Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocena stanu technicznego domu - pomoc

Recommended Posts

Cześć.

Chcę kupić dom z rynku wtórnego. Totalnie nie znam się na budowlance, więc do oceny wzięłam fachowca. Problem w tym, że ciągle nie wiem co właściwie trzeba tam zrobić z "grubych rzeczy", oprócz tynku, i czy w ogóle opłaca się ten dom kupować. Policzyłam z projektu że ściany zewnętrzne mają ok 310m2, więc samo tynkowanie to 30-60tys.. A dom kosztuje prawie milion złotych.

Wiem że na pytanie o to czy warto go kupować mi nie odpowiecie, ale może podpowiecie cokolwiek pomocnego gdy spojrzycie na ten raport. Nie chcę wdepnąć na minę.

https://drive.google.com/folderview?id=1SBb-PmfDqXHrwJMFkglZ552MGgKPibG2

Dziękuję z góry za każdą pomoc

Zatrudniłaś fachowca więc masz dokumenty , opinie i fotki.

Zdjęcia czasem więcej mówią o stanie budynku i samego procesu prowadzenia budowy niż suchy opis fachowca.

Z głównych to: tynki zewnętrzne strukturalne, orynnowanie, przegląd naprawa i uzupełnienie obróbek blacharskich dachu i komina, malowanie wnętrz i reszta wykończenia.

Poza tym nie wiadomo jak wygląda sprawa zagospodarowania wód opadowych dlatego dochodzi budowa studni chłonnej lub innego odprowadzenia wody.

O tym powinien mówić dokument warunków zabudowy.

Pozostało jeszcze dużo drobnych prac typowo konserwatorskich które także trzeba zaliczyć jako jedna z głównych prac do zlecenia "złotej rączce".

Na uwagę zasługuje także źródło ogrzewania, czy czasem piec na paliwo stałe nie spełnia wymogów EKO i podlega wymianie.

Przed zakupem raczej zapoznać się z w/wym. szczególnie rzeczami podlegającymi naprawie i ewentualnie przedstawić je sprzedającemu jako argument do zejścia z ceny.

Edytowane przez Mareks77

Dziękuję za pomoc, już wiem coś więcej.

Czy może ktoś mi podpowiedzieć czy na podstawie projektu domu mogę wyliczyć ile mniej więcej metrów orynnowania będzie trzeba?