Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Umowa podpisana i czekam na instalację. Moje pytanie odnosi się do sytuacji po wszystkich formalnościach w PGE i po zainstalowaniu licznika. Załóżmy, że będzie to w lutym 2022r. Czy cały czas będę płacił rachunki jak w poprzednim roku, według poprzedniego zużycia? Jak długo? Kiedy rachunki będą zmniejszane o produkcję z moich paneli (oczywiście te 80%)?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/266265-zainstaluj%C4%85-mi-instalacj%C4%99-fotowoltaiczn%C4%85-i-co-dalej/
Udostępnij na innych stronach

Zależy od tego co będziesz miał w umowie.

Może rozliczenie roczne to wtedy po roku dostanie fakturę z opłatami stałymi za 12 miesięcy plus opłaty za zużytą energię elektryczną jeżeli nie wystarczy 80% wprowadzonej do sieci (do "magazynu").

Zależy od tego co będziesz miał w umowie.

Może rozliczenie roczne to wtedy po roku dostanie fakturę z opłatami stałymi za 12 miesięcy plus opłaty za zużytą energię elektryczną jeżeli nie wystarczy 80% wprowadzonej do sieci (do "magazynu").

 

Czyli - jeśli zamontują mi licznik, podpiszę umowę z rozliczaniem rocznym, to przez rok nic nie będę płacił ?

Czyli - jeśli zamontują mi licznik, podpiszę umowę z rozliczaniem rocznym, to przez rok nic nie będę płacił ?

 

Jeżeli po zamontowaniu licznika dwukierunkowego zdążysz wprowadzić do sieci energię jeszcze w tym roku to będziesz miał rozliczenie na dzień zmiany licznika i na 31 grudnia br. Jeżeli po nowym roku - odpowiednio na dzień zmiany licznika i na 31 grudnia 2022.

Czyli - jeśli zamontują mi licznik, podpiszę umowę z rozliczaniem rocznym, to przez rok nic nie będę płacił ?

 

Pewnie zależy konkretnych od zapisów w umowie ale powinno być rozliczenie po 12 od daty założenia nowego licznika.

Jak masz rozliczenie 12M to it tak płacisz co 2M na podstawie prognoz a te prognozy mogą nie uwzględniać PV. Jeżeli tak będzie to trzeba domagać się aktualizacji prognoz w związku z instalacją PV.

Dziś minął 23ci dzień od złożenia wniosku do Enei, cisza,,więc zadzwoniłem. Okazało się, że "wniosek jest nieczytelny" i musiałem złożyć ponownie, tym razem zażądałem informacji zwrotnej, czy wszystko jest OK. - polecam przyszłym posiadaczom PV.

Oczywiście wcześniej żadnej informacji, że poprzedni wniosek jest nieczytelny, nie dostałem, jak i firma, która w moim imieniu go wysyłała. :mad:

Trzeba było poprosić o okazanie co było nieczytelne.

Złożyłeś go ponownie więc oni mają znowu 30 dni, i o to im pewnie chodziło.

 

Prawdopodobnie tak będzie, choć cień nadziei zostawiła mi rozmówczyni mówiąc, że postarają się jak najszybciej :D

Dobrze że pomysł zmian od 1go stycznia upadł, bo... albo miałbym zawał abo jechał "z siekierą" do odpowiedzialnych.

Dziś jak na złość...słońce się pokazało.

Jak wygląda sprawa rozliczenia z Tauron ? Licznik wymieniony końcem listopada. Produkcja mizerna - sporo śniegu na panelach. Tauron rozliczy wstecz produkcję z okresu marzec-listopad 2022 czy nadpłacać teraz rachunek za okres listopad 2021-luty 2022?

 

Pytanie jeszcze o moc bierną pojemnościową - Tauron G12W - licznik zlicza pobór mocy biernej, prosumenci w Tauronie (taryfy G) są obciążani za moc bierną ?

Ja przy wypełnieniu nowej umowy z Tauronem wpisałem, że prognozowane zużycie wyniesie zero. I po wymianie licznika płacę tylko opłatę stałą. Jeżeli tego nie zrobiłeś, to należny zadzwonić na infolinie Taurona i zmienić prognozy zużycia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...