wojtyla 11.04.2021 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Witam, Planuję ogrzewać wodę w istniejącym bojlerze grzałką elektryczną. Jako że nie znam się za bardzo na budowie bojlerów to prosiłbym o radę od doświadczonych użytkowników w tej sprawie, żeby nie kupować w ciemno i zobaczyć, że `a może będzie pasować`. Nie znam dokładniej marki bojera, ale bo wyglądzie wydaje mi się, że jest to Kospel WP 140l. Znalazłem taką grzałkę, która niby pasuje do tego bojlera: Grzałka 6/4 2000W z termostatem. 1. Czy ktoś może potwierdzić czy taka grzałka będzie pasować? 2. Jak wygląda taka wymiana? Na moje oko będzie tutaj trzeba spuścić wodę z bojera, odkręcić śrubę pod licznikiem (strzelam, że to jest dobre miejsce) i wkręcić grzałkę (nie ogarniam hydrauliki ale obstawiam że coś takiego będę w stanie zrobić sam:o) 3. Kojarzycie urządzenie które będzie mi pilnowało taryfy nocnej w G12W i monitorowało zużycie prądu przez grzałkę? Z góry dziękuję za każdą pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 11.04.2021 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Tak wg danych ten zbiornik może posiadać grzałkę elektryczną z gwintem zewnętrznym 1 i 1/2". Aby ją zamontować należy spuścić wodę z wnętrza. Najlepiej jest pozakręcać wodę zimną dopływ i odpływ ciepłej z zasobnika oraz odkręcić filtr wody - akurat jest okazja go oczyścić - oraz korek zaznaczony - tym wypuścić wodę do granicy gdzie będzie można odkręcić zaślepkę w której miejsce chcesz wkręci grzałkę. Aby kontrolować zużycie energii przez grzałkę możesz zamontować coś takiego: Obciążenie do 3,6kW i cena do 50 zł stanowi pewną alternatywę do odczytu zużycia energii elektrycznej przez podłączoną grzałkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania