Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grzałka elektryczna do bojlera Kospel


wojtyla

Recommended Posts

Witam,

 

Planuję ogrzewać wodę w istniejącym bojlerze grzałką elektryczną. Jako że nie znam się za bardzo na budowie bojlerów to prosiłbym o radę od doświadczonych użytkowników w tej sprawie, żeby nie kupować w ciemno i zobaczyć, że `a może będzie pasować`.

Nie znam dokładniej marki bojera, ale bo wyglądzie wydaje mi się, że jest to Kospel WP 140l.

Znalazłem taką grzałkę, która niby pasuje do tego bojlera: Grzałka 6/4 2000W z termostatem.

 

1. Czy ktoś może potwierdzić czy taka grzałka będzie pasować?

2. Jak wygląda taka wymiana? Na moje oko będzie tutaj trzeba spuścić wodę z bojera, odkręcić śrubę pod licznikiem (strzelam, że to jest dobre miejsce) i wkręcić grzałkę (nie ogarniam hydrauliki ale obstawiam że coś takiego będę w stanie zrobić sam:o)

3. Kojarzycie urządzenie które będzie mi pilnowało taryfy nocnej w G12W i monitorowało zużycie prądu przez grzałkę?

 

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

 

IMG_20210410_095539.jpgIMG_20210410_095638.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wg danych ten zbiornik może posiadać grzałkę elektryczną z gwintem zewnętrznym 1 i 1/2".

Aby ją zamontować należy spuścić wodę z wnętrza.

IMG_20210410_095539.jpg

Najlepiej jest pozakręcać wodę zimną dopływ i odpływ ciepłej z zasobnika oraz odkręcić filtr wody - akurat jest okazja go oczyścić - oraz korek zaznaczony - tym wypuścić wodę do granicy gdzie będzie można odkręcić zaślepkę w której miejsce chcesz wkręci grzałkę.

 

Aby kontrolować zużycie energii przez grzałkę możesz zamontować coś takiego:

27384.jpg

Obciążenie do 3,6kW i cena do 50 zł stanowi pewną alternatywę do odczytu zużycia energii elektrycznej przez podłączoną grzałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wg danych ten zbiornik może posiadać grzałkę elektryczną z gwintem zewnętrznym 1 i 1/2".

Aby ją zamontować należy spuścić wodę z wnętrza.

[ATTACH=CONFIG]454780[/ATTACH]

Najlepiej jest pozakręcać wodę zimną dopływ i odpływ ciepłej z zasobnika oraz odkręcić filtr wody - akurat jest okazja go oczyścić - oraz korek zaznaczony - tym wypuścić wodę do granicy gdzie będzie można odkręcić zaślepkę w której miejsce chcesz wkręci grzałkę.

 

Aby kontrolować zużycie energii przez grzałkę możesz zamontować coś takiego:

[ATTACH=CONFIG]454781[/ATTACH]

Obciążenie do 3,6kW i cena do 50 zł stanowi pewną alternatywę do odczytu zużycia energii elektrycznej przez podłączoną grzałkę.

 

Wielkie dzięki za pomoc. Zauwazylem że pomyliłem miejsce w którym można włożyć grzałkę, bo po prawej stronie jest chyba anoda magnezowa czyli po lewej stronie będzie miejsce na grzałkę. Problem w tym że jest to przy ścianie, więc nie mam jak się tam dostać. Więc tutaj będę musiał zdjąć cały bojlera, zamontować i zmontować ponownie, zgadza się?

 

Mam jeszcze pytanie, czy jest sens grzać wodę w nocy na G12w czy lepiej zostać na G11 i grzać w dzień z nadwyżki fotowoltaiki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz problem z tą grzałką - trudno jest pozostawić sobie takie urządzenie( które może "nagle przestać działać" )bez możliwości obsługi i kontroli a wymagane jest to zdjęcie takiego zbiornika.:sick:

 

Szczerze: zamienił bym miejscami anodę z grzałką anodę kupił bym tytanową i zastosował redukcję 1i1/2 na odpowiednią - a grzałkę zakupił o średnicy wejścia elektrody magnezowej( tam jest zapewne 1 cal).

 

Co do energii daj sobie spokój ze zmianą taryfy tylko dlatego, że chcesz grzać nadwyżką taki zbiornik - rozliczenie i tak tych taryf jest "powiedzmy problematyczne" pozostał bym przy G11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz problem z tą grzałką - trudno jest pozostawić sobie takie urządzenie( które może "nagle przestać działać" )bez możliwości obsługi i kontroli a wymagane jest to zdjęcie takiego zbiornika.:sick:

 

Szczerze: zamienił bym miejscami anodę z grzałką anodę kupił bym tytanową i zastosował redukcję 1i1/2 na odpowiednią - a grzałkę zakupił o średnicy wejścia elektrody magnezowej( tam jest zapewne 1 cal).

 

Co do energii daj sobie spokój ze zmianą taryfy tylko dlatego, że chcesz grzać nadwyżką taki zbiornik - rozliczenie i tak tych taryf jest "powiedzmy problematyczne" pozostał bym przy G11.

 

Z tym masz rację, za każdym razem zdejmować zbiornik to by był problem. Czyli w tym rozwiązaniu z tego co rozumiem:

1. Kupuje anodę tytanową żeby pasowała z lewej strony, czyli przykładowo anoda na 1 cal będzie w miejscu grzałki na 1 1/2 cała.

2. Kupuje grzałkę na 1cal.

3. Spuszczam wodę i zamieniam miejscami anodę z grzałką.

4. Czyszcze przy okazji filtrbl wody

5. Zakładam bojler i wszystko gra.

 

Wiem, że opisałem to łopatologocznie ale amator musi sprawdzić czy rozumienie jest poprawne.

A tak z ciekawości, dlaczego grzałka w miejsce anody nie wchodzi w grę? Rozumiem że pełni ona ważną funkcję ale praktycznie z tego co rozumiem jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bardzo krótko napisane a pracy więcej. Wiesz o czym piszesz więc myślę że dla Ciebie to nie będzie problem;)

 

Zrozumiałem aluzje. Dzięki za poradę, myślałem że sprawa będzie łatwiejsza ale wygląda na to że skorzystam z usług profesjonalisty.

 

Chyba że istnieje jeszcze inna alternatywa, np. dostawienie osobnego zbiornika z grzałką, podłączonego do bojlera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem aluzje. Dzięki za poradę, myślałem że sprawa będzie łatwiejsza ale wygląda na to że skorzystam z usług profesjonalisty.

 

Chyba że istnieje jeszcze inna alternatywa, np. dostawienie osobnego zbiornika z grzałką, podłączonego do bojlera.

 

Żadna aluzja tylko stwierdzenie. Nie każdy podejmie się samodzielnie takiej pracy.

Jest alternatywa, tylko dużo droższa.

Niewielki zbiornik w nim grzałka, wejście i wyjście woda ze zbiornika głównego poprzez pompę do małego z grzałką z małego z powrotem do dużego. Wyłącznik termiczny ustawiony na temp.49-53*C. Po osiągnięciu takiej temp. pompa stop, grzałka off.

Coś na zasadzie przepływowego podgrzewacza i układu cyrkulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Żadna aluzja tylko stwierdzenie. Nie każdy podejmie się samodzielnie takiej pracy.

Jest alternatywa, tylko dużo droższa.

Niewielki zbiornik w nim grzałka, wejście i wyjście woda ze zbiornika głównego poprzez pompę do małego z grzałką z małego z powrotem do dużego. Wyłącznik termiczny ustawiony na temp.49-53*C. Po osiągnięciu takiej temp. pompa stop, grzałka off.

Coś na zasadzie przepływowego podgrzewacza i układu cyrkulacji.

 

Wracam po czasie do tematu. Stwierdziłem, że i tak bojler będzie przez rok, może dwa to będę dogrzewał grzałką którą umieszczę w miesce anody magnezowej aby nie zdejmować bojlera. Znalazłem taką, aby gwint 3/4 cala pasował: https://egrzalki.pl/pl/p/Grzalka-do-kaloryfera-zeberkowego-2000W-230V-regulacja%2C-TURBO/1301

Czy taka grzałka da radę i będzie mi pasowała w miejsce tej anody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam po czasie do tematu. ...

Czy taka grzałka da radę i będzie mi pasowała w miejsce tej anody?

 

Podlinkowana grzałka ma prawie 60cm długości. Podobnie anoda magnezowa, która ma zdaje się 66cm. Patrząc na zdjęcie Twojego bojlera, to do wymiany i tak będziesz musiał zdjąć go ze ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...