Andrzej5101 17.10.2021 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2021 No i czytałem dziś, że delta ustawiona na 8 komuś wydłużała prace sprężarki, wcześniej miał ustawioną na 5. Sam mam na razie 6 ale nie ruszam jeszcze potestuje. Czy zwiększając delte dławi się w jakiś sposób przepływ wody? Moc pompy to; Q ( kW) = 1,163 * V (m3/h ) * dT ( K ) gdzie ; V - prędkość przepływu, dT - delta temperatury Zgodnie ze wzorem, jeżeli ; - zwiększysz deltę dT to , - automatycznie musi spaść prędkość przepływu V ( m3/h ), - aby wynik był constans 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 17.10.2021 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2021 (edytowane) Tak wiem co to jest delta, ale dzięki panowie za posty troche mi rozjaśniliście Jaką delte na te grzejniki żeliwne dać najlepiej? 5 ? zład wody 270L w grzejnikach + 100L bufor umieszczony na powrocie. Wczoraj dałem delte 8 na test zobaczyć i Tryb Cichy 3, krzywa 15/32 i -15/48 termostat ustawiony jako pokojowy i pompa chodziła 18h pobierając równo 1.0kw i przez 18h tylko jedno wyłączenie, temp na dworze ok 7* średnio. Przy tych okresach przejściowych Tryb Cichy 3 dobrze się sprawdza T-CAP 9kw split 3 fazy i niżej niż 1kw nie chce już zejść, jedna godzina była że pokazywało tylko 0.8kw i (jedna 0.6kw ale wtedy pompa się wyłączyła) ale liczyć że 1kw to granica. Chyba że ktoś ma sposób jak zejść niżej ? Edytowane 17 Października 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 17.10.2021 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2021 (edytowane) A jeszcze jedno ---To też może o tym świadczyć -- Jak się rozgrzeje ten układ to na parterze grzejniki są jak położysz rękę na górze i przesuwasz w dół to dokąd jest ciepły? Cały ,,,1/2 2/3 wysokości? A jak jest na piętrze.? Sprawdziłem teraz i na Parterze wszystkie grzejniki są ciepłe na całej wysokości, różnica między górą a samym dołem są znikome albo nawet plasibo. Na Piętrze jest tak samo oprócz jednego grzejnika tam gdzie słychać jak płynie woda - do 1/2 wysokości jest tak samo, a poniżej 1/2 lekko chłodniej i na samym dole odczuwalna już różnica, że chłodniej. Zapowietrzony czy co? Na Parterze dałem wczoraj wszystkie grzejniki na głowicach na "3", a na Piętrze na max czyli "5" i wczoraj wieczorem i dziś godz 20.00 jak sprawdzam nagrzewają się już równomiernie w miare, minimalna różnica na Parterze, ale z racji może że tam bardziej otwarta przestrzeń, jeden grzejnik więcej i dwie ściany do ogrzania, a na Piętrze jeszcze nad sufit nieogrzewane poddasze (strop -35cm wełny i 5cm wylewki). Ale jest już o wiele lepiej Chyba w tym tkwił problem, że wiecej ciepłej wody szło po prostu na Parter bo tam były na max "5" odkręcone, to chyba tak jak i pisałeś Edytowane 17 Października 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 18.10.2021 10:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2021 (edytowane) ... Na Piętrze jest tak samo oprócz jednego grzejnika tam gdzie słychać jak płynie woda - do 1/2 wysokości jest tak samo, a poniżej 1/2 lekko chłodniej i na samym dole odczuwalna już różnica, że chłodniej. Zapowietrzony czy co? ... Tak bym podejrzewał, jak słychać, to może być zapowietrzony. Te 3-fazy i 9kW jednak nieco bierze. U mnie Daikin 6kW bierze 1kW na początku, gdy rozgrzewa wodę w instalacji. Potem jest nieco powyżej 500Watt, parę razy widziałem czterysta-coś (dokładnie nie zapamiętałem). Przynajmniej przy obecnych temperaturach 5-12*C. Edytowane 18 Października 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 19.10.2021 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2021 (edytowane) To tak z temperaturą Parter i Piętro może już być, na dole na głowicach skala ustawione na "3", na górze na "5" i różnica w pokojach dokładnie pod sobą wynosi już tylko 0.4- 0.5* (więcej na Parterze), gdy wcześniej był to 1* lu więcej - mam w całym domu pomiar temperatury Xiaomi spięte do bramki. W sumie jak instalator mówi, na parterze 2 ściany do ogrzania, na piętrze 2+ sufit nad którym jest nieogrzewane poddasze (ale strop wyłożony wełną 35cm) i na dole bardziej otwarta przestrzeń. Powoli poznaje tę pompe Odnośnie Delty jeszcze - ustawiona na 8 i różnica zasilanie-powrót to 4-5* a nie 8* czemu tak jest? Dziś przestawiłem na delta 5 zobaczyć czy szybciej będzie się dom nagrzewać, testuje. Różnica zasilanie-powrót 3* W jednym grzejniku nadal słychać jak płynie woda, myślałem że może po zmianie delty coś się zmieni ale nie. Powiedzcie jeszcze jak to robić, odpowietrzać na wyłączonej pompie i wyłączonej pompce obiegowej tak? Po prostu odkrecić lekko te czarny zaworek na chwile i to wszystko czy jeszcze coś? odpowietrzniki Afriso edit: tego chyba nie trzeba w ogóle odkręcać, ma być dokręcony i sam automatycznie się odpowietrza jak jest powietrze - dobrze ja to rozumiem? o dokładnie takie mam https://www.afriso.pl/katalog-online/afriso/odpowietrznik-automatyczny-pionowy/produkt/7773510 Edytowane 19 Października 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 19.10.2021 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Sprawdziłem teraz i na Parterze wszystkie grzejniki są ciepłe na całej wysokości, różnica między górą a samym dołem są znikome albo nawet plasibo. Na Piętrze jest tak samo oprócz jednego grzejnika tam gdzie słychać jak płynie woda - do 1/2 wysokości jest tak samo, a poniżej 1/2 lekko chłodniej i na samym dole odczuwalna już różnica, że chłodniej. Zapowietrzony czy co? Na Parterze dałem wczoraj wszystkie grzejniki na głowicach na "3", a na Piętrze na max czyli "5" i wczoraj wieczorem i dziś godz 20.00 jak sprawdzam nagrzewają się już równomiernie w miare, minimalna różnica na Parterze, ale z racji może że tam bardziej otwarta przestrzeń, jeden grzejnik więcej i dwie ściany do ogrzania, a na Piętrze jeszcze nad sufit nieogrzewane poddasze (strop -35cm wełny i 5cm wylewki). Ale jest już o wiele lepiej Chyba w tym tkwił problem, że wiecej ciepłej wody szło po prostu na Parter bo tam były na max "5" odkręcone, to chyba tak jak i pisałeś Wygląda na to że ten jeden grzejnik na górze jest za bardzo skręcony( Skryzowany ) trzeba go popuścić tak jak pisalem wyżej. Zapowietrzony moim zdaniem nie jest. Szum to efekt zbyt dużego przydławienia ,co przeklada sie na jego moc grzewczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 19.10.2021 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2021 To tak z temperaturą Parter i Piętro może już być, na dole na głowicach skala ustawione na "3", na górze na "5" i różnica w pokojach dokładnie pod sobą wynosi już tylko 0.4- 0.5* (więcej na Parterze), gdy wcześniej był to 1* lu więcej - mam w całym domu pomiar temperatury Xiaomi spięte do bramki. W sumie jak instalator mówi, na parterze 2 ściany do ogrzania, na piętrze 2+ sufit nad którym jest nieogrzewane poddasze (ale strop wyłożony wełną 35cm) i na dole bardziej otwarta przestrzeń. Powoli poznaje tę pompe Odnośnie Delty jeszcze - ustawiona na 8 i różnica zasilanie-powrót to 4-5* a nie 8* czemu tak jest? Dziś przestawiłem na delta 5 zobaczyć czy szybciej będzie się dom nagrzewać, testuje. Różnica zasilanie-powrót 3* W jednym grzejniku nadal słychać jak płynie woda, myślałem że może po zmianie delty coś się zmieni ale nie. Powiedzcie jeszcze jak to robić, odpowietrzać na wyłączonej pompie i wyłączonej pompce obiegowej tak? Po prostu odkrecić lekko te czarny zaworek na chwile i to wszystko czy jeszcze coś? odpowietrzniki Afriso edit: tego chyba nie trzeba w ogóle odkręcać, ma być dokręcony i sam automatycznie się odpowietrza jak jest powietrze - dobrze ja to rozumiem? o dokładnie takie mam https://www.afriso.pl/katalog-online/afriso/odpowietrznik-automatyczny-pionowy/produkt/7773510 Taki masz na grzejnikach? to to pokrętło czarne powinno byc popuszczone. te zaworki ulegają szybkiemu popsuciu,aby sprawdzic czy jest dobry ( sprawny ) trzeba go odkręcic recznie ( da się ) i dmuchnąć ustami ---jak słychać powietrze to sprawny. Osobiście mam inne na grzejnikach. takie jak masz ty zakłada się na instalacje CO czyli np. były przed zasilaniem do CWU jak i na zasilaniu CO. Trudno to opisem dokładnie wytłumaczyć. Przy grzejnikach stosuje sie odpowietrzniki zakręcane ( takie malutkie biale na śrubokręt ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 20.10.2021 09:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2021 (edytowane) ... W jednym grzejniku nadal słychać jak płynie woda, myślałem że może po zmianie delty coś się zmieni ale nie. Powiedzcie jeszcze jak to robić, odpowietrzać na wyłączonej pompie i wyłączonej pompce obiegowej tak? Po prostu odkrecić lekko te czarny zaworek na chwile i to wszystko czy jeszcze coś? odpowietrzniki Afriso edit: tego chyba nie trzeba w ogóle odkręcać, ma być dokręcony i sam automatycznie się odpowietrza jak jest powietrze - dobrze ja to rozumiem? o dokładnie takie mam https://www.afriso.pl/katalog-online/afriso/odpowietrznik-automatyczny-pionowy/produkt/7773510 Odpowietrznik, który pokazałeś montuje się na pionie. I czarna zakrętka z góry powinna być teoretycznie stale poluzowana, by powietrze gdy się zbierze mogło ulecieć. Pod czarnym zaworkiem jest zaworek gumowy i pod nim pływak. Gdy zbierze się powietrze, poziom wody opadnie i pływak powinien pociągnąć zaworek gumowy, dając ujście powietrzu - to w teorii. W praktyce może lepiej zaworek czarny zakręcać i raz w tygodniu sprawdzić, popuścić czy syknie powietrze. Bo podczas normalnej pracy instalacji ciśnienie wody dociska zaworek gumowy i ta gumka lubi się przykleić, przez co nawet jak powietrze zbierze się w zbiorniczku, to pływak daje za małe obciążenie by zaworek gumowy otworzyć. A to co -voymar- pisze o odpowietrzniku przy grzejniku, to są takie standardowo przy grzejnikach stalowych płytowych. Przy grzejnikach żeliwnych tego typu zaworów nie widziałem. Prawdopodobnie trzeba by we własnym zakresie się w tego typu odpowietrzniki zaopatrzyć i zamontować na grzejnik po przeciwległej stronie od rur. Przy instalacji grawitacyjnej z odpowietrznikami na pionach - to tak, do odpowietrzania powinno się wyłączyć cyrkulację wody. W przypadku odpowietrznika na boku grzejnika, można się zastanowić czy cyrkulacja wody paradoksalnie nie pomoże w odpowietrzaniu. Bo wtedy cyrkulacja wody "spycha" powietrze na koniec grzejnika. Przynajmniej powinna w teorii Edytowane 20 Października 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 24.10.2021 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2021 (edytowane) Panowie źle wam napisałem wcześniej - te odpowietrzniki to tak mam na pionach na piętrze i są one w okolicach zaworów na grzejnikach, grzejniki same w sobie nie mają chyba odpowietrzników (nic tu nie widze przynajmniej ) , Voymar znowu tak jak piszesz chyba jest, jest za bardzo skręcony na głowicy ten jeden grzejnik (Skryzowany), bo rurka zasilanie gdzie wchodzi woda jest ciepła jak się dotknie reką, jest zawór i grzejnik i zaraz za głowicą jest już lekko odczuwalnie chłodniejszy a głowica ustawiona na max czyli na 5. "Przy grzejnikach stosuje sie odpowietrzniki zakręcane ( takie malutkie biale na śrubokręt ) " - takie mam na aluminiowych na schodach tak. Zdejmę tą głowice i zobacze, tylko musze jakiś tutorial na YT ogarnać, może coś macie pod ręką z czego korzystaliście? Rozmawiałem o tym z instalatorem jeszcze to głowice jego człowiek zakładał i do końca nie wie w jakiej pozycji są, zasugerował aby zdjąć głowice w ogóle i zobaczyć czy coś się zmieni. Powiedział, że te odpowietrzniki an pionach można odkręcać je na włączonej pompie i jak obiegowa chodzi. Poodkręcałem je profilaktycznie na 24h i później zakręciłem. Grzejnik raczej nie jest zapowietrzony to pewnie na głowicy skręcony. Będę informował jak postępy Edytowane 24 Października 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 24.10.2021 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2021 Tak właśnie ci pisałem że te z ( czarnym ) pokrętłem można odkręcić na pracującym układzie.Odnośnie grzejników i głowic-- Te głowice to wcale nie są potrzebne ale to wyższa szkoła .Najprościej należy zobaczyć na jakiej nastawie jest zawór termostatyczny : bo mogą być z regulacją od 1 do 3 lub od 1- do 7 + ustawienie ( N ) -Neutral U góry od strony grzejnika na tym zaworze jest ( kropka ) i jest to wyznacznik. Jak np. jest ustawione ( 2 ) na wprost kropki to taka jest wartość. Aby to ustawić to potrzeba 3 min czasu i ma grać a nade wszystko GRZAĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 25.10.2021 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2021 (edytowane) @Franek mam jeszcze pewne obawy co do tych ustawień. Nie widzę twego grzejnika i nie mogę go zdiagnozować Ciężko jest to przedstawić na MF to zrób jeszcze tak nie wiem co tam masz na grzejnikach- bo głowica termostatyczna to PIKUŚ tą głowicą jest regulacja lecz to nie wszystko. Wpisz w goog ...le zawór grzejnikowy Danfoss ( taki powinien być na grzejniku ) w zależności od modelu są nastawy np. 1--3+ N lub 1 ---7 + N neutral I tak naparterze np. na 4 a piętro 7 lub N i to właśnie jest KRYZOWANIE a nie głowica termostatyczna. Przy tym zaworku odciągasz ten biały ( nierdzewny pierścień i przekręcasz na odpowiednie wartośći Tam gdzie jest zielony pierścień tylko się przekręca i tam regulacja chyba 1---3 Jak to zrobić jest na YT --regulacja grzejników na zaworach danfoss lub coś podobnie na glowicach . Ważne byś zobaczyl jak gość te zawory odciąga i przekręca. Jak ustawisz na 4 parter np. i N czy tam siedem na piętrze to niech tak pracuje dzień potem dokręć dopiero glowicę termostatyczną i na niej masz dodatkową regulację o ktorej pisałeś. Voymar dziś do tego usiadłem w końcu, z tymi filmikami, zostawie może komuś się przyda KRYZOWANIE GRZEJNIKA: ten co słychać było w nim wode okazało się, ze był ustawiony na 5 (skala 1--7 + N), dałem go na N i od razu przestało być słychać wode, ciszaaa Na 7 było jeszcze słychać jak testowałem. Tam dalej za "N" są jeszcze kreski jakaś skala czy to znaczy że jeszcze większy przepływ powinien być czy jak? Bo wyczytałem że: 1 - to najmniejszy przepływ wody 4 - to średni przepływ wody N - brak dławienia, czyli pełny przepływ. Tak to jest? Przejrzałem wszystkie pozostałe i znalazłem jeszcze jeden grzejnik ustawiony na "5", przestawiłem na "N", w nim nie było słychać wody, ale troszke słabiej grzał od pozostałych. Wszystkie pozostałe na PIETRZE były na "N". Pozakładałem z powrotem głowice. Sprawdziłem PARTER i tam wszystkie też były "N", ale tam na razie nie zmieniałem bo jest OK, są po prostu już na głowicy na zwykłej regulacji ustawione na "3" i póki co jest Ok można tak zostawić bez kryzowania co? Dzięki kolejny raz Voymar znowu trafiłeś w punkt W piwnicy przy pompie mam jeszcze jeden mały grzejnik 5 żeberek żelwiny i tam też było ustawione "N", to zmieniłem na "4". Na jednym grzejniku na PARTERZE nie mam w ogóle głowicy tylko taki czerwony kapturek, zdjąłem go zobaczyć na ile jest skryzowany, ale nie moge go tera założyć z powrotem, ktoś wie jak?? https://kwasek.pl/pl/p/Danfoss-Zawor-grzejnikowy-termostatyczny-RA-N-katowy/3159 nie znalazłem nic na youtube :/ Edytowane 25 Października 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 25.10.2021 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2021 (edytowane) Voymar dziś do tego usiadłem w końcu, z tymi filmikami, zostawie może komuś się przyda KRYZOWANIE GRZEJNIKA: ten co słychać było w nim wode okazało się, ze był ustawiony na 5 (skala 1--7 + N), dałem go na N i od razu przestało być słychać wode, ciszaaa Na 7 było jeszcze słychać jak testowałem. Tam dalej za "N" są jeszcze kreski jakaś skala czy to znaczy że jeszcze większy przepływ powinien być czy jak? Bo wyczytałem że: 1 - to najmniejszy przepływ wody 4 - to średni przepływ wody N - brak dławienia, czyli pełny przepływ. Tak to jest? Przejrzałem wszystkie pozostałe i znalazłem jeszcze jeden grzejnik ustawiony na "5", przestawiłem na "N", w nim nie było słychać wody, ale troszke słabiej grzał od pozostałych. Wszystkie pozostałe na PIETRZE były na "N". Pozakładałem z powrotem głowice. Sprawdziłem PARTER i tam wszystkie też były "N", ale tam na razie nie zmieniałem bo jest OK, są po prostu już na głowicy na zwykłej regulacji ustawione na "3" i póki co jest Ok można tak zostawić bez kryzowania co? Dzięki kolejny raz Voymar znowu trafiłeś w punkt W piwnicy przy pompie mam jeszcze jeden mały grzejnik 5 żeberek żelwiny i tam też było ustawione "N", to zmieniłem na "4". Na jednym grzejniku na PARTERZE nie mam w ogóle głowicy tylko taki czerwony kapturek, zdjąłem go zobaczyć na ile jest skryzowany, ale nie moge go tera założyć z powrotem, ktoś wie jak?? https://kwasek.pl/pl/p/Danfoss-Zawor-grzejnikowy-termostatyczny-RA-N-katowy/3159 nie znalazłem nic na youtube :/ Cieszę sie bardzo że udalo ci się to ogarnąć. :yes: Teraz to moge cię wysyłac do ustawień Pomału i sam stwierdzisz że te glowice to tylko wydatek ( nioepotrzebny ) A mianowicie ---Jak teraz masz wszystko poustawiane to za głowicę MOŻE ci służyć wlaśnie ten CZERWONY KAPTUREK.mA ON GWINT KTÓRY NAKRĘCASZ NA ZAWÓR TERMOSTATYCZNY. Przykladasz robisz malutki ruch ( na dokręcanie ) tak aby się trzymal U góry długopisem robisz kreskę i naprzykład dokręcasz na max. Wtedy jest tak jak na głowicy ( zero ) --zamknięty. Jak zrobisz np. 1/2 obrotu to jest np.2 lub 3 tak jak na glowicy tylko bez cyfr. KUMASZ? Myslę że tak jak poradzileś sobie z zaworami to kumasz. I w ten sposób z tych Koreczków masz GŁOWICE Termostatyczne za FREE. A że ci się nie daje ten korek zakręcic - to może byc spaprany gwint w tym korku. Dociśnij równo do zaworu i spróbuj zakręcić. Można też na zawór nawinąc troszke taśmy teflonowej i próbowac. Możliwości jest wiele ---mozna cos dopasować o identycznym gwincie itd. Teraz sobie przelicz ile zapłaciłeś za glowice termostatyczne do grzejników . A glowice mialeś z korków .Tych czerwonych. Jak są --przynajmniej jak dawniej były sprzedawane zawory termostatyczne to wlaśnie z tymi korkami, które moga służyc jako głowice tylko trzeba to wiedzieć i umiec je ustawić POWODZENIA Edytowane 25 Października 2021 przez -voymar- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 26.10.2021 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2021 Za "N" są jeszcze kreski jakaś skala czy to znaczy że jeszcze większy przepływ powinien być czy jak?czy "N" to max otwarte i te kreski tylko są bo są? wiesz o co z tym chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptaq84 27.10.2021 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2021 Witam serdecznie Deweloper który buduje mi dom zaproponował mi 2 pompy ciepła do wyboru: Modele pomp ciepła do wyboru1.Kaisai Arctic Mono R32 10kw2.Bosch Compress 3000 AWS Czy ktoś może mi o nich coś więcej powiedzieć? Oczywiście suche info z neta już przeczytałem ale chodzi bardziej o eksploatację i ewentualne ich plusy i minusy. Z góry dziękuję Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 31.10.2021 12:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2021 Nie znam tych pomp.Lepszym wyborem byłaby pompa LG V-Therma na czynniku R32. A jeśli nie masz innego wyboru i ograniczenie tylko do tych dwóch modeli, to stawiam na Kaisai na czynniku R32.Bosch 3000 AWS jest jeszcze na czynniku R410a. Same właściwości czynnika powodują, że P.C. na czynniku R32 mają o 6% wyższą sprawność (wydajność), niż takie same modele na czynniku R410a. Do tego czynnik R410a jest powoli wycofywany z rynku UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 31.10.2021 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2021 Witam serdecznie Deweloper który buduje mi dom zaproponował mi 2 pompy ciepła do wyboru: Modele pomp ciepła do wyboru 1.Kaisai Arctic Mono R32 10kw 2.Bosch Compress 3000 AWS Czy ktoś może mi o nich coś więcej powiedzieć? Oczywiście suche info z neta już przeczytałem ale chodzi bardziej o eksploatację i ewentualne ich plusy i minusy. Z góry dziękuję Pozdrawiam A ja odpowiem jak zwykle : -należy porównać parametry tych PC wg określonych norm -sprawdzić dostępność serwisu , w tym koszty (także części) -poczytać o doświadczeniu w budowie PC Pzdr PS wg mnie ważna jest różnica czy sprzęt jest "tylko" produkowany w Chinach czy jest chińskim produktem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 31.10.2021 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2021 No i niestety jest bardzo mało informacji o eksploatacji PC Boscha i Kaisaia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 31.10.2021 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2021 (edytowane) Podpowiecie jeszcze? Danfoss Zawór grzejnikowy termostatyczny jest na nim 1,2,3,4,5,6,7, N, a za N jeszcze pare kresek podziałki - co one właściwie oznaczają?Bo N oznacza brak dławienia czyli pełny przepływ tak? Ogarnąłem już z tym równym grzaniem Parter i Piętro, ten grzejnik w którym było słychać płynącą wodę okazało się, że był na 5 i po przestawieniu na N szum zniknął. W jednym grzejniku na korytarzu żeliwny 9 żeberek mam ten zawór na N, głowica na max skale czyli 5 i nieraz zdarza się że słychać lekko płynącą wode (nie przeszkadza to już jak na poprzednim i nie słychać tego codziennie, ale czasami się zdarza). Grzejnik ten zasilany jest przez takie cienkie rurki 1cm średnicy, a pozostałe w pokojach mają większy przekrój, więc może o to chodzi, choć w tamtym roku gdy nie było tych zaworów i głowic i był kopciuch nigdy nie było słychać płynącej wody.Gdy słychać to zdjąłem głowice i na test przestawiłem na podziałce poza N i dzwiek zniknął, czy ta podziałka oznacza jeszcze większy przepływ czy jak? https://www.tanie-ogrzewanie.pl/img/zawor_grzejnikowy_danfoss_trd.jpg Edytowane 31 Października 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 31.10.2021 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2021 Jeszcze odnośnie kryzowania na grzejnikach aluminiowych, u dołu ten zaworek na klucz imbus jak na tym filmiku https://youtu.be/3At-THOlpVY?t=133 ostatni grzejnik bo mam taki jeden w łazience na Pietrze zostawić na max odkręcony? czyli aby było wysunięte prawie do tego gwintu tak? Dziś dopiero się o tym dowiedziałem od kolegi ten zaworek mam zamalowany farbą tak że wygląda jak jeden element, jutro spróbuje to jakimś kluczem odkręcić. Voymar jak masz u siebie jakieś wskazówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 01.11.2021 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2021 Jeszcze odnośnie kryzowania na grzejnikach aluminiowych, u dołu ten zaworek na klucz imbus jak na tym filmiku https://youtu.be/3At-THOlpVY?t=133 ostatni grzejnik bo mam taki jeden w łazience na Pietrze zostawić na max odkręcony? czyli aby było wysunięte prawie do tego gwintu tak? Dziś dopiero się o tym dowiedziałem od kolegi ten zaworek mam zamalowany farbą tak że wygląda jak jeden element, jutro spróbuje to jakimś kluczem odkręcić. Voymar jak masz u siebie jakieś wskazówki? Ten dolny to zwykły zawór odcinający ,on powinien byc odkręcony na max. To tak jak przy kranie on-off Ale UWAGA!!!!! jego można wykręcić całkowicie i poleci woda z ( CO ) Odkręć go nie więcej niż na równo z budową. A tak dla bezpieczeństwa to jakieś 2mm powinien być w głąb od obudowy. On musi być ma max bo jak będzie wkręcony to te ustawienia na zaworze TERMOSTATYCZNYM będą DO Bani. Bo by ten na dole ograniczał przepływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.