Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Problem z przewymiarowanym piecem De Dietrich MPX 24

forteller

Recommended Posts

Cześć,

Na wstępie pragnę zaznaczyć, że nie mam doświadczenia w intstalacjach CO / CWU - nie znam się, a to co wiem pochodzi z doświadczeń nabytych podczas użytkowania pieca na przestrzeni ostatnich dwóch lat.

Od dwóch lat posiadam mieszkanie w zabudowie szeregowej, dwupoziomowej o powierzchni 60m2 kupione na rynku pierwotnym - mieszkam na parterze, więc nade mną jest jeszcze ciepłe mieszkanie. Mam mieszkanie "w środku" więc od północy i południa też są mieszkania - moje jest wystawione na zewnątrz jedynie od zachodu i wschodu. Budynek jest ocieplony białym steropianem o grubości 20cm. Schematyczny układ mieszkania widoczny jest poniżej:

preview

https://nextcloud.forteller.duckdns.org/s/eieAGKKidza7GrG

Na niebiesko zaznaczone są kaloryfery, na żółto instalację ogrzewania podłogowego (wpiętą w jeden układ z ogrzewaniem kaloryferami, gdzie temperatura podłogówki jest ograniczona głowicami), na czerwono lokalizacja sterownika iSense.

Od dewelopera otrzymałem instalację CO wyposażoną w piec gazowy De Dietrich MPX 24 oraz termostat Euroster Q7. Taki układ działał mniej więcej poprawnie przez ostatnie 2 lata. Mniej więcej, ponieważ w zimie 2020/2021 (w czasie mrozów do -20*C) borykałem się z problemem, gdzie niedogrzane były sypialnia wraz z małym pokojem. Są tam dużo mniejsze grzejniki niż w pozostałych pomieszczeniach i problem ten rozwiązałem skręcając głowice na pozostałych kaloryferach w mieszkaniu w taki sposób, aby były ledwo ciepłe a tym samym mieszkanie nagrzewało się wolniej, piec pracował dłużej i pokoje z małymi grzejnikami pozostawały ogrzane. Takie ustawienie pozostaje po dziś dzień.