Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rozliczenie roczne prosumenta - kiedy nam energia przepada?


autorus

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 55
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czy to oznacza jeśli mówimy o PGE i ich systemie proporcjonalnym nie ma sensu mieć okresów fakturowych 6mies? Im krótszy okres fv tym lepiej? Dobrze myślę?

 

Nic podobnego. Ja montowałem PV przed zimą. W pierwszym okresie dwumiesięcznym tego roku magazyn był pusty, więc musiałem dokupić, w drugim dokupiłem energii raptem za kilkanaście złotych, a na koniec czerwca nadprodukcja poszła do magazynu. Przy 6-cio miesięcznym na koniec czerwca nie zapłaciłbym za ani 1 kWh. Do tego dochodzą wyższe, choć nieznacznie, opłaty abonamentowe.

Edytowane przez niedowiarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OSD powinien podawać stan każdego miesiąca, bo masz 12 miesięcy na wykorzystanie tej energii od końca każdego miesiąca.

 

Powinien ale ani nie podaje ani nie odczytuje co miesiąc tyko co cztery. Dlatego zakładam, że stan na koniec 4-tego miesiąca liczy się tak jakby produkcja była w tym jednym miesiącu bo nie wiem jak inaczej można by to rozliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien ale ani nie podaje ani nie odczytuje co miesiąc tyko co cztery. Dlatego zakładam, że stan na koniec 4-tego miesiąca liczy się tak jakby produkcja była w tym jednym miesiącu bo nie wiem jak inaczej można by to rozliczyć.

 

Chciałbym, żeby u mnie tak było. Poza tym liczniki dwukierunkowe zachowują w rejestrach odczyty na koniec każdego miesiąca i można odczytać te stany wstecz. Nawet jak zdalny odczyt zawiedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewaga PGE nad pozostałymi operatorami jest taka, że PGE balansuje energię, czy jak to się nazywa, na poziomie licznika. Czyli możesz jedną fazą pobierać a drugą oddawać, załóżmy po 1kW, a licznik nie będzie naliczał ani poboru ani oddania energii. Jest to tak jak powinno być, czego nie robią pozostali operatorzy, tak przynajmniej zeznawali inni tu na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz że nie odczytuje?

U mnie odczytują co 15 minut.

 

Być może odczytują nawet co 15 sekund ale nie ma po tym żadnego śladu w dokumentach. Sugerujesz, że oni specjalnie nie podają tych danych żebym nigdy nie mógł dojść jaką mam nadwyżkę na dany miesiąc i kiedy ona przepadnie? Bo jeśli mają te dane to nie widzę innego powodu dlaczego ich nie podają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic podobnego. Ja montowałem PV przed zimą. W pierwszym okresie dwumiesięcznym tego roku magazyn był pusty, więc musiałem dokupić, w drugim dokupiłem energii raptem za kilkanaście złotych, a na koniec czerwca nadprodukcja poszła do magazynu. Przy 6-cio miesięcznym na koniec czerwca nie zapłaciłbym za ani 1 kWh. Do tego dochodzą wyższe, choć nieznacznie, opłaty abonamentowe.

 

Miałem podobnie, w październiku uruchomiona instalacja i nieoczekiwane wydatki początkującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich dokumentach mówisz? Jeżeli to faktury, to pokaż skany, bo jakoś enigmatycznie podajesz informacje. Bez danych osobowych rzecz jasna...

Może uda się coś ten teges.... Znaczy w temacie :)

 

Na fakturach rozliczeniowych jest coś takiego:

 

Nr licznika: xxx

Strefa: całodobowa wprowadzona

Okres zużycia: 01.04.2021-31.07.2021

Poprzednie wskazanie licznika: 1156.65

Obecne wskazanie licznika: 3049.43

Rodzaj odczytu: Z (zdalny)

Zużycie: 1892.78

 

Jak widać jest tylko jedna wartość na całe 4 miechy. Tak samo jest w historii odczytów w e-boku.

 

Poczytaj/poszukaj prawo jakie ich obowiązuje. (PE - Prawo Energetyczne)

Powołaj się na to prawo (art. 6c ust. 1a PE) i zażądaj, w reklamacji, danych za każdy miesiąc.

Jak odmówią, w ciągu 14 dni zgodnie z prawem (art. 6c ust. 4 PE) odwołaj się do Koordynatora do spraw negocjacji przy prezesie URE (art 31a PE) z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu w tym zakresie.

Naucz się walczyć o swoje. Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

Prezesa URE tym nie zajmuj bo to nie leży w jego obowiązkach.

 

Dzięki za radę . Na razie jeszcze nic nie straciłem, więc poczekam z reklamacją jak będę miał powód. Być może nie będzie takiej potrzeby. Trochę mnie dziwi, że we wcześniejszych postach dosłownie stwierdzasz, że PGE kradnie a o odwołaniach i walce o swoje cichosza :p

Edytowane przez marvinetal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...