Serpher 22.11.2020 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 Wiem, że temat był już dużo razy wałkowany, jednak w moim przypadku nie jest to standard. Dodatkowo jestem laikiem w temacie. Otóż mam: dom nieocieplony, kocioł na paliwo stałe z miarkownikiem (70 st C), instalacja grawitacyjna bez pompy, grzejniki żeliwne do których założyłem zawory termostatyczne wraz z głowicami.Pytanie jest takie: czy warto kryzować grzejniki jeżeli regulacją dopływu wody zajmuje się głowica termostatyczna? Rozumiem kwestię oporów, że będzie leciało tam gdzie bardziej może. Jakby nie było głowic a tylko nakrętki to kryzowanie miało by sens bardziej. Mam 3 grzejniki do potencjalnej regulacji. Jeden ok 2300 Watt w bezpośredniej odległości od kotła ok 2 metry oraz dwa pozostałe w odległości ok 10 metrów (2300 W i 1400 W). Apka na smartfona Danfossa sugeruje nastawy 6 dla 2300 W oraz 4 dla 1400 W. Nie jest chyba uwzględniane odległość od źródła ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 22.11.2020 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 Rozumiem kwestię oporów, że będzie leciało tam gdzie bardziej może. Jakby nie było głowic a tylko nakrętki to kryzowanie miało by sens bardziej. Bez kryzowania będziesz miał zimne grzejniki w pozostałych pomieszczeniach, jak to o najmniejszych oporach będzie (jeszcze) nieogrzane. Przy 3 grzejnikach może i to jakoś ujdzie, jak nie ustawisz odpowiednio przepływów przy otwartych głowicach tak, żeby przez każdy przepływała odpowiednia ilość wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania