Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa ciepła Rotenso 8,4kW Aquami


sineroko

Recommended Posts

Rotenso nie posiadam, to szczegółowej instrukcji nie podam.

 

Link do instrukcji obsługi:

https://thermosilesia.pl/assets/default/system_object_files/d85c7d789d06763c020d80c9702bf375.pdf

 

- na stronie 25, jest opis krzywej grzewczej.

Krzywa automatyczna jest krzywą dziewiątą.

Przydałby się przykład jak tym operować, bo z opisu wygląda jakby ta krzywa była dla chłodzenia (a nie grzania).

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rotenso nie posiadam, to szczegółowej instrukcji nie podam.

 

Link do instrukcji obsługi:

https://thermosilesia.pl/assets/default/system_object_files/d85c7d789d06763c020d80c9702bf375.pdf

 

- na stronie 25, jest opis krzywej grzewczej.

Krzywa automatyczna jest krzywą dziewiątą.

Przydałby się przykład jak tym operować, bo z opisu wygląda jakby ta krzywa była dla chłodzenia (a nie grzania).

 

Ok, faktycznie - jest. Nie widziałem jak to konfigurować, ale chyba faktycznie da się odszukać. Pobawię się przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na yt widziałem jak to skonfigurować, nie pamiętam teraz na jakim kanale może klimatyzacja katowice. Chłop pokazuje co jak poustawiać właśnie na też krzywej. kilka parametrów za to odpowiada.

 

OK znalazłem:

Pod koniec pokazuje co jak gdzie ustawić co prawa na pompie Kasai ale to jedno i to samo co Galmet/Rotenso/ i to coś na literę S...

 

Pompa emituje trochę ciepła w zależności od wersji monoblok na zewnątrz na wymiennik płytowy nie pamiętam czym jest izolowany, ale pompa obiegowa absolutnie niczym. Można kupić jakieś "maty kałczukowe" na kleju aby to zaizolować. Ja to ogarnę dopiero po zimie bo mam właśnie monobloka.Straty są zawsze ale u mnie jest jeszcze 11, rury preizolowanej z garażu do domu..

Edytowane przez marcinbbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Rotenso krzywa grzewcza nr 9 jest właśnie do ustawiania przez użytkownika . Krzywe od 1-8 są ustawione na stałe a w instrukcji jest opis temperatur. By ustawić tę 9 po swojemu trzeba wejść w opcję ustawień Serwis a na zmianie numerków jak piszesz ustawić na tej dziewiątce . Dane można podejrzeć w dziale Parametry Pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też próbowałem różnych opcji i zostało na harmonogramie , z tym że przy dużej zmianie temp w dzień robię ręczną korektę wg wzoru który sobie sam rozpisałem na testowaniu w różnych temp. zewn. Krzywa dla mnie bez sensu bo grzała i żarła więcej gdy tego nie potrzebowałem. Wolę w nocy stałą lub obniżkę o jeden stopień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months później...
Ja nie mam czujników podłączonych do PC, PC zimą ładuje prawie cały czas do bufora ale mam czujnik w górnej części bufora podłączony do osobnego sterownika i pompki obiegowej za buforem . Pompka załącza się wg zadanej temperatury i podaje na grzejniki. PC miałem ustawioną na zadaną 40 to sterownik pompki był na 38 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Witajcie . Pytanie do właścicieli Pomp Aqami mam 10 kw i zauważyłem że po prawej stronie nad sprężarką jest ciepło , na tyle że gdy na całej obudowie leży ok 5 cm śniegu to w tym miejscu o powierzchni 15cm x 15cm śnieg całkowicie topnieje i spływa. Czy ktoś z was zdejmował obudowę i oglądał jak jest dokładnie zaizolowana sprężarka , czy jest to wykonane dokładnie czy na odpier.... Nie chcę teraz tego ruszać bo mróz i jeszcze jest gwarancja i nie chcę mieć problemów ale kurcze walczyłem sam dodatkowo z dokładaniem otulin kauczukowych na instalacjii a tu wygląda że ciepło spiernicza nad sprężarką. HEJ Edytowane przez rrrrrrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie. Otwierałem obudowę, ale nie zwróciłem za bardzo na to uwagi. Z tego co pamiętam - sząłu nie ma...

 

Z innej beczki - coraz bardziej żałuję, że w lato nie wyciąłem bufora z instalacji. Pozbyłem się całkowicie grzejników, jest teraz 100% podłogówki. Ale układ pozostał taki jak był dawniej - czyli bufor i dwie pompki obiegowe na 2 rozdzielacze. Zlikwidowałem podmieszanie i wszystko idzie na krzywej.

 

Zainstalowałem ten czujnik temperatury bufora i przez jakiś czas pompa trzymała temperaturę w oparciu o ten czujnik. Od jakiegoś czasu jednak sytuacja się zmieniła i mając np. zadaną temperaturę 30 stpni, wynikającą z krzywej - trzyma tą temperaturę na wylocie z minimalnym przepływem rzędu 0,70 m3/h - a na buforze 3-4 stopnie mniej i w domu zimno. Bez podniesienia krzywej nie wyrabia ten układ. Sprężarka chodzi praktycznie non-stop, potrafi się przez tydzień w ogóle nie zatrzymać. Pobawiłem się trochę prędkościami pompek obiegowych aby wyrównać przepływ w buforze między zasilaniem a odbiorem, ale za dużo nie uzyskałem - poprawiło się może o 1-2 stopnie.

 

Na wiosnę jest plan wyciąć ten bufor z tymi pompkami. Jedyne pytanie, które mnie męczy jest takie, czy pompa obiegowa w hydroboxie da radę obsłużyć 14 pętli ?

Edytowane przez Enriquez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na Galmecie 8kW warstwa lodu nad wentylatorem jest grubości około 5cm a nad sprężarką ma około 2 cm. Wiadomo że wewnątrz nie wszystko jest poprawnie zaizolowane (np. pompa obiegowa) z której część ciepła zgodnie z fizyką unosi się i topi lód. Jednak nie skłaniał bym się ku jakiemuś szczególnemu ociepleniu części rurek, a zajął bym się tylko wspomnianą pompą obiegową.

 

U mnie też w chałupie się chłodno zrobiło bo padła pompa od grzejników a nam ich chyba ze 4 szt. i chciałem w nie pchnąć 40*C z bufora niestety nie zastała się dostała kilkanaście strzałów młotkiem i niestety nie ruszyła, odpowietrzenie też niczego nie zmieniło.Muszę jakiegoś majstra ogarnąć do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin nie wiem czy dobrze zrozumiałem , piszesz pompka obiegowa , myślałem że w splicie w jednostce zew. nie ma pompki bo tam jest tylko gaz . Pompke obiegową mam w jednostce w piwnicy . Co do twojej sprawy to czasem wymiana pompki to nie są tylko dwa śrubunki po obu stronach i wio , dlaczego potrzebujesz do tego majstra , czy masz jakieś dziwniejsze rozwiązanie. Enriquez gdy u mnie pompka za buforem za szybko go oprózniała z temperatury to zmiejszyłem prędkość przepływu z 3 biegu na 2. Wg mnie ten czujnik jest bez sensu bo PC dąży do zadanej wg krzywej np 30 st , ciepło idzie do bufora a wiadomo że bufor z powodu podmieszania z powrotu będzie miał ok 1-3 stopni mniej na wyjściu to normalna rzecz a jeśli masz za szybki przepływ na obiegówce za buforem to PC nie nadąża go dogrzewać. Przy za szybkim obiegu w podłogówce pewnie nie zdąży oddać ciepła i dla tego zimno . Na początek bym proponował pozmiejszać przepływy za buforem i bez żadnych czujników. Czy pompka za buforem ma sterowanie czy po prostu idzie włącznikiem. I ogólnie czy ty masz bufor równolegle na zasilaniu czy jak i jaki duży. Podaj te dane w stopce to wszyscy będą widzieć jaką masz instalację i nie będą się powtarzać pytania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Cześć.

 

Szukam wykresu/informacji jaka jest optymalna prędkość sprężarki dla tej samej temperatury zewnętrznej. Czyli taki chwilowy COP.

Od razu piszę o co chodzi. Moja pompa potrafi się całe tygodnie nie zatrzymywać i jechać na minimalnej prędkości 30Hz. Pracując w ten sposób pobiera mi więcej prądu dla obecnej konfiguracji (100%) podłogówka bez termostatów pokojowych vs. poprzedni sezon 50/50 podłoga/grzejniki z dwoma termostatami strefowmymi. Myślę, że pompa w zeszłym sezonie dostarczyć musiała wyższy parametr na grzejniki i dzięki temu dostarczyła więcej ciepła, bo musiała chodzić na wyższych obrotach i wyłączała się tak, jak sterowały nią termostaty. Zużywając przy tym chwilowo więcej prądu, no ale później jakiś czas nie pracowała. Instalując podłogówką miałem nadzieję, że pobór się zmniejszy - a tu taka niepokojąca niespodzianka. Dodam, że taktowanie - o ile można w ogóle mówić o taktowaniu - występowało w cyklach raz na 90 minut. Więc OK.

 

Podsumowując - chciałbym ustawić wyższą krzywą niż obecnie, albo nawet przejść na stałą temperaturę i pozwolić jej pracować przy wyższej wydajności niż minimalna i wyłączać termostatem. Plan jest również całkowicie zlikwidować bufor. W sumie chyba zrobię takie doświadczenie z tą krzywą - termostat podłączę, krzywą zmienię i zobaczę co się będzie działo...

 

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...