Ryba007 02.09.2021 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2021 Zrobiłem niedawno odbiór domu. Mam już nadany numer budynku. W związku ze zmianą przeznaczenia gruntu z R na B dostałem już przeliczenie podatku z urzędu, chociaż o to nie prosiłem Widocznie Wydział Geodezji sam wysłał do odpowiedniego pokoju aktualizację. Na razie nie będę się meldował bo się "wykańczamy". Pewnie dopiero w kolejnym roku. Pozostaje kwestia podatku od nieruchomości. Czy urząd podobnie jak w przypadku gruntowego sam wyśle mi pismo? Ujawnienia budynku w KW. Czy muszę sam składać jakiś wniosek o wpis w KW czy urząd wysyła aktualizację? Co jeszcze muszę zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bertha 02.09.2021 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2021 Są regiony w Polsce gdzie ugruntowała się zasada, iż za dział pierwszy KW odpowiada geodezja a za dział II sąd wieczystoksięgowy. Wymieniają się informacjami co miesiąc, więc zmieniony stan w EGiB (ujawniony budynek, zmieniony użytek) po jakimś czasie pojawia się w KW (odwrotnie proporcjonalnie do mocy przerobowych wydziału). Ty musisz dostarczać do KW postanowienia np. o nabyciu spadku. Podatek od nieruchomości to dostaniesz decyzję i co kwartał przelewik.Co jeszcze musisz? Założyć skrzynkę pocztową, numer na budynku oraz urządzić parapetówkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryba007 03.09.2021 07:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Dziękuję za odpowiedź. Właśnie mi przypomniałeś, że muszę zamówić parapety wewnętrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 03.09.2021 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Zrobiłem niedawno odbiór domu. Mam już nadany numer budynku. W związku ze zmianą przeznaczenia gruntu z R na B dostałem już przeliczenie podatku z urzędu, chociaż o to nie prosiłem Widocznie Wydział Geodezji sam wysłał do odpowiedniego pokoju aktualizację. Na razie nie będę się meldował bo się "wykańczamy". Pewnie dopiero w kolejnym roku. Pozostaje kwestia podatku od nieruchomości. Czy urząd podobnie jak w przypadku gruntowego sam wyśle mi pismo? Ujawnienia budynku w KW. Czy muszę sam składać jakiś wniosek o wpis w KW czy urząd wysyła aktualizację? Co jeszcze muszę zrobić? Praktycznie zgodnie z prawem po odbiorze domu nic nie musisz robić. Jak już sam zauważyłeś po wykonaniu mapki powykonawczej z urzędu gmina została poinformowana. Teraz będziesz płacił podatek gruntowy a od nowego roku kalendarzowego podatek od nieruchomości i gmina sama się o to upomni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryba007 22.02.2022 14:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Odświeżę temat. Przyszedł nowy rok, nowe powiadomienie o wysokości podatku. Ale jest tylko stawka podatku od gruntu. Nie ma nic o budynku. Czytam i czytam i wychodzi, że jednak powinienem złożyć jakiś druk IN-1. Deklarację należy złożyć wówczas gdy rozpoczęto użytkowanie budynku.Rozpoczęcie to jest terminem odbioru budynku czy faktycznego zamieszkania? Bo nie wiem czy już jestem przestępcą podatkowym? I dowalą mi karę.Bo budynek odebrałem w tamtym roku a wprowadzę się za kila miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 22.02.2022 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Odświeżę temat. Przyszedł nowy rok, nowe powiadomienie o wysokości podatku. Ale jest tylko stawka podatku od gruntu. Nie ma nic o budynku. Czytam i czytam i wychodzi, że jednak powinienem złożyć jakiś druk IN-1. Deklarację należy złożyć wówczas gdy rozpoczęto użytkowanie budynku. Rozpoczęcie to jest terminem odbioru budynku czy faktycznego zamieszkania? Bo nie wiem czy już jestem przestępcą podatkowym? I dowalą mi karę. Bo budynek odebrałem w tamtym roku a wprowadzę się za kila miesięcy. Nie zgłosiłeś budynku w Urzędzie Gminy to i podatku nie naliczają. Jeśli jesteś po odbiorze i mieszkasz, dopełnij formalności i z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 22.02.2022 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Odświeżę temat. Przyszedł nowy rok, nowe powiadomienie o wysokości podatku. Ale jest tylko stawka podatku od gruntu. Nie ma nic o budynku. Czytam i czytam i wychodzi, że jednak powinienem złożyć jakiś druk IN-1. Deklarację należy złożyć wówczas gdy rozpoczęto użytkowanie budynku. Rozpoczęcie to jest terminem odbioru budynku czy faktycznego zamieszkania? Bo nie wiem czy już jestem przestępcą podatkowym? I dowalą mi karę. Bo budynek odebrałem w tamtym roku a wprowadzę się za kila miesięcy. Czy po odbiorze domu składałeś wniosek o meldunek w gminie na adres gdzie wybudowałeś dom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryba007 22.02.2022 19:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Skladalem wniosek o nadanie numeru budynku. Jeszcze nie mieszkam wiec nie meldowalem sie. Pytanie bylo kiedy powinno sie zglosic budynek? Po odbiorze czy w momencie zamieszkania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 22.02.2022 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Jak się zameldujesz.Nr domu można dostać nawet do gołej działki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryba007 22.02.2022 19:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Jak się zameldujesz. Nr domu można dostać nawet do gołej działki. Dzieki. Uspokoiles mnie. Juz myslalem, ze dostane jakas grzywnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 22.02.2022 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Dzieki. Uspokoiles mnie. Juz myslalem, ze dostane jakas grzywnę. Wiesz, ja to załatwiałem już trochę czasu temu a w zasadzie to żona załatwiała ale z tego co pamiętam to w tym samym roku kiedy miałem odbiór budynku w był tylko naliczony podatek od gruntu (wcześniej podatek wynosił 0 zł) a w następnym doszedł już od nieruchomości. Meldunek zgłaszałem miesiąc czy dwa po odbiorze domu. Dla pewności ja bym na Twoim miejscu zadzwonił do gminy i zapytał o tą sprawę bo gminy różnie podchodzą do zagadnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 22.02.2022 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 Odświeżę temat. Bo budynek odebrałem w tamtym roku a wprowadzę się za kila miesięcy. Znalazłem takie info. Podatek od nieruchomości w przypadku nowo wybudowanych budynków W przypadku nowo wybudowanych budowli, budynków lub ich części obowiązek podatkowy powstaje z dniem 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budowę zakończono lub w którym zaczęto korzystanie z budowli, budynku lub ich części przed ich ostatecznym wykończeniem. Zatem jeśli budowla lub budynek, których budowa została zakończona bądź zapoczątkowano ich użytkowanie w 2013 roku, to zobowiązanie w podatku od nieruchomości powstało z dniem 1 stycznia 2014 roku. Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-podatek-od-nieruchomosci-w-przypadku-nowo-wybudowanych-budynkow https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-podatek-od-nieruchomosci-w-przypadku-nowo-wybudowanych-budynkow Czyli wychodzi na to że teraz powinieneś dostać podatek gruntowy i od nieruchomości ale skoro nie jesteś tam jeszcze zameldowany to wychodzi na to że dopiero po meldunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.