konrad_gom 09.02.2021 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Witam,weźmy np. Panasonic Aquarea 7kW split. Jest napisane, że pracuje w temperaturze otoczenia nawet -20C. A co poniżej tej temperatury? Po prostu się wyłączy i nie będzie działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 09.02.2021 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Witam, weźmy np. Panasonic Aquarea 7kW split. Jest napisane, że pracuje w temperaturze otoczenia nawet -20C. A co poniżej tej temperatury? Po prostu się wyłączy i nie będzie działać? Tak...weźmie wolne i pojedzie na narty No chyba że jak każda PCPW ma grzałkę, to niestety, urlopu nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konrad_gom 09.02.2021 21:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 (edytowane) Też mi się wydawało, że to się nie może wyłączyć, bo jaki to sens takiego ogrzewania... Jest jeszcze właśnie grzałka.Ale gdzieś znalazłem info o jakiejś innej pompie, że niby poniżej "minus iluś tam" po prostu się wyłącza. Edytowane 9 Lutego 2021 przez konrad_gom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markamx 09.02.2021 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Wyłączy się przy -23 stopniach. Tak jest w manualu i tak sie u mnie stało. Uruchomi się ponownie jak temp wzrośnie do -20. Jest w temacie odnośnie panasonic. T-CAP pracuje do -28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 09.02.2021 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Witam, weźmy np. Panasonic Aquarea 7kW split. Jest napisane, że pracuje w temperaturze otoczenia nawet -20C. A co poniżej tej temperatury? Po prostu się wyłączy i nie będzie działać? Jak wyżej pisali, ja mam T-CAP, przy -26st.C jechała aż miło i to bez grzałki !!! Inne pompy mogą wybuchnąć... Także zważ na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markamx 09.02.2021 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Jak wyżej pisali, ja mam T-CAP, przy -26st.C jechała aż miło i to bez grzałki !!! Inne pompy mogą wybuchnąć... Także zważ na to Zabrakło 2 stopnie do wybuchu;) Ale fakt,, dziś dopadłem jakiś dokument i T-CAP jest stworzony do ekstremalnych temperatur i radzi sobie w takich -26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 10.02.2021 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2021 Moja LG działała bez problemu przy -28 stopniach .Grzałki wspomagające zostały u mnie wyłączone kilka lat temu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 10.02.2021 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2021 (edytowane) Tak...weźmie wolne i pojedzie na narty No chyba że jak każda PCPW ma grzałkę, to niestety, urlopu nie będzie Nie śmiej się - bo możesz niemile zostać zaskoczonym. W ostatnich dniach czytałem, że niektóre PC-PW maja zabezpieczenia, które wyłączają pracę kompresora przy temp. poniżej -25*C. Wtedy moc grzewczą musi przejąć grzałka lub inne źródło ciepła, np. kocioł gazowy. Chodziło o graniczną temp. skraplania i zamarzania freonu - ta jest różna dla różnych F-gazów. Nie pamiętam gdzie to czytałem, może we starych wpisach tematu Daikin Altherma z 2010 roku, tu na forum. Na szczęście u siebie przy OZC 7,1 kW, założyłem Althermę 6 kW (jednowentylatorowa) z grzałką 9 kW. U mnie sama grzałka (bez kompresora) powinna utrzymać temp. w domu do -28*C. W zapasie mam 3 elektryczne grzejniki, to w poszczególnych pokojach można dogrzać. Na razie najzimniej u mnie było -18,6*C, trzy tygodnie temu. Daikin podał moc w karcie mojej Althermy do -23*C, a do jakiej kompresor będzie pracował to nie wiem. edit... W karcie zgodności produktu znalazłem tabelkę, w niej - Minimalna temperatura po stronie niskiego ciśnienia dla gazu R32 - to TSmin = -30*C. Nie wiem czy jest to jednoznaczne z temp. otoczenia, czy może temp. czynnika? P.S. Pod linkiem małe porównanie czynnika R32 z R410a. R32 może być do 30% mniej wg R410a i ma o 3% wyższą sprawność grzania a o 6% wyższą sprawność chłodzenia. https://www.alfaco.pl/firma-pl/aktualnosci/612-najwazniejsze-informacje-czynnik-r32 Edytowane 10 Lutego 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 10.02.2021 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2021 (edytowane) Moja chodziła przy -22 bez grzałek chociaż mam je włączone od -15. Te sterowniki. Dużo bardziej markowa (droższa) pompa sąsiada wyłączyła się przy -15.Zastanawiam się nad grzaniem grzałką zbiornika CWU przy temperaturze poniżej -10. Żeby uzyskać te 55 stopni czynnika, pompa wchodzi na spore obroty. Edytowane 10 Lutego 2021 przez pandzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 10.02.2021 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2021 (edytowane) Przy markowych PC na R32 katalogi najczęściej podają zakres pracy PC w temp. od -25*C do +35*C. Przynajmniej te jednowentylatorowe. pandzik - pytanie czy potrzebujesz tych +55*C w bojlerze?Jeśli bojler ma wystarczająco durzą pojemność to często starcza do +50*C, wyższa temp. wody to też większe straty postojowe. U siebie mam bojler 200L na 3 dorosłe osoby i temp. w tygodniu waha się między +40 a +45*C (ma 5*C histerezy). Do kąpieli pod prysznicem starcza mi woda +33*C, najwyżej gdy chcę się wygrzać +35*C. Tylko w soboty przed porą kąpieli podnoszę temp. wody do +50*C.P.S. Widziałem na forum wpis, że ktoś stale utrzymuje +40*C na bojlerze. Ewentualnie przy wannie potrzeba więcej ciepłej wody (wanny nie posiadam).Jeśli PC wyrabia się z mocą, to może bym się tym nie przejmował. U siebie na razie grzałki w bojlerze nie mam elektrycznie podłączonej, wszystkim steruje PC. Nie chcę ryzykować problemów z gwarancją, to muszę się z serwisantem Daikina zgadać, do wpięcia zewnętrznego stycznika do PC. Edytowane 10 Lutego 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Windmill 10.02.2021 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2021 ..W karcie zgodności produktu znalazłem tabelkę, w niej - Minimalna temperatura po stronie niskiego ciśnienia dla gazu R32 - to TSmin = -30*C. Nie wiem czy jest to jednoznaczne z temp. otoczenia, czy może temp. czynnika?... To jest parametr pracy instalacji chłodniczej, TS: temperatura "na ssaniu sprężarki", czyli właśnie po stronie niskiego ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 11.02.2021 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Nie śmiej się - bo możesz niemile zostać zaskoczonym. W ostatnich dniach czytałem, że niektóre PC-PW maja zabezpieczenia, które wyłączają pracę kompresora przy temp. poniżej -25*C. Wtedy moc grzewczą musi przejąć grzałka lub inne źródło ciepła, np. kocioł gazowy. Chodziło o graniczną temp. skraplania i zamarzania freonu - ta jest różna dla różnych F-gazów. Na szczęście u siebie przy OZC 7,1 kW, założyłem Althermę 6 kW (jednowentylatorowa) z grzałką 9 kW. U mnie sama grzałka (bez kompresora) powinna utrzymać temp. w domu do -28*C. W zapasie mam 3 elektryczne grzejniki, to w poszczególnych pokojach można dogrzać. Nie bardzo rozumiem, czym mam być niemile zaskoczony? Świadomość, że sprężarki zostają wyłączone w niesprzyjających warunkach mam od dawna, odkąd miałem pierwszy samochód z klimą. Możliwość włączania grzałki mam ustawioną na -10stC i mimo że było w styczniu -18stC to i tak sobie nie włączyła. A przy OZC 3,2kW mam w PC grzałki 6kW, na większe mrozy niż temp obliczeniowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 11.02.2021 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 (edytowane) To jest parametr pracy instalacji chłodniczej, TS: temperatura "na ssaniu sprężarki", czyli właśnie po stronie niskiego ciśnienia. Tyle to się sam domyślam, że jak po stronie niskiego ciśnienia, to w przypadku PC split jest to po stronie jednostki zewnętrznej przed kompresorem. Po twojej wypowiedzi nadal nie wiem, czy jest to równoznaczne z temp. na dworze, czy z temp. wewnątrz układu chłodniczego? Bo czynnik po przejściu przez wymiennik, jest chyba o 5*C zimniejszy niż temp. otoczenia. Jeśli jest to odpowiedź 2 - to by pasowało, że kompresor przestaje pracować przy -25*C, bo czynnik będzie miał już te -30*C. Nie bardzo rozumiem, czym mam być niemile zaskoczony? Świadomość, że sprężarki zostają wyłączone w niesprzyjających warunkach mam od dawna, odkąd miałem pierwszy samochód z klimą. Możliwość włączania grzałki mam ustawioną na -10stC i mimo że było w styczniu -18stC to i tak sobie nie włączyła. A przy OZC 3,2kW mam w PC grzałki 6kW, na większe mrozy niż temp obliczeniowa. No to wychodzi, że jesteś snobem. Sam jesteś tego świadom i masz swój układ CO/dom zabezpieczony, a innym odpisujesz z takim sarkazmem - że wpuszczasz ich w pokrzywy. Z twojej pierwszej wypowiedzi z uśmieszkami wychodzi, że PC zawsze będzie pracować - a autor pytania zadaje głupie pytanie. A teraz się okazuje, że jednak się wyłączy i sam jesteś na to zabezpieczony mocniejszą grzałką. A inni nieświadomi, z OZC = 8 kW i mając PC 8-9 kW z grzałką 3 kW - przy -26*C obudzą się w środku nocy ze strachem MOJA PC SIĘ POPSUŁA ?!? nie grzeje - w domu zimno! A kupili z dotacją to stary kocioł musieli zezłomować - i co teraz, jest mróz, za oknem śnieżne zaspy. Jak się tu ratować? Bez dodatkowego źródła ciepła? Ja w chwili zakupu PC też nie byłem tego świadom - że kompresor może przestać pracować. Kupiłem PC z mocniejszą grzałką, tylko dla tego że samą PC wziąłem słabszą, a wiedziałem że kompresor mocno traci na mocy przy niskich temp. Przewidywałem, że mimo ocieplania klimatu mogą się trafić anomalie i temp. może spaść do -30*C. Ale nie wiedziałem, że jest temp. graniczna po przekroczeniu której kompresor całkowicie się wyłączy. Jakieś 30 lat temu było u mnie -33*C w nocy, w dzień już tylko -18*C. To są krótkie epizody, ale mogą się trafić - jak widać po obecnej zimie. Najzimniejsze mrozy od 10-ciu lat, mimo że połowa zimy przypominała wiosnę. Jak drążę temat. to wydaje się że te -25*C jest graniczne dla freonu R32, przy innych gazach różnica może wynosić między -20 a -30*C. Edytowane 11 Lutego 2021 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 11.02.2021 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Tyle to się sam domyślam, że jak po stronie niskiego ciśnienia, to w przypadku PC split jest to po stronie jednostki zewnętrznej przed kompresorem. Po twojej wypowiedzi nadal nie wiem, czy jest to równoznaczne z temp. na dworze, czy z temp. wewnątrz układu chłodniczego? Bo czynnik po przejściu przez wymiennik, jest chyba o 5*C zimniejszy niż temp. otoczenia. Jeśli jest to odpowiedź 2 - to by pasowało, że kompresor przestaje pracować przy -25*C, bo czynnik będzie miał już te -30*C. No to wychodzi, że jesteś snobem. Sam jesteś tego świadom i masz swój układ CO/dom zabezpieczony, a innym odpisujesz z takim sarkazmem - że wpuszczasz ich w pokrzywy. Z twojej pierwszej wypowiedzi z uśmieszkami wychodzi, że PC zawsze będzie pracować - a autor pytania zadaje głupie pytanie. A teraz się okazuje, że jednak się wyłączy i sam jesteś na to zabezpieczony mocniejszą grzałką. . Skoro się tykamy - czytanie ze zrozumieniem się kłania. Pytający zrozumiał moją odpowiedź patrz post #3 a Ty raz - nie zrozumiałeś a dwa - uważasz że kogoś wpuszczam w pokrzywy czyli że do czegoś złego namawiam? No brawo PC ma ogrzać dom i CWU. Jak kompresor wyłączy się z powodu granicznej temperatury czy awarii a PC ogrzewa grzałką, to znaczy że PC pracuje czy nie pracuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 11.02.2021 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Gdy grzałka będzie wystarczająco mocna by utrzymać temp. w domu po zatrzymaniu kompresora - można uznać, że pracuje. Gdy grzałka będzie o połowę słabsza niż kompresor i będzie jej brakowało 6-8 kW do tego by utrzymać temp. w domu - to mimo fizycznej pracy - ciężko to uznać za pracujące PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 11.02.2021 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Przy markowych PC na R32 katalogi najczęściej podają zakres pracy PC w temp. od -25*C do +35*C. Przynajmniej te jednowentylatorowe. pandzik - pytanie czy potrzebujesz tych +55*C w bojlerze? Jeśli bojler ma wystarczająco durzą pojemność to często starcza do +50*C, wyższa temp. wody to też większe straty postojowe.(...) Mam ustawione w te dni 42 stopnie ale pompa gdy pracuje nad ciepłą wodą to rozpędza się do 50 i więcej stopni na chwile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 11.02.2021 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Gdy grzałka będzie wystarczająco mocna by utrzymać temp. w domu po zatrzymaniu kompresora - można uznać, że pracuje. Gdy grzałka będzie o połowę słabsza niż kompresor i będzie jej brakowało 6-8 kW do tego by utrzymać temp. w domu - to mimo fizycznej pracy - ciężko to uznać za pracujące PC. No i tu dochodzimy do tematu WIARY a ta jak wiadomo, jest sprawą indywidualną. Jedni wierzą w słowa sprzedawcy, że ich maszyna jest niezniszczalna, bezawaryjna a w razie W to zaraz się pojawią i naprawią...mimo że mają 300km do przejechania zimą, a drudzy, ci małej wiary, wolą sobie kupić PC z mocniejszą grzałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 11.02.2021 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Normalnie takie wykresy robią do -20*C, ja dodałem lewy bok do -30*C (starałem się zachować proporcje). Wyraźnie widać, że dom z OZC 7 kW dla -20*C przy mrozie -30*C - potrzebuje już 9 kW, a przy mostkach termicznych jeszcze więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frobek 11.02.2021 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Ja pozwolę sobie wsadzić przysłowiowy kij w mrowisko. Jak mianowicie zabezpieczacie się przed brakiem prądu ? Bo to zjawisko ostatnio dotyka znacznie większą liczbę ludzi niż długotrwałe mrozy rzędu -25 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 11.02.2021 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Ja pozwolę sobie wsadzić przysłowiowy kij w mrowisko. Jak mianowicie zabezpieczacie się przed brakiem prądu ? Bo to zjawisko ostatnio dotyka znacznie większą liczbę ludzi niż długotrwałe mrozy rzędu -25 stopni. Najlepszym zabezpieczeniem jest gruba posadzka lub jakiś inny bufor. Tej zimy miałem dwa wyłączenia prądu na ok 4,5 i 8h. Spadków temperatury nie miałem, jedynie PC musiała mocniej w dzień pracować, by nadrobić. Normalnie w dzień to albo stoi albo delikatnie mieli powietrze. Z racji wykonywanego zawodu mam też agregat, ale PC raczej bym nim nie napędzał, bo ponoć nie lubią niestabilnej energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.