Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa powietrze-powietrze + kable grzejne czy gaz?


Robert.Js

Recommended Posts

Witam

 

Od jakiegoś czasu posiadam projekt domu oraz mam załatwione wszystkie formalności potrzebne do startu budowy. Dom zaprojektowany pod ogrzewanie gazem - wodna podłogówka. Gaz ma być pociągnięty na naszej ulicy w przyszłym roku. Zacząłem wysyłać wyceny do hydraulików eletryków itd. Powiem szczerze że koszty hydrauliki mnie przeraziły. Do tego dochodzi koszt przyłącza gazowego, koszt komina itd. Bardzo zainteresował mnie temat ogrzewania domu klimatyzacją ( pompą powietrze-powietrze) + kable grzejne.

 

A dokładnie to split na salon i kuchnie i kanałówka na resztę pomieszczeń. Kable grzejne w wylewce, ale nie umiem zdecydować się czy kable mają spełniać funkcje grzania akumulacyjnego czy bezpośredniego ? Dodam że jeśli chodzi o pomieszczenia typu salon to lubimy mieć około 21-22 stopnie. W sypialni lubimy jak jest chłodno. Nie wiem czy podczas grzania akumulacyjnego ( w nocy - tania tatyfa) nie będzie w nocy za gorąco w naszym pokoju. Wiem że można na termostacie wyłączyć wtedy ogrzewanie w sypialni, ale wtedy w dzień nie będzie w ogóle grzana podłoga, także wyjdzie na to że trzeba będzie włączyć podłogówkę w dzień w tej droższej taryfie i czy nie lepiej zrobić grzanie bezpośrednie, które będzie czasami włączane w sypialniach, ale częściej w salonie, kuchni, łazience. Jak to ugryźć?

 

W projekcie mam jastrych 6,5 cm, czy lepiej zrobić anhydryt? Jeśli tak to 6,5 cm anhydrytu czy aby zmniejszyć koszty 2,5 cm jastrychu i 4 cm anhydrytu?

 

Dom parterowy 110m2. Strop drewniany. Ocieplenie które chce zrobić: Podłoga 20 cm styropian, Ściany 25 cm styropian, Dach 30 cm wełna. Rekuperacja. Okna 7-komorowe 3-szybowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak masz gaz, to korzystaj z gazu przy takiej powierzchni i ociepleniu rachunki będą niskie. Zakup jakiś piec z małą mocą minimalna np Victrix, Termet albo Vailant 146.

Nie rób komina, zrób tylko rurę przez ścianę kotłowni. Jeśli planujesz rekuperację to nie musisz robić komina wentylacyjnego, ale sprawdź to z kominiarzem.

Przy wodnej podłogówce nawet jak zabronią kiedyś gazu, zawsze możesz dołożyć pompę ciepła albo piec elektryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Architekt mówił że jeśli zrobimy rekuperację to można zrezygnować z kominów wentylacyjnych. Przy wodnej podłogówce jest ten plus że można podłączyć inne źródło, ale licząc wszystkie koszty tj przyłącza, podłogówki (sama podłogówka wychodzi 2x drożej niż kable grzewcze), piec itd to mam w tej cenie 2 klimatyzatory, rekuperację oraz kable grzewcze, gdzie o rekuperacji również myślałem przy gazie. No i klimatyzacje również chcieliśmy (w celu chłodzenia latem). W przyszłości pomyślimy o fotowoltaice. Dużo osób mówi nam że jeśli jest gaz to bez gadania grzać gazem, ale chyba nie do końca wszyscy liczą koszty związane z podłączeniem gazu. Tzw turbo-komin o którym wspominasz kosztuję około 2 tyś zł. Murarz również zszedł z ceny o 2 tyś kiedy dowiedział się że nie będzie kominów wentylacyjnych. Z tego co się orientowałem to przy dobrze ocieplonym domu koszty ogrzewania w ten sposób są podobne co gazem, a budując dom na lata i patrząc w przyszłość, wszystko idzie w kierunku elektryki. Nie wiem czy dobrze to rozumiem, ale może ktoś był w podobnej sytuacji i miał ten sam problem i mógł by się wypowiedzieć. Mimo wszytko dzięki za twoją opinie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Przy wodnej podłogówce jest ten plus że można podłączyć inne źródło, ale licząc wszystkie koszty tj przyłącza, podłogówki (sama podłogówka wychodzi 2x drożej niż kable grzewcze)

 

Markowa rura PEX 16 kosztuje około 2zł za mb. Do domu 110m2 nie zużyjesz wiecej niż 800mb rury , czyli rur za 1600zł. Markowy rozdzielacza 12 sekcyjny w pełni uzbrojony markowy , wysokiej jakości kupisz poniżej 1000zł. Skrzynka z 200zł. Folia jakbyś chciał kable grzewcze też potrzebna więc nie liczę ..

M2 podłogówki (koszt materiałów) to około 20-25zł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Fotowoltaika - na razie spoko ale patrząc co się obecnie dzieje np podatek cukrowy itp trzeba się liczyć ze zaraz nałożą jakiś idiotyczny podatek/opłatę od panela/wyprodukowanego samodzielnie kWh. Jeżeli nie chcesz grzać gazem ( najtańszy sposób ogrzewana ja to bym się nawet nie zastanawiał) to na twoim miejscu zrobiłbym wodną podłogówkę i podłączy ją do pompy ciepła lub od biedy przerobił klimatyzator na pompę ciepła wyjdzie trochę taniej ale w duże mrozy nie załączy się podobnie jak jaki kolwiek klimatyzator i będziesz musiał dogrzewać piecykami elektrycznymi. Grzanie klimą - do biura czy firmy ok ale w domu ja tam wole miec cisze a z klimy wieje i szumi - pomyśl nad tym. Grzanie kablami - z jednej strony spoko grzejesz tylko w taniej taryfie , koszt montażu nie za wysoki ale spodziewaj się rachunków x2 wyższych niż przy grzaniu gazem. Aha jak grzejesz gazem to polecam zrobic wszystko na gaz , CWU i w kuchni - wtedy to ma największy sens
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Grzanie kablami - z jednej strony spoko grzejesz tylko w taniej taryfie , koszt montażu nie za wysoki ale spodziewaj się rachunków x2 wyższych niż przy grzaniu gazem.

 

Ci co grzeją kablami płacą z 1kWh prądu 3 razy więcej od tych co grzeją pompą ciepła , więc nie ma się co dziwić że na siłę grzeją tylko i wyłączenie w II taryfie , bo grzanie w I taryfie by ich kosztowało wykończyło ;)

 

DO grzania tylko w II taryfie dom musi mieć sporą akumulacje ciepła , czyli musi byc gruba warstwa betonu aby tą energię dało by się gdzieś "zmagazynować" i aby energia dostarczona tylko w ciągu kilku godzin zapewniła komfortową temepraturę na resztę dnia.

Jak tego nie będzie to będziemy mieli wahania temepratury nawet do 1-1,5 stopnia ...

 

Taki jest cały sekret grzania tylko i wyłącznie w II taryfie ...

 

Ja stwierdziłem że nawet jak zapłacę 100zł więcej łącznie za ogrzewanie to mnie nie zrujnuje a wolę aby ogrzewanie działało wtedy gdy jest potrzeba a nie kiedy są tylko "tanie godziny". Inna rzecz że jak ogrzewaniem steruje termostat to temepratura jest dużo stabilniejsza niż przy grzaniu czasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 106m2 - 1400zł rozdzielacz Viessmanna 11 sekcji z szafką, 44zł łuki do rur pex, folia do podłogówki 175, taśmy 100zł, taśma dylatacyjna 125zł, Rura KAN-therm PE-RT Blue Floor 16X2mm 600m 1240zł, szyna dylatacyjna 100zł, klipsy 200zł, izolacja rur pex 30zł = 3414zł. Plus sześciopak za pożyczenie takera .

 

Noo...drogo :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markowa rura PEX 16 kosztuje około 2zł za mb. Do domu 110m2 nie zużyjesz wiecej niż 800mb rury , czyli rur za 1600zł. Markowy rozdzielacza 12 sekcyjny w pełni uzbrojony markowy , wysokiej jakości kupisz poniżej 1000zł. Skrzynka z 200zł. Folia jakbyś chciał kable grzewcze też potrzebna więc nie liczę ..

M2 podłogówki (koszt materiałów) to około 20-25zł ...

 

Sugerujesz aby zrobić to samemu?

 

Ci co grzeją kablami płacą z 1kWh prądu 3 razy więcej od tych co grzeją pompą ciepła , więc nie ma się co dziwić że na siłę grzeją tylko i wyłączenie w II taryfie , bo grzanie w I taryfie by ich kosztowało wykończyło ;)

 

DO grzania tylko w II taryfie dom musi mieć sporą akumulacje ciepła , czyli musi byc gruba warstwa betonu aby tą energię dało by się gdzieś "zmagazynować" i aby energia dostarczona tylko w ciągu kilku godzin zapewniła komfortową temepraturę na resztę dnia.

Jak tego nie będzie to będziemy mieli wahania temepratury nawet do 1-1,5 stopnia ...

 

Taki jest cały sekret grzania tylko i wyłącznie w II taryfie ...

 

Ja stwierdziłem że nawet jak zapłacę 100zł więcej łącznie za ogrzewanie to mnie nie zrujnuje a wolę aby ogrzewanie działało wtedy gdy jest potrzeba a nie kiedy są tylko "tanie godziny". Inna rzecz że jak ogrzewaniem steruje termostat to temepratura jest dużo stabilniejsza niż przy grzaniu czasowym.

 

Tak jak pisałem wyżej, kable w celu uzyskania efektu ciepłej podłogi, a nie grzanie oporowe. No i oczywiście jak by klima zawiodła to wtedy ta podłogówka była jako grzanie "awaryjne". Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale z tych informacji co udało się mi się uzyskać, to to sobie poukładałem.

 

Na 106m2 - 1400zł rozdzielacz Viessmanna 11 sekcji z szafką, 44zł łuki do rur pex, folia do podłogówki 175, taśmy 100zł, taśma dylatacyjna 125zł, Rura KAN-therm PE-RT Blue Floor 16X2mm 600m 1240zł, szyna dylatacyjna 100zł, klipsy 200zł, izolacja rur pex 30zł = 3414zł. Plus sześciopak za pożyczenie takera .

 

Noo...drogo :cool:

 

Ok rozumiem że samemu to ogarnąłeś, bo kilku hydraulików wyceniło całą hydraulike na podobnym poziomie tj 40-45 tyś.

 

. Fotowoltaika - na razie spoko ale patrząc co się obecnie dzieje np podatek cukrowy itp trzeba się liczyć ze zaraz nałożą jakiś idiotyczny podatek/opłatę od panela/wyprodukowanego samodzielnie kWh. Jeżeli nie chcesz grzać gazem ( najtańszy sposób ogrzewana ja to bym się nawet nie zastanawiał) to na twoim miejscu zrobiłbym wodną podłogówkę i podłączy ją do pompy ciepła lub od biedy przerobił klimatyzator na pompę ciepła wyjdzie trochę taniej ale w duże mrozy nie załączy się podobnie jak jaki kolwiek klimatyzator i będziesz musiał dogrzewać piecykami elektrycznymi. Grzanie klimą - do biura czy firmy ok ale w domu ja tam wole miec cisze a z klimy wieje i szumi - pomyśl nad tym. Grzanie kablami - z jednej strony spoko grzejesz tylko w taniej taryfie , koszt montażu nie za wysoki ale spodziewaj się rachunków x2 wyższych niż przy grzaniu gazem. Aha jak grzejesz gazem to polecam zrobic wszystko na gaz , CWU i w kuchni - wtedy to ma największy sens

 

Również mam to na uwadze żę mogą zacząć inaczej rozliczać lub dojdzie jakiś podatek, dlatego napisałem że foto jak coś to w przyszłości. Co do podłogówki to chodziło mi bardziej o grzanie bezpośrednie, aby uzyskać efekt ciepłej podłogi, a nie grzać tym oporowo. Nie lubimy jakoś mieć ciepło w domu. Teraz mieszkamy w mieszkaniu które mamy wszystko na prąd. Salon z otwartą kuchnią, tutaj mamy max 21 stopni, a w sypialni lubimy gdy jest chłodno w nocy i mało grzejemy to pomieszczenie, myśle że w nocy mamy tam 18-19 stopni. Z tym szumieniem to chyba tak do końca nie jest, bo jeśli wstawimy trochę lepszy sprzęt to szum praktycznie nie ma, chyba że jest idalna cisza w pomieszczeniu, a w klimie kanałowej to już w ogóle. Ciężko znaleźć odpowiedź co zrobić bo jest masa ludzi która mówi że jak jest gaz to tylko gaz, a są też inni którzy z gazu zrezygnowali i ogrzewają domy w ten sposób i również są zadowoleni.

 

Jeśli zdecyduję się ostatecznie na gazowe, to wszystko będzie na gaz CWU kuchania itd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markowa rura PEX 16 kosztuje około 2zł za mb. Do domu 110m2 nie zużyjesz wiecej niż 800mb rury , czyli rur za 1600zł. Markowy rozdzielacza 12 sekcyjny w pełni uzbrojony markowy , wysokiej jakości kupisz poniżej 1000zł. Skrzynka z 200zł. Folia jakbyś chciał kable grzewcze też potrzebna więc nie liczę ..

M2 podłogówki (koszt materiałów) to około 20-25zł ...

 

(1600 + 1000 +200) >25zł/m2

 

Nawet same składniki, które podałeś nie mieszczą się w 25zł. A nie ma spinek, otulin, wypożyczenia takera, sprzętu do próby ciśnieniowej i innych narzędzi i drobiazgów. Przy rurach będziesz miał odpady - więc jak kupisz 800mb to 800mb nie zamontujesz.

Dodajmy zasobnik z wężownicą - więc droższy, niż bez i sporo drobiazgów w kotłowni. I wychodzi, że cały system grzewczy oparty na kablach i grzałce w zasobniku jest tańszy, niż system wodny bez samego źródła ciepła.

 

Do tego co roku oszczędzamy na przeglądach i pracy związanej z czyszczeniem filtrów, sprawdzaniem ciśnienia, co kilka lat na naprawach, a co kilkanaście większej naprawie lub wymianie urządzenia na nowe.

 

Folię do kabli możesz pominąć. A nawet jak dajesz, to najtandetniejszą, bo jej jedyna rola, to żeby zaprawa nie wpadła w szczeliny między płytami styropianu. Przy rurach droższa (albo dużo droższa z warstwą styropianu).

 

Ci co grzeją kablami płacą z 1kWh prądu 3 razy więcej od tych co grzeją pompą ciepła , więc nie ma się co dziwić że na siłę grzeją tylko i wyłączenie w II taryfie , bo grzanie w I taryfie by ich kosztowało wykończyło ;)

 

Bzdura. Niby masz promocję na prąd z tego względu, że masz PC?

 

Ty masz samopas? To, jak widać, i tak grzanie w drogiej strefie jak za oknem jest w okolicach zera jest niepotrzebne.

 

attachment.php?attachmentid=453539

 

attachment.php?attachmentid=453538

 

Można na to popatrzeć też tak, że system grzewczy na kablach to ponad 20K zł pozostawione w kieszeni, gwarancja na 20 lat więc nie trzeba nic odkładać na naprawy czy wymianę urządzenia (może na termostaty za 150zł/szt - pewnie w perspektywie 20 lat kilka padnie, chociaż pierwszy zamontowałem jakieś 12 lat temu i działa bezawaryjnie - a zepsuł się zamontowany jakieś 9 lat temu - naprawa to była wymiana kondensatora MPX i kosztowała mnie złotówkę czy dwie).

Te zaoszczędzone 20K pozwala na zakup 40000 kWh prądu licząc po 0,5zł (a przy podłogówce 100% może być po 0,36 albo taniej). A te 40 000 kWh to takim domku z 10 lat grzania - w cenie. Jak do tego doliczymy, że w te 10 lat PC zeżre i tak prądu za 20000z/3=6666zł (licząc też po 50gr/kWh), będzie wymagała przeglądów i prawdopodobnie napraw - to szybciej się rozsypie, niż się zwróci.

Kaszpir20210227temp.jpg

Kaszpir20210227kWh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rurach będziesz miał odpady - więc jak kupisz 800mb to 800mb nie zamontujesz.

 

Folię do kabli możesz pominąć. A nawet jak dajesz, to najtandetniejszą, bo jej jedyna rola, to żeby zaprawa nie wpadła w szczeliny między płytami styropianu. Przy rurach droższa (albo dużo droższa z warstwą styropianu).

 

U mnie z 600m odpadło niecałe 12m.

Folię kupowałem najtańszą, bo służy ona do pilnowania linii i rozstawów. Nie wiem po co komu taka ze styro jeśli się ma w podłodze EPS 100czy więcej. Klipsy trzymają bez problemu.

Oszczędności 20k przy kablach? Skoro moja PC z kotłownią i podłogówką kosztowała ok 26k a wycenę na kable ze sterownikami miałem na ponad 10k a gdzie jakaś koza, komin .pc do CWU by wymagania EP spełnić ?

Edytowane przez Pytajnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja dla mnie odpada, nie lubię jak coś szumi i generalnie ciepło nawiewane jest zupełnie inne od ciepłej podłogi.

Generalnie gdybym nie miał gazu to pewnie zdecydowałbym się na te kable grzewcze, tak jak piszę Kaizen, opadają przeglądy pieca/kominy i jest to bezobsługowe.

Jedyne co zostaje to ryzyko, ile będziemy płacić za prąd w przyszłości i czy faktycznie w podobnej cenie ogrzałbym mój dom jak w gazie i nie chodzi mi tutaj o wyliczenia tylko o realne koszty, niestety przy budowie domu zauważyłem że ludzie dużo "koloryzują"

Przy ogrzewaniu wodnym jest ten plus że jeśli nasz ukochany rząd coś wymyśli to zawsze możesz podłączyć inne źródło ciepła.

Jeśli chodzi o komin do gazu to chodziło mi o rurę z wyrzutem bocznym przez ścianę, na pewno nie kosztuję to 2 tyś pln.

W tym sezonie grzewczym zużyłem na CO + CWU 817 m3 = około 9000 kWh, przy najniższej taryfie antysmogowej wydałbym już 2600 pln, zakładając że grzeje tylko w nocy, przy gazie wychodzi koło 1800 zł.

Doliczając przegląd piec i kominów, wyjdzie na to samo, ale przy gazie grzeje cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz aby zrobić to samemu?

 

Ja sam nie robiłem , zleciłem to hydraulikowi , temu samemu co u mnie robił hydraulikę.

Materiały sam w większości kupowałem albo po zatwierdzeniu cen hydraulika , wiec koszty znałem.

 

Za robociznę zapłaciłęm chyba 1500zł (montaż , montaż skrzynki rozdzielczej z próbą ciśnieniową) co wcale tanio nie było , bo hydraulik z pomocnikiem ogarnęli to w jeden dzień , ale ja nie miałem z tym doświadczenia i nie chciałem sam robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(1600 + 1000 +200) >25zł/m2

 

Nawet same składniki, które podałeś nie mieszczą się w 25zł. A nie ma spinek, otulin, wypożyczenia takera, sprzętu do próby ciśnieniowej i innych narzędzi i drobiazgów. Przy rurach będziesz miał odpady - więc jak kupisz 800mb to 800mb nie zamontujesz.

Dodajmy zasobnik z wężownicą - więc droższy, niż bez i sporo drobiazgów w kotłowni. I wychodzi, że cały system grzewczy oparty na kablach i grzałce w zasobniku jest tańszy, niż system wodny bez samego źródła ciepła.

 

Do tego co roku oszczędzamy na przeglądach i pracy związanej z czyszczeniem filtrów, sprawdzaniem ciśnienia, co kilka lat na naprawach, a co kilkanaście większej naprawie lub wymianie urządzenia na nowe.

 

Folię do kabli możesz pominąć. A nawet jak dajesz, to najtandetniejszą, bo jej jedyna rola, to żeby zaprawa nie wpadła w szczeliny między płytami styropianu. Przy rurach droższa (albo dużo droższa z warstwą styropianu).

 

 

 

Bzdura. Niby masz promocję na prąd z tego względu, że masz PC?

 

Ty masz samopas? To, jak widać, i tak grzanie w drogiej strefie jak za oknem jest w okolicach zera jest niepotrzebne.

 

attachment.php?attachmentid=453539

 

attachment.php?attachmentid=453538

 

Można na to popatrzeć też tak, że system grzewczy na kablach to ponad 20K zł pozostawione w kieszeni, gwarancja na 20 lat więc nie trzeba nic odkładać na naprawy czy wymianę urządzenia (może na termostaty za 150zł/szt - pewnie w perspektywie 20 lat kilka padnie, chociaż pierwszy zamontowałem jakieś 12 lat temu i działa bezawaryjnie - a zepsuł się zamontowany jakieś 9 lat temu - naprawa to była wymiana kondensatora MPX i kosztowała mnie złotówkę czy dwie).

Te zaoszczędzone 20K pozwala na zakup 40000 kWh prądu licząc po 0,5zł (a przy podłogówce 100% może być po 0,36 albo taniej). A te 40 000 kWh to takim domku z 10 lat grzania - w cenie. Jak do tego doliczymy, że w te 10 lat PC zeżre i tak prądu za 20000z/3=6666zł (licząc też po 50gr/kWh), będzie wymagała przeglądów i prawdopodobnie napraw - to szybciej się rozsypie, niż się zwróci.

 

Przecież już kiedyś pisałem że sam nie kładłem podłogówki.

Zleciłem montaż hydraulikowi i dogadaliśmy się chyba na 1400zł (położenie , montaż rozdzielaczy i próba ciśnieniowa).

Materiały sam zamawiałem , wiec znam ceny , część kupił hydraulik po potwierdzeniu cen.

Rury kupił hydraulik bo miał w dobrej cenie i płaciłem za tyle ile zużył.

 

U mnie przegląd kosztował 200zł i był wykonany raz.

Tak naprawdę przegląd to jedna wielka ściema , bo to co należy "wykonać" jest opisane w ksiażce serwisowej pompy i tak naprawdę poza "przeczyszczeniem" i kontrolą ciśnienia wody w obiegu nie ma co robić ...

Gwarancja 3 - letnia sie już u mnie skończyła.

 

Grzejąc kablami grzewczymi grzejesz z COP=1. Grzejąc pompą ciepła PW przyjmuje się COP=3.

Czyli w przeliczeniu rachunek za prąd u mnie bedzie 3x niższy niż gdybym grzał czystym prądem.

 

Co do grzania. Testowałem różne sposoby grzania. Najdłużej grzałem głównie w II taryfie , później testowałem pracę ciągłą i pracę z termostatem (bez stref czasowych). Największy komfort miałem przy grzaniu ciagłym , ale u mnie odpada z powodów zysków od słońca i innych.

Teraz grzeję z termostatem (histereza 0,5) czyli włącza sie ogrzewanie jak temp spadnie poniżej 22,4 a wyłącza jak osiagnie 22,8.

Pompa włącza się kiedy jest potrzeba a nie kiedy są tylko tanie godziny. Nie widzę sensu grzać jak nie ma takiej potrzeby , po co ???

 

Od pewnego czasu dni są słoneczne ale też i mam przymrozki (do -5) i pompa wyłącza się rano i włącza w nocy albo następnego dnia. Bez sensu aby grzała jak nie ma żadnej potrzeby , tylko dlatego że jest tańszy prąd.

 

Dla mnie komfort jest najważniejszy. Jak zapłacę wyższy rachunek za ogrzewanie 50-100zł to nie zbankrutuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież już kiedyś pisałem że sam nie kładłem podłogówki.

 

To czemu podajesz ceny samych materiałów? Szukanie argumentów na siłę.

 

Zleciłem montaż hydraulikowi i dogadaliśmy się chyba na 1400zł (położenie , montaż rozdzielaczy i próba ciśnieniowa).

 

"chyba"? Znaczy bez faktury?

 

Rury kupił hydraulik bo miał w dobrej cenie i płaciłem za tyle ile zużył.

 

Też bez faktury?

 

Tak naprawdę przegląd to jedna wielka ściema , bo to co należy "wykonać" jest opisane w ksiażce serwisowej pompy i tak naprawdę poza "przeczyszczeniem" i kontrolą ciśnienia wody w obiegu nie ma co robić ...

 

Gwoli ścisłości jest to w Instrukcji Obsługi

 

Przeglądy konserwacyjne klimatyzatorów obejmują:

• czyszczenie filtrów wodnych jednostki wewnętrznej

• czyszczenie wymienników ciepła

• sprawdzenie droŜności oraz szczelności układu odprowadzenia skroplin

• sprawdzenie szczelności układu chłodniczego

• sprawdzenie ciśnień czynnika chłodniczego

• sprawdzenie poboru prądu spręŜarki

• sprawdzenie przewodów i izolacji ze względu na uszkodzenia mechaniczne

• sprawdzenie skuteczności funkcji chłodzenia i grzania

• mycie urządzeń

 

I trudno bez fachowego sprzętu samemu zrobić to, co wytłuściłem.

 

Ale w przeglądach najważniejsze jest to:

 

8. UŜytkownik jest zobowiązany do przeprowadzenia w ciągu roku przynajmniej dwóch przeglądów technicznych pompy ciepła Therma V - LG w porze jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej w celu dokonania niezbędnych do prawidłowej pracy czynności serwisowych, zgodnych z wykazem umieszczonym w Instrukcji Obsługi. Przeglądy te są płatne według cennika wykonawcy przeglądu i muszą być odnotowane w Karcie Gwarancyjnej. W przypadku braku wykonywania obowiązkowych przeglądów technicznych uŜytkownik traci wszelkie prawa wynikające z gwarancji

 

Gwarancja 3 - letnia sie już u mnie skończyła.

 

Czyli w tym czasie powinieneś wykonać 5 przeglądów. Przy czym cenę miałeś dumpingową. Normalnie zaczyna się od 300zł netto - plus dojazd i materiały.

Kable mają 20 lat gwarancji - bez żadnych przeglądów.

Na zasobnik mam 12 lat gwarancji - z jednym przeglądem (po roku).

 

Pompa włącza się kiedy jest potrzeba a nie kiedy są tylko tanie godziny. Nie widzę sensu grzać jak nie ma takiej potrzeby , po co ???

 

Czyli, jak widać na wykresie, i tak nie grzejesz w drogiej strefie. I to logiczne, bo wtedy mamy duże zyski bytowe i słoneczne - więc tylko w największe mrozy byłaby potrzeba jakby puścić samopas. Ale przy bezwładności podłogówki i tak nie zauważysz, czy grzała tylko w dziennym okienku, czy samopas. Więc twierdzenie nie ma się co dziwić że na siłę grzeją tylko i wyłączenie w II taryfie , bo grzanie w I taryfie by ich kosztowało wykończyło jest bezpodstawne. Ale skoro te kilkadziesiąt złotych w roku można zaoszczędzić bez utraty komfortu, to po co je wydawać? Ale twierdzenie, że te kilkadziesiąt złotych by wykończyło to gruba przesada zwłaszcza, w ustach kogoś, kto rezygnuje z gwarancji żeby oszczędzić 200zł rocznie.

 

 

Dla mnie komfort jest najważniejszy. Jak zapłacę wyższy rachunek za ogrzewanie 50-100zł to nie zbankrutuje.

 

A co tu niekomfortowego?

 

attachment.php?attachmentid=453516

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu podajesz ceny samych materiałów? Szukanie argumentów na siłę.

 

 

 

"chyba"? Znaczy bez faktury?

 

 

 

Też bez faktury?

 

 

 

Gwoli ścisłości jest to w Instrukcji Obsługi

 

Przeglądy konserwacyjne klimatyzatorów obejmują:

• czyszczenie filtrów wodnych jednostki wewnętrznej

• czyszczenie wymienników ciepła

• sprawdzenie droŜności oraz szczelności układu odprowadzenia skroplin

• sprawdzenie szczelności układu chłodniczego

• sprawdzenie ciśnień czynnika chłodniczego

• sprawdzenie poboru prądu spręŜarki

• sprawdzenie przewodów i izolacji ze względu na uszkodzenia mechaniczne

• sprawdzenie skuteczności funkcji chłodzenia i grzania

• mycie urządzeń

 

I trudno bez fachowego sprzętu samemu zrobić to, co wytłuściłem.

 

Ale w przeglądach najważniejsze jest to:

 

8. UŜytkownik jest zobowiązany do przeprowadzenia w ciągu roku przynajmniej dwóch przeglądów technicznych pompy ciepła Therma V - LG w porze jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej w celu dokonania niezbędnych do prawidłowej pracy czynności serwisowych, zgodnych z wykazem umieszczonym w Instrukcji Obsługi. Przeglądy te są płatne według cennika wykonawcy przeglądu i muszą być odnotowane w Karcie Gwarancyjnej. W przypadku braku wykonywania obowiązkowych przeglądów technicznych uŜytkownik traci wszelkie prawa wynikające z gwarancji

 

 

 

Czyli w tym czasie powinieneś wykonać 5 przeglądów. Przy czym cenę miałeś dumpingową. Normalnie zaczyna się od 300zł netto - plus dojazd i materiały.

Kable mają 20 lat gwarancji - bez żadnych przeglądów.

Na zasobnik mam 12 lat gwarancji - z jednym przeglądem (po roku).

 

 

 

Czyli, jak widać na wykresie, i tak nie grzejesz w drogiej strefie. I to logiczne, bo wtedy mamy duże zyski bytowe i słoneczne - więc tylko w największe mrozy byłaby potrzeba jakby puścić samopas. Ale przy bezwładności podłogówki i tak nie zauważysz, czy grzała tylko w dziennym okienku, czy samopas. Więc twierdzenie nie ma się co dziwić że na siłę grzeją tylko i wyłączenie w II taryfie , bo grzanie w I taryfie by ich kosztowało wykończyło jest bezpodstawne. Ale skoro te kilkadziesiąt złotych w roku można zaoszczędzić bez utraty komfortu, to po co je wydawać? Ale twierdzenie, że te kilkadziesiąt złotych by wykończyło to gruba przesada zwłaszcza, w ustach kogoś, kto rezygnuje z gwarancji żeby oszczędzić 200zł rocznie.

 

 

 

 

A co tu niekomfortowego?

 

 

Powiem tak , czepiasz się ...

 

Podałem ceny materiałów aby uświadomić inwestorom że żądanie przez hydraulika "na gotowo z materiałem" cen typu 100-120zł za m2 podłogówki to zwykłe zdzierstwo i że ceny materiałów do wykonania podłogówki nie są wcale drogie.

Ja podałem ceny materiałów markowych a często użyte przez instalatorów materiały są mocno "budżetowe" i sporo tańsze.

 

Wszystko oczywiście mam na faktury , hydraulik wystawił mi rachunek.

 

PO cholerę wyskakujesz tutaj z jakąś "instrukcją" klimatyzatora. Jakbyś wiedział pompa ciepła to nie klimatyzator.

Tak jak pisałem mam instrukcję serwisową i jest napisane co należy wykonać ...

 

Przegląd pomp ciepła jest raz na rok i tyle wymaga większosć instalatorów. Być moze są pazerni instalatorzy któzy będą chcieli 2 przeglądy , ale takich po prostu lepiej omijać. Był już o tym temat i większość sprzedawców-instalatorów wymaga 1 przeglądu na rok.

Jakbyś wiedział to gwarantem staje się nie producent a instalator , bo to on wykonuje przeglądu i bierze na siebie obsluge gwarancji.

Cenę przeglądu miałem taką na jaką się wcześniej umóiłem z instalatorem. BYł raz po później nie miał czasu a później był Covid.

 

Jak były mrozy to przy grzaniu tylko w II taryfie miałem wahania temperatury wynoszące do 1 stopnia. Dla mnie to sporo , wiem że dla wielu to nie problem i są osoby które mają jeszcze większe wahania ale ze względu na obniżenie rachunków za prąd "akceptują" takie wahania ...

 

PS. Co do wykresu to chyba oczywiście że inne wahania temperatury występują jak są na zewnatrz temperatury dodatnie a zupełnie inne jak na zewnątrz cały dzień są temperatruy minusowe (po minus kilkanaście stopni).

Kiedyś już wykres pokazywałeś i wahania u Ciebie wynosiły około 1,5 stopnia , wiec delikatnie mówiąc do komfortu tu daleko ..

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Przegląd pomp ciepła jest raz na rok i tyle wymaga większosć instalatorów. Być moze są pazerni instalatorzy któzy będą chcieli 2 przeglądy , ale takich po prostu lepiej omijać. Był już o tym temat i większość sprzedawców-instalatorów wymaga 1 przeglądu na rok.

Jakbyś wiedział to gwarantem staje się nie producent a instalator , bo to on wykonuje przeglądu i bierze na siebie obsluge gwarancji.

.....

 

Jezeli juz mowa o gwarancie to podaj których producentów to dotyczy. W przypadku Daikina i LG gwarantem jest wyłacznie producent poprzez swoj serwis. Serwis który nie montuje, a tylko uruchamia PC. Moze sie zdarzyc ze serwis producenta tez montuje ale nie jest to reguła. Na ogół instalator tylko montuje i na tym jego rola sie konczy, Serwis odbiera montaz i uruchamia pompe przejmujac obowiazki gwaranta. Ilosc przegądów i ich czestotliwosc ustala producent. Dla Daikina jest to 5 letnia gwarancja i 4 przeglady (co roku) w trakcie jej trwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz mowa o gwarancie to podaj których producentów to dotyczy. W przypadku Daikina i LG gwarantem jest wyłacznie producent poprzez swoj serwis. Serwis który nie montuje, a tylko uruchamia PC. Moze sie zdarzyc ze serwis producenta tez montuje ale nie jest to reguła. Na ogół instalator tylko montuje i na tym jego rola sie konczy, Serwis odbiera montaz i uruchamia pompe przejmujac obowiazki gwaranta. Ilosc przegądów i ich czestotliwosc ustala producent. Dla Daikina jest to 5 letnia gwarancja i 4 przeglady (co roku) w trakcie jej trwania.

 

U mnie instalator, odbiór i serwis to jedna firma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz mowa o gwarancie to podaj których producentów to dotyczy. W przypadku Daikina i LG gwarantem jest wyłacznie producent .

 

Mam LG.

 

Pompę zamówiłem u autoryzowanego instalatora LG. Przyjechał i zamontował pompę wraz z całą kotłownią. Wystawił FV , podbił gwarancję.

Jak miałem awarię pompy to dzwoniłem do niego , on przy mnie dzwonił do LG i po rozmowie wysłali mu część którą nastepnego dnia u mnie wymienił.

Było to kilka lat temu , może się coś zmieniło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem ceny materiałów aby uświadomić inwestorom że żądanie przez hydraulika "na gotowo z materiałem" cen typu 100-120zł za m2 podłogówki to zwykłe zdzierstwo i że ceny materiałów do wykonania podłogówki nie są wcale drogie.

 

Ceny robocizny są wysokie. Rosną znacznie bardziej niż ceny materiałow. A chętnych i tak nie brakuje.

 

 

Wszystko oczywiście mam na faktury , hydraulik wystawił mi rachunek.

Od wielu lat nie ma juz rachunków - nieVATowcy też wystawiają faktury.

 

PO cholerę wyskakujesz tutaj z jakąś "instrukcją" klimatyzatora. Jakbyś wiedział pompa ciepła to nie klimatyzator.

Tak jak pisałem mam instrukcję serwisową i jest napisane co należy wykonać ...

 

To raczej producent Twojej PC nie rozróżnia.

 

Nie raczyłeś kliknąć w linka? To cytaty z :

INSTRUKCJA OBSŁUGI System: THERMA V

Pompa ciepła powietrze-woda

Warunki gwarancji.

1. Gwarancja LG Electronics Polska Sp. z o.o. dotyczy kompletnych urządzeń pomp ciepła Therma V marki LG zakupionych w Polsce i jest waŜna wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

A czemu tak napisali przy liście czynności serwisowych? nie wiem. Mogę zgadywać. Pewnie zakres taki sam, ktoś przekopiował i nie poprawił - pewnie wiedzą, że nikt nie czyta i reputacja nie ucierpi.

 

Jakbyś wiedział to gwarantem staje się nie producent a instalator , bo to on wykonuje przeglądu i bierze na siebie obsluge gwarancji.

 

Kliknij, poczytaj. Na papierze (na końcu instrukcji) masz inne warunki gwarancji? Wrzucisz fotkę?

 

PS. Co do wykresu to chyba oczywiście że inne wahania temperatury występują jak są na zewnatrz temperatury dodatnie a zupełnie inne jak na zewnątrz cały dzień są temperatruy minusowe (po minus kilkanaście stopni).

Kiedyś już wykres pokazywałeś i wahania u Ciebie wynosiły około 1,5 stopnia , wiec delikatnie mówiąc do komfortu tu daleko ..

 

Jak widać na wykresie, to słoneczko powoduje skoki. Nie wiem jaki wykres komentujesz, jeżeli nie powyższy. Mogę się domyślać, że pokazujący wpływ kominka albo słońca. I owszem, jak ktoś nie podbije ustawień w dziennym okienku wystarczająco, to przez zyski słoneczne ogrzewanie się nie włączy i wieczorem zrobi się niekomfortowo.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...