u jednego dostawcy?

 

Buduję halę wyceniałem w wielu firmach najkorzystniej wyszło w kobexstal.pl uzgadniałem wszystko z panem Bednarzem (wyceny w 10 firmach znaczna rozbieżność na korzyść Kobex).

 

Nie kalkulowało się oddzielnie zamawiać płyt i obróbek bezpośrednio od producenta (różnica na m2 płyty 1 zł) dodatkowo wszystko przeliczyli na wymiar w miejscach okien drzwi bram krótsze płyty opisane po długości w projekcie i na płytach

 

Nie wiem czy będą chcieli się bawić w tak małą realizację prosze się nie zniechęcać napisać do kilku przedstawicieli ich firmy https://www.kobexstal.pl/pl/kontakt/ od razu zaznaczyć iż zamówienie będzie jedynie na projekt (ew odchudzenie posiadanego) konstrukcję bez montażu dostawę + ewentualnie obudowę (dopytać czy nie mogą wycenić płyty w II gatunku). Ewentualnie ofertować u producenta domów z płyt https://www.ramal.pl/oferta/domy-modulowe choć czuję że taniej będzie w kobex.

 

Dom nie jest wysoki można pokusić się przy płycie profilowanej z zewnątrz o wycięcie pilarką tarczową ręczną pod odpowiednim kątem i zgięcie narożnika podczas montażu oczywiście dodatkowo nałożyć piankę. Nie mogę znaleźć filmu w yt gdzie idzie to sprawnie i wygląda o niebo lepiej od najładniejszej obróbki narożnej. Blacha na płycie jest cieniutka 0,5 mm bez problemów się wygnie dodatkowo jeśli jest mikroprofilowanie płyty będzie prowadzenie gięcia wizualnie wyjdzie super. Zawsze można spróbować na jakimś kawałku materiału z budowy w okolicy hali czy marketu gdzie mają spady materiału.

Oczywiście można jak ktoś wspominał naciąć i oskórować z blachy co jest również w katalogu technicznym producenta.

 

Katalog tecjniczny montażu i obróbek:

https://www.gor-stal.pl/download.html?id=6e037c25eb2e751ea478a94650732623e48f1f84

 

Odnośnie cen osobiście miałem rozterki czy zamawiać 10 mc temu gdzie hala podrożała 10% dziś mogę się tylko cieszyć gdyż ceny podskoczyły o kolejne 40%.

Mocno kibicuje twojemu projektowi gdyż mam zamiar osobiście wybudować stodołę lub klocka jeśli będziesz miał czas dziel się wiedzą i obrazem z realizacji.

 

W wolnej chwili można zreknąć:

- stalowa stodowła balex.pl z ramal.pl

 

tradycyjne domy pokryte płytami warstwowymi

https://sprzedajemy.pl/dom-z-plyty-warstwowej-mikolow-2-a1d299-nr61559537 - zdjęcia z budowy w galeri oferty

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

No i to jest rzeczowe podejście do sprawy.

 

Ja ciągle prowadzę rozpoznanie:

 

Użycie dużych profili C - konstrukcja lekka

(firma z Holandii, ceny nawet ok, ale nie znam holenderskiego)

 

Użycie ciężkiej konstrukcji

(też Holandia)

 

Interesujący fundament, dla mnie zupełna nowość (ale mam 0 doświadczenia), co ciekawe prefabrykowany i widzę że w Holandii i innych krajach dość popularny.

 

Doskonały ten wątek jest, czerpie z niego garściami. Właśnie mnie Cezary uratował w sprawie okien :D Bo nie doczytałem i nie interesowałem się tym bardziej do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie budowy z pierwszego linku

polecam zastosowaną tam płytę fundamentową tylko z wrzuconym tam ogrzewaniem podłogowym i zatarciem z posypką na gładko wyjdzie loftowo i bez konieczności układania płytek itp. Konstrukcji szkieletowej płyta wyjdzie więc chuda (potrzebny dobry konstruktor by nie zrobił grubej nieekonomicznej płyty - konstruktor polecany tu na forum murator).

 

Odnośnie fundamentu to są odpowiedniki naszych płyt żerańskich s styropianem pod spodem jeśli będziesz samodzielnie wykonywał polecam płytę fundamentową nie kopiemy głęboko nie dźwigamy pustaków itp lekka łatwa i przyjemna.

 

Można też zlecieć firmie od hal punktowe słupy następnie wyłożyć środek XPS lub styropianu układając jednocześnie pomiędzy warstwami styropianu/XPS ciepłą zimną wodę na wierzch ogrzewanie podłogowe i beton na gładko wyjdzie ekonomicznie.

 

Linki do producentów elementów do hal z profili zimnogiętych:

 

 

https://alfapanel24.pl/hale-systemowe-zimnogiete/

 

https://constraco.com/hale-systemowe/

 

https://balex.eu/baza-wiedzy/instrukcje/instrukcje-hala-modulowa/instrukcja-montazu-hala-modulowa-zet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

Panowie ( i Panie oczywiście :)

sprawa wbrew pozorom posuwa się naprzód i jak wiadomo im dalej w las tym więcej drzew :(

dotarłem do etapu że:

- płyty wartwowe kupione leżą na działce docięte prawie na wymiar z niewielkim zapasem montażowym

- konstrukcja pospawana cieszy oko leżąc obok całe sześć i pół tony żelastwa :)

- w tym tygodniu przystępujemy do wylania mitycznym stóp żelbetowych

- również niedługo przystępujemy do mycia odtłuszczania i malowania konstrukcji metodami niestety oczywicie gospodarczymi czyli karcherem i kompresorem

- w sierpniu będziemy chcieli montować konstrukcję i to będzie wyzwanie hehehe

 

tak na logikę czym mam odizolować słupy konstrukcji stojące przecież na stopach, żeby nie były piętnastoma most(kami) termicznymi???

takie pytanie mnie męczy na które na razie nie mam odpowiedzi :(((

Pozdrawiam obserwujących staropolskim ( Nie gaście nadziei:) bo wiem że pewnie mnie już pogrzebaliście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziel się namiarami na dostawców konstrukcji stalowej płyt i kosztami.

Do odizolowania polecam XPS jako szalunek tracony jak np:

 

https://www.finnfoam.pl/wp-content/uploads/2018/07/U-profilis-matmenys-300x242.jpg

 

https://budujemydom.pl/files/nkr/11046-bd9_2015_040.pdf

 

https://a.allegroimg.com/original/11a799/0e48f0404a78bfc4220915291a56/SZALUNEK-TRACONY-STYRODUR-10cm-LAWA-FUNDAMENTOWA-Dlugosc-7-5-m

 

https://a.allegroimg.com/s720/034d7f/9369b2f8496dbdc93a40e88c8206/SZALUNEK-TRACONY-STYRODUR-10cm-LAWA-FUNDAMENTOWA-Zastosowanie-izolacji-Miejsca-o-podwyzszonej-wilgotnosci-Parking-Podloga-Sciana-Do-hydroizolacji

 

 

Można fajnie poskręcać wkrętami szpilkami lub frezarką ręczną wyfrezować wpusty i skleić piana montażowa/klejem w piance.

 

Nadzieja nie gaśnie wciąż kibicuje i liczę na fotorelacje + koszty :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieram się do opisania perypetii ze stalą i płytami ale dajcie mi jeszcze chwilę...

Byłem tez u Pana Bartosza Cielucha pod Poznaniem o którym wspominał baael....

powiem że imponujące jest to co zrobił Bartek

i że jest to w zasadzie to samo tylko w wieeeeekszej skali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z izolacją chodzi mi o izolację samych pionowych elementów konstrukcji od STÓP FUNDAMENTOWYCH a nie izolację samych stóp....

 

Konstruktor powinien zaprojektować stopy z kominkiem o wymiarach jak podstawa słupa. Wtedy masz możliwość izolacji termicznej konstrukcji w obrysie płyty elewacyjnej. Stopy musisz izolować od góry wraz z bokami by zminimalizować straty.

A możesz wrzucić skan fundamentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link. Na rysunkach widać:

- zbrojenia kominka nie oparte o dolną siatkę, jest pod nią czyli podatność na przebicie;

- górna siatka nie związana z dolną, brak bigla, ta siatka może byś nawet z fi 8, jej znaczenie jest niewielkie

- przekrój poziomy kominka za duży dla twoich słupów, na 40x40 cm można postawić prefabrykowany słup 10-12m;

- brak podwalin;

Ciekawe jak projektant zaprojektował połączenie ściany warstwowej z posadzką?

Osobiście bym zrezygnował ze stóp na rzecz tradycyjnego fundamentu z wieńcem i rdzeniami w miejscu słupów. To pozwoli ci na prawidłowe wykonanie warstw pod posadzkowych i posadzki one potrzebują boczny opór.

Drugim rozwiązaniem to płyta z dozbrojeniem stref brzegowych co przy konstrukcji stalowej wymagało by tylko przerobienia stóp montażowych słupów stalowych na trzystronne.

Płytę warstwową musisz mieć wyniesioną ponad grunt inaczej łapie korozję od spodu zanim skończysz wnętrza, to jest wrażliwe miejsce.

Edytowane przez J&D
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Panowie ( i Panie oczywiście :)

sprawa wbrew pozorom posuwa się naprzód i jak wiadomo im dalej w las tym więcej drzew :(

dotarłem do etapu że:

- płyty wartwowe kupione leżą na działce docięte prawie na wymiar z niewielkim zapasem montażowym

- konstrukcja pospawana cieszy oko leżąc obok całe sześć i pół tony żelastwa :)

- w tym tygodniu przystępujemy do wylania mitycznym stóp żelbetowych

- również niedługo przystępujemy do mycia odtłuszczania i malowania konstrukcji metodami niestety oczywicie gospodarczymi czyli karcherem i kompresorem

- w sierpniu będziemy chcieli montować konstrukcję i to będzie wyzwanie hehehe

 

tak na logikę czym mam odizolować słupy konstrukcji stojące przecież na stopach, żeby nie były piętnastoma most(kami) termicznymi???

takie pytanie mnie męczy na które na razie nie mam odpowiedzi :(((

Pozdrawiam obserwujących staropolskim ( Nie gaście nadziei:) bo wiem że pewnie mnie już pogrzebaliście :)

 

Doskonale :) już się bałem że zostałem sam na polu boju (chociaż u nas to idzie jak krew z nosa).

Byłeś u p. Bartka? Jak wrażenia, wiem że to ogromne co zbudował, ale czy po wizycie pojawiło się więcej pytań, czy serce urosło? Pytam bo czasem mam już załamania, zwizualizuje sobie to i będę brnął dalej, motywacja mi momentami siada.

Też czekam na fotorelację i więcej info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baael Byłem u Pana Bartka wygląda to fajnie :) Duuuuuże pieniądze więc mnóstwo kłopotów Bartkowi odpada ale oczywiście serce rośnie

Rozmawiam z Panem Ptakiem z Łodzi, który wypowiada się tam w temacie u Pana Bartka i sam buduje też coś z 25 ton stali... Pewnie się do niego wybiorę, zaprasza na wymianę doświadczeń :) Jak Ci motywacja siada to zapraszam, daleko nie masz, przegadamy co i jak i zobaczysz, że to nie rocket science :) stal tanieje znów hehehe

Ja z kolei dziękuję J&D za ogromne wsparcie fachową wiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...