qropatwa 19.10.2021 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Stałem się posiadaczem pieca Vitodens 200-W i mam problem z podłączeniem go do sieci WiFi oraz skorzystaniem z aplikacji ViCare. Posiadam w domu dwie sieci, jedna przeznaczona dla rodziny, a druga dla gości z mocno okrojonymi dostępami. Piec chciałem podłączyć do tej pierwszej, ale nie udało się z uwagi na długie hasło. Podczas jego wpisywania okazało się, że w pewnym momencie po wpisaniu kolejnego znaku na ekranie została wyświetlona "spacja" i kolejne znaki już się nie pojawiały. Podejrzewam, że hasło zostało w tym miejscu obcięte i stąd brak możliwości podłączenia do sieci. Jakiej maksymalnie długości hasło można tam wpisać? Następnie z pełnym sukcesem podłączyłem piec do sieci przeznaczonej dla gości, ale dozwolony jest w niej wyłącznie ruch HTTP i HTTPS na portach 80 i 443. Aplikacja mobilna nie widzi pieca, więc domyślam się, że komunikuje się z nim z użyciem innego protokołu i na innym porcie. Czy wiadomo na jakim i co to za protokół? Najbardziej zadowolony byłbym, gdyby udało się podłączyć go do mojej podstawowej sieci, ale jak wpisać dłuższe hasło? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 21.10.2021 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2021 Zgodnie z zapisami w instrukcji dołączonej do urządzenia:Wymagania systemowe dla routera WLAN:■ Router WLAN z aktywnym połączeniem WLAN:Router WLAN musi być zabezpieczony odpowiednio mocnym hasłem WPA2. Router WLAN musi zawsze zawierać najbardziej aktualną aktualizację oprogramowania firmowego.Nie korzystać z niezabezpieczonego połączenia wytwornicy ciepła z routerem WLAN.■ Przyłącze internetowe o znacznej dostępności: „Stałe łącze internetowe” (taryfa ryczałtowa bez limitu czasu i transferu danych)■ Dynamiczne przydzielanie adresów IP (DHCP, stan fabrycznym) w sieci (WLAN):Przed uruchomieniem zlecić sprawdzenie i ew. skonfigurowanie routera specjaliście IT.■ Skonfigurować parametry routingu i bezpieczeństwa w sieci IP (LAN):Port 80, port 123, port 443 i port 8883 należy udostępnić dla połączeń wychodzących.Przed uruchomieniem zlecić sprawdzenie i ew. skonfigurowanie routera specjaliście IT. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7955738 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 21.10.2021 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2021 Zgodnie z zapisami w instrukcji dołączonej do urządzenia:Wymagania systemowe dla routera WLAN:■ Router WLAN z aktywnym połączeniem WLAN:Router WLAN musi być zabezpieczony odpowiednio mocnym hasłem WPA2. Router WLAN musi zawsze zawierać najbardziej aktualną aktualizację oprogramowania firmowego.Nie korzystać z niezabezpieczonego połączenia wytwornicy ciepła z routerem WLAN.■ Przyłącze internetowe o znacznej dostępności: „Stałe łącze internetowe” (taryfa ryczałtowa bez limitu czasu i transferu danych)■ Dynamiczne przydzielanie adresów IP (DHCP, stan fabrycznym) w sieci (WLAN):Przed uruchomieniem zlecić sprawdzenie i ew. skonfigurowanie routera specjaliście IT.■ Skonfigurować parametry routingu i bezpieczeństwa w sieci IP (LAN):Port 80, port 123, port 443 i port 8883 należy udostępnić dla połączeń wychodzących.Przed uruchomieniem zlecić sprawdzenie i ew. skonfigurowanie routera specjaliście IT. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7955739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 21.10.2021 07:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2021 (edytowane) To w żaden sposób nie tłumaczy dlaczego nie jestem w stanie podłączyć się do wifi. Router jest zabezpieczony "odpowiednio mocnym hasłem WPA2". Tak mocnym, że tak długiego klucza nie da się wpisać w kotle, bo w pewnym momencie zamiast kolejnego znaku z hasła, na ekranie pojawia się spacja i kolejne znaki już się nie wyświetlają. Próbowałem wpisywać hasło dalej pomimo tego, ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to hasło jest ucinane. Hasło ma 64 znaki. Jak je w pełni wpisać? Filmik z próby wpisywania hasła: https://vimeo.com/637371593Widać na nim, że nie da się wprowadzić więcej niż 40 znaków. Może przy okazji będzie Pan w stanie powiedzieć czy to normalne, że wyświetlacz pod dotykiem się ugina i trzeszczy (słychać na filmiku) oraz co tak brzęczy w kotle (również słychać na filmiku) i czy jest to normalne zjawisko? Edytowane 21 Października 2021 przez qropatwa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7955766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 21.10.2021 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2021 poprosilem dział R&D o podanie mkasymalnej długości hasła, jak uzyskam odpowiedź to się nią podzielę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7955871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 21.10.2021 14:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2021 (edytowane) poprosilem dział R&D o podanie mkasymalnej długości hasła, jak uzyskam odpowiedź to się nią podzielę. Dziękuję. Czy w międzyczasie mógłby Pan powiedzieć czy to normalne, że wyświetlacz pod dotykiem się ugina i trzeszczy (słychać na filmiku) oraz co tak brzęczy w kotle (również słychać na filmiku) i czy jest to normalne zjawisko? Dodam, że to brzęczenie występuje praktycznie cały czas, niezależnie od tego czy palnik jest włączony czy wyłączony i ustępuje tylko podczas podgrzewania CWU. Edytowane 22 Października 2021 przez qropatwa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7955881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 22.10.2021 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Panel jest montowany na wcisk po montazu kotła, może instalator go niedokłanie zamontował lub może tez byc kocioł "napreżony" jesli instalacja nie do kńca pasowała i instalator ponaginal rruki na siłę.... Dzwięk z kotła wygląda na nieodpowietrzoną instalacje (bo rozumiem, ze filtry sa zamontowane, instalacja była porzadnie plukana więc brudy wykluczam) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7956077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kyob 22.10.2021 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Zgodnie z zapisami w instrukcji dołączonej do urządzenia: Wymagania systemowe dla routera WLAN: ■ Skonfigurować parametry routingu i bezpieczeństwa w sieci IP (LAN): Port 80, port 123, port 443 i port 8883 należy udostępnić dla połączeń wychodzących. Przed uruchomieniem zlecić sprawdzenie i ew. skonfigurowanie routera specjaliście IT. Instrukcja jest niepoprawna. Powinno być: ■ Skonfigurować parametry routingu i bezpieczeństwa w sieci IP (LAN): Port 80, port 123, port 443 i port 8883 należy udostępnić dla połączeń przychodzących i wychodzących. Przed uruchomieniem zlecić sprawdzenie i ew. skonfigurowanie routera specjaliście IT Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7956096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 22.10.2021 11:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Panel jest montowany na wcisk po montazu kotła, może instalator go niedokłanie zamontował lub może tez byc kocioł "napreżony" jesli instalacja nie do kńca pasowała i instalator ponaginal rruki na siłę.... Dzwięk z kotła wygląda na nieodpowietrzoną instalacje (bo rozumiem, ze filtry sa zamontowane, instalacja była porzadnie plukana więc brudy wykluczam) W grzejnikach w których są odpowietrzniki po ich odkręceniu leci od razu woda. Podobnie na pionach. Poza tym w miejscu naczynia wyrównawczego został założony odpowietrznik automatyczny. Wszystkie grzejniki grzeją. Ciśnienie w instalacji wynosi 1.4bar. Na powrocie jest filtr magnetyczny a zaraz za wodomierzem filtr sznurkowy. Instalacja została także przepłukana. Mimo to, tak jak słychać na filmiku cały czas coś rzęzi jak stary zużyty wentylator i ucisza się jedynie w momencie grzania CWU. Z wyświetlaczem rozumiem, że powinienem złożyć reklamację. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7956101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 22.10.2021 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2021 trudno móiwc o reklamacji, bo tu niema uszkodzenia.... plastikowy panel wpięty w plastikową obudowę i jak się rusza jedna część w stosunkku do drugiej to wygają dziwęki... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7956113 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 22.10.2021 11:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2021 trudno móiwc o reklamacji, bo tu niema uszkodzenia.... plastikowy panel wpięty w plastikową obudowę i jak się rusza jedna część w stosunkku do drugiej to wygają dziwęki... Uszkodzenia może nie ma, ale walory użytkowe na tym sporo tracą. Za taką cenę oczekiwałbym lepszej jakości wykonania, a to już podpada pod rękojmię. Podobnie zresztą jak brak możliwości wpisania dłuższego niż 40 znaków hasła do wifi. Bardziej niepokoi mnie jednak ten odgłos, bo to nie jest odgłos bulgotania wody, tylko porównywalny właśnie do starego wentylatorka który rzęzi podczas pracy a odgłos ewidentnie pochodzi z kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7956115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 27.10.2021 09:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2021 poprosilem dział R&D o podanie mkasymalnej długości hasła, jak uzyskam odpowiedź to się nią podzielę. W RnD chyba też nie wiedzą dlaczego nie można wprowadzić hasła dłuższego niż 40 znaków. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 27.10.2021 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2021 Najwidoczniej projektant uznał, że 40 znakowe haslo jest aż nadto silne. Nadal czekam na odpiedź jesli dostanę prosze być pewnym, że napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 27.10.2021 10:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2021 (edytowane) Standard 802.11i mówi, że "A pass-phrase is a sequence of between 8 and 63 ASCII-encoded characters. The limit of 63 comes from the desire to distinguish between a pass-phrase and a PSK displayed as 64 hexadecimal characters." Proszę bardzo:https://www.cisco.com/assets/sol/sb/WAP321_Emulators/WAP321_Emulator_v1.0.0.3/help/Security5.html Natomiast na stronie 41 instrukcji obsługi jest napisane: "Jeśli została wybrana chroniona sieć WLAN: Wprowadzić hasło (maksymalnie 40 znaków)". Jeżeli projektant tak uznał, tzn że się nie zna i należy go wymienić. Wasze produkty są niezgodne ze standardem IEEE 802.11i i problem ten powinien zostać rozwiązany poprzez stosowną aktualizację oprogramowania. Dopóki problem nie zostanie rozwiązany, zakupiony przeze mnie piec jest niezgodny z umową i podlega reklamacji z tytułu rękojmi. Czekam na konkretne informacje jak rozwiązać ten problem. Edytowane 27 Października 2021 przez qropatwa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 28.10.2021 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2021 norma IEEE802.11 okresla standardy komunikacji bezprzewodowej (szybkość, pasmo, częstotliwość, typ modulacji) i nasze urządzenia śa z tą normą jak najbardziej zgodne. Długość hasła jest okreslona przez zastosowany algorytm szyfrowania i dla WPA2 może on być od 8 do 64 znaków. Oczywiście może Pan zglaszać reklamację bo polskie przepisy gwarantuja Panu takie prawo, tylko niezgodnośc z umowa by występowała jakbyśmy podali że haslo moze mieć dłogość max 64 a system przyjowałby wspomniane 40. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 28.10.2021 07:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2021 (edytowane) Piec jest reklamowany jako obsługujący Wifi, a norma 802.11i mówi o szyfrowaniu. Cyt. "802.11i is an amendment to the original IEEE 802.11, implemented as Wi-Fi Protected Access II (WPA2). The draft standard was ratified on 24 June 2004. This standard specifies security mechanisms for wireless networks". Mamy 2021r i wszystkei urządzenia obsługujące wifi w pełni implementują ten standard a w przypadku Viessmanna to jakaś wytłoczka. Nieprawdą jest, że 802.11 definiuje wyłącznie standardy komunikacji, bowiem standard definiuje także dostępne metody szyfrowania a ostatnio został wzbogacony o WPA3. Czy gdzieś chwalicie się tym, że hasło może mieć maksymalnie 40 znaków? Czy taka informacja pojawia się w materiałąch reklamowych, czy konsument dowiaduje się tego dopiero po zakupie z dołączonej instrukcji obsługi? Jeżeli chwalicie się że obsługuje wifi, to domniemywam że 802.11 jest tam wspierane w całości a nie połowicznie, więc Pana tłumaczenie jest całkowicie niezasadne, a towar niezgodny z umową - i taką reklamację oczywiście zgłosiłem. Edytowane 28 Października 2021 przez qropatwa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 28.10.2021 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Czekam na konkretne informacje jak rozwiązać ten problem. Skrócić swoje hasło? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 28.10.2021 09:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Skrócić swoje hasło? Jak masz za dużo kluczy do noszenia w kieszeni, to cześć z nich wypnij i włóż pod wycieraczkę. Równie dobra porada jak Twoja. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 28.10.2021 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Całkiem serio. Hasło na 64 znaki to raczej przesada w domowej instalacji wi-fi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 28.10.2021 10:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Całkiem serio. Hasło na 64 znaki to raczej przesada w domowej instalacji wi-fi. Całkiem serio, drzwi antywłamaniowe w domu też nie są potrzebne, bo łatwiej zbić szybę i wejść oknem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/265131-po%C5%82%C4%85czenie-wifi-w-vitodens-200-w/#findComment-7957773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.