shoowtek 13.03.2021 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 (edytowane) Cześć wszystkim, Mam pytanie do osób, które orientują się w tematach termoizolacji pod podłogówkę. Kupiłem dom w trakcie budowy (stan surowy zamknięty), który pierwotnie, według projekt, miał posiadać ogrzewanie grzejnikowe. No ale, chcemy teraz zrobić tam podłogówkę, zarówno na parterze jak i na piętrze. Problem polega na tym, że drzwi wejściowe oraz drzwi tarasowe (x2), są już osadzone na takiej wysokości, że zostaje nam 13cm od chudego betonu. Podniesienie drzwi średnio wchodzi w grę, bo dom ma mur trójwarstwowy i cały obłożony jest cegłą klinkierową, więc wszystko jest ładnie schowane i zabudowane od zewnątrz. Fachowcy byli i właśnie większość średnio widzi w tym wypadku podłogówkę na dole. Wg hydraulika, w takim przypadku możemy dać styropian 5cm (3cm + 2xm) lub 6cm (2x3xm) i na to wylewki 6-7cm. Posadzka na gruncie wg. projektu:- warstwa wykończeniowa: wg. wykończenia pomieszczeń,- wylewka cementowa: zatarta na gładko gr 6cm, dylatowana obwodowo w polach 4m x 4m, folia separacyjna PE,- termoizolacja: styropian EPS 100-038 gr 12cm,- izolacja przeciwilgociowa: folia PE,- wylewka betonowa: C8/10, gr. 15cm,- piasek zagęszczony posadzki: wibrowany do Id=0.7; min.50cm do gruntu rodzimego. Czy styropian o grubości 6cm, będzie OK pod podłogówkę w takim przypadku? Jaki ewentualnie możecie polecić? Lub czy może zastosować jakieś inne rozwiązanie? Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam Edytowane 13 Marca 2021 przez shoowtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 (edytowane) Przy 13cm na wszystko nie brałbym pod uwagę EPS. Zostają płyty PIR albo piana ZK natryskowo (to drugie fajne, bo załatwia też hydroizolację) + anhydryt do rozważenia w przypadku PnG. Na górze, nad kondygnacją ogrzewaną, termoizolacja na stropie ma pomijalne znaczenie. Pozwala głównie ukryć instalacje i sprawia, że ogrzewanie podłogowe nie jest jednocześnie ogrzewaniem sufitowy (ale tu wystarczy kilka cm przy różnicach temperatur rzędu kilku stopni). Tylko problemem będzie brak wyliczeń kWh do tych rozważań, bo AFAIK żaden program nie policzy strat od podłogówki - wszystkie liczą straty od temperatury powietrza tak, jakby było grzane nadmuchowo czy grzejnikami. A w głębi wylewki grzewczej masz znacząco wyższe temperatury, niż temperatura powietrza więc i straty większe. Pozostaje to policzyć na piechotę jak znajdziesz chętnego (albo samemu się wgryźć). Ale skoro miało być 12cm EPS + 6cm wylewki + (pewnie) 2cm okładziny = 20cm, a nie 13cm, to ktoś dał ostro ciała wcześniej. Bierz kierbuda pod włos, niech finansuje ratowanie sytuacji, jak nie dopilnował i jest niezgodnie z projektem. Edytowane 13 Marca 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 13.03.2021 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 mało cm na izolacje cieplną dlatego musisz wybrać plyte pir , ja bym dał 15cm, i te 2 cm zszedł posadzką anhydryt bo może być cieńszy. wyliczeniami się nie przejmuj, nie słuchaj Kaizena robisz standardowy domek, nie wiem po co ludzie liczą w kółko to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shoowtek 13.03.2021 17:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 OK, dzięki za sugestię. Poczytam o tym. Wydaje się to dobrą opcją. Jak płyta pir wygląda cenowo w stosunku do styropianu? Czyli rozumiem, że mógłbym dać 8cm płyty pir (2x4cm na mijankę) + 5cm wylewki anhydrytowej? Ciekawe czy mój fachowiec od wylewek o tym słyszał.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 nie wiem po co ludzie liczą w kółko to samo Dasz linka do obliczeń utraty ciepła z podłogówki na gruncie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 13.03.2021 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 OK, dzięki za sugestię. Poczytam o tym. Wydaje się to dobrą opcją. Jak płyta pir wygląda cenowo w stosunku do styropianu? Czyli rozumiem, że mógłbym dać 8cm płyty pir (2x4cm na mijankę) + 5cm wylewki anhydrytowej? Ciekawe czy mój fachowiec od wylewek o tym słyszał.. ile masz miejsca bo najpierw piszesz że 12cm a teraz 8. musisz dać tyle płyty pir ile sie da . mniej jak 12- 15cm plyty pir to będzie słaba izolacja @kaizen, na jaką cholere to liczyć? robi się solidną izolację i to wystarczy. tu nie ma co liczyć chyba że stawiasz hotel na 500 pokoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shoowtek 13.03.2021 18:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 ile masz miejsca bo najpierw piszesz że 12cm a teraz 8. musisz dać tyle płyty pir ile sie da. Tak jak pisałem w pierwszym poście. Mam ogółem 13cm miejsca na izolację + podłogówkę (rurki, itp) + wylewkę. 13cm od chudego betonu do drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 13.03.2021 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 (edytowane) Tak jak pisałem w pierwszym poście. Mam ogółem 13cm miejsca na izolację + podłogówkę (rurki, itp) + wylewkę. 13cm od chudego betonu do drzwi. no to malutko , ja bym przerobil drzwi albo skul chudziaka zalezy co łatwiejsze. wylewke cienko ze zbrojeniem to z 4-5 cm bedzie gres 1cm zostaje 7cm plyty pir. tragedii nie ma ale jesli można w miare łatwo poprawić poziom drzwi to rozważ to Edytowane 13 Marca 2021 przez Janekk1234 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 @kaizen, na jaką cholere to liczyć? robi się solidną izolację i to wystarczy. tu nie ma co liczyć chyba że stawiasz hotel na 500 pokoi. Skoro nie znasz takich obliczeń (ja nie znam), to na jaką cholerę piszesz ludzie liczą w kółko to samo ? I skąd wiesz, skoro nie znasz żadnych takich obliczeń, że nie ma co liczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 13.03.2021 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Skoro nie znasz takich obliczeń (ja nie znam), to na jaką cholerę piszesz ludzie liczą w kółko to samo ? I skąd wiesz, skoro nie znasz żadnych takich obliczeń, że nie ma co liczyć? tacy jak ty chcą wyliczać te ściany i podłogi , pytam po co . wystarczy trzymać się ogólnych zasad i norm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 tacy jak ty chcą wyliczać te ściany i podłogi , pytam po co . wystarczy trzymać się ogólnych zasad i norm. I co tak osiągniesz? Uważasz, że te same zasady i normy sprawdzą się do grzania prądem z COP=1 podłogówką i do grzania nawiewnego klimatyzacją z COP>3? Czy może przy grzaniu podłogą z COP=1 bardziej opłaci się dać 20cm EPS w podłogę a przy grzaniu klimą 10cm EPS? A może jeszcze inaczej? Czemu masz wstręt do liczenia? Liczenie ma przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-optymalizacja-ocieplen-[36min]-wp109 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 13.03.2021 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Tak jak pisałem w pierwszym poście. Mam ogółem 13cm miejsca na izolację + podłogówkę (rurki, itp) + wylewkę. 13cm od chudego betonu do drzwi. Zrób wycenę na szkło piankowe(płyt) może jeśli powierzchnia nie jest duża warto przemyśleć ten typ izolacji. Wycena jak znajdziesz ofertę http://pinosklo.com/pl/price jest bezpłatna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 13.03.2021 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 I co tak osiągniesz? Uważasz, że te same zasady i normy sprawdzą się do grzania prądem z COP=1 podłogówką i do grzania nawiewnego klimatyzacją z COP>3? Czy może przy grzaniu podłogą z COP=1 bardziej opłaci się dać 20cm EPS w podłogę a przy grzaniu klimą 10cm EPS? A może jeszcze inaczej? Czemu masz wstręt do liczenia? Liczenie ma przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-optymalizacja-ocieplen-[36min]-wp109 niezależnie od tego czym będzie grzał,to należy dać dobrą izolację. a te wyliczanki i żonglowanie abonamentem , grzanie klimą, bufory nocne itp to raczej dla zapaleńców, większość odpala po prostu pompę lub kocioł, i grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 niezależnie od tego czym będzie grzał,to należy dać dobrą izolację. Bzdura. Przy COP>=3 nie ma sensu równie dobra izolacja, co przy kablach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shoowtek 13.03.2021 18:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 (edytowane) Zrób wycenę na szkło piankowe(płyt) może jeśli powierzchnia nie jest duża... Powierzchnia parteru na którym będzie podłogówka to ok 120m2. Chyba najlepszym rozwiązaniem będą tutaj płyty pir. Cenowo wyjdzie trochę więcej niż EPS, no ale nie mam wyjścia. Podobno 6cm pir odpowiada 10cm EPS. Chyba pójdę w pir. Zastanawiam się tylko czy brać z krawędziami prostymi wtedy zrobić dwie warstwy po 3cm, lub na wpusty, to wtedy tylko jedna warstwa 6cm. Edytowane 13 Marca 2021 przez shoowtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_nygma 13.03.2021 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Cos takiego powinno starczyc https://www.hurtowniastyropianu.pl/styropian/styropian/plyty-pir/plyta-pir-termpir-al/ Anhydryt 55mm / 35mm nad rurkami/ 15mm na płytki lub panele i zostaje około 6 cm na ocieplenie płytami pir z folią . ps ja mam miejsce tylko na 12 cm styropianu i tyle daję , grafit 0.030 bo już kupiłem , nie pomyślałem o płytach PIR , a w projekcie miałem zwykły biały , tak jak i na ściany wg projektu 10cm białego a dałem 20 grafitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 13.03.2021 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Zastanawiam się tylko czy brać z krawędziami prostymi wtedy zrobić dwie warstwy po 3cm, lub na wpusty, to wtedy tylko jedna warstwa 6cm. bierz jedną płytę z felcem. Bzdura. Przy COP>=3 nie ma sensu równie dobra izolacja, co przy kablach. i ile zaoszczędzi na tym styropianie? kilka tys ? to jest nic w kosztach budowy. izolacja musi być bardzo dobra i tyle. jaki sens grzać i puszczać ciepło dziurawą posadzką. izolacja droga nie jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 i ile zaoszczędzi na tym styropianie? kilka tys ? to jest nic w kosztach budowy. izolacja musi być bardzo dobra i tyle. A, no tak. Kilka tysięcy tutaj, kilka tutaj. "Nic" w skali całej budowy. Ale w każdym przypadku to kilkadziesiąt % konkretnych kosztów - i finalnie przekłada się na kilkdziesiąt procent przekroczony budżet (albo i więcej). Tak podchodzą ci, co nie potrafią liczyć. A potem mamy na rynku zatrzęsienie ofert SSZ czy niewiele bardziej zaawansowanych budów. A może bardziej opłaca się dołożyć 3cm EPS w posadzkę, 2cm w elewację i 3 cm na dachu i kupić tańsze źródło ciepła produkujące droższe kWh ciepła i wtedy zarówno koszt instalacji jak i coroczny ogrzewania będzie ten sam? A może dołożyć 2x więcej izolacji - i owszem, wyjdzie 1 tysiąc złotych drożej w instalacji, ale każdego roku zaoszczędzimy 250zł na ogrzewaniu? I właśnie takie dylematy liczą ci, co potrafią liczyć. A ci co nie potrafią twierdzą, że nie ma sensu liczenie - i przepłacają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 13.03.2021 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 A, no tak. Kilka tysięcy tutaj, kilka tutaj. "Nic" w skali całej budowy. Ale w każdym przypadku to kilkadziesiąt % konkretnych kosztów - i finalnie przekłada się na kilkdziesiąt procent przekroczony budżet (albo i więcej). Tak podchodzą ci, co nie potrafią liczyć. A potem mamy na rynku zatrzęsienie ofert SSZ czy niewiele bardziej zaawansowanych budów. A może bardziej opłaca się dołożyć 3cm EPS w posadzkę, 2cm w elewację i 3 cm na dachu i kupić tańsze źródło ciepła produkujące droższe kWh ciepła i wtedy zarówno koszt instalacji jak i coroczny ogrzewania będzie ten sam? A może dołożyć 2x więcej izolacji - i owszem, wyjdzie 1 tysiąc złotych drożej w instalacji, ale każdego roku zaoszczędzimy 250zł na ogrzewaniu? I właśnie takie dylematy liczą ci, co potrafią liczyć. A ci co nie potrafią twierdzą, że nie ma sensu liczenie - i przepłacają. pisałem ci- te wyliczanki to bujanie w obłokach teoretyków, oszczędność 250 złotych rocznie i od tego ktoś ma warunkować dobór źródła ciepła i lecieć 1 cm grubości styropianu w dół ? śmieszny jesteś... znakomita część ludzi robi solidną izolację, wstawia pompę lub kocioł gazowy i cieszy się tanim i ciepłym grzaniem. nie ma potrzeby szacować ceny prądu na kolejne 30 lat, żonglować abonamentem i liczyć. serio. to są problemy dawno rozwiązane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 pisałem ci- te wyliczanki to bujanie w obłokach teoretyków, oszczędność 250 złotych rocznie i od tego ktoś ma warunkować dobór źródła ciepła i lecieć 1 cm grubości styropianu w dół ? śmieszny jesteś... No, to przekonaj shoowtek że jak nie da aerożelu, to będzie śmieszny, bo: niezależnie od tego czym będzie grzał,to należy dać dobrą izolację. A przy tej grubości to nic innego nie da się nazwać dobrą izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.