codix 05.01.2021 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Dobra, a powiedzcie mi, jaka jest mniej więcej różnica w cenie między pompami nisko i wysokotemperaturowymi? Mówię już o całym osprzęcie, bo przy wysokotemperaturowych, to widziałem, że ceny chodzą w przedziale 40-50 tys. A za te 3 tys. to ile tych grzejników kupię? 2? A pomieszczeń do ogrzania jest 7 No za 3tys to pare grzejników mozna kupić tak wiec nie przesadzaj. Jak w sprzedarzy nie ma juz takich zeberek jak masz to ściagasz pare calkowicie i laczysz z innymi a tam gdzie sciagles kupujesz inne Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7875601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 06.01.2021 11:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Zrobiłem pomiary pomieszczeń do ogrzania wraz z grzejnikami, oto one: PIĘTRO:Kuchnia - 27 m3, grzejnik o wymiarach 65x55x9 cmŁazienka - 15 m3, grzejnik o wymiarach 55x55x9 cmSypialnia - 49 m3, grzejnik o wymiarach 150x55x9 cmSalon - 59 m3, grzejnik o wymiarach 170x55x9 cmPokój - 33,5 m3, grzejnik o wymiarach 100x55x9 cm PARTERPokój - 24 m3, grzejnik o wymiarach 125x55x9 cm Poniżej przykładowe zdjęcie grzejników. W łazience mam nowszy i grzeje słabiej niż te stare. Myślicie, że takie grzejniki nie ujadą z pompą niskotemperaturową? W każdym pokoju są one we wnęce, więc nie wiem, jak miałbym wstawić większe grzejniki. https://zapodaj.net/6d576a0faa8eb.jpg.htmlhttps://zapodaj.net/d859fea533841.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 06.01.2021 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 W każdym pokoju są one we wnęce, więc nie wiem, jak miałbym wstawić większe grzejniki. Są grzejniki 3-członowe np; https://www.tukado.pl/produkt-21-PURMO_Compact_C33_300x1800_-_Grzejnik_plytowy-13686077894808-13633494107900.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876033 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 06.01.2021 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Zrobiłem pomiary pomieszczeń do ogrzania wraz z grzejnikami, oto one: PIĘTRO: Kuchnia - 27 m3, grzejnik o wymiarach 65x55x9 cm Łazienka - 15 m3, grzejnik o wymiarach 55x55x9 cm Sypialnia - 49 m3, grzejnik o wymiarach 150x55x9 cm Salon - 59 m3, grzejnik o wymiarach 170x55x9 cm Pokój - 33,5 m3, grzejnik o wymiarach 100x55x9 cm PARTER Pokój - 24 m3, grzejnik o wymiarach 125x55x9 cm Poniżej przykładowe zdjęcie grzejników. W łazience mam nowszy i grzeje słabiej niż te stare. Myślicie, że takie grzejniki nie ujadą z pompą niskotemperaturową? W każdym pokoju są one we wnęce, więc nie wiem, jak miałbym wstawić większe grzejniki. https://zapodaj.net/6d576a0faa8eb.jpg.html https://zapodaj.net/d859fea533841.jpg.html Jak bys pomiescil tam np.grzejniki diamond c33 700x600 600x600 1600x600 1800x600 1000x600 1200x600 To koszt takich bez zbytniego szukania 2800zl A zwiekszasz prawie dwukrotnie moc grzejników w stosunku do tych Twoich i trzykrotnie pojemnosc wodna co przy pompie jest wazne niewiem ile pojemnosci maja Twoje bo to chyba jakiegos starszego typu a gdzies widzialem info ze metr takiego grzejnika to tylko 3litry wody co u Ciebie by dawalo tylko 22l wody . Umieszczanie grzejników we wnekach to niezbyt dobry pomysl chyba ze na dlugosc to ok ale od góry nie masz przeslonietych tych grzejników np.parapetem czy murem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 06.01.2021 12:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Od góry zawsze mam parapet Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 06.01.2021 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Zrobiłem pomiary pomieszczeń do ogrzania wraz z grzejnikami, oto one: PIĘTRO: Kuchnia - 27 m3, grzejnik o wymiarach 65x55x9 cm Łazienka - 15 m3, grzejnik o wymiarach 55x55x9 cm Sypialnia - 49 m3, grzejnik o wymiarach 150x55x9 cm Salon - 59 m3, grzejnik o wymiarach 170x55x9 cm Pokój - 33,5 m3, grzejnik o wymiarach 100x55x9 cm PARTER Pokój - 24 m3, grzejnik o wymiarach 125x55x9 cm Poniżej przykładowe zdjęcie grzejników. W łazience mam nowszy i grzeje słabiej niż te stare. Myślicie, że takie grzejniki nie ujadą z pompą niskotemperaturową? W każdym pokoju są one we wnęce, więc nie wiem, jak miałbym wstawić większe grzejniki. https://zapodaj.net/6d576a0faa8eb.jpg.html https://zapodaj.net/d859fea533841.jpg.html Jeśli nie możesz mieć dłuższych grzejników we wnękach , to pozostaje rzeczywiście wymiana na trójpłytowe C33. Proponuję jednak najpierw na jeden sezon zainstalować PC z temp max CO 55st i wtedy zobaczysz co potrzeba. Pisałeś ,że grzejesz na CO 55-58st i na noc wyłączasz-więc na 99% temp max z PC tj 55st Ci wystarczy (ale uwaga : TA TEMP MAX NA CO TYLKO W NAJWIĘKSZE MROZY !), w 90% sezonu będą wystarczały znacznie niższe temp... Może się okazać ,że jak w moim przypadku (na piecu zasypowym utrzymywałem 55-58st) nie musiałem wymieniać żadnego grzejnika-PC ustawiona jest wg krzywej grzewczej +10st/40st i -12st/48st i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876051 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 06.01.2021 12:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Ale to nie będzie pompa wysolotemperaturowa? Na piecu mogę mieć nawet 50 C i jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 06.01.2021 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Ale to nie będzie pompa wysolotemperaturowa? Na piecu mogę mieć nawet 50 C i jest dobrze Z tego co pisałeś nie możesz ustawić fizycznie pieca na mniej niż 60st (pewnie nieszczelności ,tzw lewe powietrze, czy cug w kominie...) Z tymi PC LT i HT nie jest 0/1... Kiedyś LT były do 35st-45st , teraz niby LT są do 55st -ale HT do 65-80st W Twoim przypadku HT jest bez sensu głównie na koszt zakupu i zazwyczaj gorszą sprawność przy wyższych temp CO Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 06.01.2021 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Chyba ,że jest jakaś klasa pośrednia PC między LT a HT... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 06.01.2021 13:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Z tego co pisałeś nie możesz ustawić fizycznie pieca na mniej niż 60st (pewnie nieszczelności ,tzw lewe powietrze, czy cug w kominie...) Z tymi PC LT i HT nie jest 0/1... Kiedyś LT były do 35st-45st , teraz niby LT są do 55st -ale HT do 65-80st W Twoim przypadku HT jest bez sensu głównie na koszt zakupu i zazwyczaj gorszą sprawność przy wyższych temp CO Pisałem, że zrobiłem eksperyment i na piecu było nastawione 38c, fizycznie było 50c i w domu było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876063 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 06.01.2021 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 @pietre Jakiekolwiek roszady z grzejnikami to dopiero po dociepleniu domu. Może wystarczy tak jak jest. Najsensowniej to PC niskotemperaturowa dobrana pod już ocieplony dom. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 06.01.2021 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Panowie za mocno się rozpędziliście z tym przewymiarowaniem grzejników. 8 stron gdybania. Jak pietre da te 25 cm izolacji na ściany - na co już się zdecydował, to grzejniki z automatu się zrobią przewymiarowane.Tym bardziej, że te 25 cm to jest gruba izolacja - tyle to normalnie dają do ścian szkieletowych drewnianych (czasem 30 cm).Na ścianach murowanych najczęściej spotyka się 10-15 cm. pietre - rozumiem, że ściana jest dwuwarstwowa sito + suporex - jaka jest grubość, której warstwy - między nimi pustka?Im grubsza izolacja - to niższy koszt ogrzewania, ale prawdopodobnie starczy tu dodać do tego co jest ze 10 cm styropianu grafitowego. Nie dążysz przecież do zrobienia domu pasywnego, tylko do obniżenia kosztów ogrzewania. I już przy takiej izolacji uzyskasz przewymiarowanie grzejników - poprzez samo ocieplenie.Jeśli piwnice nie ogrzewane, czy przyklejony do domu nie ogrzewany garaż to warto te ściany też docieplić, przynajmniej 5 cm grafitowego styropianu. U mnie zawsze myślałem, że mam dom 100 m2, może 120m2 po zagospodarowaniu skosów pod dachem. A gdy zacząłem liczyć OZC okazało się że mam 160 m2 ogrzewanej powierzchni. Dom poniemiecki z pełnej cegły. Dach gdy jeszcze był otwarty, bez izolacji i starych oknach ze szparami - szło 6,5-8 Ton węgla - piec może 26 kW i zimy w latach '80 tych sroższe. Na piecu dobre 70*C.Gdy rodzice w latach '90 wymienili okna na PCV, dali 5 cm białego styropianu (wtedy styropian miał lambdę 0,044 a ten lepszy 0,04) na tylko 3 ściany zewn. południe, zachód, północ (5 cm umownie, bo ściany krzywe i grubość styro była zmienna 3-5 cm). Do tego 3 cm styropianu na sufity na piętrze - ilość spalanego węgla spadła do 4,5 Tony. A na piecu 55-65*C, ze spadkami po wypaleniu opału. Wymieniony piec na mniejszy - miało być 17 kW, ale teraz przy złomowaniu okazało się że miał 22 kW klasa kotła 3. W międzyczasie dodałem 20 cm wełny na strych 50% powierzchni, ocieplenie skosów kombinowane styro i wełna łącznie 17 do 20 cm w skosach - to drugie 50% powierzchni dachu.Trzy lata temu dałem 8 cm styro grafitowego na wschodnią ścianę (wcześniej ta była bez izolacji), rok następny dołożyłem 5 cm styro grafitowego na ścianę zachodnią i północną, ściana południowa nadal została z 5 cm (bo dużo okien i linia elektryczna napowietrzna) - za ostatnią łagodną zimę 2019/2020r. zeszo tylko 2,5 tony węgla i może 1 m3 drewna. A temp. utrzymywana na piecu wahała się między 45 a 55*C, ze spadkami do 20*C. Po policzeniu OZC wyszło na poziomie 7,3-7,5 kW w zależności od użytego kalkulatora. W październiku 2020r. założyłem PC. I grzejniki były wystarczająco przewymiarowane, wymieniłem 6 grzejników tylko dlatego, że były stalowe płytowe i instalator postraszył mnie, że wcześniej mieli domy gdzie po zamknięciu instalacji grawitacyjnej i nabiciu ciśnienia takie grzejniki zaczęły przeciekać. Przykładowe temp. na PC wg krzywej pogodowej u mnie - to 37*C woda przy +4*C i 39*C woda przy 2*C na dworze, a przy +10*C temperatura wody obniża się do ok. +33*C. Temperatury w domu wg harmonogramu od 7 do 21 godz. +22*C i od 21 do 7 godz. +21*C (realnie w pokojach od 0,5 do 1*C mniej). Wg przeliczonego prądu z licznika Tauronu - wychodzi mi za listopad 387 kWh prądu i COP 4,38 na CO, a za grudzień 645 kWh prądu i COP 4,22 - więc nie taki diabeł straszny jak "podłogowcy" go malują. Z tego co piszesz dom rodziców jest mniejszy - warto dokładniej przeliczyć. Podaj jeszcze dokładniejsze dane z czego warstwy muru zewn. Te ocieplenie ze sidingiem daje kratkę na ścianie -styro lepsza izolacja i łaty pomiędzy - to gorsza izolacja. Ale by uniknąć dodatkowego syfu i śmieci do utylizacji bym tą izolację zostawił i na to dołożył dodatkową warstwę.Ewentualnie można powyciągać łaty i te szczeliny uzupełnić styropianem 5 cm i dopiero na to dołożyć 10 cm nowego styropianu. Przy założeniu, że obecny styro jest też lepiony do ściany, a nie tylko wciśnięty między łaty. Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 06.01.2021 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Na piecu jest 60 C, z tym, że jak ojciec ustawi na 50 C komputer, to temperatura wybija mu na 60 C. Racja -nie zauważyłem tego wpisu, jakoś przykleił mi się ten poprzedni.Nieważne. Ważne jest moim zdaniem to co z tego Twojego opisu wynika- a ja i inni już Ci to pisali. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 06.01.2021 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) W kalkulatorze na stronie Termoorganika nie ma wielu materiałów, ale tak na szybko : Ytong Forte 24 cm (odpowiednik suporexu) + cegła kratówka 12 cm + styropian 5 cm (Lambda 0,044) - daje U przegrody 0,27Uwzględniając mostki na łatach niech będzie U=0,3Doliczając do tego grafitowy styropian 10 cm Lambda 0,035 - zejdziesz w okolicę U=0,16 - to spełnia normę na rok 2021 i kwalifikuje się do dotacji. Tylko z udowodnieniem tego urzędnikom będzie kłopot, bo ściana wieloskładnikowa - co trudno policzyć - może być potrzebny audyt energetyczny do dotacji. A już teraz masz ścianę o podobnej izolacyjności U jak u mnie w domu.U mnie pełna cegła + pustka powietrzna = 50 cm + styropian 10 cm (średnia lambda z dwóch rodzaji styropianu to może 0,038 może 0,04) U=0,29 ścian zewn.. Jeśli porównać tylko ściany, bo mostki termiczne izolację pogarszają. Przy tym mam rekuperację to ok. 2 kW oszczędności przy moim OZC. Przyzwoitą izolację na dachu i asfalt w podłodze na gruncie (taki asfalt poprawia izolację termiczna podłóg). Przymierzam się do dodania 10 cm wełny na strychu i 3cm styropianu na podłogi na gruncie - by poprawić izolacje. Potem 5 cm styropianu na fundamenty zewn. Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 06.01.2021 14:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Panowie za mocno się rozpędziliście z tym przewymiarowaniem grzejników. 8 stron gdybania. Jak pietre da te 25 cm izolacji na ściany - na co już się zdecydował, to grzejniki z automatu się zrobią przewymiarowane. Tym bardziej, że te 25 cm to jest gruba izolacja - tyle to normalnie dają do ścian szkieletowych drewnianych (czasem 30 cm). Na ścianach murowanych najczęściej spotyka się 10-15 cm. pietre - rozumiem, że ściana jest dwuwarstwowa sito + suporex - jaka jest grubość, której warstwy - między nimi pustka? Im grubsza izolacja - to niższy koszt ogrzewania, ale prawdopodobnie starczy tu dodać do tego co jest ze 10 cm styropianu grafitowego. Nie dążysz przecież do zrobienia domu pasywnego, tylko do obniżenia kosztów ogrzewania. I już przy takiej izolacji uzyskasz przewymiarowanie grzejników - poprzez samo ocieplenie. Jeśli piwnice nie ogrzewane, czy przyklejony do domu nie ogrzewany garaż to warto te ściany też docieplić, przynajmniej 5 cm grafitowego styropianu. U mnie zawsze myślałem, że mam dom 100 m2, może 120m2 po zagospodarowaniu skosów pod dachem. A gdy zacząłem liczyć OZC okazało się że mam 160 m2 ogrzewanej powierzchni. Dom poniemiecki z pełnej cegły. Dach gdy jeszcze był otwarty, bez izolacji i starych oknach ze szparami - szło 6,5-8 Ton węgla - piec może 26 kW i zimy w latach '80 tych sroższe. Na piecu dobre 70*C. Gdy rodzice w latach '90 wymienili okna na PCV, dali 5 cm białego styropianu (wtedy styropian miał lambdę 0,044 a ten lepszy 0,04) na tylko 3 ściany zewn. południe, zachód, północ (5 cm umownie, bo ściany krzywe i grubość styro była zmienna 3-5 cm). Do tego 3 cm styropianu na sufity na piętrze - ilość spalanego węgla spadła do 4,5 Tony. A na piecu 55-65*C, ze spadkami po wypaleniu opału. Wymieniony piec na mniejszy - miało być 17 kW, ale teraz przy złomowaniu okazało się że miał 22 kW klasa kotła 3. W międzyczasie dodałem 20 cm wełny na strych 50%powierchni, ocielenie kombinowane styro i wełna łącznie 17 do 20 cm w skosach pozostałe 50% powierzchni dachu. Trzy lata temu dałem 8 cm styro grafitowego na wschodnią ścianę (wcześniej ta była bez izolacji), rok następny dołożyłem 5 cm styro grafitowego na ścianę zachodnią i północną, ściana południowa nadal została z 5 cm (bo dużo okien i linia elektryczna napowietrzna) - za ostatnią łagodną zimę 2019/2020r. zeszo tylko 2,5 tony węgla i może 1 m3 drewna. A temp. utrzymywana na piecu wahała się między 45 a 55*C, ze spadkami do 20*C. Po policzeniu OZC wyszło na poziomie 7,3-7,5 kW w zależności od użytego kalkulatora. W październiku 2020r. założyłem PC. I grzejniki były wystarczająco przewymiarowane, wymieniłem 6 grzejników tylko dlatego, że były stalowe płytowe i instalator postraszył mnie, że wcześniej mieli domy gdzie po zamknięciu instalacji grawitacyjnej i nabiciu ciśnienia takie grzejniki zaczęły przeciekać. Dotychczasowe temp. na PC to 37*C woda przy +4*C i 39*C woda przy 2*C na dworze - wg przeliczonego prądu z licznika Tauronu - wychodzi mi za listopad 387 kWh prądu i COP 4,38 na CO, a za grudzień 645 kWh prądu i COP 4,22 - więc nie taki diabeł straszny jak "podłogowcy" go malują. Z tego co piszesz dom rodziców jest mniejszy - warto dokładniej przeliczyć. Podaj jeszcze dokładniejsze dane z czego warstwy muru zewn. Te ocieplenie ze sidingiem daje kratkę na ścianie -styro lepsza izolacja i łaty pomiędzy gorsza izolacja. Ale by uniknąć dodatkowego syfu i śmieci do utylizacji bym tą izolację zostawił i na to dołożył dodatkową warstwę. Dokładnie nie pamiętają rodzice, ale raczej jest jedna warstwa cegły i jedna siporexu. Przerwy tam chyba nie ma. Mur ma 40 cm. Na wiosnę sprawdzę, czy pod panelami jest jeszcze w ogóle ten styropian. Jeśli będzie to dołożę do tego 15 cm, a jak będzie trzeba wszystko zerwać, to dam styropian 20 cm, a pod dach wpsiknę piankę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 06.01.2021 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Bloczek suporexu 24 cm + 12 cegła kratówka = 36 cm jak dodać do tego po 2 cm na stronę tradycyjnego tynku to te 40 cm - wyjdzie. Ludzie często boją się robić z domu termos - przez dodanie grubszej warstwy styropianu. Bo w domu, lub na ścianach pod styropianem może kumulować się wilgoć - do tego jest potrzebna dobra wentylacja, bez zatykania kratek wentylacyjnych przy grawitacyjnej. A jeszcze lepszy jest rekuperator - wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła - ale to kolejne koszty, od 6 do 16'000 zł, w zależności z jakiej firmy rekuperator i czy robić samemu czy poprzez firmę. Przy dotacjach można obniżyć koszty, ale maksymalne koszty kwalifikowane (ceny brutto, które można wykazać do dotacji) są ograniczone do 53'000 zł. Trzeba więc skalkulować w którym kierunku lepiej przesunąć się z wydatkami. Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 06.01.2021 15:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Ludzie często boją się robić z domu termos - przez dodanie grubszej warstwy styropianu. Bo w domu czy od zewnątrz na ścianach zaczyna kumulować się wilgoć - do tego jest potrzebna dobra wentylacja, bez zatykania kratek wentylacyjnych przy grawitacyjnej. A jeszcze lepszy jest rekuperator - wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła - ale to kolejne koszty, od 6 do 16'000 zł, w zależności z jakiej firmy rekuperator i czy robić samemu czy poprzez firmę. Przy dotacjach można obniżyć koszty, ale maksymalne koszty kwalifikowane (ceny brutto, które można wykazać do dotacji) są ograniczone do 53'000 zł. Trzeba więc skalkulować w którym kierunku lepiej przesunąć się z wydatkami. Już się boję co jeszcze wymyślicie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 06.01.2021 15:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 W domu mam 4 wentylacje grawitacyjne. Na werandzie, w kuchni, sypialni i w łazience Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876106 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 06.01.2021 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Podajemy ścieżki, które prowadzą do oszczędnego ogrzewania - to się stosuje w nowo budowanych energooszczędnych domach. Dobra izolacja termiczna - tu trzeba znaleźć swój kompromis - między kosztami inwestycji a kosztami późniejszego ogrzewania. Jak bez dotacji, bo z dotacją do ocieplania to już musisz spełnić warunek izolacji przegrody wg normy budowlanej na rok 2021 U ściany poniżej U=0,2. A przy dobrej izolacji do dalszego obniżenia kosztów ogrzewania dokłada się rekuperację. Ja mam ten komfort, że ocieplenie i rekuperację wykonałem w latach wcześniejszych - bez dotacji.W ubiegłym roku poszło 23'100 zł na fotowoltaikę 4,56 kWp - załapałem się na Mój Prąd 5'000 zł zwrotu.Do Pompy Ciepła poszło jakieś 46'000 zł - do tego 15'000 zł otrzymałem od lokalnej firmy dofinansowania (z tym mi się fuksło bo ogłosili program na 5 dni przed zezłomowaniem mojego starego kotła) i na dniach będę składał wniosek do Czyste Powietrze - powinienem otrzymać jeszcze ok. 25'000 zł.Z tego jakieś 12'000 zł pójdzie od razu na rozbudowę fotowoltaiki - dołożenie tylko paneli na drugą stronę dachu, bo falownik od razu kupiłem mocniejszy. U Ciebie pompa może być 8-10 tyś. tańsza - bo ja rozbudowałem układ o możliwość chłodzenia w lecie. Acha 3'500 zł w kosztach PC to była wymiana linii energetycznej przed licznikowej i 3'000 zł zakup 6-ciu nowych grzejników. Tak czy siak zrobiło się z tego sporo ponad 60 tyś. kosztów - bez ocieplania domu. Zbierz oferty podlicz koszty, bo te 50 tyś. może braknąć. Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7876152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietre 15.03.2021 11:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 Wracam do tematu. Dziś był u mnie fachowiec, który w okolicy zakłada PC i panele. Powiedział, że PC Duval 7 kw to uciągnie i dać do tego panele. Myślę o panelach na 8-10 kw. Grzejników nie trzeba wymieniać, bo pompa jest do 55C. Zasugerował żeby ocieplić tylko dach i sufity na parterze w pomieszczeniach gospodarczych. Koszt 50 tys., zwrot ok. 10-20 tys. Co o tym myślicie? Facet w okolicy ma większy dom, ocieplony styropianem 5 cm i przy tym samym systemie daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/259428-prosz%C4%99-o-rad%C4%99/page/8/#findComment-7901663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.